De Nieuwe Ducati Scrambler

Vandaag bij Ducati Zaltbommel gereden op de Café Racer, werd netjes ontvangen en de motor stond al klaar helaas regende het en zag hij er een beetje vies uit daar er die dag al een proefrit was gemaakt.

De looks van de motor zijn fantastisch kan het niet anders omschrijven. De proefrit was helaas door de regen wat behouden, maar er zit genoeg gif in om lekker sportief te rijden. Het is ook een makkelijke motor om op te rijden, schakelen, remmen en sturen gaan allemaal soepel. Het blok draait heel mooi en bokt niet wat ik van de oude 2-klepper luchtgekoelde Ducati's gewend was.

Wat ik wel iets vond tegenvallen is de wind die je vangt bij 120kmh, kan zijn dat ik daar aan moet wennen maar het viel me wel op.

Verder kan ik alleen maar zeggen, top motor :}

Nog een offerte aangeboden gekregen, maar heb geen idee of die concurrerend was. Hoeveel % korting zou je moeten krijgen zonder inruil ? En is de 1000km beurt gratis ?
 
...
De looks van de motor zijn fantastisch kan het niet anders omschrijven. De proefrit was helaas door de regen wat behouden, maar er zit genoeg gif in om lekker sportief te rijden. Het is ook een makkelijke motor om op te rijden, schakelen, remmen en sturen gaan allemaal soepel. Het blok draait heel mooi en bokt niet wat ik van de oude 2-klepper luchtgekoelde Ducati's gewend was.

Wat ik wel iets vond tegenvallen is de wind die je vangt bij 120kmh, kan zijn dat ik daar aan moet wennen maar het viel me wel op.

Verder kan ik alleen maar zeggen, top motor :}

Nog een offerte aangeboden gekregen, maar heb geen idee of die concurrerend was. Hoeveel % korting zou je moeten krijgen zonder inruil ? En is de 1000km beurt gratis ?

Leuk dat de Café Racer beviel! Ik kan niks zeggen over de wind maar heb zelf een paar weken terug op mijn Scrambler Icon 650 km in 1 dag met 135/140 km/h op de autobahn afgelegd (en dat is met een hoog stuur dus dan zou ik nog veel meer wind moeten vangen) en had geen centje pijn. Dus ja ik denk dat dat went ;) Had je overigens last van winddruk op je lichaam of op je hoofd?
Grappig dat je het blok soepel noemt terwijl er in reviews vaak wordt geklaagd dat er onder de 2500/3000 tpm een bokkerig karakter is. Het is maar net wat je gewend bent, ik vind het zelf ook allemaal best lekker draaien als je het Ducati karakter gewend bent. Mijn Buell S1 vroeger was echt een stuk lomper onderin.

Over kortingen kan ik niks zinnigs zeggen maar dat je blijkbaar al korting krijgt lijkt me een goed teken ;). Op deze prijs verwacht ik niet echt dat het van dealer tot dealer veel meer dan een paar honderd euro gaat schelen maar weet het echt niet. Kijk misschien of je wat accessoires kan mee onderhandelen(uitlaat...;) ) en inderdaad die 1000km beurt die vast niet gratis is (al scheelt dat soms ook per dealer).

Ben benieuwd wat het wordt in ieder geval! Het is in ieder geval een fraai ding die Cafe Racer en een motor waar je denk ik veel plezier aan kan beleven.

Toevallig nog wat foto's gemaakt?
 
Laatst bewerkt:
@Skippy: ik durf niet meer te komen op 20-07. Dit ziet er zó gelikt en zeker super-gepoetst uit. En ik maar steeds zeggen: Ik poets alleen technisch, de rest maakt niet uit. Een wereld van (niet-glimmend) verschil.

Ben je gek ;) . Op foto ziet alles er altijd veel mooier uit...
Veel meer als een beetje water en een microvezel doek gebruik ik niet ( behalve voor de uitlaatbochten dan).
 
@MacJunk: Even terug gezocht, maar het is toch echt 20-08 (zie bericht van 15-07 hieronder). Ik hoop dat je ook dan er bij kunt zijn. Zou jammer zijn als het niet lukt.....

Dan houden we het op 20 augustus toertje Veenendaal.
Als ik het goed heb gezien, begint het bij een Mac en daar is dus koffie. Zullen we afspreken 10.00 uur koffie en dan proberen ca. 10.30 uur te rijden? De route is ca. 118 km., maar veel binnenweggetjes, dus daar gaan we misschien wel 2.5 uur over doen (niet iedereen misschien......)
 
@Skippy: ik durf niet meer te komen op 20-07. Dit ziet er zó gelikt en zeker super-gepoetst uit. En ik maar steeds zeggen: Ik poets alleen technisch, de rest maakt niet uit. Een wereld van (niet-glimmend) verschil.

Oké, dan zaten we er beide naast, want dan is het 20-08... _O-
 
Laatst bewerkt:
Toevallig nog wat foto's gemaakt?

Toevallig niet, was me ook een k weer.

Was wel leuk dat ze veel Scramblers daar hadden staan en goodies, hadden er heel wat m2 voor ingericht!

Was weer leuk om na 6 jaar weer eens motor te rijden maar ben er nog niet uit wat te doen, het loopt toch tegen het seizoens einde, voor mij lig ben namelijk een mooi weer rijder :+

Uitlaat laat ik zo, vind deze het aller mooiste van allemaal, het geluid is best aardig wat er uitkomt moet ik zeggen.
 
Laatst bewerkt:
Toevallig niet, was me ook een k weer.

Was wel leuk dat ze veel Scramblers daar hadden staan en goodies, hadden er heel wat m2 voor ingericht!

Was weer leuk om na 6 jaar weer eens motor te rijden maar ben er nog niet uit wat te doen, het loopt toch tegen het seizoens einde, voor mij lig ben namelijk een mooi weer rijder :+

Uitlaat laat ik zo, vind deze het aller mooiste van allemaal, het geluid is best aardig wat er uitkomt moet ik zeggen.

Leuk om te horen dat je het zo naar je zin hebt gehad. Hoe vond je het vermogen, was het genoeg voor je?
 
Kettingsmering: Ik kan iedereen aanraden een OSCO te monteren. Schoonmaken? Doe ik niet. Hoeft ook niet als je niet te veel door zand rijdt. Smering heb je aan de motor zitten als je die nodig hebt. Mijn vorige motor heb ik met die OSCO-smering ingeruild na 36.000 km en de dealer heeft hem met dezelfde ketting en tandwielen doorverkocht; wat volgens mij verantwoord was.
Ik heb de OSCO nu op 3 verschillende motoren gebruikt (Multistrada, Tiger en de Scrambler)en ik kan niks beters bedenken. Als je nieuwe olie nodig hebt dan koop je NIET-biologisch afbreekbare kettingzaagolie en die meng je zelf met Molycote. Je ketting krijgt niet het eeuwige leven, maar wel een heel eind in die richting voor mensen die toch nooit zoveel rijden.....

Adspeed, heb jij toevallig een foto hoe je deze gemonteerd hebt? Ik overweeg toch serieus een OSCO omdat gezien mijn onderhoudsdiscipline dat misschien wel erg verstandig is.
 
Gisteren mijn Scrambler weer bij Scarpamoto opgehaald en ik kan er weer tegen. Grote beurt, nieuwe banden, nieuwe ketting/tandwielen. Alles dus. Wat overigens resulteerde in een rekening die best fors was. Maar goed, dat mag ook wel na 25.500km. De voorband hoefde niet noodzakelijk, maar dan over een paar duizend km wel. Voor het gemak heb ik deze gelijk mee laten nemen.

Dus met twee sets banden en 1 set ketting/tandwielen heb ik 25.500 km gereden en daarvan zijn veel kilometers best op tempo zeg maar. En nee, ik smeer mijn ketting nauwelijks. En heb ook een beetje op mijn falie gehad dat ik de ketting toch echt vaker moet stellen. Ik ga mijn leven beteren.

Vorige week heb ik heel uitgebreid de Scrambler schoon staan te maken en nu samen met de nieuwe banden en ketting is het net alsof ik haar uit de showroom heb gehaald, helemaal als nieuw.

Om te testen heb ik de DB killer uit mijn uitlaat gehaald en vandaag ermee rond gereden. Oef, dat is echt teveel geluid en ook te schel. Niet ok. Dus de db killer zit er weer in.

Deze winter ga ik wel een bus siliconen leegspuiten op de Scrambler, dat gedoe met het oxiderende alu van vorig jaar wens ik niet nog een keer. Iemand nog een advies welke siliconen ik het beste hiervoor kan gebruiken?
 
Mooi dat hij er weer strak bij staat. Als je het nu op regelmatige basis bijhoudt is het niet zo veel werk om 'm in deze staat te houden...👍 Ondanks dat ik best veel poets kan ik je niet helpen met welke silicoontjes je het beste kunt gebruiken. In de winter gaan ze bij mij op stal. Maar ik weet zeker dat een ander furumlid hier wel een antwoord op heeft.

Je hebt er al best veel km's op zitten. Voor zover ik weet heb je eigenlijk alleen de normale onderhoudsbeurtjes gehad en verder de normale slijtdelen op zijn tijd. Dat stemt de burger weer positief. Op mijn werk altijd dat eeuwige gezeur over betrouwbaarheid... dat valt in jou geval dus reuze mee. Overigens, degene die dat zeggen zijn altijd bezitters van een jappie, hebben wel een poster van een Panigale boven hun bed hangen en er nog nooit op gereden...😊
 
Toevallig niet, was me ook een k weer.

Was wel leuk dat ze veel Scramblers daar hadden staan en goodies, hadden er heel wat m2 voor ingericht!

Was weer leuk om na 6 jaar weer eens motor te rijden maar ben er nog niet uit wat te doen, het loopt toch tegen het seizoens einde, voor mij lig ben namelijk een mooi weer rijder :+

Uitlaat laat ik zo, vind deze het aller mooiste van allemaal, het geluid is best aardig wat er uitkomt moet ik zeggen.

Helaas.
Ja zaak is echt mooi ingericht en echt alleen maar Ducati's .
Ja als de uitlaat al naar je zin is dan zeker laten zitten.
Ja en ik denk dat er nog zat mooi rij weer komt tot novenber maar je kan natuurlijk ook even de kat uit de boom kijken en volgend jaar hopen op een mooie ex demo fiets met korting.
Ik heb zelf voor de Scrambler 4 jaar niet gereden en heb nog geen seconde spijt van de aankoop (buiten het feit dat ik hem nog niet eerder gekocht heb :+ ).
 
Laatst bewerkt:
Gisteren mijn Scrambler weer bij Scarpamoto opgehaald en ik kan er weer tegen...
...En nee, ik smeer mijn ketting nauwelijks. En heb ook een beetje op mijn falie gehad dat ik de ketting toch echt vaker moet stellen. Ik ga mijn leven beteren.

Vorige week heb ik heel uitgebreid de Scrambler schoon staan te maken en nu samen met de nieuwe banden en ketting is het net alsof ik haar uit de showroom heb gehaald, helemaal als nieuw.

Om te testen heb ik de DB killer uit mijn uitlaat gehaald en vandaag ermee rond gereden. Oef, dat is echt teveel geluid en ook te schel. Niet ok. Dus de db killer zit er weer in.

Deze winter ga ik wel een bus siliconen leegspuiten op de Scrambler, dat gedoe met het oxiderende alu van vorig jaar wens ik niet nog een keer. Iemand nog een advies welke siliconen ik het beste hiervoor kan gebruiken?

Mooi zo!
Ik smeer echt om de 500km en bij 1000km maak ik ook eerst ff de ketting schoon met wd 40 en een borsteltje en doek. Met een Abbastand echt een fluitje van een cent en hooguit 15 minuten werk direct na het rijden (beste met warme ketting).
Ook heb ik al 2x dop 30 liggen mocht de ketting gespannen moeten worden maar ik meet nog steeds binnen de waardes die aangegeven staan.
Eindelijk toch de db killer eruit kunnen krijgen ;) Jou motor klinkt echt al prima met de db killer erin en ook nog eens geen gezeur bij controles.

Dit spul, Scott Oiler FS365 moet heel goed en prettig zijn maar moet wel regelmatig worden aangebracht.Dit schijnt echt te helpen het strooizout te neutraliseren iets wat gewone olie of siliconen niet doen. Af en toe blanken delen op motorblok tussentijds weer eens afwassen met koud water en dan weer inspuiten.En ook na regen op nieuw aanbrengen.Maar vet houden is het devies, desnoods met wd40 of motorolie maar dat Scottoiler spul is zeker het proberen waard. Zit ook in een handige spuitfles.
Je leest ook veel over ACF 50 of tectyl maar dat ziet er niet uit en is echt een verschikkelijke klus om er weer af te krijgen om dan soms tot de ontdekking te komen dat er nog steeds vocht tussen is gekomen en het aluminium aangestast is.
Op de kettingspanners zou ik gewoon dik S100 ketting spray spuiten en er na de winter weer afpoetsen of zelfs kogellager vet of zo. Wel uitkijken bij je remmen uiteraard.Ben benieuwd hoe je de winter door komt, feit is dat bijhouden veel minder tijd kost dan na een lange tijd alles weer proberen goed te krijgen (als dat nog mogelijk is ;) ) Als het eenmaal routine is kost het veel minder tijd dan je denkt.

 
Laatst bewerkt:
Ja en ik denk dat er nog zat mooi rij weer komt tot novenber maar je kan natuurlijk ook even de kat uit de boom kijken en volgend jaar hopen op een mooie ex demo fiets met korting.

@Kees-Jan, het vermogen is ansich voldoende, het is geen sport motor maar qua vermogen zul je je ook weer niet vervelen is ook niet type motor voor.

Idd een beetje de kat uit de boom kijken, vond de aanbieding nu ook niet verleidelijk dus misschien eens verder shoppen.
 
Dat stemt de burger weer positief. Op mijn werk altijd dat eeuwige gezeur over betrouwbaarheid... dat valt in jou geval dus reuze mee. Overigens, degene die dat zeggen zijn altijd bezitters van een jappie, hebben wel een poster van een Panigale boven hun bed hangen en er nog nooit op gereden...😊


Ik hoor ook wel eens dat ik op een "Stuk-Gaat-ie" rijdt. Dan reageer ik altijd met:

"Goh, je bent niet alleen met je muziek in de jaren 80/90 blijven hangen is het niet? Waarschijnlijk ben je dan ook niet op de hoogte dat de Volkswagen/Audi groep Ducati een tijdje geleden heeft overgenomen. En dat ze hun kwaliteitscontroles doorgevoerd hebben op het productieproces van de Ducati's. Om het met andere woorden te zeggen: een BMW wordt vandaag de dag letterlijk vaker terug naar de fabriek teruggeroepen dan een Ducati. Als Audi een motor zou maken dan zou die de kwaliteit hebben van een Ducati van tegenwoordig."

En daarna zijn ze eigenlijk altijd stil. _O-
 
Mooi zo!
Ik smeer echt om de 500km en bij 1000km maak ik ook eerst ff de ketting schoon met wd 40 en een borsteltje en doek. Met een Abbastand echt een fluitje van een cent en hooguit 15 minuten werk direct na het rijden (beste met warme ketting).
Ook heb ik al 2x dop 30 liggen mocht de ketting gespannen moeten worden maar ik meet nog steeds binnen de waardes die aangegeven staan.
Eindelijk toch de db killer eruit kunnen krijgen ;) Jou motor klinkt echt al prima met de db killer erin en ook nog eens geen gezeur bij controles.

Dit spul, Scott Oiler FS365 moet heel goed en prettig zijn maar moet wel regelmatig worden aangebracht.Dit schijnt echt te helpen het strooizout te neutraliseren iets wat gewone olie of siliconen niet doen. Af en toe blanken delen op motorblok tussentijds weer eens afwassen met koud water en dan weer inspuiten.En ook na regen op nieuw aanbrengen.Maar vet houden is het devies, desnoods met wd40 of motorolie maar dat Scottoiler spul is zeker het proberen waard. Zit ook in een handige spuitfles.
Je leest ook veel over ACF 50 of tectyl maar dat ziet er niet uit en is echt een verschikkelijke klus om er weer af te krijgen om dan soms tot de ontdekking te komen dat er nog steeds vocht tussen is gekomen en het aluminium aangestast is.
Op de kettingspanners zou ik gewoon dik S100 ketting spray spuiten en er na de winter weer afpoetsen of zelfs kogellager vet of zo. Wel uitkijken bij je remmen uiteraard.Ben benieuwd hoe je de winter door komt, feit is dat bijhouden veel minder tijd kost dan na een lange tijd alles weer proberen goed te krijgen (als dat nog mogelijk is ;) ) Als het eenmaal routine is kost het veel minder tijd dan je denkt.



Tnx voor de tips! Hier kan ik wel wat mee :)
 
@Kees-Jan: Hierbij foto van de plek van de OSCO. A.s. zondag kun je het live zien!
full
 
@Kees-Jan: Weer de oorspronkelijke MT-banden? Ik vond de voorband erg onregelmatig slijten als je een beetje bergaf rijdt. Dus voor mij een andere. Het is de Dunlop Roadsmart III geworden i.c.m. Pirelli Scorpion Trail II achter. Voelt goed aan en zou een heel stuk minder moeten slijten. Ik ga voor minimaal 15.000 achter en 20.000 vóór; de toekomst zal het leren......

~
Dus met twee sets banden en 1 set ketting/tandwielen heb ik 25.500 km gereden en daarvan zijn veel kilometers best op tempo zeg maar.
 
Ik heb nog wat lees voer hierboven merk ik, maar nadat de rompslomp achter de rug is mijn (Elzas) vakantie, ga ik eens deftig zitten en lezen.

Heel kort samengevatte vakantie beleving : WAAAAAUUUUUW ! ik heb me nog nooit zooooooo geamuseerd met een motor ! Wat een bochten heb ik genomen, smijten van een oor naar het andere, gewoon relax tempo, netjes overal achter auto's aan gebleven, niet inhalen (want er rijden te veel hooligans rond daar)

Geen andere scrambler's tegengekomen, veel beziens van omstaanders, aangesproken door een Francois " le Zcramblééér de Ducati" hij zag dat heel graag en van wat jaar was de mijne? Euh : Cette année, si... die mens zijn mond viel open tot zijn knieën , ha ha hij dacht dat het een oudje was ( hij stond wel wat vuil door de regen oké )
 
Ik heb nog wat lees voer hierboven merk ik, maar nadat de rompslomp achter de rug is mijn (Elzas) vakantie, ga ik eens deftig zitten en lezen.

Heel kort samengevatte vakantie beleving : WAAAAAUUUUUW ! ik heb me nog nooit zooooooo geamuseerd met een motor ! Wat een bochten heb ik genomen, smijten van een oor naar het andere, gewoon relax tempo, netjes overal achter auto's aan gebleven, niet inhalen (want er rijden te veel hooligans rond daar)

Geen andere scrambler's tegengekomen, veel beziens van omstaanders, aangesproken door een Francois " le Zcramblééér de Ducati" hij zag dat heel graag en van wat jaar was de mijne? Euh : Cette année, si... die mens zijn mond viel open tot zijn knieën , ha ha hij dacht dat het een oudje was ( hij stond wel wat vuil door de regen oké )

Leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt gehad. Je enthousiasme straalt ervanaf :)
Rij je zondag nog mee?


Bij mij is Murphy deze week even op bezoek geweest. Vanochtend liep ik naar de Scrambler toe en die stond met een platte achterband. Ik kon zo de schroef zien uitsteken! Nou dat was in ieder geval duidelijk. Vandaag nog is de motor opgehaald door Scarpamoto (uitstekende service deze mannen!) en ze gaan proberen er een prop in te doen. Ik hoop dat dat lukt. De nieuwe achterband is nog geen week oud......

-O-

Ik hoop dus dat alles opgelost is voor zondag.
 
...Heel kort samengevatte vakantie beleving : WAAAAAUUUUUW ! ik heb me nog nooit zooooooo geamuseerd met een motor ! Wat een bochten heb ik genomen, smijten van een oor naar het andere, gewoon relax tempo, netjes overal achter auto's aan gebleven, niet inhalen (want er rijden te veel hooligans rond daar)

Das wel heel kort ;) . Maar wel mooi dat je genoten hebt daar. Hoop dat je misschien ook wat plaatjes hebt geschoten onderweg. Was het erg druk in de Elzas of viel dat wel mee?
In het Zwarte Woud, toen ik er was in ieder geval, was er nauwelijks verkeer op de landes straßen en ik moet zeggen dat ik dat bijzonder prettig vond.
 
...Bij mij is Murphy deze week even op bezoek geweest. Vanochtend liep ik naar de Scrambler toe en die stond met een platte achterband. Ik kon zo de schroef zien uitsteken! Nou dat was in ieder geval duidelijk. Vandaag nog is de motor opgehaald door Scarpamoto (uitstekende service deze mannen!) en ze gaan proberen er een prop in te doen. Ik hoop dat dat lukt. De nieuwe achterband is nog geen week oud......

-O-

Ik hoop dus dat alles opgelost is voor zondag.

Dat is even minder zeker bij een gloednieuwe band. Ik had voor de vakantie speciaal een banden reparatie set aangeschaft maar ben blij dat die in de tas kon blijven. Als de schroef midden in het loopvlak zit zou dat toch te repareren moeten zijn.
Ik hoop dat het goed komt voor zondag.
 
Leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt gehad. Je enthousiasme straalt ervanaf :)
Rij je zondag nog mee?


Bij mij is Murphy deze week even op bezoek geweest. Vanochtend liep ik naar de Scrambler toe en die stond met een platte achterband. Ik kon zo de schroef zien uitsteken! Nou dat was in ieder geval duidelijk. Vandaag nog is de motor opgehaald door Scarpamoto (uitstekende service deze mannen!) en ze gaan proberen er een prop in te doen. Ik hoop dat dat lukt. De nieuwe achterband is nog geen week oud......

-O-

Ik hoop dus dat alles opgelost is voor zondag.

Ik weet hoe het is, helaas.
Exact ditzelfde euvel had ik vorig jaar bij onze eerste rit... |(
Ook, uiteraard, bij een bijna nieuwe band / motor.
Ik hoop dat je er bij bent.
Destijds overigens wel mijn band vervangen.
De meeste, zo niet alle motorzaken plaatsen geen proppen meer i.v.m. de veiligheid.
 
Terug
Bovenaan Onderaan