MotoGP naar Eurosport

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maar hoe zit het nou met dat motogp abonnement, blijft dat gewoon werken in Nederland?
Ik las dus ergens dat dat in Spanje niet werkt omdat SKY?? daar de exclusieve rechten heeft. Dit zou dus ook best wel eens kunnen voor Nederland, en je dus Eurosport player moet kopen.

Blijft gewoon werken, en als dat niet zo is dan kondigt men dat aan. Drukmakerij om niets, vooralsnog.
 
Heb je de kijkcijfers het laatste jaar gezien? In Europa zijn de kijkcijfers van MotoGP met maar liefst 90% gedaald, en liggen VER onder die van de Superbikes.......
90% lijkt mij overdreven en ver onder die van de Superbikes lijkt mij ook sterk... Kijkcijfers zullen vast wat gezakt zijn omdat het in veel landen achter de decoder zat, veel mensen zullen ook uitgeweken zijn naar (betaalde) streams. Als het beide op open kanalen te zien is denk ik dat ze met de MotoGP zeker 3 a 4 keer zo veel kijkers hebben.
 
juist omdat de rechten zo duur zijn, krijg je dus 3x reclame tijdens een race.

Om het op tv te kijken, heb je dus geen andere keus dan Eurosport.

En als ze op Eurosport 2 gaan uitzenden, moet je alsnog een abbo afsluiten. (wat ze wss gaan doen, want dat is betaalTV, dus verdienen ze nog iets terug van hun dure uitzendrechten)

Heb Sport1 maar opgezegd, want buitenlands voetbal, golf en tennis, interesseert me dus geen f*ck, maar die hadden tenminste goede uitzendingen zonder reclames en goed commentaar.
Dat heb ik een tijd terug dus ook gehad: extra TV abbo genomen om Eurosport 2 en BBC 3/4 te hebben, speciaal voor de Motogp. Vervolgens was het altijd op Eurosport (1) of BBC 1/2! Afgelopen jaar heb ik een Motogp.com abbo gehad maar die heb ik nu opgezegd, met de verwachting dat het op Eurosport (1) komt. Ik ga er geen extra TV abbo meer voor afsluiten. Sport1 vond ik sowieso veel te duur in verhouding (voor 90% voetbal :r ammenooitniet). Mocht het toch op Eurosport 2 o.i.d. komen, nou dan kijk ik maar niet en lees ik de uitslag wel ergens. Ik ben d'r echt klaar mee. B|
 
Laatst bewerkt:
Vanavond gehoord van een kennisje van mij , die was in Valencia ( IRTA festival) en is uit wezen eten met o.a. Diederick de Vries en P v.d Goorbergh en Eurosport is definitief er door KOSTENLOOS......ik zelf denk nml dat het jaar 2015 een lekkermakertje is want je ga mij niet vertellen dat Dorna ons gaat vermaken voor noppus .....bij deze ga ik mijn Morogp.com ff niet verlengen en kijk wel bij de eerste GP hoeveel reclame er in zit....anders ka ik het als nog weer aanvragen.
 
Vanavond gehoord van een kennisje van mij , die was in Valencia ( IRTA festival) en is uit wezen eten met o.a. Diederick de Vries en P v.d Goorbergh en Eurosport is definitief er door KOSTENLOOS......ik zelf denk nml dat het jaar 2015 een lekkermakertje is want je ga mij niet vertellen dat Dorna ons gaat vermaken voor noppus .....bij deze ga ik mijn Morogp.com ff niet verlengen en kijk wel bij de eerste GP hoeveel reclame er in zit....anders ka ik het als nog weer aanvragen.

Dat dacht ik dus ook al,de eerste race even aan kijken.Moet er niet aan denken Rossie werkt zich in een weg naar voren in Qatar,met nog 2 rondes te gaan inlopend op Marquez nog een paar bochten en hij zit aan het achterwiel en dan.... :( :( :(
 
Dat dacht ik dus ook al,de eerste race even aan kijken.Moet er niet aan denken Rossie werkt zich in een weg naar voren in Qatar,met nog 2 rondes te gaan inlopend op Marquez nog een paar bochten en hij zit aan het achterwiel en dan.... :( :( :(


Hmm,hier heb ik niet zo'n moeite mee.
 
Dat dacht ik dus ook al,de eerste race even aan kijken.Moet er niet aan denken Rossie werkt zich in een weg naar voren in Qatar,met nog 2 rondes te gaan inlopend op Marquez nog een paar bochten en hij zit aan het achterwiel en dan.... :( :( :(


Precies....ik denk nml dat Dorna bij Eurosport nog meer euro's gaat verdienen dan bij Mgp.com want reclame's leveren héél veel centjes op ................ben benieuwd maar vrees het ergste :Y :Y :Y
 
Laatst bewerkt:
https://f1broadcasting.wordpress.com/2014/03/25/motogp-viewership-drops-without-fta-live-coverage/
Zeker geen 90% daling dus (gecombineerd gezien) en dit gaat enkel over de UK, in Duitsland bijv zullen de kijkcijfers vrijwel gelijk gebleven zijn vermoed ik.
 
Laatst bewerkt:
Vanavond gehoord van een kennisje van mij , die was in Valencia ( IRTA festival) en is uit wezen eten met o.a. Diederick de Vries en P v.d Goorbergh en Eurosport is definitief er door KOSTENLOOS......ik zelf denk nml dat het jaar 2015 een lekkermakertje is want je ga mij niet vertellen dat Dorna ons gaat vermaken voor noppus .....bij deze ga ik mijn Morogp.com ff niet verlengen en kijk wel bij de eerste GP hoeveel reclame er in zit....anders ka ik het als nog weer aanvragen.

Helemaal mee eens. Heb al opgezegd. Gaan ze het verprutsen met bergen reclames en niet uitzenden of what so ever ga ik meteen terug naar MotoGP.com
 
90% lijkt mij overdreven en ver onder die van de Superbikes lijkt mij ook sterk... Kijkcijfers zullen vast wat gezakt zijn omdat het in veel landen achter de decoder zat, veel mensen zullen ook uitgeweken zijn naar (betaalde) streams. Als het beide op open kanalen te zien is denk ik dat ze met de MotoGP zeker 3 a 4 keer zo veel kijkers hebben.
Dat is dus precies wat ik bedoel. Door het gekloot met betaald kijken zijn hun kijkcijfers met 90% gedaald, en die van de Superbikes gestegen.
Hierdoor is de sport voor sponsoren veel minder interessant geworden, en hebben de teams druk uitgeoefend om ge MotoGP weer op een vrij kanaal te krijgen.....
 
Zeker geen 90% daling dus (gecombineerd gezien) en dit gaat enkel over de UK, in Duitsland bijv zullen de kijkcijfers vrijwel gelijk gebleven zijn vermoed ik.
In de UK zijn de kijkcijfers juist nog erg goed t.o.v. de meeste andere Europese landen, en daar is het al gehalveerd.
Maar maakt het veel uit of het een daling van 60% of 90% is? MotoGP achter de decoder kost gewoon veel kijkers, en dat is wel heel duidelijk geworden.
 
In de UK zijn de kijkcijfers juist nog erg goed t.o.v. de meeste andere Europese landen, en daar is het al gehalveerd.
Maar maakt het veel uit of het een daling van 60% of 90% is? MotoGP achter de decoder kost gewoon veel kijkers, en dat is wel heel duidelijk geworden.
Is nogal een groot verschil en ik zou ook graag cijfers zien dat de Superbikes meer kijkers hebben in Europa, geloof er namelijk niks van. Dat het kijkers kost is nogal logisch, maar het is niet zo dat de interesse helemaal ingestort is.

Toeschouwersaantallen zijn bijv weer toegenomen
De races in de MotoGP hebben dit jaar iets meer bezoekers getrokken dan vorig jaar. De Grand Prix-weekenden werden in 2014 door in totaal 2.473.624 racefans bezocht. In 2013 zaten nog er nog 2.433.763 motorsportfanaten langs de baan, wat een toename van ongeveer 40.000 bezoekers betekent
http://www.gpupdate.net/nl/motogp-nieuws/319129/motogp-races-dit-jaar-iets-beter-bezocht-dan-in-2013/

Denk dat de Superbikes in veel zwaarder weer verkeren momenteel. Is al op open kanalen te zien en alsnog amper kijkcijfers en toeschouwers.
 
Nou ik blijf lekker bij motogp.com abo

- Lekker alle intervieuws na de race kijken wat de coureurs te melden hebben.
- Vooraf persconferentie etc.
- Werk vaak in et weekend en op eurosport word het niet herhaald dus dan zie ik het nog niet.
- Heb een schijt hekel aan reclames
- Vind de nederlandse commentators vreselijk. Luister liever naar Nick harris etc.
 
Ik heb alvast een europsortplayer abo genomen a €3,99 per maand.
- Je kunt kijken op je pc, mobiel, iPad en smart-tv
- Je kunt uitzendingen pauzeren en terugspoelen tot 3 uur
- Je kunt uitzendigen een jaar lang terugkijken
- Je kunt overal en altijd kijken wanneer jij wil (stiekem op je mobiel onder de tafel bij je schoonmoeder)
 
In de UK zijn de kijkcijfers juist nog erg goed t.o.v. de meeste andere Europese landen, en daar is het al gehalveerd.
Maar maakt het veel uit of het een daling van 60% of 90% is? MotoGP achter de decoder kost gewoon veel kijkers, en dat is wel heel duidelijk geworden.

A weekend crowd of 240,695 fans made the Czech Republic Grand Prix at Brno the most well attended event of the 2014 season.

Jerez in Spain and the Sachsenring in Germany also topped the 200,000 weekend mark, while 14 of the 18 rounds pulled in 100,000 plus spectators.

At the opposite end of the scale, the season-opening Qatar night race continues to attract the lowest amount of trackside fans at just 17,890. The next least attended was the Japanese round at Motegi, with 70,271.

Total attendance at all 2014 grands prix was 2,473,624, compared with 2,433,763 in 2013.

2014 MotoGP attendance by event:
Ranking by highest first
1. Czech Republic Brno 240,695 (weekend total)
2. Spain Jerez 229,416
3. Germany Sachsenring 209,408
4. Spain Valencia 197,000
5. France Le Mans 178,073
6. Spain Barcelona-Catalunya 163,045
7. UK Silverstone 138,000
8. USA Indianapolis 132,817
9. Netherlands TT Circuit Assen 131,000
10. Malaysia Sepang 130,925
11. Argentina Termas de Rio Hondo 125,961
12. USA Austin 118,918
13. Spain MotorLand Aragon 112,331
14. Italy Mugello 111,309
15. San Marino Misano 88,665
16. Australia Phillip Island 77,900
17. Japan Twin Ring Motegi 70,271
18. Qatar Losail 17,890
Season total = 2,473,624
 
Nou ik blijf lekker bij motogp.com abo

- Lekker alle intervieuws na de race kijken wat de coureurs te melden hebben.

zal ik je een voorproefje geven? "The bike was perfect. the team did a great job. i am very happy with this victory. The tire was very good i could push very hard."
Im looking forward to the next race... "

Dit in combinatie met een spaans dan wel italiaans accent meestal...

Dus bij deze die interviews kun je alvast overslaan ;)
 
Laatst bewerkt:
zal ik je een voorproefje geven? "The bike was perfect. the team did a great job. i am very happy with this victory. The tire was very good i could push very hard."
Im looking forward to the next race... "

Dit in combinatie met een spaans dan wel italiaans accent meestal...

Dus bij deze die interviews kun je alvast overslaan ;)

Lijkt me een leuke job, die van "vooraf ingevulde interviews"-schrijver!

Interviews voor het podium zijn gelijk in het Italiaans / Spaans, want al die andere nationaliteiten komen er voorlopig toch niet in de buurt...:

Race victory:
Yeah soooooo the competition was reely reely 'ard, but mai gaais worked so well and the bike was perfe' today. In deez conditions we made the raight taire choice and poeshed from de beginning. At first everyone was reely close together but in the end I made the gap, it was a goed faight and we won the race. I'm so eppy and looking forward to next weekend!~[/i]

Podium:
We must be satisfied with the podium because we push to the maximum. Unfortunately the winner was a little bit faster than us today, but we will try again next week.

P4 t/m 10:
Today was a good race, thanks to the work of me and the team. The bike worked well and we got some good points for the championship. Qualifying was a little difficult, so we'll see what we can do there and hope to do better next week. Please don't fire me for next season, I'll even ride an Open bike if I have to!

Uitzondering voor Cal Crutchlow:
I'm sorry about the crash, but up until that point we were in a really good position and we would surely have had the podium. With my qualifying time I would've won the race for sure so it's a shame there was an issue somewhere. I'll never give up (except when I'm on a red bike) and always be honest, so if you look at the times set last year I think I could've been champion.
 
Lijkt me een leuke job, die van "vooraf ingevulde interviews"-schrijver!

Interviews voor het podium zijn gelijk in het Italiaans / Spaans, want al die andere nationaliteiten komen er voorlopig toch niet in de buurt...:

Race victory:
Yeah soooooo the competition was reely reely 'ard, but mai gaais worked so well and the bike was perfe' today. In deez conditions we made the raight taire choice and poeshed from de beginning. At first everyone was reely close together but in the end I made the gap, it was a goed faight and we won the race. I'm so eppy and looking forward to next weekend!\[/i]

Podium:
We must be satisfied with the podium because we push to the maximum. Unfortunately the winner was a little bit faster than us today, but we will try again next week.

P4 t/m 10:
Today was a good race, thanks to the work of me and the team. The bike worked well and we got some good points for the championship. Qualifying was a little difficult, so we'll see what we can do there and hope to do better next week. Please don't fire me for next season, I'll even ride an Open bike if I have to!

Uitzondering voor Cal Crutchlow:
I'm sorry about the crash, but up until that point we were in a really good position and we would surely have had the podium. With my qualifying time I would've won the race for sure so it's a shame there was an issue somewhere. I'll never give up (except when I'm on a red bike) and always be honest, so if you look at the times set last year I think I could've been champion.

_O- _O- _O-

Ik denk dat het een goede zaak is dat het naar euro sport komt maakt de sport een stuk toegankelijker en ja dan heb je reclames en andere sporten zoals curling die roet in het eten gooien maar als je gewoon je abo op motogp hebt kan je daar kijken en mensen die dat niet hebben kunnen lekker kijken met reclame :Y
 
Lijkt me een leuke job, die van "vooraf ingevulde interviews"-schrijver!

Interviews voor het podium zijn gelijk in het Italiaans / Spaans, want al die andere nationaliteiten komen er voorlopig toch niet in de buurt...:

Race victory:
Yeah soooooo the competition was reely reely 'ard, but mai gaais worked so well and the bike was perfe' today. In deez conditions we made the raight taire choice and poeshed from de beginning. At first everyone was reely close together but in the end I made the gap, it was a goed faight and we won the race. I'm so eppy and looking forward to next weekend!\[/i]

Podium:
We must be satisfied with the podium because we push to the maximum. Unfortunately the winner was a little bit faster than us today, but we will try again next week.

P4 t/m 10:
Today was a good race, thanks to the work of me and the team. The bike worked well and we got some good points for the championship. Qualifying was a little difficult, so we'll see what we can do there and hope to do better next week. Please don't fire me for next season, I'll even ride an Open bike if I have to!

Uitzondering voor Cal Crutchlow:
I'm sorry about the crash, but up until that point we were in a really good position and we would surely have had the podium. With my qualifying time I would've won the race for sure so it's a shame there was an issue somewhere. I'll never give up (except when I'm on a red bike) and always be honest, so if you look at the times set last year I think I could've been champion.

_O- _O- _O-

Maareh, ik weet niet hoor, maar het hele jaar stond in ieder geval mijn facebook timeline vol met gezanik over dat er in Nederland geen aandacht is voor motorsport (nee ik zat ff niet op MF, maar kan me voorstellen dat mensen hier er ook zo over dachten) en nou ziet het er naar uit dat er wel wat wordt uitgezonden en is het nog niet goed... -O-

Ja, het zal vast vol zitten met reclames, en ja, als het echt ruk is ga ik ook weer een abo op MotoGP aanschaffen, maar is het een idee om het eerst even af te wachten voor we het afschieten, en tot die tijd gewoon blij te zijn dat er weer ietsje meer aandacht voor is hier in NL...?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan