Ducati 848-1098-1198 Topic Deel 10, met lekker veel koppel !

Ik vind Zard ook erg mooi, de yoshimura's zijn qua vorm ook erg mooi... Maarja is wel erg suzuki

Zard is idd erg mooi qua vorm. Zal 's kijken of die ergens 2ehands te krijgen zijn. Of wellicht iemand die een setje wil ruilen tegen mijn Termi's.
 
2 tanden meer achter kan met het oem ketting. Het effect is ongeveer identiek aan 1 tand kleiner voor.
Nee, 3 tanden achter meer is ongeveer gelijk aan 1 tand voor kleiner. Heb zelf ook 3 tanden achter meer en dat bevalt super goed! Misschien dat de topsnelheid ietsje lager is, maar 265 is mij hard zat. Teller geeft dan overigens veeeeel meer aan ;(
 
Zo nog een paar weken en het seizoen gaat weer beginnen :-)
Ik ben de garage ook maar weer eens aan het opruimen en heb nog wat mooie goodies die ik niet meer nodig heb.

Ik zal er ook nog een verkoop topic van maken maar hier alvast de een voorwaarschuwing ;-)

-IMA 30 graden offset kroonplaten set met zgan lagers erbij. nw 699 nu 425euro
-Ducati corse slipperclutch. gebruikt maar prima staat voor heel wat straat kilometers.
225 euro voor de complete set, je kunt je eigen platen er gewoon in gebruiken.

Binnenkort komt ook mijn 1098 racer in de verkoop. Mooie, snelle en goede fiets.
1:46 mee gereden op Assen, net service gehad en daarbij voorzien van nieuwe dynamo en lichter vliegwiel.
 
Zo nog een paar weken en het seizoen gaat weer beginnen :-)
Ik ben de garage ook maar weer eens aan het opruimen en heb nog wat mooie goodies die ik niet meer nodig heb.

Ik zal er ook nog een verkoop topic van maken maar hier alvast de een voorwaarschuwing ;-)

-IMA 30 graden offset kroonplaten set met zgan lagers erbij. nw 699 nu 425euro
-Ducati corse slipperclutch. gebruikt maar prima staat voor heel wat straat kilometers.
225 euro voor de complete set, je kunt je eigen platen er gewoon in gebruiken.

Binnenkort komt ook mijn 1098 racer in de verkoop. Mooie, snelle en goede fiets.
1:46 mee gereden op Assen, net service gehad en daarbij voorzien van nieuwe dynamo en lichter vliegwiel.
1198 gekocht? Of toch ook een Pani?
 
goed om te horen , dat `t geen pani is geworden ...........je gaat al hard zat met de 1098 :+

Haha thanks voor het compliment ;-) Wie weet word de volgende wel een pani...

@jeremayah: Nee deze komt niet van De vries vandaan. Die ken ik ook niet? Deze stond niet in NL te koop. En het 1198 zat er nog niet bij. En volgens mij zijn er nog wel een paar snelle Ducatisti bij komend seizoen. Maar ik ga mijn stinkende best doen natuurlijk!
 
Is die slipper te gebruiken in een 1198?

Heb een of andere evr er in zitten, geen slipper, kwispelt wel veel, zeker laatste tijd.?

Wellicht interesse
 
voor een 1098 heb ik nog een paddock stand voor achter
gebruikt maar in zeer nette staat . zwart van kleur met gelagerde as

mag weg voor 37.50 is helft nw prijs !!
 
plaatje erbij , doet soms wonderen
full
 
Past die niet op de Pani? Of is dat nog weer groter?

De IMA kroonplaat is trouwens verkocht.
Slipperclutch is er nog wel ;-)

Morgen nieuwe fiets halen 😃😃
 
Past die niet op de Pani? Of is dat nog weer groter?

De IMA kroonplaat is trouwens verkocht.
Slipperclutch is er nog wel ;-)

Morgen nieuwe fiets halen 😃😃
op de Pani ligt een 200/60 band , die loopt onder iets aan , met een 200/55 band zou het wel gaan . diameter as is gelijk
 
Past die niet op de Pani? Of is dat nog weer groter?

De IMA kroonplaat is trouwens verkocht.
Slipperclutch is er nog wel ;-)

Morgen nieuwe fiets halen 😃😃

Gefeliciteerd! Gaaf man, ben benieuwd wat voor tijden je nu kunt rijden!
Heb je al een plaatje van je nieuwe fiets?
 
Haha thanks voor het compliment ;-) Wie weet word de volgende wel een pani...

@jeremayah: Nee deze komt niet van De vries vandaan. Die ken ik ook niet? Deze stond niet in NL te koop. En het 1198 zat er nog niet bij. En volgens mij zijn er nog wel een paar snelle Ducatisti bij komend seizoen. Maar ik ga mijn stinkende best doen natuurlijk!
Jan! Je kent m wel!
 
Ik had de IMA set van The_Alfamale overgenomen, maar helaas zijn er teveel verschillen met de 848 en gaat hij dan ook niet passen. :(

Als er nog iemand geïnteresseerd is in de IMA 30mm offset....de set is wederom te koop.
 
Gefeliciteerd! Gaaf man, ben benieuwd wat voor tijden je nu kunt rijden!
Heb je al een plaatje van je nieuwe fiets?

Thanks! Tijden zullen noet heel anders zijn dan met mijn "oude" maar ik hoop natuurlijk toch op nog wat verbetering ;-)
Foto's heb ik alleen nog op mijn tel staan...
Was een aardige tocht vandaag om de Duc te halen door de sneeuw, ben wel een uurtje of zes bezig geweest..

@jeremayah: jan de Boer? Nee die verkoopt zijn 1098R niet ;-) en als het Jan de Vries is, moet je me even helpen...

@dave: das balen idd. Maar zag hem al op MP voorbij komen ;-) importeer jij dat carbonspul allemaal oid? Zag veel mooie goodies bij je afcertentie's.
 
De meeste spullen komen van m'n oude fiets, het is vervangen door nieuw of het is gewoon spul dat is over gebleven.
 
Laatst bewerkt:
Op mijn 1098 S Tricolore zijn race inlaatkelken gemonteerd van het merk : DM Meccanica .
Deze zijn van aluminium en 70mm hoog en zijn tevens een stuk korter dan de standaard kelken waardoor het top vermogen beter vast wordt gehouden .
De ECU is hier opnieuw op afgesteld op de testbank door Biggelaar .

Vanaf 9500 tot 10.700 rpm zakt de grafiek niet meer in en houd die het top vermogen mooi in een rechte lijn vast .
In dit hoge toeren gebied is er nu 6 pk extra uitgekomen .
In het lage en midden toeren gebied lever je uiteraard wat vermogen en koppel in omdat de kelken een stuk korter zijn .

De motor heeft nu aan het achterwiel 177.5 pk / 9955 rpm en het koppel is 141nm / 7777 rpm .
Het droog gewicht zit rond de 160 kg na diverse aanpassingen .



Hier een link naar de catalogus van DM Meccanica

DM Meccanica Special Parts Catalogue 2011 | Engines | Fuel Injection
 
Laatst bewerkt:
iemand die toevallig van zn voorremschijven af moet?

mooie waardes trouwens... zeker dat koppel, vind dat best wel hoog...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan