De Nieuwe Ducati Scrambler

Mwah... kan ik wel iets mee vinden.
Hoewel de VMax naar lucht hapte boven op de Stelvio pas zal je daar nu geen last meer mee hebben.
Nadeel nu is dat je niets meer kunt sleutelen zonder dat de ECU van slag raakt.

Is er al een Haynes of ander werkplaatsboek voor de Scrambler?
Verder wil ik wel andere spiegels want deze vind ik kwalitatief :(


Gefeliciteerd met je nieuwe motor! Ik heb zelf vandaag de Caferacer op mogen halen na een weekje sturen op de sixty2.

De spiegels zijn geloof ik hetzelfde als op de 1100/sixty2. Zo slecht waren die toch niet? Wel mooi inderdaad dat bij de 1100 nieuwere techniek toegepast is. Kom zelf van een multistrada 1200 af en die had wel traction control. De Caferacer niet, maar heeft ook de helft aan vermogen dus hoop het niet echt "nodig" te hebben. Zal morgen nog wel eens een fototje plaatsen.
 
Ik heb Rizoma bar-end-mirrors, bevallen prima.
En staat ook lekker retro.
Zie pagina 66.
 
Laatst bewerkt:
Mannen!

Vorige week zijn we een weekje naar het zwarte woud in Duitsland geweest. We zouden niet zoveel rijden maar het is toch 2.500 km geworden in een week tijd. Ze is lief.

Omdat het zadel van de Scrambler na een paar uur toch niet zo fijn wordt, heb ik na lang beraad deze week toch maar een ander zadel besteld. Het is een Mustang Seat geworden. (Levertijd 10 weken! Oef)

Hierbij wat foto's voor de sfeer impressie van ons weekje weg.

duitsland1-1.jpg


duitsland2-1.jpg


duitsland3-1.jpg


duitsland4-1.jpg


duitsland5.jpg


En ja, de dame in kwestie had ietwat bagage meegenomen ;)


Met betrekking tot de bijeenkomsten:

Heino (Scramblerdag) 9 sept
-- Oef, dat is wel een knap stukje sturen. Waarom houden ze het daar??
-- Het staat in mijn agenda, maar in potlood. Misschien combineer ik het met een bezoek aan een vriend van mij die in Rijssen woont.

Beusichem (Italdag) 2 sep
-- Dat is nog wel te doen qua km'ers. Ik heb het in potlood in mijn agenda gezet.
 
Eindelijk gebeurd. Na jarenlang met plezier op mijn VMax 1200 te hebben rondgetoerd (Italië, Schotland, Frankrijk etc.) was ik toe aan iets anders en vooral wat lichtere motor, maar toch met voldoende vermogen.
Nu dus de trotse bezitter van een Ducati Scrambler 1100.

In één woord "fantastisch" . Stuurt super en het geluid is waanzinnig.

Gefeliciteerd met je nieuwe motor! Zoals MacJunk schreef, waarschijnlijk de eerste 1100 hier. Leuk! Geniet ervan. En enige nieuwsgierigheid naar het geluid van de uitlaten is hier zeker aanwezig :)

Veel kilometers toegewenst. :]
 
Mannen!

Vorige week zijn we een weekje naar het zwarte woud in Duitsland geweest. We zouden niet zoveel rijden maar het is toch 2.500 km geworden in een week tijd. Ze is lief.

Omdat het zadel van de Scrambler na een paar uur toch niet zo fijn wordt, heb ik na lang beraad deze week toch maar een ander zadel besteld. Het is een Mustang Seat geworden. (Levertijd 10 weken! Oef)

Hierbij wat foto's voor de sfeer impressie van ons weekje weg.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

En ja, de dame in kwestie had ietwat bagage meegenomen ;)


Met betrekking tot de bijeenkomsten:

Heino (Scramblerdag) 9 sept
-- Oef, dat is wel een knap stukje sturen. Waarom houden ze het daar??
-- Het staat in mijn agenda, maar in potlood. Misschien combineer ik het met een bezoek aan een vriend van mij die in Rijssen woont.

Beusichem (Italdag) 2 sep
-- Dat is nog wel te doen qua km'ers. Ik heb het in potlood in mijn agenda gezet.

Wat een super foto's! Nog een weekje werken en dan ga ik ook die kant weer op *O*
Echt prachtig daar, nu maar hopen dat het weer dat ook is.
Ik ben ook benieuwd wat het nieuwe comfort zadel en de achterschok demper gaan brengen op deze reis.
Ik ben benieuwd naar je Mustang zadel, ik vind het wat de vorm betreft wel 1 van de mooiste die er te koop is. Wel jammer van die wachttijd.
Ook lekker veel km's gemaakt, ik denk niet dat ik er 2500 ga halen in die week.

Bij mij staan helaas beide evenementen nog op losse schroeven maar ga in ieder geval mijn best doen voor de Ital dag.
 
Mannen!

Vorige week zijn we een weekje naar het zwarte woud in Duitsland geweest. We zouden niet zoveel rijden maar het is toch 2.500 km geworden in een week tijd. Ze is lief.

Omdat het zadel van de Scrambler na een paar uur toch niet zo fijn wordt, heb ik na lang beraad deze week toch maar een ander zadel besteld. Het is een Mustang Seat geworden. (Levertijd 10 weken! Oef)

Hierbij wat foto's voor de sfeer impressie van ons weekje weg.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

En ja, de dame in kwestie had ietwat bagage meegenomen ;)


Met betrekking tot de bijeenkomsten:

Heino (Scramblerdag) 9 sept
-- Oef, dat is wel een knap stukje sturen. Waarom houden ze het daar??
-- Het staat in mijn agenda, maar in potlood. Misschien combineer ik het met een bezoek aan een vriend van mij die in Rijssen woont.

Beusichem (Italdag) 2 sep
-- Dat is nog wel te doen qua km'ers. Ik heb het in potlood in mijn agenda gezet.

Leuke foto's! Ook goed om eens te zien wat mensen mee nemen voor een weekje sturen. En hoe dit dan op de Scrambler zit. (best goed te doen zo te zien)

Vandaag nog even wat dingen voor het werk buiten de deur gedaan met de Scrambler. Meteen even een foto genomen.

29637214698_1060938797_b.jpg
 
Leuke foto's! Ook goed om eens te zien wat mensen mee nemen voor een weekje sturen. En hoe dit dan op de Scrambler zit. (best goed te doen zo te zien)

Vandaag nog even wat dingen voor het werk buiten de deur gedaan met de Scrambler. Meteen even een foto genomen.

[afbeelding]

Mooie foto van je Cafe Racer! :t
Was de overstap na de Sixty2 erg wennen of viel het wel mee?
Veel veilige km's toegewenst in ieder geval.
 
Mooie foto van je Cafe Racer! :t
Was de overstap na de Sixty2 erg wennen of viel het wel mee?
Veel veilige km's toegewenst in ieder geval.

Overstap was na een paar minuten wel weer "gewoon". Vermogen is uiteraard wat beter, vooral als je de snelweg op gaat.
De zit is nog vrij rechtop eigenlijk als je het vergelijkt met andere motoren dus dat is wel prettig.
Al ga ik die gekke zit op die Sixty2 wel missen, zo slecht was dat nog niet :)
 
Overstap was na een paar minuten wel weer "gewoon". Vermogen is uiteraard wat beter, vooral als je de snelweg op gaat.
De zit is nog vrij rechtop eigenlijk als je het vergelijkt met andere motoren dus dat is wel prettig.
Al ga ik die gekke zit op die Sixty2 wel missen, zo slecht was dat nog niet :)

Gelukkig maar dat de zitpositie bevalt, meer vermogen is altijd lekker.
 
Ja, inderdaad. Dat filmpje heb ik recentelijk nog afgespeeld.
Altijd handig, die fabrieksgarantie tot april 2018... :)
 
Laatst bewerkt:
Kijk nu, ik zie op Marktplaats ineens een bekende scrambler staan:

≥ Ducati Scrambler Icon met Akrapovic uitlaat (bj 2016) - Motoren | Ducati - Marktplaats.nl

De oude fiets van Andrew Heuer (Brian). En met die uitlaat klinkt die heel erg lekker (daar heb ik nog een filmpje van ;) )


Die uitlaat is inderdaad wel leuk! Geluid wat uit die Termignoni van de Caferacer komt is eigenlijk hetzelfde als de standaard uitlaat. Voor nu is het prima, allicht ooit nog eens iets aan doen.

Moet wel zeggen dat ik de prijs best fors vindt van die Scrambler. Als je iets meer betaald heb je een nieuwe. Wel zonder de accessoires maar dan nog.
 
Motoren | FHM

Wat vind je van de prijs van de bovenstaande?

Heb ik erbij gekocht :)

Gefeliciteerd! *O*
Die prijs met km stand en bouwjaar lijkt me netjes. Het is echter geen Icon maar een Classic volgens mij(dat is een duurder model met spaakwielen en alu spatborden en mooier zadel).

In ieder geval veel plezier met je aankoop en ik hoop dat je ook af en toe wat ervaringen en foto's plaatst.
Je zegt trouwens erbij...waarbij als ik vragen mag? ;)...
Ik zie het al in je onderschrift... :z Een Honda CB1000R...dat is wel heel wat anders dan de Scrambler. Wel een mooie naked ook.
 
Laatst bewerkt:
Dankjewel :)
Heb ook nog een cb1000r, wil graag met vrouwlief samen rijden, gaat niet met 1 motor. Zodra ie er is zal ik nog eens een foto plaatsen. Bij proef rit werkte de lichtschakelaar niet helemaal naar behoren, is dit jullie bekend?
 
Nee, is mij niet bekend.
Het licht staat standaard aan en alleen het groot-licht heeft een schakelaar die je naar beneden moet drukken om het aan of uit te zetten. Seinen is naar je toe halen.
Ik heb er geen problemen mee.
 
Nee, is mij niet bekend.
Het licht staat standaard aan en alleen het groot-licht heeft een schakelaar die je naar beneden moet drukken om het aan of uit te zetten. Seinen is naar je toe halen.
Ik heb er geen problemen mee.

Ja zoals MacJunk zegt, het licht is altijd aan. Ik moet wel bekennen dat ik met vrij grote regelmaat per ongeluk het grootlicht aan druk. Het is een beetje een aparte schakelaar.
 
Na 15 uur in 3 dagen op de Scrambler te hebben gezeten kan ik melden dat ook het comfort zadel niet het eind van alle dingen is. Maar met de enorme warmte hier (33 graden en meer) mag je misschien ook niet meer verwachten. Dag 1 was redelijk pijn vrij maar eind dag 2 was het toch redelijk pijnlijk (al nog wel beter dan het standaard zadel).
Wel prachtig gereden door België, Frankrijk, de Eifel, Hunsruck en nu Zwarte Woud.
Echt wat een geweldige uitzichten en eindeloos bochtige wegen hier.
De Scrambler geeft al die tijd geen krimp al ging het schakelen op de 3e dag in de bloedhitte af en toe wel wat minder soepel.
De Hyperpro schokdemper is echt een enorme verbetering en lijkt door geen enkele hoeveelheid Strasse Schade uit het veld te worden geslagen. Kort om het is hier echt genieten al is het wel bloed en bloed heet.
Ook ben ik zeer te spreken over de voorrem die al deze tijd met veel gevoel en geen verlies zijn werk doet ondanks de vele bochten en hoge temperaturen.
Nu ff een paar daagjes rust voor mij en de Scrambler die er ook op vakantie weer fris gepoetst bij staat met een gesmeerde ketting (al had dat ook al wat eerder gemogen want na de eerste dag was hij al behoorlijk droog door het vele vuil en de nattigheid onderweg).
Als ik terug ben hoop ik nog wat leuke foto's te kunnen plaatsen.
 
Daar ik zowaar wat bruikbaar internet heb hier in Ettenheim alvast wat plaatjes:
Aankomst bij motor hotel GuS(waar ook net een prachtige 1199S Panigale was aangekomen ):
20180728_160714.jpg

20180729_093019.jpg

Foto's van onderweg:
20180728_145024.jpg

20180729_120249.jpg

20180729_120200.jpg

De prachtige kronkel wegen met haarspeldbochten:
20180729_120209.jpg

20180729_120534.jpg

En af en toe even een pauze in de karakteristieke Duitse dorpjes:
20180729_134448.jpg

Nu genieten op de camping met prachtig uitzicht...op mijn motor ;) En tijd voor een heerlijk glaasje Champagne:
20180731_202508.jpg
 
Laatst bewerkt:
Gisteren de scrambler gehaald, de eerste 175km zijn gereden.
De scrambler laat zich erg gemakkelijk rijden, alleen het zadel zal ik waarschijnlijk aanpassen :)
Wat een verschil met een cb1000r :)
 
@ Skip:
Mooi man. Dat wil ik ook nog wel een keer gaan doen. Ben nog nooit met mijn motor in het buitenland geweest, maar dit ziet er toch wel erg leuk uit. Mooie uitlaat ook... Merk je nog veel van de 'race-mapping' voor de Thermi in combinatie met de standaard pijp? Ook een leuke Panigale inderdaad.

@Koost: Lekker man. Ben blij dat hij aan je verwachtingen voldoet. Als je er net zo veel lol mee krijgt als ik, dan zit het wel goed. Foto's??? Zadel blijft een dingetje. Heb ik ook aangepast.
 
Moet idd even de foto's uploaden, zodra mijn vrouw d'r rijbewijs heeft zal ik er minder op rijden, vind het nu wel moeilijk als ik in de schuur sta welke ik mee zal nemen :)
14/15 september staat er een ritje gepland waar beide motors meegaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan