De Nieuwe Ducati Scrambler

Zaterdag staat ie bij mijn dealer voor een proefrit, maar ja .... andere afspraken.....

Ha, ja dat is jammer...anders had je een mooie indruk kunnen geven hoe dat nu rijdt en voelt ten opzichte van de 800.Ik vermoed wel dat voor jou ook de zit beter en ruimer zal zijn.
De reviews laten nog steeds op zich wachten maar het kan nu toch echt niet lang meer duren.
Zelf wil ik er nog niet op rijden. Eerst nog een seizoen op de 800 met minimaal weer 1 trip naar de bergen in Duitsland :]
 
De eerste testen van de 1100 staan op YT.
Mijn Frans is niet zo goed, dus ik zit nog alleen plaatjes te kijken...
Maar wel leuk.

 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand al ervaring met het zwarte kleine bagagerekje van Hepco&Becker (www.hepco.nl/contents/nl/65475300101.pdf)? Ik vraag me af of het wel stevig vast komt zitten. Overigens hoeft het voor mij niet meer dan een vrij kleine bagagerol te dragen.
Ervaringen? Ik hoor het graag!
 
Ter info.In de video van MacJunk heeft de journalist het even over de oude en de 800 Scrambler's.Tijdens de 1100 test heeft hij het over hoe makkelijk de motor te rijden is door het alomtegenwoordige en lineaire koppel dat piekt vanaf +/-4200 tr.waardoor je nooit het gevoel hebt dat je vermogen tekort komt.Verder vermeld hij het ingrijpend aangepaste 1100 EVO blok,bredere en grotere benzinetank, ride by wire,3 rijmodi, tractiecontrole, bochten-abs.Hij is iets minder positief over de ophanging die hij zacht noemt vooraan en wat stug achteraan. :]
 
Ter info.In de video van MacJunk heeft de journalist het even over de oude en de 800 Scrambler's.Tijdens de 1100 test heeft hij het over hoe makkelijk de motor te rijden is door het alomtegenwoordige en lineaire koppel dat piekt vanaf +/-4200 tr.waardoor je nooit het gevoel hebt dat je vermogen tekort komt.Verder vermeld hij het ingrijpend aangepaste 1100 EVO blok,bredere en grotere benzinetank, ride by wire,3 rijmodi, tractiecontrole, bochten-abs.Hij is iets minder positief over de ophanging die hij zacht noemt vooraan en wat stug achteraan. :]

Bedankt voor de samenvatting :t
De 1100 ziet er in ieder geval goed uit rijdend en klinkt ook niet verkeerd. Het dashboard vind ik persoonlijk ook erg geslaagd en de algehele afwerking ziet er prima uit.
 
Heeft iemand al ervaring met het zwarte kleine bagagerekje van Hepco&Becker (www.hepco.nl/contents/nl/65475300101.pdf)? Ik vraag me af of het wel stevig vast komt zitten. Overigens hoeft het voor mij niet meer dan een vrij kleine bagagerol te dragen.
Ervaringen? Ik hoor het graag!

Geen ervaring met het rekje maar de gebruikte bevestigings punten zijn hetzelfde als bij mijn zijtas beugels. Deze zijn zeer stevig al heb ik wel loctite gebruikt(zoals de instructie ook aangaf) omdat de bouten op zijn kop gemonteerd zijn. Normaal ben ik niet zo Loctite gebruiker maar hier leek het me wel verstandig.
Persoonlijk vind ik deze van DM Telai fraaier en volgens mij zijn er ook behoorlijk wat tevreden gebruikers van dit rek. Al is de montage wat bewerkelijk(maar niks al te geks).
Ducati Scrambler Rear Rack / Carrier from DM Telai
DM Telai Rack and Kriega Bag - Ducati Scrambler Forum
ducati_scrambler_rear_rack_carrier_dm_telai_1s-900x675.jpg
 
@ Skippy: Ik volg jouw (esthetische) advies op en heb het DM Telai rekje zojuist besteld.
Ik las wel in reviews dat het niet altijd meteen past, maar dat lossen we wel weer op.
Bedankt voor het meedenken.
Overigens: Wordt het niet weer eens tijd voor een gezamenlijk "rondje rond de kerk"?
Mochten jullie ook een keer een heuveltje willen tegenkomen: Vorig jaar een leuk rondje Berg en Dal gereden, maar dat is misschien een beetje te ver van huis?
Wie roept er alvast een paar data?
 
@ Skippy: Ik volg jouw (esthetische) advies op en heb het DM Telai rekje zojuist besteld.
Ik las wel in reviews dat het niet altijd meteen past, maar dat lossen we wel weer op.
Bedankt voor het meedenken.
Overigens: Wordt het niet weer eens tijd voor een gezamenlijk "rondje rond de kerk"?
Mochten jullie ook een keer een heuveltje willen tegenkomen: Vorig jaar een leuk rondje Berg en Dal gereden, maar dat is misschien een beetje te ver van huis?
Wie roept er alvast een paar data?

Gaaf, dat is een mooi rekje!
Hoop dat het er makkelijk op gaat, maar in die Amerikaanse thread stonden in ieder geval een aantal tips.

Ik heb zeker weer zin in wat leuke rondjes en tourtjes.
Die dag bij Startwin ga ik hoogst waarschijnlijk niet redden maar wie weet komt er nog wat tijd vrij.
Kwa afstand is altijd lastig, maar zolang het niet over de 500km in 1 dag komt vind ik het nog te doen.
 
Wellicht leuk om zelf een route uit te stippelen en een tussenstop te plannen bij dat museum waar ze het in MotoMe (nu Promotor) destijds over hebben gehad.

Data: april / mei.
Zal nog ff kijken naar dat museum en eventuele openingstijden.
 
Mooie test. En goed te volgen nu. Goede kritieken overigens. Prima apparaatje.
 
Laatst bewerkt:
Dat is inderdaad een leuke review. Als ik het zo hoor heeft Ducati weer raak geschoten. Ze hebben het beste van de Scrambler 800 genomen en daar alles op verbetert. Als je nu zou moeten kiezen tussen de Triumph Scrambler, de BMW T Nine en de Ducati Scramber 1100, dan sluit ik de kans niet uit dat het voor veel mensen best een lastige keuze zal gaan worden.

Eigenlijk alles wat voor veel mensen bij de 800 miste hebben ze er nu wel op gezet. Ben heel benieuwd hoe de verkoop cijfers zullen gaan worden. En ja, ik begin eraan te wennen inmiddels. :)
 
...Als je nu zou moeten kiezen tussen de Triumph Scrambler, de BMW T Nine en de Ducati Scramber 1100, dan sluit ik de kans niet uit dat het voor veel mensen best een lastige keuze zal gaan worden...

Ja ik kan me ook voorstellen dat vooral mensen die een R Nine T op het oog hebben of misschien al bezitten wel eens voor de Ducati zouden kunnen bezwijken.
De Triumphs zie ik toch meer voor mensen die echt een oud uitziende motor willen rijden met dito prestaties maar zonder het gesleutel.
In Nederland zal de afzet niet erg groot zijn denk ik maar als je ziet hoeveel Ducati momenteel inzet op de Scrambler modellen dan denk ik dat de retro markt het wereldwijd erg goed doet.
 
Hoi, zijn er hier mensen die een andere throttle body op hun scrambler gestoken hebben?
Ik rij met een full throttle van 2016 en vind hem soms zo snel reageren. Zeker in het stad wanneer je veel moet kort draaien en terug optrekken of op hobbelige wegen.

De nieuwe modellen hebben een ander type waarmee het geleidelijker gaat.
 
Hoi, zijn er hier mensen die een andere throttle body op hun scrambler gestoken hebben?
Ik rij met een full throttle van 2016 en vind hem soms zo snel reageren. Zeker in het stad wanneer je veel moet kort draaien en terug optrekken of op hobbelige wegen.

De nieuwe modellen hebben een ander type waarmee het geleidelijker gaat.

Je zou inderdaad de greep/tube van in ieder geval de Desert Sled kunnen steken, dit zal de reactie absoluut rustiger maken.
Ook zijn er veel amerikanen die een Throttle Tamer monteren. Ik denk dat de originele greep/tube van Ducati het makkelijkst is.
In het begin moest ik ook erg wennen aan de directe reactie maar tegenwoordig kan ik er redelijk mee overweg. Het is ook een beetje hoe je je hand erom heen doet zodat je de slag een beetje kan beperken.

WTB 2017 OEM Throttle Tube
 
Laatst bewerkt:
Het bagagerekje van DM Telai zit er op. Zie foto. Monteren zou een half uur duren.... nou, nou, echt onhandig ben ik niet maar ik ben er uren mee bezig geweest. Het Classic spatbord zit met meer schroeven vast dan de werkplaatshandleiding zegt. De montagepunten aan het frame waren zo verroest van binnen dat het onmogelijk was de met het rekje meegeleverde inbusbouten er ver genoeg in te krijgen. Ik heb roestvrijstalen zeskantschroeven gehaald en die op maat gezaagd. Daarmee lukte het. Maar met het Classic spatbord wordt alles heel krap, zodat het hele subframepje met nummerplaat en verlichting los moest om alles weer in elkaar te krijgen. En uiteraard sneuvelde daarbij een originele bout (erg slap spul). Maar je ziet hoe t er nu uit ziet.
full
 
Het bagagerekje van DM Telai zit er op. Zie foto. Monteren zou een half uur duren.... nou, nou, echt onhandig ben ik niet maar ik ben er uren mee bezig geweest. Het Classic spatbord zit met meer schroeven vast dan de werkplaatshandleiding zegt. De montagepunten aan het frame waren zo verroest van binnen dat het onmogelijk was de met het rekje meegeleverde inbusbouten er ver genoeg in te krijgen. Ik heb roestvrijstalen zeskantschroeven gehaald en die op maat gezaagd. Daarmee lukte het. Maar met het Classic spatbord wordt alles heel krap, zodat het hele subframepje met nummerplaat en verlichting los moest om alles weer in elkaar te krijgen. En uiteraard sneuvelde daarbij een originele bout (erg slap spul). Maar je ziet hoe t er nu uit ziet.[afbeelding]

Dat klinkt als een flinke strijd! Bij mij was het toen d'r tijd ook een stuk omvangrijker om de zijtas beugels te bevestigen door het classic spatbord. Bij mij moest het classic spatbord dmv mee geleverde busjes onder een hoek worden gezet om ruimte voor de bouten te maken en dat was ook nauwelijks te doen. Deze beugels werden overigens ook met normale zeskantige bouten gemonteerd al had ik daarbij geen last van roest.

Maar het ziet er wel heel goed uit! :t

Denk dat je nu het eenmaal zit wel een hoop plezier van dit rek gaat hebben.
Ik weet niet wat voor spanbanden je gaat gebruiken maar ik kan je de Rok straps van harte aanbevelen. Ik heb deze ook en ben er erg over te spreken.
 
Laatst bewerkt:
Bagagerekjes etc. ben ik niet zo’n fan van, maar deze ziet er wel goed uit.
En als je regelmatig veel spullen moet meenemen komt dit goed van pas.
 
Nou, veel spullen? Max. 5 kilo stond op het rekje, maar als ik er nu een tas op vastmaak, dan dreigt die niet meer voor het achterlicht te komen. Dat gebeurde zonder rekje met een tas achter op het zadel. Dus in elk geval veiliger!
Bagagerekjes etc. ben ik niet zo’n fan van, maar deze ziet er wel goed uit.
En als je regelmatig veel spullen moet meenemen komt dit goed van pas.
 
En wanneer het "rondje rond de kerk"? Als we naar het Italiaans motormuseum willen gaan: daar kun je terecht op de laatste zaterdag van de maand. Het ligt op een industrieterrein in Amsterdam-Oost. Niet de mooiste toeromgeving .......
 
Nou, veel spullen? Max. 5 kilo stond op het rekje, maar als ik er nu een tas op vastmaak, dan dreigt die niet meer voor het achterlicht te komen. Dat gebeurde zonder rekje met een tas achter op het zadel. Dus in elk geval veiliger!

Hahaha, ja die 5 kilo is bijna bij alle bagage rekken, (top)koffers en zijtassen.Toen ik dat de eerste keer las heb ik eerst nog rondgekeken of dat normaal was. Ik denk dat dit meer een legaal indek verhaal is.
Met kleding kun je overigens verbazingwekkend veel spullen meenemen in 5 kilo maar als je een modern kettingslot wil meenemen dan ga je er gelijk dik overheen.

Wat betreft het rondje en het museum bezoek, zou er niet leuk wat te toeren zijn rondom Loosdrecht(ik ken het gebied niet maar denk dat daar toch wel wat mooie omgeving is) en dan daarna naar het museum?

Misschien wat voor eind April of Mei?
 
Laatst bewerkt:
Wat betreft het rondje en het museum bezoek, zou er niet leuk wat te toeren zijn rondom Loosdrecht(ik ken het gebied niet maar denk dat daar toch wel wat mooie omgeving is) en dan daarna naar het museum?

Misschien wat voor eind April of Mei?

Op 2 juni is het de Open Museum Dag. Dan zijn open:

  • Italiaans Motor Museum in Amsterdam
  • Gilera Museum, Rijssenhout
  • Moto Morini Museum, Sassenheim
  • Aermacchi Museum, Weesp

Daar kan je wel een leuk rondje van maken :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan