De Nieuwe Ducati Scrambler

Ja, ik heb een 3½ Touring ('Strada') uit 1973 en een 350 Kanguro 1984. De Kanguro is off-the-road machine met het blok van de 3½. Kanguro is nooit officieel geïmporteerd in NL, dus er rijden er hier niet veel van rond.

Dat zijn mooie fietsen! En aan de foto's te zien in uitstekende staat. En wat MacJunk zegt, als je de ruimte hebt dan zou ik ze inderdaad nooit meer weg doen :)
 
Dat zijn mooie fietsen! En aan de foto's te zien in uitstekende staat. En wat MacJunk zegt, als je de ruimte hebt dan zou ik ze inderdaad nooit meer weg doen :)

Ja, klopt, mooie en betrouwbare fietsen. In 2007 en 2012 de rally Milaan-Taranto verreden op mijn Touring. Dat is 2.000km verdeeld over 6 etappes van ong. 350km per dag over B-wegen :] In 2015 de Picos (N.W. Spanje) bedwongen (Piston Rally) met mijn Kanguro. Beide rally's zijn voor klassieke motoren en zéér de moeite waard :9~

Toch denk ik eraan om de Touring te verkopen. Inmiddels 21 jaar in mijn bezit, maar ik rij er te weinig op.
 
Laatst bewerkt:
Eindelijk nog eens kunnen rijden vandaag,niet op de pic maar ook aanwezig was onze maat met z'n gloednieuwe Yam.MT-10=dikke fiets :Y .Wel in de slagregen naar huis mogen tuffen (+/- 60km) :r
9st6ck.jpg
 
Eindelijk nog eens kunnen rijden vandaag,niet op de pic maar ook aanwezig was onze maat met z'n gloednieuwe Yam.MT-10=dikke fiets :Y .Wel in de slagregen naar huis mogen tuffen (+/- 60km) :r
[afbeelding]

Lekker hoor. Die dikke Superduke mag er ook wezen! :t

Ja ben vandaag ook nog even op pad geweest. De Scrambler heeft de winter gelukkig goed overleefd. Buiten een beetje roest op de remschijven weinig bijzonders en starten in 1x na dik 2 maanden stilstaan(wel druppel lader). Echt niet normaal hoe zeer ik het geluid van de Termignoni heb gemist :P

Echt weer genoten maar na een km of 70 maar terug naar huis gegaan want begon behoorlijk te regenen.
Kreeg nog een berg positieve reacties op de Scrambler bij het tankstation van een man en vrouw in een Landrover(een echte, geen P.C. Hooft tractor). Ze vonden het echt prachtig en waren sinds kort zelf ook aan het lessen.Toch leuk *D
 
Laatst bewerkt:
Ja, ik kan ook niet wachten om mijn ‘vriendjes’ uit het vet te halen. De eerste keer op de startknop drukken is heerlijk. Heb nog wel wat werk om de onderdelen die ik nog heb liggen te monteren. Heb begrepen, voor wat het waard is, dat het in het weekend weer wat minder lekker weer wordt. Nou ja, sleutelen kan in principe altijd...
 
Laatst bewerkt:
Vorige week woensdag met een vriend weer 120 km gereden. Na 3 weken stilstand startte de Scrambler weer meteen (zonder druppellader). Wordt nu tijd om alle siliconen, PTFE en daaraan vastgeplakte rommel er eens van af te halen (lente!). Zoals bekend, hou ik absoluut niet van optisch poetsen; ik beperk me meestal tot technisch poetsen. Categorie: minder leuke klusjes!
Wat adviseren jullie om de zooi er van af te halen?
 
Nou, de mijne heeft helaas langer stil gestaan. Moet nog maar afwachten of hij in 1 keer start. Heb de accu er uit gehaald en op een droge vorstvrije omgeving aan de druppellader gehangen. Na het terugplaatsen van de accu en een olie- en filterwissel kan ik hopelijk van het weekend een poging wagen. Heb alles al klaar staan, inclusief de aanbevolen olie van Shell en orgineel oliefilter. Deze olie heb ik er vorig jaar trouwens ook in gemikt en bevalt erg goed. Heb het K&N luchtfilter inmiddels er in zitten, ben benieuwd of en wat het brengt.

Schoonmaak:

Als je in de gelegenheid bent om hem met een Kärcher in de schuim te zetten: doen! Dat effe een minuut of 10 in laten trekken en dan afspoelen. Dan ben je al een hoop zooi kwijt. Vervolgens wassen met shampoo, 2 emmersysteem en wederom afspuiten met vers water. Drogen zoals je gewend bent. Ik doe dat overigens met een bladblazer op een accu, ideaal! Daarna zou je hem nog in de was kunnen zetten, al naar gelang je dat nodig acht. Daarna effe ketting reinigen met borstel en reiniger. Afspoelen met water en wederom droog blazen. Volgende dag inspuiten met kettingspray en klaar is Klara... 8-)
 
Laatst bewerkt:
@MacJunk: Ik denk niet dat je verschil in rijden merkt met het K&N-filter, behalve als je oude filter al terminaal was. Het is wel interessant om het benzineverbruik te vergelijken als je dat eerder ook hebt bijgehouden. Het K&N-filter heeft nauwelijks last van wisselende weersomstandigheden (vocht!)en doet het dus altijd goed. Het vervuilt ook nauwelijks. Ik ben benieuwd of je verschil merkt. Succes!
 
Hallo iedereen.

Ik heb sinds kort problemen met mijn verlichting? Mijn voorlicht en pinkers werken niet meer. Mijn groot licht en led cirkel wel. Ook kan ik mijn dashboard niet meer bedienen. Iemand een idee? Ik heb alle zekering al gecontroleerd.

Als hij gesloten is en het stuur staat naar rechts dat werkt het soms wel? Slecht contact? Zit er ergens een fishe?

Alvast bedankt.
 
Hallo iedereen.

Ik heb sinds kort problemen met mijn verlichting? Mijn voorlicht en pinkers werken niet meer. Mijn groot licht en led cirkel wel. Ook kan ik mijn dashboard niet meer bedienen. Iemand een idee? Ik heb alle zekering al gecontroleerd.

Als hij gesloten is en het stuur staat naar rechts dat werkt het soms wel? Slecht contact? Zit er ergens een fishe?

Alvast bedankt.

Hallo KennyDuc,

Ik heb het een keer gehad dat mijn Scrambler wel contact maakte, maar dat het dashboard niet meer werkte. Dus een deel van de electronica werkte niet. En dan soms weer wel. De oorzaak bleek uiteindelijk een kabelbreuk te zijn bij mijn kentekenverlichting.
 
Hallo iedereen.

Ik heb sinds kort problemen met mijn verlichting? Mijn voorlicht en pinkers werken niet meer. Mijn groot licht en led cirkel wel. Ook kan ik mijn dashboard niet meer bedienen. Iemand een idee? Ik heb alle zekering al gecontroleerd.

Als hij gesloten is en het stuur staat naar rechts dat werkt het soms wel? Slecht contact? Zit er ergens een fishe?

Alvast bedankt.

Dat is minder. Er zijn als het goed is op twee plekken zekeringen te vinden maar als ik dit zo hoor is er een connector los of gecorodeerd. Een breuk zou ook kunnen maar das wel erg snel. Er zitten wel een aantal connectors onder de tank dus ik zou daar eens voorzichtig gaan zoeken.
 
Of de connector achter het dashboardje effe checken. Een keer loshalen, controleren op corrosie, en dan weer vastklikken. Kijk ook of er bij het draaien van je stuur of er niks bekneld komt te zitten of juist wordt strakgetrokken. Daarna stap voor stap je connectors nakijken. Gezien het feit dat je soms het probleem wel en soms niet hebt, kan het een kabelbreuk zijn. Maar eerlijk gezegd klinkt dat niet waarschijnlijk.

Succes met zoeken en hoop dat je het snel hebt opgelost.
 
Hallo,
Probleem zat inderdaad in 1 van de connectors. Denk deze van het dash. Want als ik helemaal naar rechts draaide ging deze zelfs uit. Connector samengedrukt en de bekabeling gecontroleerd. Alles werkt nu terug. Morgen eens mee rijden en kijken wat het zegt.

Alvast super bedankt.
 
Deze namiddag een testritje gedaan met dit fiets(je).Een beetje tam onderin maar vanaf 4.5-5000tr. trekt'ie ra-zend-snel door,echt verbluffend :t .Vederlicht en je zit bij wijze van spreken bovenop het voorwiel,sturen gaat als vanzelf,machtige rempartij,versnellingsbak=boterzacht,3° versnelling powerwheelies alsof het niets is.Ik vermoed dat ze er veel gaan slijten...maar voorlopig niet aan mij.
full
 
Ik heb ‘m op de motorbeurs in Utrecht irl mogen bewonderen.
Als ik de rijtesten van de pers en nu ook jou mag geloven rijdt het als een scheermes.
Vandaar de bijnaam Scalpel...
Ik vindt de achterkant, het horizontale gedeelte zeg maar, niet om aan te zien.
Verder vindt ik de afwerking ook niet des KTM.
Voor de prijs van zo’n 11k had ik ook wel echte Brembo’s verwacht en niet het ‘satelietmerk’ van Brembo. Al remt het nog zo goed.
Ik ben eigenlijk niet zo enthousiast over de 790, hoewel ik KTM een fantastisch merk vindt.
Zou eigenlijk als ik de kans krijg best een testrit willen maken.
Wellicht tijdens een Orange-Day, maar dan zou ik ook wel eens een 1290 willen proberen...

Veel tekst om te zeggen dat ik die rood met zwarte op de achtergrond veel mooier vindt... :Y
 
Laatst bewerkt:
Deze namiddag een testritje gedaan met dit fiets(je).Een beetje tam onderin maar vanaf 4.5-5000tr. trekt'ie ra-zend-snel door,echt verbluffend :t .Vederlicht en je zit bij wijze van spreken bovenop het voorwiel,sturen gaat als vanzelf,machtige rempartij,versnellingsbak=boterzacht,3° versnelling powerwheelies alsof het niets is.Ik vermoed dat ze er veel gaan slijten...maar voorlopig niet aan mij.
[afbeelding]

Was sinds de introductie van de concept 790 erg benieuwd naar deze fiets maar het eind product doet me kwa uiterlijk helemaal niets. Het moet wel fantastisch rijden maar dat is toch echt niet genoeg. Met een achterframe van buizen net zoals de 390 had het echt een top ding geweest.
 
Hallo,
Probleem zat inderdaad in 1 van de connectors. Denk deze van het dash. Want als ik helemaal naar rechts draaide ging deze zelfs uit. Connector samengedrukt en de bekabeling gecontroleerd. Alles werkt nu terug. Morgen eens mee rijden en kijken wat het zegt.

Alvast super bedankt.

*O* :t

Hoop dat het helemaal goed is zo maar klinkt aannemelijk.
 
MacJunk,Skippy:da's eigenlijk nagenoeg hetzelfde wat ik dacht terwijl ik de bike nog eens goed bekeek na de testrit :t !!! Ter info,prijs hier in B. is 9790.
 
Terug
Bovenaan Onderaan