Marc Marquez topic deel II

Rossi staat natuurlijk bekend om zijn skills op versleten banden. En Marquez gaf zelf aan de mindere te zijn op de extra harde band. Ik denk dat Marquez dan ook niet sneller geweest was. We zullen het nooit weten :N
 
Rossi staat natuurlijk bekend om zijn skills op versleten banden. En Marquez gaf zelf aan de mindere te zijn op de extra harde band. Ik denk dat Marquez dan ook niet sneller geweest was. We zullen het nooit weten :N
:^

En ik wil het ook niet weten, het is zoals het is..de (banden-)keuzes zijn gemaakt, de race gereden en de punten verdeeld.
Next, Jerez! 8-)
 
Die vat ik niet..'zelfde situatie en banden'..dan heb je toch dezelfde race :?~[/quote]




Ik bedoel dezelfde race maar dan alle twee op rode of alle twee op gele banden.

(Ja ik weet het de banden zijn allemaal zwart :+ )
 
En als Rossi dat zetje van Dovi niet had gekregen, dan had hij al eerder op kop gereden. Denk ik :P Hoe dan ook, VR is weer de te kloppen man en Marquez moet gaan winnen. Ik ben benieuwd hoe hij daar mee om gaat, want ook dat moet je kunnen.
 
Die vat ik niet..'zelfde situatie en banden'..dan heb je toch dezelfde race :?

Ik bedoel dezelfde race maar dan alle twee op rode of alle twee op gele banden.

(Ja ik weet het de banden zijn allemaal zwart :+ )~[/quote]
Ah, kijk..zo is 'ie duidelijk! ;)
Op dezelfde banden had Marquez die vijf seconden voorsprong niet gehad en net zo goed verloren. :+
Dat klinkt eigenlijk heel logisch..
En als Rossi dat zetje van Dovi niet had gekregen, dan had hij al eerder op kop gereden. Denk ik :P Hoe dan ook, VR is weer de te kloppen man en Marquez moet gaan winnen. Ik ben benieuwd hoe hij daar mee om gaat, want ook dat moet je kunnen.
Ook dat klinkt logisch, het kostte Vale toch 2 plekken geloof ik..
 
Blijkbaar deed de hardere 'gele' band het op de Yamaha beter dan de minder harde 'rode' band op de Honda, die verloor juist grip naarmate de race vorderde.
Marquez had in Q2 juist alle 3 de compounds getest om zo een goede keuze te kunnen maken, maar blijkbaar schatte hij (en z'n team) in dat ze het met de gele band niet zouden redden en werd er voor de rode gekozen. Marquez wist dat Rossi een goed raceritme had en kon er eigenlijk niet zo veel (meer) aan doen. Hij hoopte waarschijnlijk op genoeg voorsprong in het begin v.d. race, en dat lukte bijna..

edit: je zag chefmonteur Santi Hernandez ook de asfalttemperatuur meten. Misschien gingen ze uit van meer bewolking/minder zon/lagere temperatuur en sleet de rode band juist nu te hard omdat er meer zon was (dan verwacht).Die vat ik niet..'zelfde situatie en banden'..dan heb je toch dezelfde race :?

Livio Suppo zei op MotoGP.com dat Honda de extra harde band niet (goed) werkend kreeg op de Honda.
En Rossi/Yamaha wisten van te voren al dat de hard band het niet zou houden op de Yamaha.
Dat komt A door de motorkarakteristiek, B de coureur en C les van 2014 (net zoals Austin).
 
Marquez: “I have a lot of lessons to learn” | MotoGP™

Kijk Lorenzo en andere kornuiten zo laat je zien dat je een echte grote bent en mentaal bestand tegen de voortdurende psychologische oorlogsvoering van Rossi.
Als ik dit zo lees krijg ik een nog sterkere indruk van MM dan van Rossi op die leeftijd. Die was 22 ongeveer toen ie Biaggi na zo'n actie op zn bek sloeg.
MM is dus naast snel ook slim. Heeeel slim
 
Marquez: “I have a lot of lessons to learn” | MotoGP™

Kijk Lorenzo en andere kornuiten zo laat je zien dat je een echte grote bent en mentaal bestand tegen de voortdurende psychologische oorlogsvoering van Rossi.
Als ik dit zo lees krijg ik een nog sterkere indruk van MM dan van Rossi op die leeftijd. Die was 22 ongeveer toen ie Biaggi na zo'n actie op zn bek sloeg.
MM is dus naast snel ook slim. Heeeel slim

Denk dat het meer aan de tijd ligt waarin we nu leven. Nu wordt dit incident op ieder platform zo opgeblazen dat er wel een reactie op moet komen. Tien jaar gelden was dat niet omdat toen de social media nog niet zoveel invloed had op het reilen en zeilen van rijders.
 
... Die was 22 ongeveer toen ie Biaggi na zo'n actie op zn bek sloeg...
Toen was MM nog 8 jaar :X

Verder keurig persbericht en nette woorden hoor, maar niet echt spontaan meer i.m.o. wanneer ze er 3 dagen op hebben zitten broeden...
 
Pcies,en de eerste waar de "psychologische oorlogsvoering van de koude grond"van VR geen vat op hadden was Lorenzo,die liet het volkomen koud waardoor Rossi weer zenuwachtig werd met het bekende resultaat 2010 Mugello(geloof ik)
 
Marquez: “I have a lot of lessons to learn” | MotoGP™

Ik HAD kunnen winnen als ik geen fout maakte in de eerste bocht, ik HAD kunnen winnen als ik niet gecrashed was...tja...maar je maakte wel een fout en je crashte wel...

Misschien valt er nog wel iets te leren: jezelf iets nederiger opstellen?

Zoals Lorenzo? Die moet toegeven dat-ie niet had kunnen winnen?

Je moet als coureur wel iets harder vechten dan "Och ik heb verloren, jammer dan". Zelfvertrouwen en blind geloof in eigen kunnen zijn minimum vereisten, hoe gek dat ook klinkt. Marquez moet voor zichzelf leren van zijn fouten, maar niet vergeten dat hij echt wel voor winst strijdt. Dat is wat-ie hiermee ook zegt.
 
Hoogmoed komt voor de val: zelfvertrouwen en blind geloof is prima maar het is desondanks wellicht toch net iets slimmer om minder hoog van de toren te blazen.
 
Hoogmoed komt voor de val: zelfvertrouwen en blind geloof is prima maar het is desondanks wellicht toch net iets slimmer om minder hoog van de toren te blazen.

Als je losse zinnetjes gaat zoeken, kun je de hoogmoed wel vinden ja... Daar valt niet tegenop te praten.
 
? Ik zoek geen losse zinnetjes, nederigheid siert een mens nu eenmaal.

Daarmee word je geen wereldkampioen. Hij is al een hele grote dus die neerbuigende houding hoeft nu ook weer niet. Hij is sterk genoeg om weer keihard terug te slaan.
 
? Ik zoek geen losse zinnetjes, nederigheid siert een mens nu eenmaal.

Eerst deze lap tekst:

"These things happen in racing / you have to learn from it / I am still young, so I have a lot of lessons to learn / That’s the thing with racing incidents, sometimes they benefit you, and sometimes they don’t. / But that is all part of the learning process. / I am convinced that there was zero intention on my part or Rossi’s to cause the accident. / I have always said that Rossi is my idol, and a benchmark for us all / I have learned a lot from him over the years, / I am still learning. / I learned other things too, but those I will keep to myself."

En dan:

"I could have won all three races so far."

Maar nee hoor, je zoekt geen losse zinnetjes. :+

Ik ben wel benieuwd hoe vaak Marquez volgens jou dan nederige dingen moet zeggen over dat hij nog jong is, hiervan leert, zijn tegenstander hoog heeft zitten, niet altijd aan de winnende kant kan zitten en aangeven dat dit ongeluk niet exres was, voordat-ie mag zeggen dat hij vertrouwt in eigen kunnen als viervoudig wereldkampioen?
 
Laatst bewerkt:
Pcies,en de eerste waar de "psychologische oorlogsvoering van de koude grond"van VR geen vat op hadden was Lorenzo,die liet het volkomen koud waardoor Rossi weer zenuwachtig werd met het bekende resultaat 2010 Mugello(geloof ik)

Dat was omdat hij even rustig had gereden, daarmee zijn banden waren afgekoeld.
Vervolgens op het gas en een hele flinke highsider als gevolg.
Had 0,0 te maken met psychologische oorlogvoering.

Daarmee word je geen wereldkampioen. Hij is al een hele grote dus die neerbuigende houding hoeft nu ook weer niet. Hij is sterk genoeg om weer keihard terug te slaan.

Had hem wel 20 punten meer in de tussenstand opgeleverd, wat een 2e plaats had betekend...
 
Terug
Bovenaan Onderaan