Marc Marquez topic deel II

Het gaat er niet om wat blijkt uit de laatste races, het gaat erom dat hij niet ''veruit de snelste is''...
wel begrijpend lezen he ;-)

Waaruit blijkt volgens jou dan dat Marquez niet de snelste zou zijn?

(Is sowieso een redelijk onzinnige exercitie eigenlijk, bepalen welke rijder in de MotoGP los van het materiaal de snelste is. :+)
 
Dat is het hem nou juist Yonnyhernandez, poles rijd iedereen nu, ducati door de soft tyres...
Suzuki stond er vorige week... met een 1-2 op pole. de tijden zitten heel dicht bij elkaar, dus het gaat erom hoe mm93 in de race presteerd. hij is zeker snel, maar 1 rondje knallen met een dik record doe je niet 28 laps in de race......

lees nog ff hierboven...
Daarom mijn punt dus, hoe kan je zeggen dat marquez de snelste is...
Rossi zegt het zelf: het is niet eerlijk dat bijv ducati nog steeds de zachtste band mag gebruiken, ze zijn nu even snel als de front pack. iedereen is nu snel met de QP's... waar er vroeger een sec tussen zat, vanaf de eerste 4 mannen zijn dit nu honderdste.
ik heb het dus niet over wie ''de snelste'' is, daar komen te veel factoren bij kijken.

Het gaat erom wie er in de race zijn hoofd erbij houd en punten weet te pakken.

:Y
 
niemand hier blij dat hij op assen toch een mooie 2de plek weet te scoren?

na zo'n spannende race en wat commotie na afloop zou je verwachten dat daar over gesproken gaat worden in het topic van je favoriete coureur.
 
niemand hier blij dat hij op assen toch een mooie 2de plek weet te scoren?

na zo'n spannende race en wat commotie na afloop zou je verwachten dat daar over gesproken gaat worden in het topic van je favoriete coureur.

_O-

Denk dat Marquez eerst zelf eens moet leren tevreden te zijn met de punten van een 2e plaats. Als hij zover komt, zal hij een heel eind gegroeid zijn als coureur en veel meer punten kunnen pakken.
 
_O-

Denk dat Marquez eerst zelf eens moet leren tevreden te zijn met de punten van een 2e plaats. Als hij zover komt, zal hij een heel eind gegroeid zijn als coureur en veel meer punten kunnen pakken.

Hoezo moet je tevreden zijn met P2 als je Marc Marquez heet? hij is zeker blij gezien de vorige races, maar wees eerlijk er telt maar een plek en dat is de eerste, een echte strijder die Marquez, hoeveel rijders hadden genoegen genomen met p2 nadat rossi een halve seconden had met nog 1 lap te gaan, als dit 2014 frame een oplossing is maak je dan maar geen zorgen, die gaat dan nog veel races winnen in het tweede deel van het seizoen! })
 
Hoezo moet je tevreden zijn met P2 als je Marc Marquez heet? hij is zeker blij gezien de vorige races, maar wees eerlijk er telt maar een plek en dat is de eerste, een echte strijder die Marquez, hoeveel rijders hadden genoegen genomen met p2 nadat rossi een halve seconden had met nog 1 lap te gaan, als dit 2014 frame een oplossing is maak je dan maar geen zorgen, die gaat dan nog veel races winnen in het tweede deel van het seizoen! })

A wise man said: if you wanna finish first; first you need to finish.... eigenlijk John McGuinness tegen rijders die voor het eerst de TT IOM rijden...... Daarom werd bijv. Kevin Schwantz maar 1 keer kampioen (en ook enkel omdat Rainey niet meer verder kon); ik ben echt een fan Schwantz maar z'n rijstijl (de dood of de gladiolen) brengt je geen wereldkampioenschap. Laat MM een beetje kalmer aan doen en idd voor het WK gaan en niet koste wat kost iedere wedstrijd en de gozer wordt een 2e Rossi...zo niet nog meer.... (denk ik, maar ook ik heb vaak ongelijk)
 
Laatst bewerkt:
A wise man said: if you wanna finish first; first you need to finish.... eigenlijk John McGuinness tegen rijders die voor het eerst de TT IOM rijden...... Daarom werd bijv. Kevin Schwantz maar 1 keer kampioen (en ook enkel omdat Rainey niet meer verder kon); ik ben echt een fan Schwantz maar z'n rijstijl (de dood of de gladiolen) brengt je geen wereldkampioenschap. Laat MM een beetje kalmer aan doen en idd voor het WK gaan en niet koste wat kost iedere wedstrijd en de gozer wordt een 2e Rossi...zo niet nog meer.... (denk ik, maar ook ik heb vaak ongelijk)

Ik vond hem al veel kalmer deze race.. Zoals ie in het achterwiel van Rossi reed kon hij iedere keer bij de GT er voorbij steken.
 
A wise man said: if you wanna finish first; first you need to finish.... eigenlijk John McGuinness tegen rijders die voor het eerst de TT IOM rijden...... Daarom werd bijv. Kevin Schwantz maar 1 keer kampioen (en ook enkel omdat Rainey niet meer verder kon); ik ben echt een fan Schwantz maar z'n rijstijl (de dood of de gladiolen) brengt je geen wereldkampioenschap. Laat MM een beetje kalmer aan doen en idd voor het WK gaan en niet koste wat kost iedere wedstrijd en de gozer wordt een 2e Rossi...zo niet nog meer.... (denk ik, maar ook ik heb vaak ongelijk)


Nu zal ik wel het nodige commentaar krijgen maar zoals hij de laatste tijd bezig is vrees ik nog zelfs het ergste , zware crash met de nodige gevolgen van dien en hoop dat zijn begeleiders hem daar flink op hameren en dat zal best wel maar hij kan niet onder de limiet rijden en daarom vrees ik met grote vrezen ,....hij wil meer dan de Honda aan kan en is een winnaar met alle respect maar zoals hij dit seizoen omgaat met de risico's vind ik dat heel eng .
Hoop natuurlijk op het beste al is het niet mijn favoriet maar brengt wel spanning in het veld zolang het fair gaat.
 
Ik vond hem al veel kalmer deze race.. Zoals ie in het achterwiel van Rossi reed kon hij iedere keer bij de GT er voorbij steken.~[/quote]

Ik zat op de Winterdijk tribune( dus kon het mooi zien gebeuren de laatste ronden) en het gat naar Rossi was gewoon te groot in de GT bocht om Rossi eruit te remmen. Hij gebruikte Rossi eigenlijk als stootkussen om de bocht te halen. Is voor ons op de tribune natuurlijk fantasties.
Maar ook deze actie was er eigenlijk wel iets over heen. Ze hadden ook beide in het grind kunnen liggen.
 
Nu zal ik wel het nodige commentaar krijgen maar zoals hij de laatste tijd bezig is vrees ik nog zelfs het ergste , zware crash met de nodige gevolgen van dien en hoop dat zijn begeleiders hem daar flink op hameren en dat zal best wel maar hij kan niet onder de limiet rijden en daarom vrees ik met grote vrezen ,....hij wil meer dan de Honda aan kan en is een winnaar met alle respect maar zoals hij dit seizoen omgaat met de risico's vind ik dat heel eng .
Hoop natuurlijk op het beste al is het niet mijn favoriet maar brengt wel spanning in het veld zolang het fair gaat.


Zo keek ik er ook na.
Als je de race terug gaat kijken en het hele goede commentaar van vd Goorbergh volgt op 3 ronde voor het einde, zegt hij ook dat ze een spelletje spelen en ze rijden langzaam. Ongeveer 1:35 tot 1:36.
MM kon makkelijk volgen tot een ronde verder Rossi versnelt en 1:34 en daarna 1:33 rijdt en in de laatste ronde heeft hij gewoon bij Stekkewal een gat van 0,8 bijna en vd Goorbergh zegt: Het is gedaan! Deze is voor VR.
Maar uitkomen Duikersloot is Rossi nog steeds erg snel en heeft ruim 0,5 voorsprong. Maar bij meeuwemeer en bij aanremmen ramshoek neemt MM zoveel risico dat hij de voorkant bijna kwijt is. Echt mega veel risico. Gaat forseren en op enkele plaatsen bij aanremmen helemaal van zijn lijn.
De Honda kan gewoon niet op tegen de Yamaha van Rossi.
Eigenlijk gaan ze bij insturen GT alle 2 te hard en halen ze de bocht helemaal niet. Ze willen duidelijk beide kost wat kost winnen.
Ik had eigenlijk gedacht dat MM op Assen al flink zou crashen, maar het is inderdaad gewoon afwachten dat hij iets breekt en aan de kant staat. Ik hoop niet voor hem over 2 weken vanaf de waterval, want daar gaat het akelig hard naar beneden.
 
Hoop natuurlijk op het beste al is het niet mijn favoriet maar brengt wel spanning in het veld zolang het fair gaat.
:Y Of je nu wel of geen fan van hem bent, hij brengt wel vuurwerk en zorgt voor een mooie show. We hebben nu toch al een paar epische gevechten tussen Marquez en Lorenzo/Rossi/ Iannone gezien, zonder Marquez waren een aantal races een optocht geweest.
 
Ok, mijn mening (as good as any other):
Volgens mij waren de heren aardig aan elkaar gewaagd, met als er een voordeel was, was dit volgens mij voor Rossi, maar marginaal.

Een belangrijke regel is, dat degene die voorop rijdt zijn lijn mag kiezen, en met name bij de beelden van bovenaf is goed te zien dat het voorwiel van Marquez geen moment voorbij dat van Rossi is geweest. Naar mijn mening gebruikt Marquez zijn fiets als breekijzer om een gaatje te zoeken wat er niet was.....

Op Facebook staat op de pagina van racesport.nl het hele interview met de heren op de 3 beste plekken. Natuurlijk hebben ze allebei een eigen versie op het gebeuren, maar ze zaten gewoon als vrienden naast elkaar hoor, geen enkele animositeit tussen de heren.
Alle respect daarvoor!
Hans
 
Als de onderlinge wrevel je niet is opgevallen tijdens de persconferentie dan heb je denk ik toch echt iets gemist...

Marquez lijkt van mening te zijn dat hij het alleenrecht op de overwinning heeft door als een dolle stier door het veld te denderen en zijn motor als stormram te gebruiken, zelfs tijdens de trainingen haalt hij binnendoor in alsof het de laatste wedstrijd van het seizoen is en het dood of gladiolen is.

Tel daarbij op het bijzonder onsportieve gedrag naderhand (om niet te spreken van het ongelofelijk irritante geblaat tussendoor 'baaaa....!') en je hebt een recept voor ellende.

Ik denk dat de afgelopen twee kampioenschappen een kwestie van talent zijn geweest, maar zeker ook van geluk en een motor die zijn ongecontroleerde rijstijl flatteerde in plaats van afstrafte zoals de 2015 versie.
 
Als de onderlinge wrevel je niet is opgevallen tijdens de persconferentie dan heb je denk ik toch echt iets gemist...

Marquez lijkt van mening te zijn dat hij het alleenrecht op de overwinning heeft door als een dolle stier door het veld te denderen en zijn motor als stormram te gebruiken, zelfs tijdens de trainingen haalt hij binnendoor in alsof het de laatste wedstrijd van het seizoen is en het dood of gladiolen is.

Tel daarbij op het bijzonder onsportieve gedrag naderhand (om niet te spreken van het ongelofelijk irritante geblaat tussendoor 'baaaa....!') en je hebt een recept voor ellende.

Ik denk dat de afgelopen twee kampioenschappen een kwestie van talent zijn geweest, maar zeker ook van geluk en een motor die zijn ongecontroleerde rijstijl flatteerde in plaats van afstrafte zoals de 2015 versie.
Zo bedoelde ik het ook .
 
De jongen is een talent maar ben blij dat er steeds meer commentaar is op zijn rij stijl... de eerste 2 jaar vond iedereen het maar geweldig en hij was heilig.... Toen simoncelli destijds zo rond ging was iedereen pissig en werd hij steeds op zijn vingers getikt.
 
Laatst bewerkt:
Het is al vooruitgang dat ie zoveel ronden achter Rossi bleef zonder al eerder een confrontatie te veroorzaken. Nu zich ook de laatste ronde nog onder controle kunnen houden en komt alles goed.
Hij remde zo laat dat ie niet meer met goed fatsoen de GT bocht kon halen zonder bijna stil te komen staan (bij wijze van spreken dan).
Alle coureurs zullen bij zo'n brutaaltje naast je in de bocht de motor recht op zetten alleen Rossi niet.
Aan de ene kant vind ik het super zo'n coureur die tot het gaatje gaat en er overheen aan de andere kant is de MotoGP geen speeltuin waar jongetjes ongestraft maar kunnen blijven spelen heeft het verleden ons helaas al bewezen '( '(
Ik hoop dat ie blijft leren want wat moeten we anders als Rossi ooit gaat stoppen. MM is wel de toekomst van de MotoGP :} :}
 
Ik denk dat Marquez juist niet de toekomst is, wat is sport immers zonder sportiviteit?
 
Ach na een bliksemstart van de carrière's van een aantal jongere coureurs komen we er straks misschien met zijn allen achter dat de behaalde resultaten van Rossi tot nu toe, toch best bijzonder zijn :)

Niets ten nadele van de jongere generatie overigens.
 
Ach na een bliksemstart van de carrière's van een aantal jongere coureurs komen we er straks misschien met zijn allen achter dat de behaalde resultaten van Rossi tot nu toe, toch best bijzonder zijn :)

Niets ten nadele van de jongere generatie overigens.

Dat Marquez een minder jaar heeft wil niet zeggen dat hij vanaf nu geen kampioenschappen meer zal winnen. Ik hoop/verwacht dat Marquez hier sterker uitkomt.
 
Ik denk dat Marquez juist niet de toekomst is, wat is sport immers zonder sportiviteit?

Waaruit maak jij op dat Marquez niet sportief is.

Ten tijden van Rossi VS Gibernau en
Ten Tijden van Rossi VS Biaggi hebben we hier ook pagina's lang over zitten ouwehoeren...

Marquez is echt wel sportief.... :Y

Hij wilde echt net als rossi graag winnen. Ging veel te hard op de GT bocht af en in.

check: https://video-ams3-1.xx.fbcdn.net/h...=f9fa941032cfcd30fac2ed39b4dfbec7&oe=55906CE7
 
Dat Marquez een minder jaar heeft wil niet zeggen dat hij vanaf nu geen kampioenschappen meer zal winnen. Ik hoop/verwacht dat Marquez hier sterker uitkomt.

Dat heb ik ook niet beweerd. Wat ik al eerder aangaf: Marquez moet leren genoegen te nemen met punten op een bepaald moment. En niet altijd te rijden voor de dood of de gladiolen. Als hij dat leert, groeit hij als coureur en zal hij er alleen maar beter van worden.
 
Laatst bewerkt:
Waaruit maak jij op dat Marquez niet sportief is.

Ten tijden van Rossi VS Gibernau en
Ten Tijden van Rossi VS Biaggi hebben we hier ook pagina's lang over zitten ouwehoeren...

Marquez is echt wel sportief.... :Y

Hij wilde echt net als rossi graag winnen. Ging veel te hard op de GT bocht af en in.

check: https://video-ams3-1.xx.fbcdn.net/h...=f9fa941032cfcd30fac2ed39b4dfbec7&oe=55906CE7


Scherpe reactie van Rossi door voor het grind meteen het gas er op te zetten laat nog maar weer eens zien dat ie wel 46 ehhh 36 is maar zich geen 36 voelt :9~ :9~ :9~ :9~
 
Terug
Bovenaan Onderaan