Kymco DownTown 350

Ja, dat klopt en dat melde ik ook aan de knaap die mij te woord stond. Hij wist niet beter dan dat dat bij 10.000 zou moeten. En dat was dan degene die verstand had van motorscooters. Mijn voorzichtige conclusie is dus (wellicht voorbarig en dat er andere ervaringen zijn) vooralsnog dat een willekeurige brommer/scooter zaak niet echt verstand heeft van motorscooters, terwijl ze ze wel verkopen...
Vooralsnog heeft MP betere papieren en is wellicht zelfs goedkoper.

zucht. Ik blijf zoeken.
 
Kymco event 2016 & Trofei Malossi

Downtown 350 race van afgelopen weekend



Foto's >>>motociclismo.it

image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


Info Trofei Malossi google translate It>Eng
 
Laatst bewerkt:
Aloha, even dit forum updaten. Met de DT350 gaat het errug goed, ik ben nu aan de 10.000 km beurt toe. De motorscooter rijdt als een tierelier, maar ik ben toch wel heel nieuwsgierig wat het ding doet met een sportvario met lichtere rollen. Ik heb daar totaal geen ervaring mee. Ik lees erover, zie wat youtube filmpjes, bijv. die van tweewielersnoord in Utrecht en ik raak wel geinterresseerd moet ik zeggen. Wellicht zijn er mensen die dit lezen en mij kunnen uitleggen wat het zou doen met een motorscooter als de DT350. Enn wat zijn de kosten om zo'n sportvario te laten monteren, want ik ga het niet zelf doen. En ben je er al met een sportvario of heeft dat alleen zin in combinatie met andere zaken.

cheers

Bigsingle
 
Toen ik op m'n aprillia sr 300 n malossi vario had laten monteren en ik m daarna ophaalde, kreeg ik er n totaal andere scooter voor terug.
Veel snellere acceleratie, veel dynamischer omdat de scoot feller reageert op tussen acceleratie.

Het was net alsof ze er n 400 cc op hadden gemonteerd.
Zo groot is t verschil.

Alleen de vario met bijgeleverde rollers is voldoende.
Kosten verschillen per scoot dus bel ff n dealer
 
Laatst bewerkt:
@ Bigsingle,

nu je eigenlijk al bijna door de garantie heen bent kun je net zo goed idd. b.v. wel in Utrecht bij grote vriend Issa langs gaan.
Dan moet je wel zelf de spullen even bestellen want service onderdelen en olie voor een DT heeft bijna niemand en ook Issa niet.... ja hooguit de bougie of de transmissie olie, maar je kunt dat gewoon beter maar zelf ook even mee bestellen, dan zijn in iedergeval alle spullen voorhanden tijdens de service beurt.

Let op:
Issa zelf is vanaf de 16e een paar weken niet beschikbaar vanwege een hernia operatie,
ik heb geen flauw idee wat dit betekend voor het maken van een afspraak.

Voor het kleppen controleren/afstellen geef je Issa de volgende opdracht mee:
Valve clearance:
IN: 0.10mm.
EX: 0.10mm.


Hieronder een opsomming van wat je moet gaan bestellen:

Specifieke Kymco olie, voor een normale prijs.
Als je de DT door een dealer of groenteboer laat service dan krijg je meestal commerciële transmissie olie verpakking (kleine tubes, kleine flesjes, etc.)
Daar betaal je vaak meer voor, ook krijg je de restanten meestal niet mee naar huis ;)
De Eurol oliën voldoen aan de door Kymco vereiste specificaties, de flessen hebben een lange dunne uit-trek-tuit, dus makkelijk met vullen en je kunt aan de zijkant van de fles aflezen hoeveel CC je er uit hebt gehaald.

Wees slim en bestel niet voor 1 service beurt maar bestel gelijk extra flessen voor de volgende beurt en om eventueel tussendoor een druppel olie bij te vullen.
Transmissie olie heb je de komende jaren genoeg aan een fles, maar bestel b.v. van de 5W50 olie "van huis uit" direct 4 á 5 flessen.
Restanten thuis wel netjes vochtvrij binnenshuis opslaan!

De rekensom waarom slim = 'meer kopen' best wel geld scheelt staat onder aan de pagina.





Eurol Transyn 75W90 GL 4/5 (DT 350i transmissie olie)
Artikelnummer E110075-1

€ € 7,65 per literfles, dat is toch wel lekker goedkoop!
DT 350i service inhoud is 210cc, dus je kunt 4X = 20.000km. vullen met 1 liter.
>>> oliehandel.nl

image.php





Eurol Sportbike 5W50 (DT Motorolie)
Artikelnummer E100081-1
€ 7,95 per literfles (bij olie verversen heb je ±1,3 liter nodig)
Betaalde voorheen bijna 2 euro meer per liter.
Er zit ook weer een lange dunne uit-trek-tuit aan dus je kunt (bij)vullen zonder trechter.
>>> oliehandel.nl

eurol-sportbike-5w40.jpg


Verzendkosten voor de hele mikmak á €6,95

Hiflo heeft voor een 1/4 van de OEM prijs een prima filtertje op de markt gebracht
Zie 'none webshop' Hiflo fabriek specificaties hieronder:
Hiflofiltro: Catalogue


Ik zou zeggen bestel de spullen die je nodig hebt via de url hieronder, wees slim en bestel
sommige van de onderdelen gewoon in b.v. drievoud, denk hierbij b.v. aan de olie filters.

* NGK bougie CR7E (10 euro)
* Hiflo Oliefilter HF 566 (3,40 euro) bestel er hier direct een stuk of 4 van
* Athena luchtfilter (18 euro) Let op dit is geen OEM!
Wil je op de lange duur goedkoper uit zijn koop dan b.v. het BMC uitwasbaar luchtfilter (64 euro)

Bestel de spullen hierboven via de volgende NL. webshop pagina:
Kymco - New Downtown 350 i - Scooteronderdelen - MotoWebShop.com


Dat zelfde doe je dan straks ook bij de 20.000km beurt en dan bestel je de originele Mitsuboshi V-snaar via Ebay Italië, voor 93 euro + 26 euro verzendkosten.
>>> Hier bestellen

>>> Deze OEM snaar is momenteel spotgoedkoop
Stukken goedkoper als voor een Downtown300, maar nog niet zo goedkoop als voor xciting400,
want ik heb via Ebay Italië, incl. verzenden maar 63 euro betaald voor dit OEM product.

Variateur van Malossi t.b.v. de 350 zie ik nergens in NL, dus misschien net als ik eerder eens heb gedaan via Ebay in Italië bestellen:
>>> VARIATORE MALOSSI 2000 KYMCO DOWNTOWN 350 ABS

image.php







image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


Voor de 10.000km. service beurt betaal je aan onderdelen/olie inclusief dubbele verzendkosten: 93 euro.
(Slim prijs bevat o.a. 4X oliefilter + 4 liter olie en uiteraard incl. de rest)
Bestel je direct slim, dus bij elke webshop direct wat meer dan betaal je aan onderdelen/olie voor de 15.000km. alleen het luchtfilter... je hoeft immers geen transmissie olie meer te kopen en je hebt dan ook al de olie + olie-filters in voorraad dus vallen alle extra verzendkosten sowieso ook af, je komt dan voor de 15.000km. beurt uit op het enkel en alleen aanschaffen van het luchtfilter á 18 euro + 6,95 verzendkosten.


Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Dank Jan en Ferry voor jullie bericht! En wat een uitgebreide info! Ik had gedacht dat die vario met die kogels zou zijn en niet die rollen. De prijs valt ook wel mee vind ik. Ik ga eens alles op een rijtje zetten. Als het verschil idd zo groot is vind ik het zeker de moeite waard.

Nogmaals thnx!

cheers
 
Ik had graag de jcosta er voor je bij gezet, maar ondanks dat ze hem er in Taiwan er ook wel onderhangen kom ik hem hier voor de 350i niet tegen.

Nederland kent 3 geautoriseerde Jcosta dealers respectievelijk:
Easyparts, Hollandmotorsports, en de Yamaha dealer in Hilversum.

Wil je weten of ze hem kunnen leveren, dan kun je het beste een mailtje sturen.
e-mail: info@hollandmotorsports.nl

Die is meestal net een tientje goedkoper en ik heb er eerder al eens succes gehad terwijl er b.v. via Easyparts niks zinnigs uitkwam qua commentaar of know-how.

in ieder geval is het zo dat hij vooralsnog niet in de lijst Kymco's staat die je op de site van Hollandmotorsports aantreft

http://www.hollandmotorsports.nl/HMSwebshop/contents/nl/d545.html
 
Laatst bewerkt:
@Jan Dank! ik ga even een mailtje sturen.

Zit er uberhaupt veel verschil in de Jcosta en Malossi vario's kwa performance en kwaliteit?
 
Geef mij qua mail even een voorsprong, ik heb namelijk contact opgenomen met head-office J.Costa te Spanje.

Heb ik namelijk vaker gedaan, en dan van daaruit de juiste info door gespeeld naar hollandmotorsport... die het vervolgens van mij overnamen en de door mij opgegeven J.Costa t.b.v. BMW voor een MF lid zijn gaan bestellen.... in NL waren ze namelijk toen nog niet op de hoogte van een nieuwer type voor de BMW.

Onofficieel is het de "JC619FS EVO3" dat is die van de DT300, die dus onofficieel ook wordt gebruikt voor de DT350
Maar dat is dus onofficieel dus kan ik je dat voor nu nooit aanbevelen.

Kwaliteit zit er wel verschil in, Jcosta is in de regel ook wat duurder, denk aan rond de 225 voor zo'n soort diameter vario als dat er in jou scooter moet komen.
Dus mijn vermoeden is dat de Jcosta mogelijk duurzamer is, doch hoor je ook regelmatig dat er onderdelen van worden vervangen, die ze dan ook gewoon los verkopen.

Qua performance weet ik het niet omdat ik nooit een JCosta heb gehad.
Bepaald soort scooters gedijen de JCosta's erg goed, denk hierbij b.v. aan de Tmax.

Malossi is (denk ik) financieel genomen iets makkelijker om te tunen.
Alhoewel terwijl ik dit opschrijf is het ook zo dat de vario's qua rollen gewicht reeds helemaal is uitgekiend door Mallosi

Mallossi is als je aan het gas gaat hangen ook wel lekker agressief
Mallossi's "HT" rollen zijn echter de zielige huil rolletjes in de scooterwereld, die hebben geen lang leven.
Dat rekken ze iets op door een Malossi vario te verkopen die een coating aan de binnen kant heeft... die vario's worden Malossi MHR
genoemd, echter zijn er voor Kymco's nauwelijks MHR vario's te koop.
Wij Kymco's moeten het doen met de Multivar 2000.
Op zich geen probleem want de Malossi HT rollen kun je na 5 a 10.000km. vervangen voor de duurzame dr. pulley's (heb ik ook gedaan)

Het enige wat je daarvoor hoeft te doen is na aanschaf van de mallosi multivar direct voor montage uit even de rollen Hoogte en breedte en gewicht aan mij door te geven dan zoek ik er in een later stadium na dat je rollen minder beginnen te worden een paar dr. Pulley's bij.
 
Laatst bewerkt:
Thanks Jan!

Lijkt me de verstandigste keuze om de Malossi variateur te kiezen. Ook gezien de ervaring daarmee (zie ook jou eerdere film posting over de DT350i race 2016, waarbij die machines allemaal door Malossi getuned waren. :] Doet zo'n vario ook iets met topsnelheid?
 
Nog geen antwoord gehad uit Spanje, maar vorige keer was dat geloof ik ook niet per omgaande.

De top snelheid zou mogelijk zo tussen de 2 en de 5 km. lager kunnen uitpakken als met OEM vario en de huidige 15,7 gram rolletjes.
In totaal zit er nu standaard 8x15,7 = ±125 gram aan rol gewicht in jou OEM vario.

Zie OEM gewicht.
WebEngine in "Kymco DownTown 350"

Zo'n Mallosi vario gebruikt o.a. lichtere rollen, waarbij het mogelijk in totaal zo rond de 100 á 110 gram uit zal komen.

Je levert in zo'n geval meestal topsnelheid in voor vlottere acceleratie.
Maar qua fun factor is dat vele malen groter als die paar km. die je mogelijk kwijt raakt.

Hier onder nog even de motor karakter eigenschappen die je kunt koppelen aan zware of lichte rollen

Zware rollen:
Hoogste top snelheid, laag olie/benzine verbruik, lage acceleratie.

Lichte rollen:
Lagere top snelheid, meer olie/benzine verbruik, hoge acceleratie.

Het mooiste zou zijn natuurlijk als alles helemaal in balans is, maar voor je het weet gaat je toch qua zwaarder/lichter rollen gewicht ergens wat inleveren.

mvg. Jan

image.php


EDIT in 2017:

Heb na heel lang wachten een antwoord gehad maar dat is niet echt bevredigend.

Dear Jan,

We don’t know if the variator JC619FSEVO3 can use in the Downtown 350i, we use this variator for Downtown 300i, we believe that is possible that this is the same, but in Spain we haven’t this motorbike now.

Best regards,

Montse Costa
 
Laatst bewerkt:
Zo, weer even leven in het draadje blazen *D

Nieuwe DT350 rijder hier, zo nieuw dat ik hem nog niet eens heb....

Over 1,5 week ga ik hem ophalen, 0 Km en het kenteken is nog niet bekend.

Iemand adviezen mbt inrijden?
 
Laatst bewerkt:
Tip voor het inrijden? gewoon normale rijstijl hanteren, ik was iets te voorzichtig en dat kon ook geen kwaad.
Overigens draait en loopt mijn machien na 11.000 km nog als nieuw.
 
Gewoon bewust op pad gaan om kilometers te gaan maken, vermijd korte ritjes om een pakkie boter te kopen.
Hoe meer kilometers in 1 sessie hoe beter.
Motor compleet laten afkoelen voor dat je de volgende inrij sessie gaat doen.

Eerste 500 km. proberen niet te veel boven de 5000tpm. te rijden.

Vermijd de eerste 5 ä 600 km. de snelweg en rij binnenwegen waar je makkelijker variabel tpm. kan rijden.

Daarna ook af en toe de snelweg op en bij warme motor zo nu en dan kortstondig het gas er volledig op.

Bij 1000km. olie wissel.
In dit topic vindt je de kostprijs die mensen hebben betaald voor de eerste olie wissel.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de heldere uitleg, ga ik me zeker aan houden!

Heb het hele topic al doorgespit en vrees dat ook ik een ander ruitje nodig ga hebben met mijn 1m86....

Op mijn Pan heb ik een elektrisch verstelbare die altijd redelijk hoog staat.

Toen ik hem voor het eerst zag viel mij het erg lage ruitje al meteen op, voor mij echter geen reden om hem te laten staan daar er mogelijkheden genoeg zijn.
 
Ruitjes zijn altijd te laag geweest bij Kymco.

Ik had het op mijn DT en ik had het ook weer op de Xciting.

als ik me goed herinner heb ik alle gegevens in dit topic qua ruit lengte voorbij laten komen van de Ermax en van het lange Kymco scherm dat aangevuld met wat je van beide ruiten kan gaan verwachten.
Daarnaast rijd Bertocello de Givi en Bigsingle de Ermax, nog niemand heeft zich aangemeld met het lange Kymco scherm.

De Ermax is het mooist, en zeker als je hem in smoke neemt, maar de Ermax is niet voldoende voor jou met 186, vraag me trouwens toch af waar jij je lengte van 186cm op deze scooter kwijt wil :?
Ermax aangevuld met X-creen is met 186cm. wel heel goed te doen.
Maar om eerlijk te zijn zou de Givi beter aansluiten bij jou lengte.

Complete (de)montage methode t.b.v. aftermarket windscherm heb ik eerder in dit topic uitvoerig behandeld en onlangs nog wat extra foto's toegevoegd.

Jou lengte van 186cm en het gevolg:
Ben je alleen een forens en stadsrijder dan moet het wel kunnen maar voor de lange toer ritten zal het je gaan opbreken, maar goed andere scooters hebben dat ook, een yamaha 300 en 400 is markant nog krapper.
Wat dat betreft moet in deze klasse de nieuwe SymCruise (als ik het zo inschat) een van de weinige zijn waarbij de beentjes naar voren kunnen.

De all-in prijs sinds de nieuwe regelgeving omtrent handling/lege kosten zou tegenwoordig €6798 moeten bedragen.
Ik verneem graag van jou als een van de eerste of je ook daadwerkelijk voor dat bedrag de winkel uit rijd.

Mvg. Jan

p.s.
Zin in een avatar op MF die bij je brommer past, dan kun je er een uitzoeken:

WebEngine in "Kymco DownTown 350"
 
Laatst bewerkt:
Klopt Jan, hartstikke duidelijke en fijne info waar ik iets mee kan, top!

Ik denk dat de Ermax prima bij mij past, op mijn Pan heb ik ook altijd mijn ruit op de hoogte staan waarbij ik over de ruit heen kijk, ik rijd dan met mijn systeemhelm open (Shoei Neotec), heb dan ook geen last van gebulder.
De ene motor is de andere niet natuurlijk....
De Givi is denk ik te hoog, dan ga ik me mateloos irriteren aan het door de ruit kijken.

Vwb mijn lengte, ik ben goed in proportie dwz dat mijn benen niet extreem lang zijn, zelfde geldt voor mijn bovenlijf, lijkt wel 50/50:-)
Ik heb op de X-Town 300 gezeten en die was duidelijk te krap, de DT zat als gegoten.
Op mijn SH zit ik pas knudde, maar daar rijd ik dan ook echt niet langer op dan nodig is.

Klopt het trouwens dat de eerste geleverde DT's nog Euro 3 waren?
De mijne is Euro 4 zag ik meteen aan de lelijke reflectoren op de vork....

Vwb de prijs....daar ga je van schrikken denk ik.
Voor 6800 Euro had ik hem nooit gekocht, dat is een ding dat zeker is, vind dat simpelweg teveel geld en voor een scoot als de DT te duur.

Ik heb een goede 77% van eerder genoemd bedrag betaald, all-in....

Hoe krijg je dat voor elkaar hoor ik je denken....

Naast MP Rotterdam heeft op 11 november een enorme brand gewoed waardoor de hele zaak vol rook heeft gestaan, aan de meeste motoren, waaronder ook mijn DT, is niets te zien en sommige hebben wat lichte vettigheid van de roet.
Na eerst alle kleding in de uitverkoop gedaan te hebben waren nu de motoren aan de beurt.
Ik wist dat ze een DT hadden staan dus afgelopen dinsdag meteen naar de tijdelijke locatie gegaan alwaar de DT helaas niet aanwezig was, hier meteen een optie op genomen en een dag later weer geweest en de deal gesloten, de eerste jaren afschrijving heb ik iig in mijn zak gehouden.

Voor de liefhebbers, er staan nog een X-Town 300 voor 4290 en een X-Citing 400 voor 6290 all-in.
En natuurlijk nog vele meer leuk spul waaronder een J300.

www.luchtjeaan.nl

Bedankt voor je linkje naar de avatars :)
 
Laatst bewerkt:
Je bent neem ik aan oud en wijs genoeg om een opmaat inschatting te maken of jij op dat ding past en fatsoenlijk kan rijden ja/nee, dus daar vertrouw ik dan maar op, maar wilde het toch even kwijt ;)

Klopt als een bus dat de eerste Euro3 waren.
Ik wilde het voor de zekerheid nog even refereren vanuit het eerste bericht van dit topic,
maar ik zag dat de "Downtown_350/125_Press_Release PDF" niet meer beschikbaar is via de hyperlink, ik zal hem zo direct weer werkend terug plaatsen.

Mooie prijs ook en ik was op de hoogte van wat er gaande was daar bij MP.

We hebben dus helemaal niks aan jou om nu eens te horen of er niet stiekem nog een doosje bougie vonkjes boven op de reeds ingecalculeerde transport, handling, kenteken, leges en tenaamstelling kosten komt :+

De avatar is nu privé van jou en de link en foto is uit het bericht verwijderd,
wisselen kan ook altijd nog dan pas ik de boel wel weer aan.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Correcte aanname!

Er staat dan nog een Euro 3 te koop in Zeeland, zag ik op MP...kost 5700 dacht ik.

Wat dat betreft heb je niks aan mij nee, echter, de verkoper vertelde me dat het verplicht is om een all-in prijs te geven, dus zonder verrassingen.

Nogmaals dank!
 
Is idd. verplicht vanaf november 2016.
Zo staat het tegenwoordig ook op de Kymco site vermeld bij de specificaties van elke scooter.

Bericht 1 ook wel bekend als de OP, is nu voorzien van al het PDF
materiaal wat ik tot mijn beschikking heb.
Je kunt vanaf nu dus reeds e.a. gaan downloaden en b.v. wat gaan inlezen in de NL. gebruiksaanwijzing etc.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Klopt idd.

Die Press Release had ik nog niet, de rest al weggehaald van de Kymco site.

Toppie!

Wel jammer dat de PR zegt dat het een lederen zadel is.....niet dus!
 
Laatst bewerkt:
Ha ha tja dat er leer staat is wel wat maf, ofschoon de zadels @ domestic Taiwan nog wel eens van een andere materie zijn.
De onderdelen lijst was eerste jaar niet beschikbaar via kymco.nl.
Ik heb ze toen daarvan op de hoogte gebracht en binnen een uur kon je hem toen wel via hun ook downloaden.
Kymco.nl is nooit te beroerd om redelijk vlot op je email te reageren.
Elektrisch schema (erg praktisch) haal ik ergens in een uithoek op die kennen ze niet in NL.

Losse onderdelen via MSA geautoriseerde partner van Kymco Duitsland is merkwaardig genoeg alleen voor dit model nog steeds een ramp.
Ik heb daar zeker al een jaar terug contact voor opgenomen maar nooit antwoord gehad, en tot op de dag van vandaag staat hij dus ook nog steeds niet op de site, dit terwijl Duitsland hem nu ook verkoopt.
Dit houdt in dat je tot nu toe alleen maar via jou dealer spullen ervoor kan krijgen, en dat is niet zo fraai.

mvg. Jan
 
Ja, beetje misleidend ook....

Altijd handig om hier iemand te hebben die een beetje bekend is met de Fa. Kymco.

Wie weet komt het ooit nog van pas, hopelijk niet....
 
Terug
Bovenaan Onderaan