BMW R850/11x0R wie rijdt er een? (Part 2)

Als je één van die bovenstaande uitlaten, of een andere niet standaard uitlaat, op een R1100R
zet passen dan de zij koffers nog ?

Groet, Peter
 
Als het een slip-on demper is, vervangt hij de standaard einddemper en zou het moeten passen. Maar een belletje naar die motorzaken geeft misschien zo maar het antwoord. Ik heb mijn standaard demper vervangen door een Akrapovic slip-on en die zit op de zelfde plek met de zelfde lengte en omvang. Dus mijn koffers passen er nog gewoon op. Hij wordt wel heter, want de originele demper is dubbelwandig en deze titanium pijp niet. Dus aan de kant van de pijp de koffer beplakt met heat shield tape. Gewoon te koop bij de automaterialen zaak. Werkt perfect en je ziet er niets van, want het zit aan de achterkant van de koffer waar de uitlaatdemper zit.
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht altijd dat de standaard demper uit een geheel bestond en dat deze niet afneembaar was.

Heb beiden een mail gestuurd. Lijkt me wel leuk wat meer geluid te hebben.
 
Bij de R1150R zit er tussen de kat en de einddemper toch echt gewoon een verbinding met een knelkoppeling, die je los kunt draaien en vervolgens de einddemper er af kunt halen. Op die pijp vanaf de kat kun je dan gewoon de andere demper schuiven en vastzetten. Vandaar een slip-on demper. Of dat bij de R1100R anders is en misschien wel een geheel, weet ik niet. Maar ze bestaan er wel voor de R850R, R110R en de R1150R.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reactie's , bes00777 we 'horen'wel of het één vd twee is geworden.

Dan heb ik nog wat anders, 9 vd 10 keer blijven bij mij de ABS lampjes knipperen, hij remt goed ook het ABS grijpt in als het nodig is. Als ik de motor uit doe en opnieuw start blijven ze uit.
Het lijkt mij geen waarschuwing dat er iets mis is want dan zouden ze na het opnieuw starten opnieuw moeten gaan branden en dat doen ze niet....
Buiten de lampjes eruit halen nog een andere oplossing ?
 
Oorzaak: Een te lage accuspanning tijdens het starten. Na even draaien laad de accu wat bij, en bij de volgende keer starten is de spanning wat hoger, en blijven de lampjes uit. Je kunt een (tijd)relais in (laten) bouwen, waardoor de abs pas inschakeld NA het starten en niet meer TIJDENS het starten.
 
Bedankt voor de reactie's , bes00777 we 'horen'wel of het één vd twee is geworden.

Dan heb ik nog wat anders, 9 vd 10 keer blijven bij mij de ABS lampjes knipperen, hij remt goed ook het ABS grijpt in als het nodig is. Als ik de motor uit doe en opnieuw start blijven ze uit.
Het lijkt mij geen waarschuwing dat er iets mis is want dan zouden ze na het opnieuw starten opnieuw moeten gaan branden en dat doen ze niet....
Buiten de lampjes eruit halen nog een andere oplossing ?


Dit is een vroegtijdige signaal dat de accu minder aan het worden is.

Er zijn 2 oplossingen:
een modificatie in je bedrading waardoor dit probleem wordt omzeild
een nieuwe accu kopen als hij inderdaad al wat ouder is.

Aanpassing van de bedrading vind je wel op internet. @PeterD heb jij de link nog ergens?

Als je member bent: Handige R-RT downloads - BMW RT BOXER FORUM - NEDERLAND

Roelof.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reactie's , bes00777 we 'horen'wel of het één vd twee is geworden.

Dan heb ik nog wat anders, 9 vd 10 keer blijven bij mij de ABS lampjes knipperen, hij remt goed ook het ABS grijpt in als het nodig is. Als ik de motor uit doe en opnieuw start blijven ze uit.
Het lijkt mij geen waarschuwing dat er iets mis is want dan zouden ze na het opnieuw starten opnieuw moeten gaan branden en dat doen ze niet....
Buiten de lampjes eruit halen nog een andere oplossing ?

Ik weet niet hoe lang je de motor voor langere tijd zonder druppellader laat staan, maar klinkt als te weinig power in de accu. Hang hem aan de druppellader en dan ontkoppelen en starten. Starten zonder en met verlichting kan zelfs al het verschil zijn.
In alle gevallen: als de ABS lampjes nu onder deze omstandigheden niet knipperen = je accu wordt minder. Lampjes er uit halen is het zelfde als : je ogen dicht doen en zeggen : "Ik zie niks bijzonders".
 
Heren bedankt weer voor de reacties :Y , als die langer dan een week stil staat zet ik hem aan de druppelaar zo niet rijd ik een of twee keer per week woon-werk verkeer 15 km heen en weer 15 km terug. geen wereld afstand maar ja ik werk nou eenmaal niet verder. het zal toch te weinig zijn om de accu goed op te laden, ik zal er NA een grotere rit er is op letten of de lampjes wel of niet knipperen als ik hem daarna weer start. . .
Koud starten zonder de druppelaar ? ja soms moet het van ver komen maar starten doet die altijd in één keer, doe wel altijd het licht uit als ik start.
koud starten en de druppelaar er net af , als een jonge hond !

(dat van die lampjes eruit halen was grappig bedoeld ;) )
 
zal je net zien, vanmorgen géén knipperende lampjes ! vanmiddag weer wél.

Als het inderdaad een teken is dat de accu aan het overlijden is wacht ik dat maar af,
hij rijd er niet minder om.

Fijn weekend :]
 
Laatst bewerkt:
zal je net zien, vanmorgen géén knipperende lampjes ! vanmiddag weer wél.

Als het inderdaad een teken is dat de accu aan het overlijden is wacht ik dat maar af,
hij rijd er niet minder om.

Fijn weekend :]

Wanneer heb je voor het laatst de remvloeistof vervangen en de ABS pomp goed doorgespoeld? Dat wil wel zeggen dat je ongeveer anderhalf tot 2 liter remvloeistof nodig hebt, maar zou kunnen helpen om het hele systeem goed te flushen.

En lees dit discussie onderwerp even. ;(
 
Laatst bewerkt:
Misschien moet de accu even bijgevuld worden. Sommige accu's hebben wat onderhoud nodig.

Vijftien kilometer is veel te weinig. Er gaat zes liter olie in een r1100. (4 versnellingsbak, 2 cardanoverbrenging) als er mee gereden word zonder dat alles goed opwarmt, zorgt dus voor slijtage aan het blok, en voor sludge in de olie. Je blok word dan niet goed meer gekoeld, omdat er schuim ontstaat.
 
Remvloeistof vervangen en of de pomp doorgespoeld, geen idee, ik heb hem 2 jaar terug gekocht bij een bedrijf die veel met BMW motoren doet en weet niet meer over zijn verleden dan dat het een import motor uit Duitsland is.

Dat 15 km te weinig is en wat dat voor een gevolgen heeft weet ik maar dat heeft in dit geval niet zo heel veel te maken met de vraag, alleen de accu dan die niet genoeg bij laad .

En lees dit discussie onderwerp even.
Deze link werkt bij mij niet.

... het is net een BMW, linkje werkte vanavond wél en ik heb het gelezen.
de mijne staat niet in het lijstje en ik heb ook géén brief gekregen, misschien om dat ik niet de eerste eigenaar ben.

Hij remt goed ! ook als de lampjes knipperen en inderdaad na opnieuw starten gaan ze uit en remt die ook nog goed.

ik houd het op een minder wordende accu en als die kapot is vervang ik hem pas. dan zal ik laten weten of de lampjes uitblijven.

Bedankt en :]
 
Laatst bewerkt:
even een vraag , ik heb een lekkende stuurdemper ( R1100r 1999 ) zijn hier mensen die daar ook ervaring mee hebben ? heb begrepen dat het een kwestie is van een andere kering , maar event. tips zijn welkom
 
even een vraag , ik heb een lekkende stuurdemper ( R1100r 1999 ) zijn hier mensen die daar ook ervaring mee hebben ? heb begrepen dat het een kwestie is van een andere kering , maar event. tips zijn welkom

Kun je altijd proberen of je hem kunt demonteren en dan kijken of de keerring in de handel te verkrijgen is.

RealOEM.com - Online BMW Parts Catalog

Ik zou ook even kijken of je een tweede hands demper kunt scoren. Boonstra Ureterp heeft hem voor EUR 40,-

Tweedehands motoronderdelen online - Boonstra Parts

Ik kijk nog weleens bij www.bike-teile.de

Nieuw kost ie ca. EUR 250,-

Roelof
 
Laatst bewerkt:
Iets vergelijkbaars heb ik nu ook...
Ben op zoek naar de voorwiellagers van m'n 1100R

Heb m'n wielen laten poedercoaten, nu alleen nog nieuwe lagers...
Weet iemand hier de juiste maten..?
 
Iets vergelijkbaars heb ik nu ook...
Ben op zoek naar de voorwiellagers van m'n 1100R

Heb m'n wielen laten poedercoaten, nu alleen nog nieuwe lagers...
Weet iemand hier de juiste maten..?

Kijk maar op www.realoem.com

Roelof.
 
even een vraag , ik heb een lekkende stuurdemper ( R1100r 1999 ) zijn hier mensen die daar ook ervaring mee hebben ? heb begrepen dat het een kwestie is van een andere kering , maar event. tips zijn welkom
@Beekberger heeft ergens gezegd dat een stuurdemper nergens goed voor is en dat je 'm er net zo goed af kunt gooien. Heb nog geen antwoord op mijn vraag waarom zo'n ding er dan op zit.
 
@Beekberger heeft ergens gezegd dat een stuurdemper nergens goed voor is en dat je 'm er net zo goed af kunt gooien. Heb nog geen antwoord op mijn vraag waarom zo'n ding er dan op zit.

Ik heb op mijn fiets geen stuurdemper en volgens mij is het ook geen origineel door BMW gemonteerd onderdeel. Ik zou ook geen reden kunnen bedenken waarom je hem er op zet. Deze motoren sturen zo lekker van zichzelf.
Een stuurdemper zorgt ervoor dat je bij voluit gasgeven op een hobbelig wegdek of een wegdek wat niet egaal is, je stuur niet gaat klapperen. M.a.w. het stuur zou dus op die manier uit je handen geslagen kunnen worden met alle risico's van dien. Stuurdempers worden veelal op (super)sport motoren gemonteerd om te voorkomen dat het stuur (op hoge snelheid) ongecontroleerd heen en weer begint te slaan (ook wel een tankslapper wordt genoemd). Bij vol op het gas gaan komt het voorwiel los als je dan langs een hobbel flitst kan je stuur door de verminderde/geen druk dus uitslaan. Een demper, dempt de snelle heftige klappen van het stuur. Ik kan onze R'etjes met geen mogelijkheid als een krachtige supersport zien, die door zijn vermogen dit soort ongewenste stuurreacties veroorzaakt. Op een S1000RR, R1, Panigale of ZX-10R kan ik het me levendig voorstellen, maar onze fietsen? Nee.
 
Laatst bewerkt:
Het is geworden een Leovince! Die Remus was al weg helaas.

Morgen maar eens monteren. Is zonder kat dus ben erg benieuwd wat die doet!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan