Leeuwarden e.o. deel 4

Klopt Hille dergelijke ritjes zijn over het algemeen wel gezellig!

Wiellager zou kunnen, ik hoor vrij harde tikken/takken als ik het achterwiel rond draai op de paddock (niet constant maar een aantal keer tijdens omwentelingen).
Als ik de achterasmoer losser draai is het weg dus zoek het inderdaad inhet "hart" van de velg, wiellagers/spacers o.i.d.

Heb het achterwiel er momenteel uit liggen, wil hem even eerst alleen wiel erin zonder ketting/remklauw draaien, zien of hij het geluid maakt en zo rustig opbouwen om dingen uit te sluiten. Lagers lijken overigens goed soepel te draaien maar aangezien het spontaan is ontstaan ga ik er wel vanuit dat er iets stuk is.

Heb momenteel alleen de complete voor en achtertuin op de schop dus kom er niet aan toe.
Zitten de kettingwiel moeren goed vast? En is het lager van de ketting wiel houder nog ok ?
 
Goedenavond

Kwam dit forum toevallig tegen en dacht ga maar es even wat neerschrijven.

Ik ben Ron Brouwer en woon in Leeuwarden.

Heb dinsdag mijn Bandit 1200 uit 1996 verkocht en had een maand geleden al mijn Tiger uit Berg en Terblijt (of all places) opgehaald. Het mag van mij wel lekker weer worden dan kenne we nog even lekker riede voor ik over een week of 5 richting de franse pyreneen vertrek.

Hier nog even een foto van oud en nieuw bij elkaar *D *D

full
 
Goedenavond

Kwam dit forum toevallig tegen en dacht ga maar es even wat neerschrijven.

Ik ben Ron Brouwer en woon in Leeuwarden.

Heb dinsdag mijn Bandit 1200 uit 1996 verkocht en had een maand geleden al mijn Tiger uit Berg en Terblijt (of all places) opgehaald. Het mag van mij wel lekker weer worden dan kenne we nog even lekker riede voor ik over een week of 5 richting de franse pyreneen vertrek.

Hier nog even een foto van oud en nieuw bij elkaar *D *D

[afbeelding]


Welkom Ron
 
Welkom Ron!

Alvast veel plezier in Frankrijk!


Paar flink drukke weken achter de rug maar vandaag toch even tijd vrij kunnen maken om naar de Tuono te kijken.
Lager bleek kapot (die aan de rechterzijde) de bus die in de hart van de velg zit bleek wel degelijk veel te los te zitten wat veroorzaakt werd doordat het lager nooit diep genoeg in de velg heeft gelegen en de boel als gevolg daarvan niet voldoende werd opgesloten.

Nieuwe lagers geplaats en nu word de boel wel naar behoren bij elkaar gedrukt, nare geluiden behoren tot het verleden en tijdens de proefrit was het weer een grijns van oor tot oor.


Voor de sleutelaars onder ons (alhoewel hiervoor hoef je geen monteur te zijn denk ik) wat klopt hier niet:

Rechts:

Foto%2029-04-16%2013%2001%2011.jpg


Links:

Foto%2029-04-16%2013%2001%2020.jpg


Sorry is een auto dingetje voor wie het niet was opgevallen :+
 
Laatst bewerkt:
Durf te vragen. Ik zoek voor mijn aprilia Falco een setje duo voetsteunen Voordat ik de hoofdprijs moet gaan betalen probeer ik het hier bij mijn stads genoten
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan