Het 11kw Rijders Topic (IV) - De vier van 4 takt?

De vier van 4 takt?

  • Ja 4 takt, lekker betrouwbaar en een echt motor geluid.

    Stemmen: 50 49,0%
  • nee 2 takt, meer illegaal vermogen en een dikke fun factor.

    Stemmen: 32 31,4%
  • Beide hebben wel wat kan ik dat ook kiezen?

    Stemmen: 12 11,8%
  • Doe mij dan maar een wankel motor!

    Stemmen: 8 7,8%

  • Totaal aantal stemmers
    102
Zolang het een motor is met minder dan 11kW ben je hier welkom. :)

Edit: een beetje meer mag natuurlijk ook. :9
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij hebben de Mito-jongens, Tommy-G en Venlonaer ook meer dan 11kw dus zijn zij dan ook niet meer welkom? :+
 
Laatst bewerkt:
Haha inderdaad! Bij ons werden ook alleen schakels gereden, maar dat lag meer aan het feit dat we uit een boerendorp kwamen denk ik, daar waren scooters niet voor echte mannen :).
 
Ik was 16 in 1997 en toen reden er al heel veel scooters rond. Rapido, Vision Met-in en Mint waren al de wat oudere scooters, de Buxy, Speedake, SR50 enz. kwamen toen zo'n beetje. Weinig schakelbrommers op de weg te zien, allemaal eenheidsworst met CVT. Had je smaak, dan kocht je een schakelbrommer. Helaas waren de verzekeringen peperduur en was de keus voor een scootertje snel gemaakt. Lulsmoes van de verzekeraars: "schakelbrommers hebben hogere (duurdere) schade bij ongevallen."

Gelul natuurlijk, alsof dat plastic niets kost op een scooter. Ik betaalde 650 gulden voor een jaar WA-verzekering. Mijn brommer (Suzuki TS50X uit 1987) kocht ik voor 750 gulden. Misschien niet zo vreemd dat je in mijn jongere jaren zo weinig schakelbrommers had. Ik voel me nu na dit geschreven te hebben, heel oud met mijn 33 jaar. :+
 
Laatst bewerkt:
Hee hee hee!
Het is puur omdat ik nog een scooter had staan waarvan ik alle mooie spullen kan overzetten en ik kon ook geen 125cc 2 takt sm vinden en dit kwam me mooi uit kwa prijs.
ook staat mn stoere mannen brommer nog bij de politie vanwege inbeslag name voor technisch onderzoek.
ding had plus minis 20 a 25pk!
Maarja die is er niet meer dus dan focussen we op een andere leuke 2 wieler waarvan ik een van de weinigen in nederland ben die er een in bezit heb en dat vindt ik ook wel geinig :p
@royalclub
er komt een 50cc lc minarelli horizontaal motorblok onder met een setup wat ongeveer 20pk moet leveren!
Ongeveer dit
Stage 6 racing mk2 getuned
Malossi rhq krukas
kundo evo uitlaat of / c20
26mm flakschuif dellorto
Carters laten bewerken
 
Laatst bewerkt:
We gaan het hier toch niet over opgevoerde brommers hebben, he? Want daar is het brommerforum voor.
 
Hee hee hee!
Het is puur omdat ik nog een scooter had staan waarvan ik alle mooie spullen kan overzetten en ik kon ook geen 125cc 2 takt sm vinden en dit kwam me mooi uit kwa prijs.
ook staat mn stoere mannen brommer nog bij de politie vanwege inbeslag name voor technisch onderzoek.
ding had plus minis 20 a 25pk!
Maarja die is er niet meer dus dan focussen we op een andere leuke 2 wieler waarvan ik een van de weinigen in nederland ben die er een in bezit heb en dat vindt ik ook wel geinig :p
@royalclub
er komt een 50cc lc minarelli horizontaal motorblok onder met een setup wat ongeveer 20pk moet leveren!
Ongeveer dit
Stage 6 racing mk2 getuned
Malossi rhq krukas
kundo evo uitlaat of / c20
26mm flakschuif dellorto
Carters laten bewerken

www.scooterfreaks.nl

:W
 
vandaag de 34mm carb gemonteerd op de mito. dit loopt meteenn zoveel beter :D trekt veel harder en loopt veel soepeler. alleen is hij nogsteeds vanaf de 140, 12k rpm, compleet dood terwijl ik nog een paar (3) versnellingen over heb. dus morgen de carb verder afstellen en de power valve. denk dat hier ook nog veel te winnen valt.

ook laatst een mooi ritje gemaakt over de dijk. daar zijn de mito's toch wel voor gemaakt :D
moet er soms nog wel aan wennen hoe idioot hard/plat je door de bocht gaat, maar dat komt wel weer als het mooi weer word!

gr max
 
Mijn god....
Ik wil hier geen links tegenkomen van scooterfreaks...
Der is ook al zo'n gozer die bij zijn avatar de naam van zijn brommer heeft staan volgens mij...

Dit is het MOTOR-forum... :')
 
Gaat ie eerst RoyalClub afzeiken over zijn link en dan heeft ie zelf een topic hierover op die link notabene.
Volgens mij heeft die gast niet eens een motorrijbewijs, maar gewoon een motorscooter gekocht om er aan te knutselen icm een 50cc blok :? .... wat kom je hier dan doen?

Kom lekker terug als je bezig bent met je motorrijbewijs.
 
Laatst bewerkt:
Daarom vroeg ik ook of ie een rijbewijs heeft, want ik twijfel daaraan. Want waarom zet iemand anders een 50cc blok onder een motorscooter? Opgevoerde brommers horen hier niet, daar is het brommerforum voor.
 
vandaag de 34mm carb gemonteerd op de mito. dit loopt meteenn zoveel beter :D trekt veel harder en loopt veel soepeler. alleen is hij nogsteeds vanaf de 140, 12k rpm, compleet dood terwijl ik nog een paar (3) versnellingen over heb. dus morgen de carb verder afstellen en de power valve. denk dat hier ook nog veel te winnen valt.

ook laatst een mooi ritje gemaakt over de dijk. daar zijn de mito's toch wel voor gemaakt :D
moet er soms nog wel aan wennen hoe idioot hard/plat je door de bocht gaat, maar dat komt wel weer als het mooi weer word!

gr max

Kijk je uit dat je dat ding niet te krap afstelt, helemaal in deze periode waar het heel opeens heel fris kan worden is het belangrijk dat je zo'n 2takt knap afsteld, het liefst net te rijk.. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan