De Nieuwe Ducati Scrambler

Leuk om terug te lezen van de Multistrada. Grappig eigenlijk dat ik er niks in herken (had zelf een 1200) en dat het dus toch compleet andere motoren zijn.

De Scrambler 1100 zal ook wel erg leuk geweest zijn. Weer was alleen niet al te denderend vandaag voor een motor ritje?

Hier helaas niet veel kilometers meer gereden i.v.m. drukte qua werk. Afspraak voor de 1.000 beurt staat dan ook pas op 17/8.

Jammer dat je geen tijd hebt om te rijden.
Wat betreft de Multistrada, die ruitjes zijn natuurlijk nogal persoonlijk maar ik heb ze liever niet. Bij de meeste motoren zit ik altijd in de turbulentie en bijgaande herrie en geschud. Op naked bikes heb ik nergens last van. Het blok van de 1200 is volgens de pers beresterk en behoorlijk explosief daar waar de 950 een tikkeltje saai is dus dat zal vast een hoop uitmaken kwa beleving(want buiten het motorblok en de lagere zit op de 950 zijn ze verder vrijwel identiek).
Het lichte gevoel voor komt vast door het 19" voorwiel, jou 1200 had denk ik een 17" wiel en was meer op de neus georiënteerd.
Het weer was gelukkig redelijk goed, al waaide het hard. Pas aan het eind een paar druppels regen gelukkig. Wel was het overal bizar druk op de weg.
 
Laatst bewerkt:
Nou ik heb volgens mij een internet primeur want ik heb hier een Ducati 1100 Scrambler staan die helemaal niks meer doet... B|
Het was vanochtend lekker weer dus ik denk ik rijd nog even een rondje en tank hem even vol voor de terugweg. Dus contact aan, dashboard licht op, benzine pomp maakt geluid en toen ging alles uit en nooit meer aan. :N
Multimeter erbij, accu checken, zekeringen checken en alles goed. :?
Overleg met Ducati Zaltbommel die me het nummer voor de road assistence gaven. Dat gebeld, krijg je bandje van ARC emergency aan de lijn die automatisch door verbind met de ANWB en dan weet daar niemand wat ze moeten doen met het Ducati verhaal en wat de afspraken zijn. Een uur verder, 5 mensen, 3 verbroken contacten dan toch echt iemand die het snapt en dan bijna 3 uur na melding de wegenwacht voor de de deur die hetzelfde heeft gedaan als ik maar nog grondiger om tot de conclusie te komen dat het met de stroom wel goed zit maar hij toch echt niks doet.
Daar heeft hij het, begrijpelijk, ook bij gelaten en nu komen ze dinsdag mijn Scrambler terug brengen en deze ophalen.
Echt balen want ik had echt super veel zin in nog een leuke rit op de 1100 en op de terug reis op mijn eigen vers geservicete Scrambler.
Ach het zal wel ergens goed voor zijn... soms kan je alles nog zo goed plannen en maanden van tevoren regelen en dan loopt het nog niet zoals je gehoopt had.

Ik heb wel de mensen bij de ANWB gevraagd of het verhaal met de ondersteuning van Ducati's wat beter gecommuniceerd kan worden want dat liep niet echt zoals het hoort. Nu zat ik lekker thuis maar als ik in mijn motorpak langs de kant van de weg had gestaan had ik toch wel iets minder kalm geweest vrees ik O-)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb echt exact hetzelfde gehad met mijn icon. Het bleek een draadbreuk bij de kentekenplaatverlichting te zijn. Precies dezelfde symptomen. Hopelijk kun je er toch nog een rondje mee rijden als het gevonden wordt.
 
Wel een primeur waar je niet op zit te wachten... :N
Jammer dat je niet nog effe een lekker rondje kan rijden.
Maar het kan je inderdaad beter thuis dan onderweg overkomen.
Dan sta net iets anders te kijken.
Het blijft techniek en er kan altijd iets misgaan, maar je verwacht het niet bij een nieuwe motor.

@ Kees-Jan: Je hebt het inderdaad al eerder gemeld, maar eigenlijk is het toch raar dat als je kentekenverlichting het niet doet hij er gewoon mee stopt. Wellicht heeft het iets met het can-bus systeem te maken... Maar ja, daar heb je niet zo veel aan als je bijvoorbeeld in de Eifel staat.
 
Laatst bewerkt:
Nou, mijn RS heeft vorige week een puike beurt gehad. Hij lekte nog steeds water en dit is, zoals het er nu naar uitziet, eindelijk onder garantie verholpen. Hopelijk kan ik er nu van gaan genieten, want het rijdt echt geweldig. Er is tevens een modificatie doorgevoerd en ze hebben de remvloeistof vervangen. Naast de gebruikelijke olie- en filterverversing was ik nog geen 150 euro kwijt. Heel schappelijk dus.

@ Skippy: Hoeveel was jij kwijt voor jou beurt met het stellen van de kleppen. Mijne staat nu net even boven de 9000 km en zal over niet al te lange tijd ook aan de beurt zijn.
 
Ik heb echt exact hetzelfde gehad met mijn icon. Het bleek een draadbreuk bij de kentekenplaatverlichting te zijn. Precies dezelfde symptomen. Hopelijk kun je er toch nog een rondje mee rijden als het gevonden wordt.

Ja ik dacht ook gelijk aan jou verhaal en ging daarom ook gelijk op zoek naar alle zekeringen. Het zou heel goed een beschadigde draad of losse stekker kunnen zijn.
Ik vraag wel of ze eventueel mij willen vertellen wat het uiteindelijk blijkt te zijn, ben toch benieuwd wat zo'n grote storing teweeg brengt en kan eventueel ook handige info zijn voor andere in de toekomst.
 
Wel een primeur waar je niet op zit te wachten... :N
Jammer dat je niet nog effe een lekker rondje kan rijden.
Maar het kan je inderdaad beter thuis dan onderweg overkomen.
Dan sta net iets anders te kijken.
Het blijft techniek en er kan altijd iets misgaan, maar je verwacht het niet bij een nieuwe motor.

@ Kees-Jan: Je hebt het inderdaad al eerder gemeld, maar eigenlijk is het toch raar dat als je kentekenverlichting het niet doet hij er gewoon mee stopt. Wellicht heeft het iets met het can-bus systeem te maken... Maar ja, daar heb je niet zo veel aan als je bijvoorbeeld in de Eifel staat.

Inderdaad niet echt iets waar je op zit te wachten.
Mijn ervaring is dat het juist bij hele nieuwe of hele oude dingen vaak mis gaat en daar is op zich ook niks raars aan. Toch komen vaak in het begin de kinderziekten boven tafel en de montage foutjes.Als deze eenmaal zijn opgelost heb je vaak jaren geen gedoe.
Wel is het apart dat ik 1 dag probleemloos rij(ook maar 1x gestart voor de deur van de dealer) en het de volgende dag helemaal klaar is. Helaas komt dit ook bij merdere merken voor. Verleden week op vakantie was er een jongen met een Suzuki GSXR die ook na de heen reis naar het hotel de volgende dag niks meer deed. Echt zuur want zijn lange weekend was wat betreft het motorrijden dus wel over.

Waar ik wel min of meer van "schrik" is dat je in een tijd van smartphones en computers ruim 3 uur sta te wachten op hulp :N
En uit verhalen van kennissen weet ik dat dit niet echt uitzonderlijk is.
Ook ben ik niet echt onder de indruk van het probleem oplossend vermogen van de mensen aan de telefoon bij de ANWB. Als ik bel wil ik eigenlijk alleen maar horen we gaan het uitzoeken en niet we weten niet hoe het zit dus verbinden we u maar door waardoor je 6 keer je verhaal kan afdraaien en ook nog eens 3 keer opnieuw moet bellen omdat gewoon de verbinding wordt verbroken. De wegenwachter was verder wel buiten gewoon vriendelijk en bekwaam.
 
Nou, mijn RS heeft vorige week een puike beurt gehad. Hij lekte nog steeds water en dit is, zoals het er nu naar uitziet, eindelijk onder garantie verholpen. Hopelijk kan ik er nu van gaan genieten, want het rijdt echt geweldig. Er is tevens een modificatie doorgevoerd en ze hebben de remvloeistof vervangen. Naast de gebruikelijke olie- en filterverversing was ik nog geen 150 euro kwijt. Heel schappelijk dus.

@ Skippy: Hoeveel was jij kwijt voor jou beurt met het stellen van de kleppen. Mijne staat nu net even boven de 9000 km en zal over niet al te lange tijd ook aan de beurt zijn.

Netjes! Ik hoop dat het lekken nu echt klaar is.

Ik heb nog geen idee wat het kost maar ben op het ergste voorbereid... ;)
Maar even zonder gekheid, dit soort beurtjes schijnen niet echt goedkoop te zijn bij Ducati maar dat wist ik al toen ik hem kocht. Aan de andere kant hoeft het maar eens per 2/2,5 jaar in mijn geval dus het valt te overzien. En dan nog de riemen natuurlijk bij 5 jaar...
De kleine beurtjes gaan daarintegen makkelijk zelf dus dat scheelt weer.
Zodra ik het weet laat ik het nog even weten. Ik ben het meest benieuwd naar hoe de Scrambler straks weer rijd.
 
....

Waar ik wel min of meer van "schrik" is dat je in een tijd van smartphones en computers ruim 3 uur sta te wachten op hulp :N
En uit verhalen van kennissen weet ik dat dit niet echt uitzonderlijk is.
Ook ben ik niet echt onder de indruk van het probleem oplossend vermogen van de mensen aan de telefoon bij de ANWB. Als ik bel wil ik eigenlijk alleen maar horen we gaan het uitzoeken en niet we weten niet hoe het zit dus verbinden we u maar door waardoor je 6 keer je verhaal kan afdraaien en ook nog eens 3 keer opnieuw moet bellen omdat gewoon de verbinding wordt verbroken. De wegenwachter was verder wel buiten gewoon vriendelijk en bekwaam.

Mijn ervaring met sommige instanties is dat het meestal mis gaat als het uit het 'digitale' domein gehaald wordt. Daarmee bedoel ik dat (anders dan bij de ANWB dus) de opdracht of het probleem wel goed overkomt bij de partij aan de andere kant van de lijn of email, maar dat het daar mis gaat als er iemand van een andere afdeling in actie moet komen en het fysiek moet gaan uitvoeren of oplossen. Met andere woorden, de overdrachtsmomenten lopen niet lekker of helemaal niet. In dat laatste geval gebeurt er dus helemaal niks. Ik zie dat regelmatig bij ons in het bedrijf gebeuren, maar ook onlangs nog bij de thuiszorg, een mediabedrijf en helaas notabene in het ziekenhuis... :(
Ik zal je de details besparen, maar ik ben een aantal keer goed laaiend geweest...
Het wordt dan wel weer opgelost, maar vaak niet van harte. Je moet dan de voeringen uit je keel schreeuwen. Zucht...
 
Laatst bewerkt:
Vandaag lekker weer wat kilometers gereden. Zadel begint wel echt tegen te staan op langere dagen rijden.

Ook valt me op dat de helm die ik nu gebruik (Shoei J.O) niet echt ideaal is op de Caferacer.
Blijkbaar komt de wind er op een verkeerde manier tegen aan waardoor op langere ritten je voorhoofd gewoon pijn gaat doen.
Nu is de maat in orde maar zat ik toch al te denken om een andere helm te kopen en de J.O voor er bij te houden.

Hebben jullie nog suggesties wat fijne helmen zijn? Heb vandaag nog even staan kijken bij Motorkledingcenter. Heb daar een Shoei Neotec 2 en de Shark Evo 2 gepast. Dit zijn beide systeem helmen waar van de Shark helemaal open kan klappen als een jet helm.

Of is het allicht toch beter om gewoon voor een integraal helm te kijken?

Zie door de bomen het bos niet echt meer.
 
Vandaag lekker weer wat kilometers gereden. Zadel begint wel echt tegen te staan op langere dagen rijden.

Ook valt me op dat de helm die ik nu gebruik (Shoei J.O) niet echt ideaal is op de Caferacer.
Blijkbaar komt de wind er op een verkeerde manier tegen aan waardoor op langere ritten je voorhoofd gewoon pijn gaat doen.
Nu is de maat in orde maar zat ik toch al te denken om een andere helm te kopen en de J.O voor er bij te houden.

Hebben jullie nog suggesties wat fijne helmen zijn? Heb vandaag nog even staan kijken bij Motorkledingcenter. Heb daar een Shoei Neotec 2 en de Shark Evo 2 gepast. Dit zijn beide systeem helmen waar van de Shark helemaal open kan klappen als een jet helm.

Of is het allicht toch beter om gewoon voor een integraal helm te kijken?

Zie door de bomen het bos niet echt meer.

Veel persoonlijker dan helmen wordt het niet wat betreft voorkeur maar voor mij is er alleen maar Arai. Past gewoon goed bij mijn hoofd en na 650km snelweg met snelheden boven de 130km/h geen centje pijn. Draag al 25 jaar niks anders.
Altijd integraal met een donker vizier (word ik ook een stuk knapper van :+ ) en is sowieso veiliger.
Ik heb nu een RX-7 GP Nicky Hayden Green en zou niks anders willen.
 
Dit is inderdaad een persoonlijk dingetje. Wat de een lekker vindt zitten vindt de ander waardeloos en heeft ook met de vorm van je bolleke te maken.

Ik heb ook een Shoei J.O voor op mijn Scrambler, maar zit waarschijnlijk rechter op dan jij op de Café-Racer. Ik heb er geen problemen mee en gebruik ‘m met de Scrambler bril (merk 100%). Ook na een wat langere rit zit hij nog prima.

Voor op mijn RS gebruik ik de Shoei GT Air. Prima stille helm waar ik een headset van Cardo heb ingebouwd. Op het net zijn prima testen te vinden, maar zoals gezegd, het blijft persoonlijk.

Met A-merken als Shoei en Arai kun je bijna niet fout gaan. De kwaliteit en veiligheid van beide merken zijn meer dan goed.
 
Skippy/Macjunk,

Bedankt voor jullie idee erover. Blijft voornamelijk een persoonlijk iets. Merk inderdaad dat het vooral op de Caferacer een ding is. De Sixty2 die ik mee had van de dealer was probleemloos.

Zit meer te dubben of een systeem helm nou echt noodzakelijk is. Het is wel makkelijk maar een integraal helm zal normaliter altijd stiller / veiliger zijn.

Maar goed, het is dus persoonlijk en we dwalen wat af van de Scramblers waar het topic over gaat :)

Had trouwens via de dealer begrepen dat voor de Caferacer geen ander zadel te koop is bij Ducati zelf. Blijkbaar verschilt de vorm iets van de andere Scramblers. Daar moeten we in de winter dus nog maar eens naar kijken.
 
Een helm is een belangrijk onderdeel van het motorrijden, dus dat mag best hier besproken worden. Zeker als het retro betreft, want zo zie ik de Shoei J.O toch wel een beetje...

Ik heb mijn zadel opnieuw laten bekleden bij Ellermeyer in Amsterdam. De reden was 2-ledig: 1) Ik vondt het orginele design van de Icon oersaai en 2) Een plank zit beter. Daarom heb ik ook een gelpack laten plaatsen. Je kunt zelf je zadel ontwerpen en dat wordt dan handgemaakt.
Leuke anekdote vindt ik altijd dat dit bedrijf ook de interieurs van de Spykers maakt. Nu heb ik gekozen voor een ruitjes motief voor de bovenkant. Daar hebben ze voor de Spykers een mal voor en juist die mal is ook voor mijn zadel gebruikt. Vindt ik nog steeds wel wat hebben. Er zijn echter tal van mogelijkheden, ook bij andere bekleders.

Nu vindt ik persoonlijk het uiterlijk van het zadel van de Café-Racer wel mooi, dus blijft waarschijnlijk het comfort over. Je kunt ook iets met een binnenband proberen, zoals Adspeed ook heeft. Lees het een aantal pagina’s terug nog maar eens na of wellicht bij buitenlandse fora. Ook lees ik wel eens dat het frezen van sleufjes onder het zadel al wat doet. Beste is informatie verzamelen en kijken wat je er mee kunt. Succes.
 
Laatst bewerkt:
Een helm is een belangrijk onderdeel van het motorrijden, dus dat mag best hier besproken worden. Zeker als het retro betreft, want zo zie ik de Shoei J.O toch wel een beetje...

Ik heb mijn zadel opnieuw laten bekleden bij Ellermeyer in Amsterdam. De reden was 2-ledig: 1) Ik vondt het orginele design van de Icon oersaai en 2) Een plank zit beter. Daarom heb ik ook een gelpack laten plaatsen. Je kunt zelf je zadel ontwerpen en dat wordt dan handgemaakt.
Leuke anekdote vindt ik altijd dat dit bedrijf ook de interieurs van de Spykers maakt. Nu heb ik gekozen voor een ruitjes motief voor de bovenkant. Daar hebben ze voor de Spykers een mal voor en juist die mal is ook voor mijn zadel gebruikt. Vindt ik nog steeds wel wat hebben. Er zijn echter tal van mogelijkheden, ook bij andere bekleders.

Nu vindt ik persoonlijk het uiterlijk van het zadel van de Café-Racer wel mooi, dus blijft waarschijnlijk het comfort over. Je kunt ook iets met een binnenband proberen, zoals Adspeed ook heeft. Lees het een aantal pagina’s terug nog maar eens na of wellicht bij buitenlandse fora. Ook lees ik wel eens dat het frezen van sleufjes onder het zadel al wat doet. Beste is informatie verzamelen en kijken wat je er mee kunt. Succes.

Goede aanrader wat die bekleder betreft. Het zadel zelf is wel mooi inderdaad alleen de vulling minder. Zal ze eens benaderen. Ter idee, wat heeft jouw zadel gekost?
 
Precies een jaar geleden was ik 422 Euro kwijt voor de 12.000-beurt. Daarvan was het arbeidsloon 240 en de rest onderdelen / gebruik apparatuur en een klein beetje milieutoeslag.
Nou, mijn RS heeft vorige week een puike beurt gehad. Hij lekte nog steeds water en dit is, zoals het er nu naar uitziet, eindelijk onder garantie verholpen. Hopelijk kan ik er nu van gaan genieten, want het rijdt echt geweldig. Er is tevens een modificatie doorgevoerd en ze hebben de remvloeistof vervangen. Naast de gebruikelijke olie- en filterverversing was ik nog geen 150 euro kwijt. Heel schappelijk dus.

@ Skippy: Hoeveel was jij kwijt voor jou beurt met het stellen van de kleppen. Mijne staat nu net even boven de 9000 km en zal over niet al te lange tijd ook aan de beurt zijn.
 
Goede aanrader wat die bekleder betreft. Het zadel zelf is wel mooi inderdaad alleen de vulling minder. Zal ze eens benaderen. Ter idee, wat heeft jouw zadel gekost?

Niet goedkoop, maar ja dan heppie ook wat.
Mijn zadel was €423,50 incl. BTW.
En je bent ‘m effe kwijt, maar ik heb het er graag voor over.
Overal waar ik kom gaat het praatje naast het geheel al heel snel over het zadel.
 
Precies een jaar geleden was ik 422 Euro kwijt voor de 12.000-beurt. Daarvan was het arbeidsloon 240 en de rest onderdelen / gebruik apparatuur en een klein beetje milieutoeslag.

Oké, dan weet ik ongeveer waar ik op moet rekenen. Vindt het gezien de werkzaamheden die verricht moeten worden nog alleszins schappelijk.
 
Om toe te voegen aan de helm discussie. Een helm is misschien wel het meest persoonlijke wat er is. Wat voor de ene een perfecte maatvoering is, hoeft totaal niet te werken voor een ander.

Vorig jaar heb ik een nieuwe helm gekocht. Mijn eerste voorwaarde was dat er een communicatiekit ingebouwd moest zitten. En mijn tweede voorwaarde was de pasvorm en dat hij stil was.

Uiteraard heb ik de wel/niet systeem-helm onderwerp gehad. En zoals de verkoper het vertelde: als je een dichte helm wilt, koop een dichte helm. En als je een open helm wilt, koop een jet helm. Een systeemhelm is het beide net-niet en het is de zwaarste variant van de helmen.

De meest gekozen reden voor een systeemhelm (en ook de initiele ontwerp reden) is dat je goed met iemand anders kan praten. De eerste gebruikers waren motoragenten en die konden dan zo eenvoudig met je praten zonder dat ze de helm iedere keer af hoefden te zetten.

Dus bedacht ik mij: met een communicatie-set heb ik dat gecoverd. Dan is er dus geen reden meer voor. Wat dus ook in de praktijk zo werkt.

Dus ik heb een integraal helm gevonden die aan mijn wensen voldeed: De Schuberth R2. Minimalistisch, stil en met de voorbereiding voor de ingebouwde comm-kit. Daar ben ik helemaal tevreden over.

901-402_A.jpg


Daarnaast heb ik ook twee jethelmen voor de zomer. Beide van Bell, de Bell Custom 500. De 'officiele' ducati variant en een Custom versie.

0007970_scrambler-ducati-short-track-helmet-blackwhite.jpeg


s-l640.jpg


Met de jethelm voelt het het meest vrij en heeft mijn eerste voorkeur.De integraalhelm als het koud, nat, langdurig of comm-kit tijd is.
 
Niet goedkoop, maar ja dan heppie ook wat.
Mijn zadel was €423,50 incl. BTW.
En je bent ‘m effe kwijt, maar ik heb het er graag voor over.
Overal waar ik kom gaat het praatje naast het geheel al heel snel over het zadel.

Dat is ook ongeveer de prijs voor mijn nieuwe Mustang zadel. En inderdaad, MacJunk, jouw zadel mag er zeker zijn! 8-)
 
Ik ga binnenkort weer voor de volgende grote beurt. Tot op heden wordt laat ik dan altijd 'iets' meenemen. Of nieuwe banden, of verwarmde handvaten bijvoorbeeld. En dan ligt de prijs van een grote beurt ruim boven de €1.000 in mijn geval.

12.000 km - € 1.173 (incl banden + verwarmde handvaten)
24.000 km - €1.352 (incl banden + nieuwe ketting/tandwielen)
36.000 km > binnenkort dus.

Ik moet binnenkort voor mijn 36.000 km beurt en minimaal mijn achterband moet weer vervangen worden. Ik hou altijd wel rekening met een fors bedrag op de rekening van de grote beurt. Ik zal het laten weten wat het geworden is.

Tot op heden was ik altijd naar ScarpaMoto geweest maar die zijn failliet. Nu ben ik van plan om voor deze grote beurt naar Goedhart Motoren te gaan. Heeft iemand daar ervaringen mee?
 
Laatst bewerkt:
Nog even over:

Overleg met Ducati Zaltbommel die me het nummer voor de road assistence gaven. Dat gebeld, krijg je bandje van ARC emergency aan de lijn die automatisch door verbind met de ANWB en dan weet daar niemand wat ze moeten doen met het Ducati verhaal en wat de afspraken zijn.
Want dit baart me wel enigszins zorgen.
Wat gebeurt er als je in het buitenland de Ducati Road Assistance belt?
Je mag toch wel verwachten dat diegene die je belt verstand van zaken heeft. Toch?
 
Mag je wel verwachten, en hopelijk is het daar beter geregeld.
Maar het kan zo maar anders zijn.
 
Ik ga binnenkort weer voor de volgende grote beurt. Tot op heden wordt laat ik dan altijd 'iets' meenemen. Of nieuwe banden, of verwarmde handvaten bijvoorbeeld. En dan ligt de prijs van een grote beurt ruim boven de €1.000 in mijn geval.

12.000 km - € 1.173 (incl banden + verwarmde handvaten)
24.000 km - €1.352 (incl banden + nieuwe ketting/tandwielen)
36.000 km > binnenkort dus.

Ik moet binnenkort voor mijn 36.000 km beurt en minimaal mijn achterband moet weer vervangen worden. Ik hou altijd wel rekening met een fors bedrag op de rekening van de grote beurt. Ik zal het laten weten wat het geworden is.

Tot op heden was ik altijd naar ScarpaMoto geweest maar die zijn failliet. Nu ben ik van plan om voor deze grote beurt naar Goedhart Motoren te gaan. Heeft iemand daar ervaringen mee?

Ik heb goede ervaringen met mijn beurtjes bij Goedhart. Echter, het zijn nog geen grote beurten geweest met kleppen stellen etc. Daar weet ik dus tot op heden nog niet veel van. Ben wel voornemens de eerstvolgende grote beurt daar uit te laten voeren. Dat zal wel begin volgend seizoen worden.
 
Nog even over:Want dit baart me wel enigszins zorgen.
Wat gebeurt er als je in het buitenland de Ducati Road Assistance belt?
Je mag toch wel verwachten dat diegene die je belt verstand van zaken heeft. Toch?

Dat mag je zeker verwachten alleen is het helaas vaak zo dat je dan teleur gesteld word.
Het goede nieuws is dat het blijkbaar zo weinig voor kwam dat niemand er ervaring mee had maar ik snap dat het je zorgen baart.
Het nummer dat je in eerste instantie belt is altijd hetzelfde en of je daarna als Nederlander automatisch de ANWB krijgt is mij niet duidelijk. Zou best kunnen dat je een hulpdienst krijgt uit het land van waar je dan op dat moment staat.Of dit bevorderlijk is voor de soepelheid waarmee een en ander verloopt is maar de vraag.
Het helpt in ieder geval als je je VIN nummer bij de hand hebt en een hoop geduld...
Ik ga met dit warme weer ook niet van huis zonder een liter water want het kan wel eens even duren... ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan