Nog boel meer piccies in 'pics deel III'

Nog twee plaatjes van het Vincent-span.
full

full
 
Geen idee. misschien zit er een torsiestang in de chassisbalk. (die tussen het blok en het bakwiel)
Een achterrem heb ik ook nog niet ontdekt.
 
Achterrem zit net voor het achterwiel op een externe as. Naar mijn idee betekend dat, meer gewicht en dat het wiel geremd wordt via de ketting, of dat nou ideaal is :?

Maar wel een hele mooie combi :9~
 
Laatst bewerkt:
Je hebt gelijk, nu zie ik het ook. Dat van dat extra gewicht waag ik te betwijfelen, die tussenas is waarschijnlijk gebruikt om de kettinglijn aan te passen aan het brede achterwiel, dus die heb je toch al nodig. Doordat er een overbrengverhouding zit tussen de tussenas en het achtertandwiel kan de remschijf op de tussenas een stuk kleiner worden. De belasting tijdens het remmen moet de ketting wel aan kunnen, als er wordt afgeremd op de motor gebeurd min of meer hetzelfde.
 
Vincent motoren, het blijft een natte droom voor mij :9~~
:^
Ze hebben eigenlijk alleen maar mooie dingen gemaakt. Van een Gray Flash tot de Methamon en alles wat er tussen zit, GEWELDIG! :} :}
Ik kom net weer filmpjes van John Renwick tegen, ongelofelijk wat dat blok kan weerstaan :}
 
360.jpg


360.jpg


360.jpg


360.jpg


zo mijn mz zijspanbakkie verlaagd
orginele achter brug eraf
en torsie as eronder zodat die uiteindelijk lekker laag aan de motor zit(17cm grond speling)
10inch wiel (nog wel opzoek naar alu velgje)
ook de remmerij aan de schommel voorvork is aan de beurt
de klauwen zaten er eerst onder nu komen ze aan de bovenkant
in de oude positie beurt die de motor op met remmen

voor de rest gebeurt hier niet veel op dit toppic dus ik dacht ik vervuil het maar ff
 
Laatst bewerkt:
Mooie bakken zijn dat, ik heb er één aan een MZ-tje gehad. Simca sportstoeltje erin. Perfect bakje.
 
ja dat vind ik ook maar de orginele constuctie vond ik niks
de bak zat veel te hoog naar mijn zin
dus zo moet het gaan worden en daarna nog ff het zelfde kleurtje als de motor erop
das opaal zwart/groen blauw net gelang de zon er op schijnt
het gaafste aan die mz bakken is dat helmspatbord dat geeft het geheel een clasieke look
 
Laatst bewerkt:
Originele constructie aan de BMW? Ik weet enkel dat het spannetje van mij rondom op 2CV wielen stond en volgens het MZ 'flex principe (?)' was. Er liepen stabilisatie stangen onder het span door, net als bij een auto. Reed perfect.
 
oh zo bedoel ik het niet
de bevestiging van de mz bak aan de motor is compleet intackt die bevestiging met die kogelklauwen is ideaal
ik bedoel onder de bak dat flex gebeuren is helemaal weg
omdat je in de orginele situatie de bak niet verder kan verlagen nu wel
het span stuurde voorheen prima dat was ook het probleem niet
ik wilde de bak verlagen en dat kon alleen maar op deze manier
 
Ziet er inderdaad heel gaaf uit zo. Laatst zag ik ook plaatjes van een drastisch verlaagde Ural bak aan een BMWtje, erg leuk om te zien ook.

De voorvork/remklauw bevestiging moet nog afgelast worden? Wordt het star/zonder reactie stangen?
 
ja dat moet nog afgelast worden
ik wil het zo proberen zonder reaktie stangen omdat ik die ruimte niet heb
 
Terug
Bovenaan Onderaan