Ducati 848-1098-1198 Topic Deel 10, met lekker veel koppel !

Heeft iemand (of weet iemand) een voorspatbord te koop voor een duc 1098, rood? Heb helaas een scheurtje in de mijne en wil deze eventueel vervangen. Dank!
 
Sterk aan het twijfelen of ik nu een 1098S of een 1198S aankoop.
Enig advies wat betreft de pro's en contra's van beide modellen? De 1198 heeft de kleine ziektes van de 1098 niet mee gekregen maar ik geloof dat de 1198 dan zijn eigen problemen heeft...of ben ik mis?
SPanningsregelaar kan al eens gebeuren. Op mijn S4R gehad maar ook op mijn Honda's.

Is de powerband van de 1198 smoother gemaakt? betere low en mid range dacht ik?

Ik lees hier en daar dat de 1198 een compleet andere motor is maar ik lees dan ook het tegenovergestelde.

Iemand ervaring met beide modellen?

Cheers

30739940_10156281371247505_2480193873700192256_o.jpg


30727899_10156281371347505_8688201279068962816_n.jpg
 
1198 is zeker geen totaal andere motor. Kennis van me heeft ook een 1098 en een 1198 geprobeerd. 1198 heeft nog iets meer koppel en power.

Of je dat nodig hebt laat ik in het midden (denk het niet) maar het voordeel zou de kinderziektes kunnen zijn.
 
Vandaag de duc opgehaald van een grote beurt en twee circuitbanden om laten leggen. Prijzige aangelegenheid en deed even zeer, maar hij kan er weer 12000km tegen, is bij mij ongeveer 2 jaar. Volgend jaar olie en filter en dat is het. :)

Rijdt toch wel weer fijn en maakt toch wel een fantastisch geluid
 
Sterk aan het twijfelen of ik nu een 1098S of een 1198S aankoop.
Enig advies wat betreft de pro's en contra's van beide modellen? De 1198 heeft de kleine ziektes van de 1098 niet mee gekregen maar ik geloof dat de 1198 dan zijn eigen problemen heeft...of ben ik mis?
SPanningsregelaar kan al eens gebeuren. Op mijn S4R gehad maar ook op mijn Honda's.

Is de powerband van de 1198 smoother gemaakt? betere low en mid range dacht ik?

Ik lees hier en daar dat de 1198 een compleet andere motor is maar ik lees dan ook het tegenovergestelde.

Iemand ervaring met beide modellen?

Cheers

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik heb nooit op een 1198 gereden maar lijkt me sterk dat het een compleet andere motor is toch? Enige manier om dat uit te vogelen is rijden natuurlijk.. verder heeft ie slechts 10pk meer geloof ik. Als het qua karakter niet zoveel uitmaakt uiteindelijk, zou ik lekker voor een 1098(s) gaan
 
Bovendien zou ik me bij een 1098 niet echt druk maken om kinderziektes, mits het onderhoud altijd goed is uitgevoerd en niet op bezuinigd is.
 
Vraagje hoor, hoe warm wordt de koelvloeistof van jullie 848? (of 1098). Mijne wordt sinds ik vorige zomer de koelvloeistof heb vervangen als ik rijd niet warmer dan 60 graden. Als ik dan in de stad langzaam rijd loopt hij wel langzaam op naar 100, en dan slaat de fan aan en koelt hij gewoon.. Kan me niet meer herinneren hoe warm hij hiervoor werd.


Vanmiddag op gelet en zit steeds rond de 73 graden met de 848 (geen stadsverkeer natuurlijk)
 
Maar er zijn toch best wat motorproblemen met de 1098? Tenminste, je leest best regelmatig over kapotte 1098 blokken. Is dat met de 1198 ook zo?
Of is het sowieso niet waar?
 
Toch wat verschillen en evolutie in de 1198 motor volgens dit artikel.


TopTest Ducati 1198S

Idd, ik wist niet dat het een volledig ander blok was. Blijkbaar schijnt het dan toch wel te verschillen.

Wat ik vooral in dat artikel lees is dat de 1198 vooral soepeler rijdt dan de 1098. Al vind ik het altijd lastig om daar over te oordelen. Zal ook wel een beetje per motor en per persoon verschillen hoe je dat zal omschrijven
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet of het een fabel of een feit is, maar ik heb wel eens iemand horen zeggen dat de 1198 carters wat sneller zouden kunnen scheuren als je bijvoorbeeld gaat circuitrijden.
Dit omdat er grotere krachten vrijkomen, en het carter wezenlijk niet anders is dan die van een 1098.
 
Ik weet niet of het een fabel of een feit is, maar ik heb wel eens iemand horen zeggen dat de 1198 carters wat sneller zouden kunnen scheuren als je bijvoorbeeld gaat circuitrijden.
Dit omdat er grotere krachten vrijkomen, en het carter wezenlijk niet anders is dan die van een 1098.


been there ... nu moet ik wel zeggen dat mijn fiets ook getuned was
 
Hoe hard getuned dan?


andere zuigers / drijfstangen, koppen bewerkt etc etc 182PK 142NM

veel corse onderdelen oa carter versnellingsbak

gescheurd carter gehad, toen een corse carter eronder (zandgegoten) maar uiteindelijk is er een drijfstang door het blok gegaan met als resultaat wat je op de foto ziet...


wel mn meest fijne, hardcore racer die ik heb gehad
 
Laatst bewerkt:
andere zuigers / drijfstangen, koppen bewerkt etc etc 182PK 142NM

veel corse onderdelen oa carter versnellingsbak

gescheurd carter gehad, toen een corse carter eronder (zandgegoten) maar uiteindelijk is er een drijfstang door het blok gegaan met als resultaat wat je op de foto ziet...

En toen heeft het carter het begeven?
 
Terug
Bovenaan Onderaan