Leeuwarden e.o. deel 4

Vandaag maar even een omweg naar huis genomen om de gladde laag van de bandjes af te rijden maar 't is best lastig om met dit weer je banden lekker warm te rijden :')
Heb d'r nu ongeveer 130km op zitten maar vraag me af of dit genoeg is met "het koude weer". Iemand een idee of die laag d'r nu onderhand af is? (ik heb nog wel aardig wat schaamrand over).

Wat ik vaak doe als ik een nieuwe band eronder heb is even met een doek en remmenreiniger de gladde laag wegpoetsen, ben je direct klaar. Laatst op het circuit hadden we geen remmenreiniger en dan werkt benzine ook prima 😄
 
Tering, das meer dan ik in gedachte had :') Had het vermoeden dat ie tussen de 100 en 200 km (afhankelijk van het weer en de temperatuur) wel zo'n beetje uitgezweet zou zijn. En stapje voor stapje wat platter door de bocht...

Gewoon rijden, wat ik meestal met een nieuwe band doe is even een stukje 240+, dan warmt je band lekker op. Gewoon even een volledige heatcycle en dat een paar keer. Het moet er immers uitzweten.

Een veel gemaakte fout is dat het na een ritje eruit is. Nee je hebt meerdere cycles nodig. Het komt immers van binnenin.

Maar het verschilt enorm per bandenmerk, Pilot power, sportsmart was allemaal vrijwel direct niet meer glad. Maar de Pirelli Scorpion onder me KTM slipte zelfs rechtdoor terwijl ik enkel naar het gas keek :')

Tijdje terug dacht ik, even testen. Dus ik reed bij bernard rechtdoor volgas weg met een nieuwe Pilot power band :$ Slipte behoorlijk in een drietal versnellingen _O-
 
hangt van de band af idd. ik hou zelf ong 100km aan en gewoon telkens iets platter door de bocht en het gevoel wordt vanzelf steeds beter. het beste is denk ik gewoon je eigen gevoel te.volgen want als je wel gaat maar het niet vertrouwt gaat het ook snel.mis
 
hangt ook van je rijstijl af.. meestal is een 100-200 km wel genoeg voor vertrouwd rijden!
 
Wat ik vaak doe als ik een nieuwe band eronder heb is even met een doek en remmenreiniger de gladde laag wegpoetsen, ben je direct klaar. Laatst op het circuit hadden we geen remmenreiniger en dan werkt benzine ook prima 😄
Ik geloof best dat dat spul die siliconelaag (grotendeels) weghaalt, maar ik denk ook dat remmenreiniger de band enigszins verprutst. Het is gewoon agressief spul.

hangt van de band af idd. ik hou zelf ong 100km aan en gewoon telkens iets platter door de bocht en het gevoel wordt vanzelf steeds beter. het beste is denk ik gewoon je eigen gevoel te.volgen want als je wel gaat maar het niet vertrouwt gaat het ook snel.mis
Ik denk dat ik dat inderdaad maar ga doen, en gewoon in rustige stapjes iets sneller door de bocht. En wat Hille ook zegt, gewoon in een paar cycles die rotzooi d'r uit laten zweten :Y
 
Tennisbal, ben jij dit?

15309887487_c394af144a_b.jpg


Linkje naar groter: https://farm4.staticflickr.com/3948/15309887487_0f805afd27_k.jpg

Sinds de aankoop van m'n auto eigenlijk weinig meer met de motor bezig geweest. Misschien morgen nog even als het goed weer is.
 
Ik geloof best dat dat spul die siliconelaag (grotendeels) weghaalt, maar ik denk ook dat remmenreiniger de band enigszins verprutst. Het is gewoon agressief spul.

Nog nooit problemen mee gehad, maar ik dompel de band ook niet helemaal onder, maar spuit het op een doek en poets de gladde laag eraf en dan zijn ze echt stroef. Het is een manier, of het de manier is moet een ieder zelf beoordelen 😉
 
Nog nooit problemen mee gehad, maar ik dompel de band ook niet helemaal onder, maar spuit het op een doek en poets de gladde laag eraf en dan zijn ze echt stroef. Het is een manier, of het de manier is moet een ieder zelf beoordelen 😉
Ondertussen alweer 200km (semi-sportief) gereden en steeds iets meer hellingshoek gegeven. Jammer genoeg niet de juiste weggetjes uitgezocht dus er zit nog wel een heule rand :P
 
Helluuup!
Ik ben nu bezig met een revisie setje voor de koppeling/rempomp van mn vriendin dr FZX. Nu wil het dat de zuiger (tenminste dat denk ik) er met geen mogelijkheid uit wil. Ik kan hem wel draaien maar hij komt niet los. De rempomp bestaat uit 1 geheel en heb geen idee hoe ik dat ding dr uit moet krijgen...
Anyone!?
 
Helluuup!
Ik ben nu bezig met een revisie setje voor de koppeling/rempomp van mn vriendin dr FZX. Nu wil het dat de zuiger (tenminste dat denk ik) er met geen mogelijkheid uit wil. Ik kan hem wel draaien maar hij komt niet los. De rempomp bestaat uit 1 geheel en heb geen idee hoe ik dat ding dr uit moet krijgen...
Anyone!?

Zit er geen borgveertje tussen ofzo..??? Heb ut zelf nog nooit gedaan..
 
Helluuup!
Ik ben nu bezig met een revisie setje voor de koppeling/rempomp van mn vriendin dr FZX. Nu wil het dat de zuiger (tenminste dat denk ik) er met geen mogelijkheid uit wil. Ik kan hem wel draaien maar hij komt niet los. De rempomp bestaat uit 1 geheel en heb geen idee hoe ik dat ding dr uit moet krijgen...
Anyone!?

Zit meest een seegerring/snapring voor als die er uit is springt je zuiger er ook wel uit.
 
Na dit seizoen een aantal close en niet close calls gehad te hebben, ben ik zo vriendelijk geweest regels uit een ander regionaal topic te plagiateren. Mochten er nog aanvullingen zijn...

[q] *O*Time To Ride! *O*


Wil je graag met een paar mensen rijden, maar heb je geen (motorrijdende) vrienden? Post dan hier dat je wil gaan rijden en hoe laat je wil verzamelen dan zijn er vast wel meer mensen die zin hebben in een ritje! Meestal verzamelen bij de Mac in Goutum Leeuwarden.

*Wil je meerijden met ons? Leuk! Maar eerst ff lezen hieronder aub...

Rit afspraken:


1: Degene die voorop rijdt, wordt niet ingehaald. Hij/zij bepaald de route.

2. Baksteens gewijs rijden, niet onnodig inhalen. En enigsinds afstandhouden.

3: Iedereen kijkt in zijn spiegel(s) naar de rijders achter zich. Of ze er nog zijn en of ze niet vergeten zijn hun knipperlicht uit te zetten.

4: Als de groep uit elkaar is, wacht de laatste bij de afslag om de rest de route te kunnen laten volgen. De voorste man bepaald of er geheel gestopt word om iedereen weer aan te laten haken.

5: Degene die achteraan rijdt, moet even een seintje geven als we hebben gewacht en we kunnen weer verder.

6: Niet zomaar afhaken! Geef iemand (het liefst de voorrijder) een seintje als je weg gaat, niet dat we naar iemand zoeken die thuis zit of niet zoeken naar iemand die in de sloot ligt.

7: Wij vinden het normaal dat er beschermende kleding gedragen word, dus geen blote handen/armen/benen etc. Vind je dit niet normaal dan rijd je maar fijn met iemand anders mee

8: Iedereen die mee rijdt wordt verwacht afgetankt te komen opdagen. Er zijn voldoende tankstations als je naar de mac Goutum rijdt. Elke motorfiets kan tenminste 140km rijden.

9: Je rijdt alleen mee als je je hier tenminste eenmaal hebt voorgesteld.

10: Je remmen/banden zijn net als de rest van je motor in goede staat.

11. Onderweg word meestal rond de 100/120km gestopt voor een hapje/drankje of om de benen even te strekken.
[/q]
 
Na dit seizoen een aantal close en niet close calls gehad te hebben, ben ik zo vriendelijk geweest regels uit een ander regionaal topic te plagiateren. Mochten er nog aanvullingen zijn...

[q] *O*Time To Ride! *O*


Wil je graag met een paar mensen rijden, maar heb je geen (motorrijdende) vrienden? Post dan hier dat je wil gaan rijden en hoe laat je wil verzamelen dan zijn er vast wel meer mensen die zin hebben in een ritje! Meestal verzamelen bij de Mac in Goutum Leeuwarden.

*Wil je meerijden met ons? Leuk! Maar eerst ff lezen hieronder aub...

Rit afspraken:


1: Degene die voorop rijdt, wordt niet ingehaald. Hij/zij bepaald de route.

2. Baksteens gewijs rijden, niet onnodig inhalen. En enigsinds afstandhouden.

3: Iedereen kijkt in zijn spiegel(s) naar de rijders achter zich. Of ze er nog zijn en of ze niet vergeten zijn hun knipperlicht uit te zetten.

4: Als de groep uit elkaar is, wacht de laatste bij de afslag om de rest de route te kunnen laten volgen. De voorste man bepaald of er geheel gestopt word om iedereen weer aan te laten haken.

5: Degene die achteraan rijdt, moet even een seintje geven als we hebben gewacht en we kunnen weer verder.

6: Niet zomaar afhaken! Geef iemand (het liefst de voorrijder) een seintje als je weg gaat, niet dat we naar iemand zoeken die thuis zit of niet zoeken naar iemand die in de sloot ligt.

7: Wij vinden het normaal dat er beschermende kleding gedragen word, dus geen blote handen/armen/benen etc. Vind je dit niet normaal dan rijd je maar fijn met iemand anders mee

8: Iedereen die mee rijdt wordt verwacht afgetankt te komen opdagen. Er zijn voldoende tankstations als je naar de mac Goutum rijdt. Elke motorfiets kan tenminste 140km rijden.

9: Je rijdt alleen mee als je je hier tenminste eenmaal hebt voorgesteld.

10: Je remmen/banden zijn net als de rest van je motor in goede staat.

11. Onderweg word meestal rond de 100/120km gestopt voor een hapje/drankje of om de benen even te strekken.
[/q]
Goeie regels! Kunnen om mijn part wel in de OP :Y
Ik zie trouwens dat je de OP ook hebt aangepast, Manhatten van het noorden :')

Zou je trouwens bij mij nog het volgende willen vermelden:
*Hyperpro achterveer
*Rim-striping
*Lelijke spiegels
*Michelin Pilot Road
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan