De Nieuwe Ducati Scrambler

Hoi,

Op het BMC-doosje staat de code: FM452/08
Het bedrijf zit in Italië, maar ook in Duitsland: www.bmcairfilter.de (hun zoekprogramma geeft dezelfde code)
De Nederlandse distributeur is:
Motopro.
Zuiderdiep 480
7876 BD Valthermond
phone: +31 599 663 000
fax: +31 599 662 690
email: info@motopro.com
website: MotoPro
Ok, thanks
Was even verwarrend, er zijn 2 varianten op de markt
Een reguliere en een sport variant.
Besteld inmiddels
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand hier al ervaring met de BikePenR navigatiesteun op de Scrambler?
Ik heb deze naar tevredenheid in gebruik op mijn Monster, maar ben benieuwd naar de ervaringen op de Scrambler.
 
Mocht iemand nog een werkplaatshandleiding nodig hebben: Op het volgende adres kun je voor een paar dollar een compleet exemplaar downloaden (vast niet legaal). De link heb ik niet meer, maar stuur een email en dan zal het ook wel gaan lukken.

Webwinkel
B!keD!rect
jkemotors@gmail.com
 
Iemand al een ander zadel gemonteerd op zn scrambler?

De uitstraling van het Icon zadel is goedkoop en de knik halverwege vind ik niet prettig met een lange rit.

Het geblokte bruine zadel wat Ducati aanbied is mooi maar had het graag in het zwart gezien.
 
Heeft iemand hier al ervaring met de BikePenR navigatiesteun op de Scrambler?
Ik heb deze naar tevredenheid in gebruik op mijn Monster, maar ben benieuwd naar de ervaringen op de Scrambler.
Op basis van de ervaringen op m'n monster de steun besteld.
Wordt samen met de Scrambler eind van de maand geleverd.
 
Ik hoop mijn Scrambler begin volgende week te hebben, waar ik nou benieuwd naar ben is ....hoeveel km kan je met een tank rijden ? Ik rijd met de grote jongens mee dus , wel of niet een extra busje benzine meenemen ja of nee ?
 
Bij ca. 180 km gaat het lampje branden. Dan heb je nog ruim 4 liter. Bij 1:18 kom je tot pakweg 250 km max. Ik heb zelf nog niet verder doorgereden dan 230. Toen zou er nog 1,5 liter ingezeten moeten hebben.
Het maakt best veel uit of je langere afstanden rijdt. Het blok wordt langzaam warm. Korte stukjes of met koud weer: 1:16 / 17. Langere stukken dan is 1:19 of 20 mogelijk.
Ik hoop mijn Scrambler begin volgende week te hebben, waar ik nou benieuwd naar ben is ....hoeveel km kan je met een tank rijden ? Ik rijd met de grote jongens mee dus , wel of niet een extra busje benzine meenemen ja of nee ?
 
Het oogt niet alleen goedkoop, maar het zit ook slecht als je wat langer bent. Dan moet de "kuil" aan de voorkant opgevuld worden, want je kunt anders nooit gaan verzitten en je hebt de neiging om het stuur maar voren te draaien, maar dan staan de stuuruiteinden weer vreemd.
Kijk ook even naar mijn opmerkingen van 18 november en eerder.
Iemand al een ander zadel gemonteerd op zn scrambler?

De uitstraling van het Icon zadel is goedkoop en de knik halverwege vind ik niet prettig met een lange rit.

Het geblokte bruine zadel wat Ducati aanbied is mooi maar had het graag in het zwart gezien.
 
Bij ca. 180 km gaat het lampje branden. Dan heb je nog ruim 4 liter. Bij 1:18 kom je tot pakweg 250 km max. Ik heb zelf nog niet verder doorgereden dan 230. Toen zou er nog 1,5 liter ingezeten moeten hebben.
Het maakt best veel uit of je langere afstanden rijdt. Het blok wordt langzaam warm. Korte stukjes of met koud weer: 1:16 / 17. Langere stukken dan is 1:19 of 20 mogelijk.

Bedankt,

zal voor de zekerheid dan toch maar een jerrycanneke naft meenemen :)
 
Wie na 200 km nog niet wil stoppen op een binnenweg is inmiddels 3 tot 4 uur onderweg. Dan wil je er toch wel voor heel even vanaf. Even los gezien van het feit dat je je Duc eigenlijk nooit los wilt laten.
Bedankt,

zal voor de zekerheid dan toch maar een jerrycanneke naft meenemen :)
 
Ik vroeg me af, hoe nemen de Scrambler rijders hier bagage mee op hun fiets? Voor een dagje is een rugzak voldoende maar als je wat meerdere dagen wilt wegblijven vind ik de oplossingen die ik op het internet tot nu toe ben tegen gekomen niet echt mooi.
 
Ik vroeg me af, hoe nemen de Scrambler rijders hier bagage mee op hun fiets? Voor een dagje is een rugzak voldoende maar als je wat meerdere dagen wilt wegblijven vind ik de oplossingen die ik op het internet tot nu toe ben tegen gekomen niet echt mooi.

Voor langere ritten gooi ik mijn waterdichte rolbag achterop met een strapkoord. Daar past maximaal 30 liter in en is waterdicht. Daar kom ik wel een week mee vooruit.

full
 
Kijk dat ziet er al beter uit. Ik zie bij een aantal hele stellages voor zijkoffers/tassen of een topkoffer/tas en dat vind ik zonde v.d. lijnen van zo'n mooie fiets.
Rugzakje en zo'n roltas zou genoeg moeten zijn voor paar dagen weg. Ik kan helaas niet zo goed zien hoe je deze dan vastmaakt. Hoe loopt dat strapkoord dan precies? En zou je ook een bagagenet kunnen gebruiken of kun je die nergens goed vastmaken?
 
Bagagenet werkt niet, want dat zou je op meer plekken moeten kunnen vastmaken. Met "spinnen" en spanbanden is het prima te doen. Dan hoeft er geen ontsierende flauwekul gemonteerd worden ................. tenzij je weken lang wilt wegblijven en dan adviseer ik een Triumph Tiger (mijn vorige motor).
Kijk dat ziet er al beter uit. Ik zie bij een aantal hele stellages voor zijkoffers/tassen of een topkoffer/tas en dat vind ik zonde v.d. lijnen van zo'n mooie fiets.
Rugzakje en zo'n roltas zou genoeg moeten zijn voor paar dagen weg. Ik kan helaas niet zo goed zien hoe je deze dan vastmaakt. Hoe loopt dat strapkoord dan precies? En zou je ook een bagagenet kunnen gebruiken of kun je die nergens goed vastmaken?
 
Links en rechts naast het zadel zit er een beugel waar je een strop aan vast kunt maken. Dus ik gooi de Ortlieb 30L tas overdwars. En maak deze vast met een rokstrap. Deze kan links- en rechts met een lus aan de beugel vastgemaakt worden, en de sluiting zorgt ervoor dat deze gemakkelijk los kan. Bijkomend voordeel van de rokstrap is een gedeelte elastiek waardoor het een beetje kan 'meebewegen'.

full
 
Dat ziet er samen dan zo uit. Gaat geen kant meer op, is erg clean. Met de snelsluiting eenvoudig erop en eraf. En 100% waterdicht. (Yep, uit ervaring weet ik dat het echt heel erg waterdicht is. In tegenstelling tot mijn toenmalige kleding)

En inderdaad, een bagagenet werkt niet. Je kunt het net niet goed vastmaken en je tas vliegt dus alle kanten op.

Kun je er zo wat mee?
full
 
Laatst bewerkt:
Zo kan ik er zeker wat mee, dank heren! :Y Zo kun je prima een paar dagen weg zonder een hele afbreuk doende stellage te monteren.
Als ik weken weg wil ga ik wel met mijn GS inclusief wonder koffers (wat daar allemaal in mee kan!).

@ Adspeed dus je had hiervoor een Tiger T. Heerlijke fiets hoor. Ook paar keer mee gereden. Mag ik vragen, heb je die ingeruild op de Scrambler? Zo ja, nooit een gevoel gehad dat je tekort komt?
Zit zelf nog steeds te dubben of ik doorspaar en de Scrambler naast mijn GS wil of dat ik hem inruil. Weergaloos sturende fiets die GS en met 25 a 30k kilometers per jaar wel zo prettig. Maar mijn omstandigheden gaan veranderen, inclusief flink minder kilometers.
 
Ook voor mij geldt dat ik woon-werkverkeer op de motor doe, maar door verandering van werkplek en uren rij ik veel minder kilometers. Met passagier op vakantie of wekenlang weg gaat ook niet meer gebeuren.
De Tiger kon bijna alles mét redelijke windbescherming, maar ik miste "beleving". Vorig jaar in maart sprak ik al over inruil en dat viel me ook niets tegen. Er moesten tenslotte ook Scramblers op de weg gezien worden. Overigens is de Scrambler met BMC-filter en Virexpijp zeker net zo snel met optrekken, maar je moet eens een keer schakelen (leuk) en topsnelheid.... och.....sportschoolarmen!
Misschien was dat voorspelbaar omdat ik daarvoor een Multistrada had,een Monster, Aprilia Moto 6.5. en Cagiva Allazurra.
Zo kan ik er zeker wat mee, dank heren! :Y Zo kun je prima een paar dagen weg zonder een hele afbreuk doende stellage te monteren.
Als ik weken weg wil ga ik wel met mijn GS inclusief wonder koffers (wat daar allemaal in mee kan!).

@ Adspeed dus je had hiervoor een Tiger T. Heerlijke fiets hoor. Ook paar keer mee gereden. Mag ik vragen, heb je die ingeruild op de Scrambler? Zo ja, nooit een gevoel gehad dat je tekort komt?
Zit zelf nog steeds te dubben of ik doorspaar en de Scrambler naast mijn GS wil of dat ik hem inruil. Weergaloos sturende fiets die GS en met 25 a 30k kilometers per jaar wel zo prettig. Maar mijn omstandigheden gaan veranderen, inclusief flink minder kilometers.
 
Je hebt duidelijk een voorliefde voor Italiaanse niet alledaagse fietsen 8-)
De Tiger vond ik vanwege het bijna lineaire koppel vrij saai rijden.

Mijn GS (1200) heeft een vermakelijk blok karakter, is echt een alleskunner, rij ik mee door weer en wind, stuurt bijna te makkelijk en heeft een lekker geluid (met een vervangingsdemper) maar ja...je ziet hem zó vaak! Daarom wou ik er voorheen ook nooit een kopen :N Nu ik er een heb wil ik hem eigenlijk niet (meer) wegdoen :$
Op de Scrambler was ik gelijk verliefd, zeker op de FT maar de Icon is zeker net zo leuk. Een proefrit van een half uur gedaan, in de regen nog wel, maar boeide niks. Wat een lol had ik erop. Wegligging is trouwens super in de regen. Ben alleen om 2 dingen redelijk bezorgd. Ik werd mega smerig van achteren en ik vraag me af of dat hogere Icon stuur op lange(re) ritjes niet erg vermoeiend is i.v.t. bijv. die v.d. FT.

Heb jij trouwens het spatbord van de classic op je Icon adspeed?

Ga sowieso in maart of april de Scrambler een volle dag huren bij mij in de buurt. Dat heb ik met al mijn fietsen gedaan om zo echt een gevoel te krijgen of de fiets bij me past en om ook de ongemakken te ervaren. Misschien dat dat me een beter antwoord geeft of ik de GS inruil of doorspaar voor ernaast...
 
Mijn 1e rit op de Scrambler was tijdens het Ducati-demo-circus in maart vorig jaar. Ze waren toen nog niet eens leverbaar. Het regende niet te weinig en ik werd toch smerig! Daarom heb ik voor en achter de Classicspatborden er op. Dat scheelt een hoop.
Mocht je er eentje kopen, zorg dan dat je die spatborden er voor een redelijke prijs bij krijgt. De officiële prijzen kun je vinden op Motorfreaks. En als je dan toch bezig bent: meteen een K&N of BMC-luchtfilter er in, dan ben je bijna tot in eeuwigheid van het filterverwisselen af.
 
@ adspeed, ok dank voor je antwoord. Mbt luchtfilter stomme vraag misschien, naast dat het je kosten bespaart qua filterwissels, is het ook nog nuttig qua andere zaken, bijvoorbeeld verbruik of vermogenswinst?

@keesjan, ik lees net terug dat jij aangaf helemaal niet vies te worden in de regen maar zo te zien is jouw fiets helemaal standaard. Hoe krijg je dat voor elkaar?

Was ook benieuwd naar ervaringen van rijders hier die een vervangende uitlaat er op hebben zitten maar dat zijn er niet zoveel volgens mij? Die Termignoni op de FT doet niet zo heel veel meer volgens mij qua sound en die andere Termi is niet echt moeders mooiste, een soort stompie. Die dubbelloops Akra ziet er wel aardig uit.
 
De FT Termi is inderdaad niet heel mooi, en qua geluid is die gewoon standaard.
Onder de Scrambler van m'n vriendin hebben we de Akra demper gemonteerd. Ziet er fraai uit en klinkt geweldig!
94F648FF-A42D-4339-84C2-6FBA83358242_zpslrvpgz2b.jpg
 
@rockcity
Die bedoel ik inderdaad. Ziet er (in mijn ogen) echt geweldig uit! :9 Zijn die db killers er enigzins eenvoudig uit te halen? Niet dat ik continu open rijd, zeker niet op buitenlandse trips maar soms is het gewoon lekker om beetje herrie te schoppen. Of heeft ie standaard al lekker geluid? Is wel erg prijzig geloof ik, rond 1000 euro?
 
We hebben de uitlaat voor aflevering onder een nieuwe motor laten monteren samen met nog wat andere aanpassingen.
De dealer heeft de DB killers er uitgehaald, dus ik heb geen idee hoe lastig dit was. Ik denk niet dat de DB killers er weer een keer in worden gezet, op haar vorige motor heeft ze die dingen ook niet gebruikt.
Het geluid is echt geweldig, klinkt heerlijk donker. En persoonlijk vonden we dit de mooiste aftermarket uitlaat voor de Scrambler.
Prijs ligt ronde €1000 inderdaad.
 
@keesjan, ik lees net terug dat jij aangaf helemaal niet vies te worden in de regen maar zo te zien is jouw fiets helemaal standaard. Hoe krijg je dat voor elkaar?

@Andrew, inmiddels heb ik er 6.600km zeer plezierige KM'ers met mijn Icon erop zitten. Meer droog dan regen, dat moet ik wel toegeven. Maar de keren dat ik in de regen gereden heb, heb ik geen last gehad van het opspattende water. Misschien omdat mijn kentekenplaathouder, die nog origineel is, op zo'n strategische manier geplaatst is dat die het opspattende water afvangt. Geen idee eigenlijk.

Tijdens een tweedaagse trip naar Luxemburg en ik met een vriendin achterop gereden die een rugzak om had, en ja, wel wat spetters op de tas, maar zeker geen bende. Tijdens een trip naar Oost-Duitsland hadden we full-pull regen waarbij ik in mijn volledige regen-gear gekleed was. Geen idee of de spetters op mijn rug van boven of van achter kwamen. Eerlijk gezegd maakt mij dat ook niet uit, zolang ik maar mijn regenjas aan heb. Dan zal het allemaal wel. Mijn bagagerol (zie andere post) kan een douche overleven, dus ook daar geen probleem.

Wellicht ben ik een enthousiast juich-konijn, maar ik ben zo ontzettend blij met mijn Scrambler. Het hoge stuur geeft mij een enorm comfy-gevoel door de zithouding en het is praktisch als ik ergens een zandpad pak. De standaard uitlaat laat mij zonder gene in de nacht door de binnenstad en in het buitenland rijden, en haalt de noodzaak voor oordoppen weg. En het standaard zadel zit prima voor mij.

Als ik met mijn motormaten rij ben ik de enige zonder windscherm, handvatverwarming, zadelverwarming, cuisecontrol, zij/top koffers, etc, etc. Vang ik wind: ja. Maakt mij dat uit: nee. Hoewel ik wel eens jaloers op de handvatverwarming ben. Maar he, afzien maakt een bikkel van je en je hebt het gevoel dat je echt aan het motorrijden bent.

Uiteraard is iedereen vrij om alle aanpassingen te maken die hij/zij fijn vind, ik merk alleen dat die aanpassingsbehoefte bij mij 0 is. Deze fiets is mijn glimlach-maker, mijn no-nonsense fun fiets. Voor mij de motor zoals motorrijden oorspronkelijk bedoeld is. Opstappen en gaan! Vergelijk het met de film Easy Rider, opstappen, een stuk rijden en dan weer afstappen. That's it. Niet moeilijker dan dat. Op dag 1 was mijn standaard Scrambler al perfect. En dat is nooit veranderd.

Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik daarnaast een Monster 1000 heb staan waarbij het aanpassen al 10 jaar wel een proces is. Momenteel komen er weer andere uitlaten op (yep, zonder DB killers), de wielen gespoten, ander stuur, etc, etc. Eigenlijk de motor waarbij ik mij druk zit te maken om de motor zelf.

De Scrambler gebruik ik waar die in mijn idee voor bedoeld is: no-nonsense pure fun. En daarbij gaat het mij meer om het motorrijden zelf en minder waarmee je dat dan precies doet.

Just my 2 cents.
 
Terug
Bovenaan Onderaan