Ducati 848-1098-1198 Topic Deel 10, met lekker veel koppel !

denk dat ik er nog eentje heb liggen.... zal ff kijken vanavond...
hoi Jaap , had ook al snel een pb van een andere aanbieder, maar hoor graag van je, alles aan zo`n pannekoek is groter . benieuwd hoe die mij gaat bevallen , anders snel weer de 998 onder de hoes vandaan :+
 
Het is een 3/4 inch trouwens, slagje groter nog..... Wel van Hazet, nooit gebruikt.... Ik heb geen 3/4 ratel dus nooit gebruikt..... Interesse iemand?
 
Even een verloopje van 3/4 naar een 1/2" halen..

dat kan, maar ik heb ook nog een 1/2" dop, vandaar dat ik deze over heb... ik had er nog één maar die heb jij van me gekocht volgensmij :P

mocht er toch nog een keer een Paniracer komen dan gooi ik deze wel weer in de raceaanhanger ;)
 
iemand toevallig met open blaffers door Oostenrijk heengereden met de duc?

ga daar wsl in februari heen.. neem wel mn killers mee, maar uitlaat is volledig titanium, dus waarschijnlijk (zeker wel) geen E-keur :+ :')

kan nog wel eens grappig worden
 
iemand toevallig met open blaffers door Oostenrijk heengereden met de duc?

ga daar wsl in februari heen.. neem wel mn killers mee, maar uitlaat is volledig titanium, dus waarschijnlijk (zeker wel) geen E-keur :+ :')

kan nog wel eens grappig worden

Oostenrijk schijnt niet zo lastig te zijn als je je gewoon gedraagt. Zwitserland zijn de decibel NSB'ers
 
Even een vraagje; kon met de zoekfunctie niet direct het antwoord vinden. Heeft iemand van jullie ervaring met het aanpassen van de vertanding van de 848? Ik heb mijn 848 laten afstellen bij v.d. Biggelaar en ben daar tevreden over (pakt beter op + pk-/nm-winst), maar ik vind de motor nog steeds erg bokkerig onder de 30km/u. Nu ben ik wat dat betreft wel wat gewend (heb een Rsv Mille en ook een SZR 660 gereden), maar vraag me toch af of het aanpassen van het voorste tandwiel daarin significante verbetering kan geven.

Ben benieuwd naar jullie eventuele ervaringen.

Gr. Jerd.
 
Even een vraagje; kon met de zoekfunctie niet direct het antwoord vinden. Heeft iemand van jullie ervaring met het aanpassen van de vertanding van de 848? Ik heb mijn 848 laten afstellen bij v.d. Biggelaar en ben daar tevreden over (pakt beter op + pk-/nm-winst), maar ik vind de motor nog steeds erg bokkerig onder de 30km/u. Nu ben ik wat dat betreft wel wat gewend (heb een Rsv Mille en ook een SZR 660 gereden), maar vraag me toch af of het aanpassen van het voorste tandwiel daarin significante verbetering kan geven.

Ben benieuwd naar jullie eventuele ervaringen.

Gr. Jerd.

Is het 848 streetfighter topic hebben ze t daarover! Laatste pagina's ff lezen dan weet je wss meer. Heb er zelf geen ervaringen mee en vind t bij t karakter Ducati (848) horen, gewoon wat meer met de koppeling spelen en wat meet gas geven Alvorens t laten opkomen van de koppeling
 
Laatst bewerkt:
Even een vraagje; kon met de zoekfunctie niet direct het antwoord vinden. Heeft iemand van jullie ervaring met het aanpassen van de vertanding van de 848? Ik heb mijn 848 laten afstellen bij v.d. Biggelaar en ben daar tevreden over (pakt beter op + pk-/nm-winst), maar ik vind de motor nog steeds erg bokkerig onder de 30km/u. Nu ben ik wat dat betreft wel wat gewend (heb een Rsv Mille en ook een SZR 660 gereden), maar vraag me toch af of het aanpassen van het voorste tandwiel daarin significante verbetering kan geven.

Ben benieuwd naar jullie eventuele ervaringen.

Gr. Jerd.
tandje kleiner voor wil helpen
 
iemand toevallig met open blaffers door Oostenrijk heengereden met de duc?

ga daar wsl in februari heen.. neem wel mn killers mee, maar uitlaat is volledig titanium, dus waarschijnlijk (zeker wel) geen E-keur :+ :')

kan nog wel eens grappig worden
:^ Ik snap jouw hele 'probleem' niet.

Als je die dB-killers er nou gewoon in doet, maakt je motor minder lawaai,
ergo trek je minder snel de aandacht,
ergo wordt je minder snel (of helemaal niet) aangehouden,
ergo ontdekken ze ook niet zo snel (of helemaal niet) dat je uitlaat geen E-keur heeft.
Problem solved, lijkt mij.

Als je om aandacht van de politie vraagt, krijg je die meestal ook.
 
ik rij (reed :P ) gewoon met dB killers in bijv. de Eifel.... die paar PK verschil, daar wil je geen risico voor lopen... wel ff opletten met de "ouderwetse" Termi's want die verbrandden nogal snel
 
:^ Ik snap jouw hele 'probleem' niet.

Als je die dB-killers er nou gewoon in doet, maakt je motor minder lawaai,
ergo trek je minder snel de aandacht,
ergo wordt je minder snel (of helemaal niet) aangehouden,
ergo ontdekken ze ook niet zo snel (of helemaal niet) dat je uitlaat geen E-keur heeft.
Problem solved, lijkt mij.

Als je om aandacht van de politie vraagt, krijg je die meestal ook.

vermogen en souplesse met killlers zijn ver te zoeken,
maar probleem heeft zichzelf " opgelost" ga er heen met t vliegtuig.
voor een volgende keer kan ik ze er bij de grens gewoon inschroeven, maar ivm stadsverkeer is het gewoon bagger, met killers... zeker onderin


Andere vraag: iemand hier toevallig een bagster setje " over" of niet meer in gebruik?

mbt 848 bokt onder de 30... mn 1198 doet dat ook, rij dan ook gewoon min of meer op de koppeling.
Als je niet wilt dat ie bokt moet je maar een 4inlijn pakken, tweepitters bokken gewoon onderin ;) :+
kleiner tandwiel is mogelijk, maar omdat het achtertandwiel al redelijk klein is, let er even op dat je ketting niet door je achterbrug heen gaat zagen
 
ik rij (reed :P ) gewoon met dB killers in bijv. de Eifel.... die paar PK verschil, daar wil je geen risico voor lopen... wel ff opletten met de "ouderwetse" Termi's want die verbrandden nogal snel


heb een volledig Leo 72mm titanium sbk systeem..
Als het een paar pk' s zou zijn, was het geen probleem, maar zeker onderin mis ik gewoon gevoelsmatig de helft van mn koppel, moet ook aanzienlijk meer toeren maken voor ik door kan tikken, blijf dus langer in dezelfde versnelling zitten, terwijl ik gewoon rustig door wil ploffen..
 
gaat het over de 1198? stadsverkeer / file sowiezo kansloos... om mee te toeren is het een hork van een fiets.... wij gingen naar het buitenland om te knallen...
 
is wel te doen, gebruik m als ww fiets
maar ik ga niet naar oostenrijk alleen maar om te knallen, ook als bestemming ;)

als je eenmaal weet wat ie kan, issie in de stad ook prima, lekker bonkend en ratelend in de file :')
 
mbt 848 bokt onder de 30... mn 1198 doet dat ook, rij dan ook gewoon min of meer op de koppeling.
Als je niet wilt dat ie bokt moet je maar een 4inlijn pakken, tweepitters bokken gewoon onderin ;) :+
kleiner tandwiel is mogelijk, maar omdat het achtertandwiel al redelijk klein is, let er even op dat je ketting niet door je achterbrug heen gaat zagen

Thanks voor de tips.
 
Er wordt meestal gekozen voor een kleiner tandwiel voor, omdat het goedkoper is. (ketting, tandwiel)
Maar het zorgt er wel voor, dat de ketting sneller slijt.
 
Er wordt meestal gekozen voor een kleiner tandwiel voor, omdat het goedkoper is. (ketting, tandwiel)
Maar het zorgt er wel voor, dat de ketting sneller slijt.

Aha, dankje. Zal begin van de lente de 848 wegbrengen voor een beurt (Ducati Zaltbommel) en dan meteen 's navragen wat de kosten zijn.
 
2 tanden meer achter kan met het oem ketting. Het effect is ongeveer identiek aan 1 tand kleiner voor.
 
Laatst bewerkt:
ik zeg het omdat een kleine wijziging aan je linksysteem, grote veranderingen geeft aan je geometrie... Met name op het circuit is de impact groot
 
Thanks allen voor de replies. Nu ik toch bezig ben met vragen: ik heb termi's op de 848 zonder e-keur. Wat is een goed alternatief voor deze slip-ons mét e-keur? Hexa-Akra's zijn uiteraard erg mooi, maar ook nog een stapje duurder dan de Termi's. Nieuw niet binnen mijn budget in ieder geval.
 
Thanks allen voor de replies. Nu ik toch bezig ben met vragen: ik heb termi's op de 848 zonder e-keur. Wat is een goed alternatief voor deze slip-ons mét e-keur? Hexa-Akra's zijn uiteraard erg mooi, maar ook nog een stapje duurder dan de Termi's. Nieuw niet binnen mijn budget in ieder geval.

Ik vind Zard ook erg mooi, de yoshimura's zijn qua vorm ook erg mooi... Maarja is wel erg suzuki
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan