De Nieuwe Ducati Scrambler

@ motorhead
Altijd goed om je bevindingen te ventileren, maar enig vergelijk met zo'n harley-tractor gaat me te ver.
Voor woon-werkverkeer en dan met name als het nat is, is de Scrambler idd niet geschikt, was al eerder beschreven
 

Still working on it... en rond de EICMA presenteren we een volledige accessoirelijn voor de Scrambler :Y

In de tussentijd is dit leuk om naar te kijken, mat carbon voorvork beschermers voor de Scrambler *D
full

Staan morgen online en liggen vrijdag op voorraad
 
Laatst bewerkt:
Still working on it... en rond de EICMA presenteren we een volledige accessoirelijn voor de Scrambler :Y

In de tussentijd is dit leuk om naar te kijken, mat carbon voorvork beschermers voor de Scrambler *D
[afbeelding]
Staan morgen online en liggen vrijdag op voorraad

Goed werk Michiel
Ben benieuwd naar wat er aan komt
 
Ik kom net nieuw op het forum. Tot nu toe alleen meegedaan aan internationale fora.
Ik reageer op mensen die iets willen veranderen of juist niet (spatborden, zadel, uitlaat).
Ik heb een rode Icon (DUC-kleur!), maar daarop de spatborden/nummerplaathouder van de Classic (veel mooier en dan zit je niet meteen onder de modder). BMC-luchtfilter en Virex-uitlaat zorgen er voor dat de Duc mooier door alle toeren heen loopt én ook bij elk toerental goed reageert (was eerst minder).
Op het zadel is wereldwijd veel kritiek. De ribbel in het midden van het zadel is er bij mij uit gehaald. Ik ben 1,86 m en het zadel moest dus ook nog wat hoger. Ergens aan de andere kant van de wereld heeft iemand daar iets briljants voor bedacht: Vouw een fietsbinnenband in lussen onder het zadel tussen het schuim en de grondplaat en je kunt je zadel zo hoog oppompen als je wilt. De fietsband kun je met een stompe stok er in krijgen door het gat vooraan. Bevalt het niet dan haal je 'm er weer uit. Als je de band goed verdeelt, werkt het prima.
Hier de originele tekst die ik vond, met foto's, maar die krijg ik hier niet gekopieerd.
I´m only 183 cm / 6´ but sometimes I wish to sit an inch or so higher for less knee bend. So I had a crazy idea: Why not stuff a bicycle tube into the seat and blow it up. I did it today and it works like a charm. Higher and super comfy.
No need to open anything since there is a big hole at the notch in front underneath where you can stuff things between foam and hard plastic. I pushed in one side first, then the other, with a wooden stick. Now I have to find the right compromise between height and ungainly bulging... 20 min 3 $
Dat ben ik dan ook aan het doen, sparen. Scrambler is grootste kandidaat om aan te schaffen naast mijn huidige fiets.
Vandaag gezien dat slot gewoon onder zadel kan. Ook alle Internationale fora geven aan dat niet vies worden een hele kunst is op een scrambler ;)
 
En probeer de Scrambler eens met een andere in- en uitlaat en een beter zadel.................. En fatsoenlijke spatborden tegen de "boerenbietencampagne?
Net de Scrambler teruggebracht en zo'n 300 kilometer mee gereden. Ik wil toch ook een stukje funfactor bij een motor. Mijn huidige Vespa heeft in ieder geval een hogere fun factor dan de Scrambler :Y
Het is de makkelijkst rijdende motor die ik ooit gereden heb en daarom misschien wel iets te saai om mee te sturen. Ik was verliefd geworden op het plaatje en had al een paar keer wezen proefzitten bij de dealer.
Het stuur had van mij wel iets smaller gemogen .. en ook een tikkeltje lager. Misschien is het even wennen?..
Vanmorgen met natte weg naar het werk gereden en het leek wel of ik net een motorcrosswedstrijd had gereden. Van achter nog meer bagger op m'n jas en helm dan aan de voorkant! De koplamp zat ook helemaal onder de bagger, dus ook niet zo heel veilig. Ik heb wel door de polder gereden, maar de wegen waren nog redelijk schoon. Geen woon-werk fietsie dus.
Voor de relaxte mooi weer genieter die normaal een Harley zou kopen is dit een leuke bike. . Mijn liefde voor deze motor is echter over :o
Ik heb nu de Hypermotard 821 meegenomen om 5 dagen te proberen en meteen bij de eerste kilometers die ik net gemaakt heb de welbekende dikke smile in de helm. Total andere motor natuurlijk, maar wel meer het motorgevoel ipv het Harley-achtige-gevoel.
 
En probeer de Scrambler eens met een andere in- en uitlaat en een beter zadel.................. En fatsoenlijke spatborden tegen de "boerenbietencampagne?
Zou nog een optie kunnen zijn. Nog niets gekocht in ieder geval.
.. Ik ga ook nog even proefrijden op een KTM.
 
Misschien ben ik een vreemde eend in de bijt, maar inmiddels heb ik dit jaar ruim 6.000 km met mijn Scrambler erop zitten. En dat is inclusief meerdere regenbuien. Maar ik heb dus geen last van het opspattende water, mijn rug blijft vrij van zooi.

Mijn Scrambler icon heeft heeft het standaard spatbord, misschien is dat het.
full
 
Nu met foto's met en zonder andere uitlaat en verhoogd zadel (en restanten "boerenbietencampagne" op de hele fiets.
En probeer de Scrambler eens met een andere in- en uitlaat en een beter zadel.................. En fatsoenlijke spatborden tegen de "boerenbietencampagne?
full
 
Net de Scrambler teruggebracht en zo'n 300 kilometer mee gereden. Ik wil toch ook een stukje funfactor bij een motor. Mijn huidige Vespa heeft in ieder geval een hogere fun factor dan de Scrambler :Y
Het is de makkelijkst rijdende motor die ik ooit gereden heb en daarom misschien wel iets te saai om mee te sturen. Ik was verliefd geworden op het plaatje en had al een paar keer wezen proefzitten bij de dealer.
Het stuur had van mij wel iets smaller gemogen .. en ook een tikkeltje lager. Misschien is het even wennen?..
Vanmorgen met natte weg naar het werk gereden en het leek wel of ik net een motorcrosswedstrijd had gereden. Van achter nog meer bagger op m'n jas en helm dan aan de voorkant! De koplamp zat ook helemaal onder de bagger, dus ook niet zo heel veilig. Ik heb wel door de polder gereden, maar de wegen waren nog redelijk schoon. Geen woon-werk fietsie dus.
Voor de relaxte mooi weer genieter die normaal een Harley zou kopen is dit een leuke bike. . Mijn liefde voor deze motor is echter over :o
Ik heb nu de Hypermotard 821 meegenomen om 5 dagen te proberen en meteen bij de eerste kilometers die ik net gemaakt heb de welbekende dikke smile in de helm. Total andere motor natuurlijk, maar wel meer het motorgevoel ipv het Harley-achtige-gevoel.

Voor echte fun moet je deze scrambler hebben:
moto_morini_erzberg_2009_scrambler_3.jpg
 
Als topic starter ben ik een fan van het eerste uur van de Scrambler. Ik vind dat de concurrenten ook mooie machines maken, maar geen die mij net zo wist in te palmen als de Scrambler. Tot voor kort. Niet de Moto Guzzi, of de Yamaha XSR 700, maar de nieuwe Triumph Street Twin :X Qua specs zal de Ducati de meerdere zijn, maar qua looks en feel durf ik te zeggen dat de Triumph bij mij de juiste knopjes raakt :$ Met de 270 graden ontsteking belooft dat een smeuige motor te worden.

full

full


Als de prijs goed is, dan kan Ducati het nog moeilijk krijgen straks :o
 
Laatst bewerkt:
Ik denk toch dat de Triumph net effe ander publiek trekt. De Ducati is namelijk vrij uniek in zijn styling. Bij mijn weten zijn zij de enige die retro combineren met moderne invloeden zoals bijvoorbeeld die LED-koplamp. Triumph en Yamaha gaan toch meer voor de klassieke look.

Ik vind het ook een mooi ding, maar het haalt het niet bij de Duc :)
 
Ik denk toch dat de Triumph net effe ander publiek trekt. De Ducati is namelijk vrij uniek in zijn styling. Bij mijn weten zijn zij de enige die retro combineren met moderne invloeden zoals bijvoorbeeld die LED-koplamp. Triumph en Yamaha gaan toch meer voor de klassieke look.

Ik vind het ook een mooi ding, maar het haalt het niet bij de Duc :)

Ik zal de spec sheet er maar niet bij halen, want ze proberen wel degelijk het publiek bij Ducati weg te kapen: ABS, ride-by-wire, slipper clutch, LED-verlichting, zelfs de usb-lader. Verder komen er 3 "kits" waarmee je de Street Twin kunt personlizen: De Scrambler, Urban nog iets, en Brat Style. Dit is het nieuwe pad dat ze willen inslaan met de Street Twin. Goed afgekeken bij Ducati, gevoelig voor hipsters :+
 
De Triumph ziet er ook goed uit, maar geen alu-spatbordjes. Het ding is toch meer retro dan de Duc Scrambler en heeft een "echte uitlaat", da's mooier , maar dat kun je op de Duc gemakkelijk veranderen (zie foto van 18 november). Verder lijkt het alsof er 2 personen met goed fatsoen op de Triumph kunnen zitten: wel weer een voordeeltje!
 
De Duc staat bij mij nog steeds bovenaan het verlanglijstje. Die Street Twin ziet er op de foto's inderdaad goed uit. Maar die moet ik eerst nog maar es in het echt zien en rijden. Eind januari maar es bij de Triumph dealer om de hoek bekijken.
Vind het overigens wel vreemd dat ik in geen enkel artikel nog het vermogen en koppel heb kunnen teruglezen van de Street Twin :?
 
De Duc staat bij mij nog steeds bovenaan het verlanglijstje. Die Street Twin ziet er op de foto's inderdaad goed uit. Maar die moet ik eerst nog maar es in het echt zien en rijden. Eind januari maar es bij de Triumph dealer om de hoek bekijken.
Vind het overigens wel vreemd dat ik in geen enkel artikel nog het vermogen en koppel heb kunnen teruglezen van de Street Twin :?

56 pk en 80 nm koppel las ik op een engelse site. Gewicht 192 kg, zal wel droog zijn. Het maximale koppel is rond de 2500rpm beschikbaar dacht ik te hebben gelezen. Leuk, maar niet overdonderend. Toch denk ik dat het in de praktijk een lekker rijdende motor kan zijn
 
Laatst bewerkt:
Het gaat dus om koppel bij die fiets. Vooral cruizend rijden is blijkbaar de bedoeling.
Ben echt niet zo van de mega veel pks maar 56 is toch stuk minder dan ik verwacht had. Volgend jaar maar es een vergelijkende proefrit maken. Die Street Twin moet wel van goede huize komen want heb veel lol op de Duc gehad! *D
 
En probeer de Scrambler eens met een andere in- en uitlaat en een beter zadel.................. En fatsoenlijke spatborden tegen de "boerenbietencampagne?

Adspeed, heb je voor mij het bestelnr van het BMC filter of het adres waar je deze besteld hebt?
 
Hoi,

Op het BMC-doosje staat de code: FM452/08
Het bedrijf zit in Italië, maar ook in Duitsland: www.bmcairfilter.de (hun zoekprogramma geeft dezelfde code)
De Nederlandse distributeur is:
Motopro.
Zuiderdiep 480
7876 BD Valthermond
phone: +31 599 663 000
fax: +31 599 662 690
email: info@motopro.com
website: MotoPro

Adspeed, heb je voor mij het bestelnr van het BMC filter of het adres waar je deze besteld hebt?
 
Terug
Bovenaan Onderaan