Ducati 848-1098-1198 Topic Deel 10, met lekker veel koppel !

Hoi Hoi

Ben nieuw hier maar heb al jaartje of 3 een 1098S. Dit weekend de riemen vervangen voor het nieuwe seizoen. Met tank erop zetten kwam ik erachter dat ik niet meer weet welke benzineleiding (links of rechts) op de in en out van de benzinepomp.

Weet iemand dit uit zijn hoofd toevallig?

Bedankt voor de reacties.

Overigens maakt het wel uit. De benzinepomp heeft een in/uit en het t-stuk is een reduceer met terugslag beveiliging. Als je in de slangentjes blaast merkt je het verschil.
 
Had een Ducati Corse 4 veren op mijn 916, afstellen was ff pittig maar daarna was ie perfect.
Op de 1098 weet ik niet meer welke ik had, maar ook die was perfect.
Ik heb altijd wel met sinterbrons platen gereden en de dunste stalen platen ertussen, zodoende kon ik een extra gevoerde plaat monteren.
 
Aha. Ik ben vandaag eens aan het rondbellen geweest.

De Ducati Performance slipperclutch is niet meer nieuw te krijgen.

Over De EVR lees ik wel links en rechts wel wat probleempjes dat mensen m niet helemaal lekker afgesteld krijgen qua platenpakket, terwijl ze wel de platenset gebruiken die meegeleverd wordt.
Sommigen hebben dus een koppeling die enigszins blijft slippen en anderen hebben juist een koppeling die niet helemaal vrijkomt.
 
Laatst bewerkt:
Aha. Ik ben vandaag eens aan het rondbellen geweest.

De Ducati Performance slipperclutch is niet meer nieuw te krijgen.

Over De EVR lees ik wel links en rechts wel wat probleempjes dat mensen m niet helemaal lekker afgesteld krijgen qua platenpakket, terwijl ze wel de platenset gebruiken die meegeleverd wordt.
Sommigen hebben dus een koppeling die enigszins blijft slippen en anderen hebben juist een koppeling die niet helemaal vrijkomt.


Zeker met racen is het een beetje experimenteren
 
Duistere magie, die slipper clutches ;-)

Bij de Ducati koppelngen breken de 'spin'veren vaak, waarna je de kogelbanen in de koppeling binnen de kortste keren sloopt als je dit niet doorhebt.

Ik ben wel benieuwd hoe de EVR zich op termijn houdt qua slijtage van de hellingbanen en de rollen van het slippergedeelte.
 
bij sinterbrons wel goed laten ventileren anders hoopt het stof zich op tussen de platen...

Ik wil met een dicht koppelingsdeksel gaan rijden op het circuit.
Dat betekent waarschijnlijk dat ik de koppeling vaak ga openmaken om onderhoud te plegen...
 
Mja, zou prima kunnen zijn natuurlijk.

Ik moet wel bekennen dat ik een beetje huiverig ben om 'onbewezen' merken uit te gaan proberen.
Liever geef ik meer geld uit als ik maar zeker weet dat het apparaat 'goed bevonden is' door anderen en dat ie te allen tijde betrouwbaar en goed functioneert.
Ook belangrijk vind ik dat de onderdelen goed verkrihgbaar zijn in de Nederlandse handel.

Wat de beste aankoop zou zijn weet ik nog niet.
Ik neig naar EVR...
 
Wat is jullie ervaring met de levensduur van een accu op een 1098 / 1198? Ik kocht mijn 1098 in 2008, en heb vorige week de 4e accu erin gezet. De motor startte nog wel, maar het vertrouwen in de goede afloop van een koude start na een nachtje buiten had ik niet meer.

Een levensduur van 3 jaar vind ik matig. Warme stalling, elke maand in de winter een dag aan een druppellader, tot deze weer oke aangeeft.
 
Wat is jullie ervaring met de levensduur van een accu op een 1098 / 1198? Ik kocht mijn 1098 in 2008, en heb vorige week de 4e accu erin gezet. De motor startte nog wel, maar het vertrouwen in de goede afloop van een koude start na een nachtje buiten had ik niet meer.

Een levensduur van 3 jaar vind ik matig. Warme stalling, elke maand in de winter een dag aan een druppellader, tot deze weer oke aangeeft.


dit herken ik niet, misschien toch ergens een lekstroompje?
 
Ik wil met een dicht koppelingsdeksel gaan rijden op het circuit.
Dat betekent waarschijnlijk dat ik de koppeling vaak ga openmaken om onderhoud te plegen...


ik heb dat ook met dichte deksel gereden ivm geluid, dan zou ik niet met sinterbrons gaan rijden... ik heb een paar plaatjes tussen de deksel en blok gedaan zodat de deksel een spleetje open had om wat koeling en stofafvoer te hebben

daarnaast gemiddeld na 2 raceweekenden (2 dagen trainen 2 dagen racen) maakte ik het spul open en schuurde ik de stalen platen op en spoot t spul schoon en verving evt een paar stalen platen door dikkere... ik had een behoorlijk bak aan reserveplaten ..
 
Laatst bewerkt:
ik heb dat ook met dichte deksel gereden ivm geluid, dan zou ik niet met sinterbrons gaan rijden... ik heb een paar plaatjes tussen de deksel en blok gedaan zodat de deksel een spleetje open had om wat koeling en stofafvoer te hebben

daarnaast gemiddeld na 2 raceweekenden (2 dagen trainen 2 dagen racen) maakte ik het spul open en schuurde ik de stalen platen op en spoot t spul schoon en verving evt een paar stalen platen door dikkere... ik had een behoorlijk bak aan reserveplaten ..

Met welk merk slipperclutch reed jij?

Dat uitwisselen van platen, was dat om de koppeling steeds te compenseren voor de slijtage van de voering. Met andere woorden, om de totale pakketdikte gelijk te houden?
 
Ik wil met een dicht koppelingsdeksel gaan rijden op het circuit.
Dat betekent waarschijnlijk dat ik de koppeling vaak ga openmaken om onderhoud te plegen...

Je kan ook ringetjes tussen je deksel en je carter doen zodat je toch enige ventilatie hebt en het stof er uit kan.
 
ZBYlENo.png
 
Toch maar een veilige optie gekozen...

EVR slipper.
Ik ben bnieuwd hoe het gaat bevallen t.o.v. de Ducati Performance slipper die ik had..
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan