Honda Forza 125

Zou in juli in de showroom moeten staan.
Nu met nog iets meer bagageruimte, in topcase zouden 2 helmen kunnen.
Windscherm elektrisch in hoogte verstelbaar.
Uitgebreider led instrumentenpaneel met extra info (buitentemperatuur enz)
Ik overweeg mijn 125cc in te ruilen voor een 300cc ...
 
Laatst bewerkt:
De nieuwe Forza 125 is wel aan de prijs! Net zo duur als een SH300 (aanrader Erik C!).
Je zou dus tweedehands qua prijs zo over kunnen stappen naar een 300cc.
 
Weet iemand wanneer de nieuwe Forza komt naar België en Nederland? En wat de nieuwigheden zijn?

Of er een nieuwe 125 komt weet ik niet. Ik heb het 2017 model met smart key. Maar ik had liever een gewone sleutel gehad. Heb de accu al een keer leeg gehad omdat de knop niet op uit stond.

Edit: Ik zie het nu ook. Nieuwe en meer ronde lijnen en een elektrisch verstelbaar scherm. Dat scherm had ik wel willen hebben. :P

Overzicht – Forza 125 – Scooters – Aanbod – Motorfietsen – Honda




Ik ben nu in een dorp bij Bitburg in de Eifel. De Forza reed fantastisch, ik heb 6,5 uur gereden met 3 korte pauzes (10 minuten) en geen zadelpijn. Nergens last van, ook geen zere rug. En onder het zadel kan veel bagage.

Mojave, ik hoor wat je zegt. Ik zie ook veel als ik rijd. Laatst reed ik in een groepje en was de enige die een vos zag dichtbij in een weiland. Dat gebeurt vaak.
 
Laatst bewerkt:
Mijn Forza en de Mont Blanc vanochtend.

full


Al mijn bagage voor 14 dagen zit onder het zadel. In de Louis roltas zitten mijn zomer motorhoodie met bescherming en mijn Held beenkleed voor als het regent.
In mijn koffer zitten drie drones en eten en drinken voor onderweg.
Perfecte reismotor. 8-)

Alpenpassen kom ik goed op. Ding trekt voldoende. Sommige stukjes max 55km/uur, maar auto's gingen niet harder. En het was alleen op de echt steile stukken.
De Forza remt beter af op de motor dan de PCX150.
 
Geweldig om te lezen en een schitterende foto.
Wat fijn dat jij zoveel geniet van je machine.
Ik heb precies hetzelfde gevoel met mijn motorscooter.
Ik stapte er laatst van af na een woon/werk rit waarbij ik ook moest filteren ivm fileleed.
Ik heb maar 1 woord voor mijn motorscooter: SUBLIEM.
Jij een heerlijke motorvakantie gewenst en pas goed op jezelf.
Vr Gr
 
Als ik die foto zo zie krijg ik zin om daar op te stappen.

Wat ben je van plan met drie drones, wil je een aanslag gaan plegen of zo?
 
Zolang mensen met een racefiets, mountainbike, 2t Vespa etc. boven komen zou het raar zijn als het met een Forza niet lukt.

En mocht het zo zijn dat er iemand tussen zit die sneller wilt, dan ga je toch gewoon even naar rechts om die ander er voorbij te laten.
 
3 drones bij je is niet eens zo gek hoor.
Vlieg zelf ook dagelijks met drones en doe dat los op zicht maar ook met een FPV bril.
Je hebt drones in alle soorten en formaten.
Overigens neem ik zelf altijd minimaal 2 drones mee als ik buiten de plaats ga vliegen indien nummer 1 kuren krijgt zodat ik dan nummer 2 kan inzetten om door te kunnen blijven vliegen.
Vr Gr
 
Ik film met een helmcamera, alles ik weer thuis ben zet ik de hoogtepunten op YouTube. :t
Morgen rijd ik naar de Gorges du Verdun. Ik wil mijn drones gebruiken straks om beelden van de lavendelvelden te maken. Lekker laag er overheen vliegen. 8-)
Ik heb de volgende drones bij me: Parrot Bebop 2, Dobby drone en Wingsland S6.
 
Laatst bewerkt:
Drones, ja leuk maar in sommige landen mag je niet zomaar vliegen.
Portugal is moeilijk, Spanje als je op verkeerde plek vliegt kan er een boete van tussen de 10.000 en 225.000 euro uit de bus rollen.
In Frankrijk weet ik niet wat de wetgeving is.
in Belgie alleen tot 10 meter hoogte boven je eigen tuin dacht ik.
dan is Nederland een paradijs.
 
Ja, moet altijd goed naar de regelgeving kijken. Frankrijk is een beetje zoals bij ons met een paar kleine verschillen.

full

Dit is bij de Col d'Izoard.

Ben nu in Salles-du-Verdon, dichtbij de Gorges du Verdon. Heb er zo'n 1500km opzitten. Gaat prima.
Iemand hier vindt het een straffe prestatie op een 125cc. Maar vroeger toen ik dit op een 600 en 650cc motor deed was het een veel straffere prestatie. Dat was afzien en zadelpijn. Op de Forza is het allemaal veel comfortabeler. :]
 
Een fransman in Italie die boven het colloseum vloog in Rome kreeg een boete van 133.000 euro aan z'n broek.
Ik weet niet hoe dat afgelopen is, maar je krijgt dan wel een paar slapenloze nachten.

38 jaar geleden ook een keer daar geweest bij du verdon, op een camping bij Castellane, erg mooi maar wel erg veel bochten daar.
Met een ford taunus 1300cc met 50 pk.

Erg mooie scooter.
 
Laatst bewerkt:
Doe je dit alleen of heb je gezelschap? Mooie reis gewenst,
Hoelang ben je weg in totaal?
Heb je enig idee van het gemiddelde verbruik?

Mvg
 
Dat is een flinke boete voor een vlucht met een drone. Wauw. :o


Ik reis alleen en ben twee weken op pad. Verbruik weet ik niet, ik zal het eens bij gaan houden.
Morgen gaat de reis verder naar Montpellier. Vandaag een rustdag en de Gorges du Verdon bekijken.
 
Ik reed vandaag van Gorges du Verdon naar Montpellier over vlak land, o.a. door de Camargue. Het waaide flink met heftige windstoten. En dan merk ik dat een scooter daar niet van houdt. Had soms moeite om haar recht te houden en kon niet hard rijden. Het was geen fijn ritje. En dan is de Forza ook nog eens een stuk minder windgevoelig dan de PCX. Op de PCX zou dit nog erger zijn geweest.
 
Doe maar kalm an.
Belangrijkste is dat jij weer veilig en gezond thuis komt.
Afgelopen ochtend had mijn Xmax400 het ook zwaar te verduren.
Flinke harde windstoren en plensregen de gehele rit.
Merkte wel dat deze 210 kilo zware scooter beter met wind om kon gaan als mijn voorhene Xmax250.
Maar het blijft oppassen.
Fijne restvakantie nog.
Vr Gr
 
Ik zit nu ook in Frankrijk Ventoux en ze spreken hier van mistral vandaag, winden tot 90km/h
Gisteren geen wind en 35° vandaag heel veel wind en maar 25°
 
Ik reed vandaag van Gorges du Verdon naar Montpellier over vlak land, o.a. door de Camargue. Het waaide flink met heftige windstoten. En dan merk ik dat een scooter daar niet van houdt. Had soms moeite om haar recht te houden en kon niet hard rijden. Het was geen fijn ritje. En dan is de Forza ook nog eens een stuk minder windgevoelig dan de PCX. Op de PCX zou dit nog erger zijn geweest.

Leuke verhalen en mooie foto's Gerdien :t

Knap dat je laat zien wat je kan met een 125cc scoot, terwijl de zware jongens meestal hun PK-monster op een aanhanger met koekblik ervoor gooien en eerst naar de bestemming rijden.

Ken de omgeving waar je bent redelijk goed, 3x in Katharenland geweest (auto) met oa uitstapjes naar de Camargue en Perpignan.


Die harde wind (idd de al genoemde mistral) kan lang aanhouden is mijn ervaring..een keer een week last van gehad (met buitenactiviteiten enzo).


Mijn Liberty 125 is trouwens niet zo windgevoelig, maar ook minder 'massief' met een vlakke laadvloer.


Veel plezier daar!
 
Ik ben nu in Nevers. Vandaag reed ik van St-Flour door het Centraal Massief. Mooi die kale groene bergen daar.

full


De mistral waait nog steeds, bovenop die kale vlakten merkte ik het goed. Koude wind ook. Maar niet meer zo'n last gehad als toen ik door de Camargue reed.

Ik mis een handrem.
Een motor kon ik parkeren in de versnelling op schuine grond, maar mijn scooter glijd weg als die niet vlak staat. En ik mis de kracht om de scooter op de bok te zetten.
En de startstop heb je ook niets aan in de bergen, want bergafwaarts gaat de motor uit en rem je niet meer op de motor. Dus die heb ik uitgezet.

Wel mooi weer, nog geen bui op mijn kop gehad. Blauwe luchten en temperaturen tot 29 graden. :t
 
Laatst bewerkt:
Rijden er geloof ik erg veel van rond in Frankrijk, van die honda forza 125cc.
Ik dacht de best verkochte scooter daar.
Goeie reis.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan