De Nieuwe Ducati Scrambler

Ja, 3 september is wat mij betreft goed.
Als het goed weer is ben ik ook op de Ital dag.
Ik kan ook op zaterdag naar de Orange Day in Bodegraven.

Best of both worlds...

Tja, mijn RS heeft een dubbele remschijf voor... daar ben je pas lekker druk mee. En als je niet uitkijkt hangt je vel aan de schijven.

Een collega van mij heeft een KTM SuperDuke 1290 R uit 2015. Dat ding heet niet voor niets 'The Beast'... Wat een apparaat is dattan...
 
Laatst bewerkt:
Hahaha, ik rook niet... Nee, ik zet de fles op een doek en draai de boel ff om en terug. Daarna met de doek schoonmaken. Nee, ik zet de boel niet in de fik hoor, wasbenzine vliegt niet zomaar in de brand. Maar op jou manier kan het ook. Ligt er maar net aan wat je gewend bent. Het resultaat is waarschijnlijk hetzelfde.

Ik gebruik overigens voor de wielen de Gold Glass wax van Mequiars. Met WD40 wordt het wel schoon, maar bereik je nooit die diepe wetlook glans. Ik gebruik al jaren de spullen van Mequiars. Nog niet zo lang geleden mijn tank ff gekleid en in de was gezet. Als er een vlieg op remt, glijd hij op z'n muil... ;)
Het is echt topspul en heb ondertussen een behoorlijke verzameling met poetsmiddelen van dit merk.

Ik heb overigens een vaste manier van wassen / schoonmaken. Uitlaten, en schakelaars aan het stuur afdekken met plastic zakken en alastieken. Contactslot afplakken met tape tegen water. Begin met motor afspuiten om losse vuil los te weken en te verwijderen. Doe het met gewone waterdruk en gebruik bewust geen hogedrukspuit. Voor je het weet heb je vocht op een plek waar het niet gewenst is. Ik gebruik sowieso de 2 emmer methode. 1 emmer met vers water en Gold Glass shampoo. En 1 emmer met gewoon schoon water. WashMitt (washandschoen) indopen in emmer met sop. Motor wassen en daarna WashMitt uitspoelen in emmer met water, uitwringen en indopen in emmer met sop etc. Zo houdt je vuil en vers sop gescheiden. Dit betekend minder kans op krassen. Daarna deel voor deel wassen en afspuiten.
Begin met bijvoorbeeld tank, stuurgedeelte en werk zo toe naar de 'smerige' gedeeltes. Als het ff kan, gebruik meerdere WashMitts. Voor het motorblok gebruik ik S100 Total Reiniger. Even insprayen, met een zachte borstel opwrijven en ff in laten werken. Daarna afspuiten en je hebt een topresultaat. Als de hele motor op deze manier gewassen is is het tijd om hem te drogen. Dit doe ik met een bladblazer op een accu. Ik blaas de motor dus droog. Zemen is 9 van de 10 keer krassen. Als ik hem droog heb geblazen kun je hem met een zeem eventueel nadeppen, niet wrijven. Tot slot een quick detailer of snelle waxbeurt, en het ziet, als je het goed doet, er weer tip top uit.
Om de andere keer, afhankelijk van weer spuit ik alle boutjes, moertjes en ander blank metaal in met een beschermer. Als je dit op regelmatige basis doet heb je er weinig werk aan.

Zo pak ik ook op regelmatige basis mijn uitlaten beet om ze ff met AutoSol op te poetsen. Dit heb ik hier al eerder beschreven, dus zal niet in herhaling vallen. Verder alle draaipunten van bijvoorbeeld het schakelpedaal en gaffels ff reinigen en smeren alsook de draaipunten van het rempedaal en de passagierssteunen. Daarna spiegels, koplamp, achterlicht en knippers ff nawrijven met Glassex. Remschijven inspuiten / reinigen met remreiniger om eventuele shampoo resten te verwijderen. Veiligheid voor alles. Doekjes zijn altijd van microvezel en de zeem om te deppen is de WaterMagnet van alweer Mequiars. Topzeem.

Als je het zo ff opschrijft lijkt het heel wat, en dat is het ook. Zo was ik dus altijd mijn motoren, alsmede op soortgelijke wijze mijn auto.
Wellicht hebben jullie hier iets aan... 8-)

PS. Ik ben misschien wel een Pietje te Precies... maar het resultaat is top, althans dat zeggen mijn collega's en vrienden regelmatig...

Hahaha...ben net zo'n freak als jij, mijn SMR is na zes jaar in absolute showroomstaat, ondanks zijn bijna 50.000 km. Maar toch nog even over die kwast met petroleum, je krijgt daarmee wel veel minder krasjes dan met een doekje. Overigens zet ik de velgen ook om de andere keer in de was...en ik rook overigens wel :+
 
Hahaha...ben net zo'n freak als jij, mijn SMR is na zes jaar in absolute showroomstaat, ondanks zijn bijna 50.000 km. Maar toch nog even over die kwast met petroleum, je krijgt daarmee wel veel minder krasjes dan met een doekje. Overigens zet ik de velgen ook om de andere keer in de was...en ik rook overigens wel :+

Blanke lampolie van bijvoorbeeld het kruidvat ofzo werkt volgens mij net zo goed als petroleum toch? Ruikt wel iets aangenamer en minder gedoe bij het tankstation en zit gelijk in een handige liter fles.
 
Hier een gedeelte van mijn poets spulletjes...

2gt6ype.jpg
 
Hier een gedeelte van mijn poets spulletjes...

[afbeelding]

Dat is een aardige collectie :P

Zo'n 1290 Superduke is trouwens inderdaad een beest. Helaas ben ik niet zo gecharmeerd van de looks. De Superduke 990 vind ik geweldig om te zien en ik denk dat de enigste reden dat ik die nog nooit heb gehad het gebrek aan een ABS systeem is. Echt jammer dat er nooit een modeljaar is gekomen waarop dat wel leverbaar was. Een van de weinige motoren die een soort waardige opvolger is voor de Buell S1 White Lighning( de latere Buells waren toch allemaal minder of te klein om op te zitten).
 
Laatst bewerkt:
Een andere collega van mijheeft overigens ook een Buell. Ik weet niet welk type, maar hij heeft gouden wielen, een riemaandrijving en een schijfrem voor die aan de velgrand gemonteerd zit. Dus niet aan de naaf, zoals tegenwoordig gebruikelijk. Het is echt een gaaf ding en klink gruwelijk. Er zijn bij mij relatief veel collega's met een motor. Veel meer dan het landelijk gemiddelde...
 
Een andere collega van mijheeft overigens ook een Buell. Ik weet niet welk type, maar hij heeft gouden wielen, een riemaandrijving en een schijfrem voor die aan de velgrand gemonteerd zit. Dus niet aan de naaf, zoals tegenwoordig gebruikelijk. Het is echt een gaaf ding en klink gruwelijk. Er zijn bij mij relatief veel collega's met een motor. Veel meer dan het landelijk gemiddelde...

Ik vermoed dat het een Buell XB12 is. Toen de foto's hier in het begin van verschenen was ik wild enthousiast maar toen ik er voor het eerst op ging zitten was het gelijk klaar. Veel te klein voor mijn postuur, ik kwam met mijn achterwerk ongeveer achter het zadel uit. Geluid is met de juiste pijp inderdaad geweldig(min of meer hetzelfde als op de S1).
Ik heb trouwens ook redelijk wat collega's met motoren.
452335.jpg

Mijn Buell van toen.Echt een wereld ding en een geluid... :9~ Ook altijd goed voor een handvol toeschouwers als hij ergens stond.
12023097_5_c_NZ.jpg
 
Laatst bewerkt:
Jaja, dat is 'm. Hij heeft alleen nog de orginele tail tidy.
Ik vindt het een erg gaaf ding om te zien.
Het is een beetje een eigenzinnig apparaat, en daar houdt ik wel van.
Hij heeft hem helemaal uit elkaar gehad en alles vanaf de grond opnieuw opgebouwd.
De motor oogt niet klein. Mijn collega is langer dan ik en past er prima op.

Het zal alleen wel moeilijk worden m t.z.t. nog aan onderdelen te komen.
Jou witte Buell zag er ook strak uit...👍
 
Zo jongens, dat was weer een prima middagje op de Ital-dag.
Heerlijk evenement met evenzo heerlijk weer.
Veel moois gezien, volgend jaar ben ik weer van de partij.
Bedankt voor de gezellige middag.

Effe kijken / afwachten wat er op YouTube gepost wordt....
 
Zo jongens, dat was weer een prima middagje op de Ital-dag.
Heerlijk evenement met evenzo heerlijk weer.
Veel moois gezien, volgend jaar ben ik weer van de partij.
Bedankt voor de gezellige middag.

Effe kijken / afwachten wat er op YouTube gepost wordt....

Ja was zeker een prima middag! Ontzettend veel mooie motoren gezien (en gehoord ;) ). Weer was echt fantastisch vandaag. Absoluut voor herhaling vatbaar. Ik zal proberen later nog wat foto's te plaatsen.

@MacJunk: dit is de link voor die foto upload pagina waar ik het over had. Deze zou betere resultaten moeten geven met de juiste instellingen; )

Postimage.org — free image hosting / image upload
 
Hier mijn persoonlijke favorieten van vandaag!Ben echt gek op veel van die klassieke Laverda's, Moto Guzzi's en uiteraard Ducati's.
20170827_141634.jpg

20170827_141717.jpg

20170827_140001.jpg

20170827_135527.jpg

20170827_140111.jpg

20170827_133750.jpg

20170827_133730.jpg

20170827_133632.jpg

20170827_133427.jpg

20170827_132224.jpg

20170827_132058.jpg

20170827_131840.jpg

20170827_131707.jpg

20170827_131537.jpg

20170827_130718.jpg

20170827_125514.jpg

20170827_125949.jpg
 
Laatst bewerkt:
Erg mooie foto's.
1 van mijn favorietjes is toch wel de gele Scrambler uit de jaren 60.
Ik hoopte er vandaag eentje te spotten, en dat is gelukt.
Topapparaat en leuk praatje met eigenaar...

Ow, ik zie nu pas mijn eigen boggies...hahaha.
 
Laatst bewerkt:
Erg mooie foto's.
1 van mijn favorietjes is toch wel de gele Scrambler uit de jaren 60.
Ik hoopte er vandaag eentje te spotten, en dat is gelukt.
Topapparaat en leuk praatje met eigenaar...

Ow, ik zie nu pas mijn eigen boggies...hahaha.

Dank je! Zijn inderdaad jou "boggies" :Y
Mijn absolute favoriet is toch wel die gele 750 sport van de eerste foto.
Was inderdaad een leuk praatje met die klassieke Scrambler 350 eigenaar(met 450 blok), apart dat hij nu makkelijker aan onderdelen kon komen sinds de komst van de nieuwe Scrambler en de daardoor groeiende populariteit van de oude.
Vond het ook leuk om te horen dat die kersverse eigenaar van een 899 Panigale toch ook wel erg te spreken was over zijn geleende Scrambler Classic.
 
Mooie foto's mannen. En het was ook fantastisch weer voor een evenement als dat.

Het lijkt me wel wat om volgend jaar ook van de partij te zijn :)
 
Het eerste filmpje staat al weer op YouTube.


En hier ga ik denk ik ook eens kijken:

 
Laatst bewerkt:
Misschien leuk om in de toekomst een keer een ritje te plannen op de laatste zaterdag van de maand.
En dan halverwege, als tussenstop, hier ff een bakkie te nuttigen en rond te kijken.
Om vervolgens de tweede helft van het toertje af te ronden.

Tis maar een idee...
 
Ik was al langer van plan een keer er heen te gaan, maar de laatste zaterdag van september kan ik zeker niet.
Misschien leuk om in de toekomst een keer een ritje te plannen op de laatste zaterdag van de maand.
En dan halverwege, als tussenstop, hier ff een bakkie te nuttigen en rond te kijken.
Om vervolgens de tweede helft van het toertje af te ronden.

Tis maar een idee...
 
Misschien leuk om in de toekomst een keer een ritje te plannen op de laatste zaterdag van de maand.
En dan halverwege, als tussenstop, hier ff een bakkie te nuttigen en rond te kijken.
Om vervolgens de tweede helft van het toertje af te ronden.

Tis maar een idee...

Goed idee! Helaas deze maand gaat het bij mij niet meer lukken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan