De Nieuwe Ducati Scrambler

Dank je Rockcity, helder! Zo mooi, maar zo prijzig die Akra :')

Kees-Jan Door je verhaal begint alleen maar nog meer te kriebelen :9~ Ja ik snap de ontwikkelingen allemaal niet zo. Al die zware jongens krijgen mega pakken vermogen en koppel om er aan de andere kant weer zó veel elektronica tegen aan te gooien om dit allemaal weer te beteugelen :?
Voel me absoluut niet aangetrokken tot dit soort fietsen, bovendien worden ze zo schreeuwend duur. Gewoon een fiets waar je rechterhand en gezond verstand de boel regelt.
En zoals destijds mijn motorrijinstructeur al zei, wil je geen last van wind of regen hebben, ga dan met de auto!

Overigens is HVV de enige 'luxe' die ik wel zou willen op de Scrambler. Tenzij ik de Gerbings (mijn verwarmde handschoenen) kan aansluiten dan is dat niet eens nodig.

Er staan 2e hands nu alleen gele Icons te koop zie ik en geen rode. Denk dat ik de gele mooier vind maar een rode zou beter bij mijn helm (zwart rode Shoei GT-Air) en pak passen |(
 
You're welcome!
Wij hebben een rooie ;)

3223393C-48F5-40F3-BFB9-6B5FC66D3684_zpsmvqhuebv.jpg
 
Thanx!
Ze wilde per se geen gele of rode, dus we hebben het maar meteen grondig aangepakt.
Daarnaast nog het 1 en ander aangepast.
Uitlaat en mapping, laag zwart stuur, ronde bar end spiegels, carterbeschermer, nummerplaat onder het kontje, kofferset.
En ik denk dat er de komende tijd nog wel wat zaken worden aangepakt of aangepast.
 
Tsja .... al die uitlaatverhalen. Je vindt m mooi of niet en hij klinkt of niet, maar liefst niet verschrikkelijk veel herrie. En de Duc kan wel mooier gaan lopen.
Als de prijs er toe doet: Akra 1100, Termi 1000, FMF 850 en de Virex 320. De laatste vind ik mooi en klinkt goed (met db-killers); zonder killers kan ik me niet voorstellen dat je nog van huis durft te vertrekken.
En om de luchtfiltervraag te beantwoorden: Maakt voor benzinegebruik niks uit, maar met een pijp met betere doorstroom hoor je m wel aanzuigen.
Gas er in gas er uit = mooi geluid!
 
Mooi geluid bij een motor is het halve werk!

Demo model is binnen. Kan vanaf volgende week gebruikt worden. In principe eind volgende week dagje sturen :]
Hebben jullie nou ook een beetje je kleding, helm etc. op de fiets aangepast (zeker gezien de hele marketing hype eromheen) of boeit dat jullie niks?
 
Mooi geluid bij een motor is het halve werk!

Demo model is binnen. Kan vanaf volgende week gebruikt worden. In principe eind volgende week dagje sturen :]
Hebben jullie nou ook een beetje je kleding, helm etc. op de fiets aangepast (zeker gezien de hele marketing hype eromheen) of boeit dat jullie niks?
Veel plezier, ik verwacht niet dat de Scrambler je tegen gaat vallen.
Wat betreft het geluid: dat ben ik helemaal met je eens. Het hoeft niet associaal hard te klinken, maar een beetje zwaarder dan standaard is wel lekker.
Ik vind op de Scrambler het verschil in beleving vrij groot tussen standaard of open, waardoor de motor een stuk 'dikker' aanvoelt met open uitlaat. Maar ieder z'n ding natuurlijk!
Qua kleding zou ik gewoon lekker dragen wat je zelf prettig vindt. Hoewel een sport combi met knee sliders wellicht wat overdone is, net als zo'n broek met van die wapperende leren veters. maar nogmaals, lekker dragen wat je zelf wil!
 
Mooi geluid bij een motor is het halve werk!

Demo model is binnen. Kan vanaf volgende week gebruikt worden. In principe eind volgende week dagje sturen :]
Hebben jullie nou ook een beetje je kleding, helm etc. op de fiets aangepast (zeker gezien de hele marketing hype eromheen) of boeit dat jullie niks?

Dat klinkt goed. Ben benieuwd hoe je de motor ervaart.

Mijn kleding heb ik wat praktischer gemaakt dan wat de 'gemiddelde motorrijder' NL. Veel motorrijders hebben zo'n ontzettend motorkleding-achtige motorkleding. Veilig, dat zeker, maar esthetisch even een dingetje.

Je kan mij (met glimlach) zien rondrijden met Revit Ginza aan mijn voeten, kevlar jeans en een cognac kleurige Segura Retro Motorjas. Daarmee kan ik probleemloos terras-hoppen, naar klanten gaan en op visite gaan. En ook zonder om te hoeven kleden, in Rotterdam overstappen op mijn fiets of in de auto. Maar toch beschermd genoeg zijn als ik op twee gemotoriseerde wielen rij. Dus eigenlijk een soort van eigen stijl/invulling van de 'scrambler-hype' die gemaakt is.

Daarnaast heb ik wel de zwarte open Bell helm uit de Scramber-lijn. Dat is voor mij mijn eerste open helm, en het past helemaal bij het fun gevoel van de Scrambler. Nooit verwacht dat het een open helm zo fijn in de zomer zou zijn.

Wat Rockcity inderdaad ook al zegt, kijk gewoon waar je je lekker bij voelt en geniet ervan. Second that!

Ik merk dat ik gewoon weer helemaal in mijn blij-ei-modus zit. En waarom regent het eigenlijk vandaag... ;(
 
Laatst bewerkt:
Ik ben dus zo'n rijder met motorachtige motorkleding. Oftewel een Revit Poseidon pak, volledig waterdicht en Shoei integraal helm. Super kwaliteit spul maar wel echt passend bij een woon-werk rijder en grote fiets als mijn 1200GS. Op termijn, als de fiets goed bevalt, ook maar een kevlar jeans en leuke jas met motorsneakers kopen 8-)
Maar goed, leuk om te zien dat jullie wel enigzins overtuigd zijn dat ie gaat bevallen. Vind de overstap nog wel groot van GS naar Scrambler. Had hem een keer naast een GS zien staan. Was net een brommer. Vooral benieuwd ook hoe die zich houdt als het stevig waait..en het waait nogal eens hier in Noord-NH op het platteland B|
Vrijdag alvast ook nog even langs bij een andere dealer. Es kijken wat zijn inruil is voor de GS ;)
 
Boeit helemaal niks. Kleding moet er voor zorgen dat je warm, droog en veilig aankomt en voor de rest .............??????????
Mooi geluid bij een motor is het halve werk!

Demo model is binnen. Kan vanaf volgende week gebruikt worden. In principe eind volgende week dagje sturen :]
Hebben jullie nou ook een beetje je kleding, helm etc. op de fiets aangepast (zeker gezien de hele marketing hype eromheen) of boeit dat jullie niks?
 
@Rockcity
Hebben jullie de Scrambler laten wrappen, plastidippen of spuiten?
En kon je de zijpanelen op de tank makkelijk verwijderen en er weer op zetten?

Het lijkt er op dat jij en Adspeed het voorspatbord vd classic hebben. Is die nou groter danwel effectiever dan de Icon variant?
 
@Rockcity
Hebben jullie de Scrambler laten wrappen, plastidippen of spuiten?
En kon je de zijpanelen op de tank makkelijk verwijderen en er weer op zetten?

Het lijkt er op dat jij en Adspeed het voorspatbord vd classic hebben. Is die nou groter danwel effectiever dan de Icon variant?
Wij hebben de Scrambler laten spuiten, dat vinden we mooier dan wrappen.
Daarnaast wilden we specifiek deze kleur, en die is niet leverbaar in folie.
We hebben inderdaad het spatbord van de Classic laten monteren. Dit had puur een esthetische funtie. Dit spatbord heeft een geborstelde alu look, net als de zijkappen van de tank. We hebben het spatbord in kleur gespoten, maar aan deze zijkant een baan blank gelaten waardoor de lijn van de tank wordt doorgetrokken.
De zijkappen van de tank zijn eenvoudig te verwijderen, maar het kost je wel een setje logo's, deze zijn niet opnieuw te gebruiken.

Mocht je overwegen om je motor te laten wrappen, de firma motorwrap in Nuenen levert prima werk en heeft veel ervaring met Ducati's!
 
Dank je wel voor je uitgebreide toelichting! Die Classic spatborden vind ik zelf ook erg mooi.
Het nadeel van wrappen lijkt me dat het gevoeliger is voor beschadigingen, steenslag en benzine lekken tijdens het tanken. Geen idee of dat zo is hoor.
Ok wat die zijkappen betreft is gunstig. Heb ook al aardig wat ideeën inmiddels opgedaan voor de toekomst. En ik moet hem nog rijden volgende week! :+
Wilde vandaag ook even langs gaan bij wat dealers maar echt zulk slecht weer. Misschien dat ik wel nog even wat offertes laat maken, vooral om te zien wat ze voor inruil geven. Daar zitten soms bizar grote verschillen in |(
 
Inderdaad het spatbord van de Classic vóor en achter. Mooier en achter in elk geval beter tegen opspattend water en vuil.
@Rockcity
Hebben jullie de Scrambler laten wrappen, plastidippen of spuiten?
En kon je de zijpanelen op de tank makkelijk verwijderen en er weer op zetten?

Het lijkt er op dat jij en Adspeed het voorspatbord vd classic hebben. Is die nou groter danwel effectiever dan de Icon variant?
 
Oh enne bedankt voor de wrap tip trouwens ;) Zag er ook al een Scrambler tussen staan.
You're welcome!
Die Scrambler is van de eigenaar van Motorwrap, leuk reclame object!
Ik was verbaasd wat er allemaal mogelijk is met die wrapfolie.
Maar voor wat wij wilden voldeed het niet.
 
Gisteren bij aantal bekende dealers langsgegaan. Was weer schrikbarend om te zien wat een enorme verschillen qua inruilprijs men biedt. Verschil tussen de laagste en hoogste was 1700! Euro :(
Ben er qua model wel uit, wat mij betreft heeft een rode Icon wel mijn voorkeur. En als de kleur me verveelt dan heb ik genoeg ideeën om hem aan te passen. Baal alleen wel dat er geen occasion staat van een rode Icon maar ook dat een nieuwe 500 euro duurder is dan vorig jaar, terwijl er niets aangepast is! |(
Maar goed, ik zal jullie niet meer lastig vallen met al mijn gedachtegangen. Nu eerst een dag rijden..
 
Gisteren bij aantal bekende dealers langsgegaan. Was weer schrikbarend om te zien wat een enorme verschillen qua inruilprijs men biedt. Verschil tussen de laagste en hoogste was 1700! Euro :(
Ben er qua model wel uit, wat mij betreft heeft een rode Icon wel mijn voorkeur. En als de kleur me verveelt dan heb ik genoeg ideeën om hem aan te passen. Baal alleen wel dat er geen occasion staat van een rode Icon maar ook dat een nieuwe 500 euro duurder is dan vorig jaar, terwijl er niets aangepast is! |(
Maar goed, ik zal jullie niet meer lastig vallen met al mijn gedachtegangen. Nu eerst een dag rijden..
Adem in adem uit Andrew ;)
Bij Moto Puro in Nuenen staat een gele Icon met de nodige extra's te koop. Is van een vriend van me geweest.
Da's inderdaad geen rode, maar ze hebben wel een rode tank liggen....
Daarnaast heb ik nog een ongebruikt rood Icon voorspatbord over.
Met een beetje creativiteit kom je een heel eind volgens mij :-)

Wat betreft de inruil, dat is inderdaad een enorm verschil zeg!
Veel plezier met rijden, laat maar horen hoe het is bevallen!
 
Inruil: Tel alles goed op, want de een rekent wel afleverkosten en de ander niet. En als je nog wat extra's wilt: wat kost dat.
Het gaat er om wat je wilt en wat je kwijt wilt: Wat betaal je uiteindelijk bij!
Ik heb een voorbeeld van een inruilprijs bij een grote motorzaak. Die prijs was ca. 800 hoger dan bij Startwin en alles tegen elkaar afstrepen was Startwin 200 euro goedkoper na inruil en een paar aanpassingen. Onderdelen zijn vast al genoeg te vinden; een rood spatbordje heb ik ook over.
Gisteren bij aantal bekende dealers langsgegaan. Was weer schrikbarend om te zien wat een enorme verschillen qua inruilprijs men biedt. Verschil tussen de laagste en hoogste was 1700! Euro :(
Ben er qua model wel uit, wat mij betreft heeft een rode Icon wel mijn voorkeur. En als de kleur me verveelt dan heb ik genoeg ideeën om hem aan te passen. Baal alleen wel dat er geen occasion staat van een rode Icon maar ook dat een nieuwe 500 euro duurder is dan vorig jaar, terwijl er niets aangepast is! |(
Maar goed, ik zal jullie niet meer lastig vallen met al mijn gedachtegangen. Nu eerst een dag rijden..
 
@Andrew, Handig dat je bij meerdere dealers bent geweest. En wat adspeed ook al schreef, gooi en er een excel tegenaan en kijk wat uiteindelijk het minste out-of-pocket-money is. Dat is inderdaad soms nog wel eens onderwacht.

Ben benieuwd wat je van de proefrit vind. In de parkeergarage bij mij staat ook een GS, en als de Scrambler ernaast staat is het inderdaad net een brommer gezien vanuit de GS.

@Rockcity, wat een goede tip, MotorWrap. Die kunnen er echt wat speciaals van maken. Nice!
 
@Rockcity, wat een goede tip, MotorWrap. Die kunnen er echt wat speciaals van maken. Nice!
You're welcome!
Als je Facebook hebt moet je eens op hun pagina kijken voor de recentste projecten.
Lotte (de 'wrapster') levert echt mooi werk! (nee ik heb geen aandelen noch belang, haha)
 
Terug
Bovenaan Onderaan