De Nieuwe Ducati Scrambler

2 september ben ik waarschijnlijk wel in Beusichem.
Als het weer net als vorig jaar een beetje meewerkt.
Heino is me een beetje te ver uit de buurt...
 
Dat is wel jammer, want wie weet is er in Heino een verkiezing van de mooist uitgeruste (maar niet ingrijpend verbouwde) Scrambler in Nederland........
2 september ben ik waarschijnlijk wel in Beusichem.
Als het weer net als vorig jaar een beetje meewerkt.
Heino is me een beetje te ver uit de buurt...
 
Kleine update vanuit mijn kant. Motor zou normaliter deze week afgeleverd worden maar door drukte bij de dealer zal het volgende week woensdag / donderdag worden.
Uiteraard erg spijtig maar ze bieden wel een Scrambler sixty2 aan om tot die tijd op te rijden. Ga deze vrijdag ophalen en ben toch eigenlijk wel benieuwd hoe die rijdt aangezien deze qua vermogen een stuk minder is.
 
Kleine update vanuit mijn kant. Motor zou normaliter deze week afgeleverd worden maar door drukte bij de dealer zal het volgende week woensdag / donderdag worden.
Uiteraard erg spijtig maar ze bieden wel een Scrambler sixty2 aan om tot die tijd op te rijden. Ga deze vrijdag ophalen en ben toch eigenlijk wel benieuwd hoe die rijdt aangezien deze qua vermogen een stuk minder is.

Nooit leuk als je langer moet wachten. Wel leuk misschien om even een paar dagen op de Sixty2 te rijden, ik hoor dat ze onderin nog best vooruit willen. En na de Sixty2 zal de Cafe Racer alleen maar nog sneller en sportiever aanvoelen ;)
 
Dat is wel jammer, want wie weet is er in Heino een verkiezing van de mooist uitgeruste (maar niet ingrijpend verbouwde) Scrambler in Nederland........

Hahaha, als je misschien even flink aan het poetsen slaat maak jij misschien dan nog een kans Ad ;)

Maar ik ben serieus benieuwd wat er verwacht wordt wat betreft de opkomst voor de Scrambler dag in Heino. Echt heel veel heb ik er nog steeds niet bij elkaar gezien.
De Italdag ga ik ook vrijwel zeker aan doen maar Heino is toch wel erg ver vanaf hier.
 
Zat ook even te kijken naar de Scrambler dag in Heino.
Is inderdaad een stuk rijden vanuit regio Rotterdam. Allicht t.z.t. leuk om voor de mensen die er naar toe gaan centraal af te spreken en dan een stuk binnendoor te rijden i.p.v. 2 uur lang snelweg?
 
Dat is wel jammer, want wie weet is er in Heino een verkiezing van de mooist uitgeruste (maar niet ingrijpend verbouwde) Scrambler in Nederland........

Tja, misschien ben ik wel de enige die op komt dagen.
Dan moet ik de volgende dag met een aanhanger al mijn prijzen ophalen... :W
 
Laatst bewerkt:
Zat ook even te kijken naar de Scrambler dag in Heino.
Is inderdaad een stuk rijden vanuit regio Rotterdam. Allicht t.z.t. leuk om voor de mensen die er naar toe gaan centraal af te spreken en dan een stuk binnendoor te rijden i.p.v. 2 uur lang snelweg?

Dat maakt het sowieso interessanter. Inderdaad tegen die tijd maar even kijken of er wat te doen is en of het weer een beetje gaat meewerken.
 
Vandaag dus de Sixty2 opgehaald in afwachting van de Caferacer.

Moet zeggen dat het toch een erg leuke motor is. Lekker wendbaar en licht.
Vermogen is zeker erg prettig op de B wegen. Heb vandaag ook een stuk snelweg gereden omdat ik op tijd naar huis moest. (heenweg toeristische route via B wegen) Maar daar merk je wel dat het vermogen niet zo super is. Met veel pijn en moeite haal je de 130-140. Ja je mag toch niet harder, echter is soms wat extra power om in te halen wel prettig.

Wel viel me op dat er geen benzine meter op de Sixty2 zit? Heb eerlijk geen idee of dit op de 800 serie wel zit (heb eigenlijk niet gekeken, de Multistrada die ik vroeger had gaf dat allemaal wel gewoon aan)

Zal in het weekend zeker nog wel wat kilometers maken en nog wel eens wat laten weten.

Iemand hier die iets van navigatie gebruikt?
 
Vandaag dus de Sixty2 opgehaald in afwachting van de Caferacer.

Moet zeggen dat het toch een erg leuke motor is. Lekker wendbaar en licht.
Vermogen is zeker erg prettig op de B wegen. Heb vandaag ook een stuk snelweg gereden omdat ik op tijd naar huis moest. (heenweg toeristische route via B wegen) Maar daar merk je wel dat het vermogen niet zo super is. Met veel pijn en moeite haal je de 130-140. Ja je mag toch niet harder, echter is soms wat extra power om in te halen wel prettig.

Wel viel me op dat er geen benzine meter op de Sixty2 zit? Heb eerlijk geen idee of dit op de 800 serie wel zit (heb eigenlijk niet gekeken, de Multistrada die ik vroeger had gaf dat allemaal wel gewoon aan)

Zal in het weekend zeker nog wel wat kilometers maken en nog wel eens wat laten weten.

Iemand hier die iets van navigatie gebruikt?

Leuk om te horen dat de Sixty2 een leuke motor is. Om te zien vind ik het okk best een gaaf ding met de andere voorvork en tank ten opzichte van de 800.
130/140 is denk ik inderdaad wat je mag verwachten met deze pk gewichts verhouding. De Triumph Street Twin gaf met mij erop een beetje dezelfde prestaties.
De Cafe racer zal daar geen moeite mee hebben, die "knalt" daar wel behoorlijk rap naartoe en doorheen.
Benzine meter is er inderdaad niet maar dus wel een lampje. Ik tank altijd bij 200km en dan gaat er zo'n 10 liter in.

Ik rijd sinds kort met een TomTom 550 en dat bevalt op zich prima. Wel blijft het opletten met het downloaden van routes waar hier en daar wel eens een foutje of wat raars in zit.
Hier vind je nog wat foto's van de montage van de TomTom op mijn Scrambler:
De Nieuwe Ducati Scrambler
 
Leuk om te horen dat de Sixty2 een leuke motor is. Om te zien vind ik het okk best een gaaf ding met de andere voorvork en tank ten opzichte van de 800.
130/140 is denk ik inderdaad wat je mag verwachten met deze pk gewichts verhouding. De Triumph Street Twin gaf met mij erop een beetje dezelfde prestaties.
De Cafe racer zal daar geen moeite mee hebben, die "knalt" daar wel behoorlijk rap naartoe en doorheen.
Benzine meter is er inderdaad niet maar dus wel een lampje. Ik tank altijd bij 200km en dan gaat er zo'n 10 liter in.

Ik rijd sinds kort met een TomTom 550 en dat bevalt op zich prima. Wel blijft het opletten met het downloaden van routes waar hier en daar wel eens een foutje of wat raars in zit.
Hier vind je nog wat foto's van de montage van de TomTom op mijn Scrambler:
De Nieuwe Ducati Scrambler

Ziet er netjes uit! Ben alleen bang dat de positie om een Tomtom te mounten wat lastiger is op een Caferacer.
Cockpit-of-the-Cafe-Racer.jpg


Mooiste zou zijn zoals jij het hebt onder / naast de teller. Alleen dat gaat zo te zien niet.
Naast de linker spiegel zou wel wat ruimte moeten zitten alleen steekt hij dan zo uit wat wel weer jammer is.
 
Een jaar geleden reed ik ook op de Sixty-2. Tot pakweg 80 km kun je iedereen bijhouden. Daarna wordt het moeilijker. Boven de 100 rijd je op afstand.
Maar ... als je niet ver op reis wilt en je je hoeft niet zo nodig op de AutoBahn ... dan is er niet zoveel mis mee.
Maar ... het verschil in aanschafprijs is te klein: Dus .....
Vandaag dus de Sixty2 opgehaald in afwachting van de Caferacer.

Moet zeggen dat het toch een erg leuke motor is. Lekker wendbaar en licht.
Vermogen is zeker erg prettig op de B wegen. Heb vandaag ook een stuk snelweg gereden omdat ik op tijd naar huis moest. (heenweg toeristische route via B wegen) Maar daar merk je wel dat het vermogen niet zo super is. Met veel pijn en moeite haal je de 130-140. Ja je mag toch niet harder, echter is soms wat extra power om in te halen wel prettig.

Wel viel me op dat er geen benzine meter op de Sixty2 zit? Heb eerlijk geen idee of dit op de 800 serie wel zit (heb eigenlijk niet gekeken, de Multistrada die ik vroeger had gaf dat allemaal wel gewoon aan)

Zal in het weekend zeker nog wel wat kilometers maken en nog wel eens wat laten weten.

Iemand hier die iets van navigatie gebruikt?
 
Een jaar geleden reed ik ook op de Sixty-2. Tot pakweg 80 km kun je iedereen bijhouden. Daarna wordt het moeilijker. Boven de 100 rijd je op afstand.
Maar ... als je niet ver op reis wilt en je je hoeft niet zo nodig op de AutoBahn ... dan is er niet zoveel mis mee.
Maar ... het verschil in aanschafprijs is te klein: Dus .....


Ja klopt inderdaad, had de prijs van de sixty2 nog bekeken maar het scheelde al met al niet zo veel.
Moet ook zeggen, ben niet helemaal thuis in het nieuwe rijbewijs (a1/a2/a) systeem dus allicht valt de sixty2 precies in 1 van de categorieën die nog niet op volledig A mogen rijden.
 
Ziet er netjes uit! Ben alleen bang dat de positie om een Tomtom te mounten wat lastiger is op een Caferacer.
[afbeelding]

Mooiste zou zijn zoals jij het hebt onder / naast de teller. Alleen dat gaat zo te zien niet.
Naast de linker spiegel zou wel wat ruimte moeten zitten alleen steekt hij dan zo uit wat wel weer jammer is.

De linker spiegel zit aan het uiteinde van het stuur dus dat lijkt me wel heel ver naar buiten.
Ik zou denken dat er wel een ram ball tussen 1 van de inbus boutjes die de linker stuurhelft vasthouden op de foto geklemd kan worden of misschien kun je de ibusbout benutten naast het zilverkleurige scrambler logo.
 
De linker spiegel zit aan het uiteinde van het stuur dus dat lijkt me wel heel ver naar buiten.
Ik zou denken dat er wel een ram ball tussen 1 van de inbus boutjes die de linker stuurhelft vasthouden op de foto geklemd kan worden of misschien kun je de ibusbout benutten naast het zilverkleurige scrambler logo.


Dat is inderdaad ook een oplossing (nog relatief goedkoop ook)
Zal de maat eens bekijken als de motor geleverd is.
 
Vandaag bericht gekregen dat de Caferacer morgen klaar is.

Toch nog een kleine 500 kilometer met de Sixty2 gereden wat toch ook een leuke motor is. Nu hopen dat de zit op de Caferacer gaat bevallen. Je went snel aan de rechte zit en brede stuur van de Sixty2.
 
Vandaag bericht gekregen dat de Caferacer morgen klaar is.

Toch nog een kleine 500 kilometer met de Sixty2 gereden wat toch ook een leuke motor is. Nu hopen dat de zit op de Caferacer gaat bevallen. Je went snel aan de rechte zit en brede stuur van de Sixty2.

Ja dat met die zit lijkt me ook een gevaar ja. Toen ik de Scrambler kocht dacht ik eerst gaat dat rare hoge stuur eraf maar toen ik er een weekje op had gereden dacht ik dit zit toch wel erg lekker zo :).
 
Eindelijk gebeurd. Na jarenlang met plezier op mijn VMax 1200 te hebben rondgetoerd (Italië, Schotland, Frankrijk etc.) was ik toe aan iets anders en vooral wat lichtere motor, maar toch met voldoende vermogen.
Nu dus de trotse bezitter van een Ducati Scrambler 1100.

In één woord "fantastisch" . Stuurt super en het geluid is waanzinnig.
 
Eindelijk gebeurd. Na jarenlang met plezier op mijn VMax 1200 te hebben rondgetoerd (Italië, Schotland, Frankrijk etc.) was ik toe aan iets anders en vooral wat lichtere motor, maar toch met voldoende vermogen.
Nu dus de trotse bezitter van een Ducati Scrambler 1100.

In één woord "fantastisch" . Stuurt super en het geluid is waanzinnig.

Gaaf! Gefeliciteerd!Je bent de eerste hier met de 1100 volgens mij.
Wel heel wat anders dan een V-max natuurlijk.
Welk model heb je? En waanzinnig geluid met de standaard uitlaat of aftermarket?
Uiteraard zou een foto ook bijzonder gewaardeerd worden. :Y
 
Ik heb de 1100 standaard versie in het zwart met standaard uitlaten. Die geven net zoveel 'kabaal' als de aftermarket uitlaten op de VMax. Vooral bij gas loslaten is het geroffel een lust voor je oren.
Ben vooral onder de indruk van de nieuwe technologie die ze verwerkt hebben in de machine. Zoals 'drive by wire', cornering ABS, USD voorvork, 3 riding modes etc. Dit maakt het rijden zoveel makkelijker.

Wel een ander stuur op laten zetten (minder hoog) en een windschermpje (Dart) omdat ik veel ritten maak en dit net iets plezieriger is.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de 1100 standaard versie in het zwart met standaard uitlaten. Die geven net zoveel 'kabaal' als de aftermarket uitlaten op de VMax. Vooral bij gas loslaten is het geroffel een lust voor je oren.
Ben vooral onder de indruk van de nieuwe technologie die ze verwerkt hebben in de machine. Zoals 'drive by wire', cornering ABS, USD voorvork, 3 riding modes etc. Dit maakt het rijden zoveel makkelijker.

Wel een ander stuur op laten zetten (minder hoog) en een windschermpje (Dart) omdat ik veel ritten maak en dit net iets plezieriger is.

Mooi hoor! Ziet er goed uit zo in het zwart met het lagere stuur. Opmerkelijk dat de standaard uitlaten niet onderdoen voor de aftermarket op de V-Max. Ik heb tot nu toe ook nog niet één Youtube filmpje kunnen vinden van de nieuwe Scrambler 1100 met een andere uitlaat, dus ik denk dat het geluid veel mensen goed bevalt. Ik las hier wel al dat de E-gekeurde versie van de Termignoni minder luid klonk dan de originele uitlaten.
De niet E-gekeurde exemplaren daarintegen zullen wel weer... :9~
Wat betreft de technologie vind ik zelf het Cornering ABS erg interessant, meer veiligheid bij het remmen is altijd meegenomen.
Ride by wire en traction control heb ik nog nooit gemist op een motor, al heeft het vast praktisch nut, en als ik eerlijk ben liepen die oude carburateurs vroeger toch het mooist ;)
 
liepen die oude carburateurs vroeger toch het mooist

Mwah... kan ik wel iets mee vinden.
Hoewel de VMax naar lucht hapte boven op de Stelvio pas zal je daar nu geen last meer mee hebben.
Nadeel nu is dat je niets meer kunt sleutelen zonder dat de ECU van slag raakt.

Is er al een Haynes of ander werkplaatsboek voor de Scrambler?
Verder wil ik wel andere spiegels want deze vind ik kwalitatief :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan