BMW R850/11x0R wie rijdt er een? (Part 2)

Vraagje. Ik vind de standaard R1150R iets mooier dan de Rockster versie vanwege de dubbele koplampen van die laatste. Maar het voorspatbord van de R1150R vind ik persoonlijk ontsierend, vreemd design. Ik zou dus eigenlijk een standaard R1150 R met Rockster spatbord willen. Is dit makkelijk te doen en wat zou dit kosten denken jullie? Wordt het wel eens vaker gedaan?

Of zou het makkelijker zijn een Rockster te kopen en dan de koplamp te vervangen met een van de standaard R1150R? Vind namelijk wel de kleurstellingen op de Rockster wel wat hebben.
 
Laatst bewerkt:
Die had ik toevallig gezien en dat is inderdaad de combi die ik zoek, alleen niet die kleurstelling.

Vroeg me dus meer af of je zelf zoiets makkelijk kan doen of kan laten doen, of vervangen spatbord of vervangen koplamp.
 
Op marktplaats staat een rockster spatbord te koop. Voor 150 euro. Wel beschadigd volgens de tekst. Dus een goede/nieuwe zal duurder zijn. Het vervangen zal denk ik niet zo moeilijk zijn. Ik heb mijn bmw nog niet hier. Maar bij elke andere motor die ik tot nu toe heb gehad zat het spatbord met enkele boutjes vast. Dus zelf wisselen zal weinig problemen geven gok ik zo.
 
Volgens mij moet een spatbord van een R1150RS ook passen. Krijg je zoiets
423415767_2-bmw-r1150rs.jpg


En ook die van een K1200RS en K1200GT
s-l300.jpg


Of liever in carbon fiber
CF350.jpg


Die van een Rockster en een R1100S zijn onderling wel verwisselbaar, maar passen weer niet zo maar op een R1150R. Dit las ik tenminste op het Amerikaanse R1150 forum.
 
Laatst bewerkt:
@Beekberger. Hartstikke bedankt voor de dropboxspulletjes. Top.

@'Kompas'; ik dacht even dat je mijn motor had gekocht. Op bagagerek na hetzelfde:)
Yagoozy61 onderscheidt zich meer. Mooie kleur. Sportieve kleuren. Is blauw van mij wel erg 'braaf':)
Dat we er allemaal maar plezier van mogen hebben.
 
vandaag de olie ververst en gelijk maar een instructie video gemaakt .

en toen ging het regenen , had net alles opgeruimd als of het afgesproken was 8-)

.
 
Het viel me wel op dat er wat water uit de lucht kwam vallen, en ik herinner me vaag dat ik dat eerder ook al eens meegemaakt heb, maar ik weet niet meer wanneer :$
 
hier is aardig wat gevallen ..

het waait behoorlijk hard ook ,, is niet erg, hoop dat die hitte weg blijft
 
Heb mijn motor (r1150r)inmiddels een paar dagen en heb al van het lekkere weer kunnen genieten (behalve gisteren;maandag).

Motor rijdt lekker (ben van het toeren en vind het heerlijk om wat koppel/vermogen over te hebben voor bijv. inhalen, waarbij het gemoedelijke gebrom bij het gas opendraaien van gebrom naar meer gegrom gaat).

Anyway, even een vraagje aan jullie als experts. Als ik een drempel neem (doorgaande weg) zeg met 50 km per uur dan klinkt er in de cardan een soortement van 'klonk' geluid (klonk is misschien overdreven maar moet het ff omschrijven). Dit is 'meer' als ik zonder gas de drempel overga en minder op het moment dat ik snelheid houd/maak. Herkennen jullie dit en heeft dit te maken met de omstandigheid dat als ik geen gas geef er geen contact tussen de 'schakels' is en met gas er wel contact/aandrijving is?
(ben echt van het rijden en qua techniek een leek).
Ik hoor graag.
Alvast bedankt.
 
Boe !! opzouten oma ! :)

heb recent de kleppen gesteld en de olie en filter vervangen ,, de rest was nog prima
 
Heeft iemand toevallig een startmotor liggen voor een BMW R1100R? De mijne is overleden, de 2e in 2 jaar... :(
Liefst in de buurt van Delft...
 
Schokdemper achter is naar z'n mallemoer. Navraag leert dat die schokdemper bij BMW belachelijk duur is. Aangezien de demper voor even oud is en evenveel op zijn donder heeft gehad, is alleen achter vervangen onzinnig, want sta je binnen de kortste keren de voordemper te vervangen. Beetje rondneuzen leert dat het misschien wel slimmer is om voor en achter de veer + demper te vervangen door Wilbers of Hyperpro set. Iemand ervaring met deze opties? Is nog steeds een rib uit le lijf, zeker in combinatie met een nieuwe achterband.
 
Hallo allemaal,
ik heb mijn BMW R1100R een tijd terug ingeruild, nu heb ik nog een origineel BMW scherm liggen, ik had een hogere ruit erop gezet net voor ik de BMW inruilde. Dus alléén het scherm te koop zonder de bevestigingbeugels voor €75.-
ook had ik een kleine tanktas (Oxford 18 liter) met magneten gekocht, die is ook te koop, € 50.-

heeft er iemand interesse ?

Groet, Peter
 
Nee hoor ik rij er lekker mee door het zout, dat kan hij goed hebben :P
Overigens het hele jaar woon werk.
Hij staat bijna op 160.000 km
 
Afgelopen dagen toch een aantal keren buiten wezen spelen. Nieuwe Hyperpro streetbox uitproberen, *O*:]:t
 
heeft iedereen de R nog in de stalling staan ?
Nee hoor ik rij er lekker mee door het zout, dat kan hij goed hebben :P
Overigens het hele jaar woon werk.
Hij staat bijna op 160.000 km
Ik gebruik 'm ook voor woonwerk en rij ook 's winters door. Het ding is er om mij te vervoeren; dat het daardoor zichtbare gebruikssporen oploopt is onvermijdelijk. Zal volgende maand wel 's kijken of ik wat tijd kan besteden aan een was- en poetsbeurt.

Over ruim 1000 km staat hij op 100000 km. Ik hoop het in goede gezondheid te beleven.

full


FF gerommeld en hopelijk is de mijne nu als plaatje zichtbaar
Vergat nog te zeggen dat ik dit een mooie motor vindt :Y :t
 
Laatst bewerkt:
dat is zeker een mooie R

balen dat het weer zo beroerd is, hopelijk word het beter zoals ze voorspeld hebben...
 
Terug
Bovenaan Onderaan