MotoGP naar Eurosport

Status
Niet open voor verdere reacties.
Elk nadeel heb z'n voordeel: ES zend het niet live uit en via de stream van de WSBK races direct door naar de BSB races *O* :]
 
En weer wachten Die fietsers schieten ook niet op!!
 
Laatst bewerkt:
Vanochtend om 01:00, bij de uitzending van race 2 van de Superbikes op Eurosport I, werd al vrij snel het commentaar vervangen door commentaar op gewichtheffen. Dat moet expres gedaan zijn.
 
Vanochtend om 01:00, bij de uitzending van race 2 van de Superbikes op Eurosport I, werd al vrij snel het commentaar vervangen door commentaar op gewichtheffen. Dat moet expres gedaan zijn.

Het commentaar is echt om te huilen, hoe vaak Micheal voor Alex wordt aangezien en anders om pff... En hoe vaak acties niet gezien, of laat opgemerkt worden.
 
Het commentaar is echt om te huilen, hoe vaak Micheal voor Alex wordt aangezien en anders om pff... En hoe vaak acties niet gezien, of laat opgemerkt worden.
Maar als jij al gezien hebt hoe het werkelijk is in een wedstrijd zit je dan ook nog op een bevestiging te wachten van de man welke het verslag doet ? :]
 
Vergeleken met wielrennen is MOTORracen een activiteit voor gehandicapten, maar dat terzijde.
Dat wilde ik niet zeggen, maar de inspanning van een Tour de France kan je inderdaad niet vergelijken met een MotoGP raceweekend. _O-
In de motorsport kan een enkele rijder in een enkele (warme race) soms wel een oppepper gebruiken, maar in de wielersport allemaal. -O-
 
Vergeleken met wielrennen is MOTORracen een activiteit voor gehandicapten, maar dat terzijde.

Veel MotoGP-coureurs trainen samen met wielrenners. Zo groot kan het verschil dan haast niet zijn, dacht ik altijd. Kun je me er iets meer over vertellen?

(Krijgt het topic eindelijk weer wat zinnige informatie. :-/ )
 
ach, ik heb veel respect voor wielrenners (tegelijkertijd vind ik ze ook knettergek), maar zo VET als motorrace zal wielrennen gewoon nooit worden! :P
 
Laatst bewerkt:
Veel MotoGP-coureurs trainen samen met wielrenners. Zo groot kan het verschil dan haast niet zijn, dacht ik altijd. Kun je me er iets meer over vertellen?

(Krijgt het topic eindelijk weer wat zinnige informatie. :-/ )

Volgens mij kwam zijn opmerking omdat Paul het over "wielerhomo's" had. Ik vraag me sterk af of MotoGP coureurs de conditie en kracht hebben om een tour te kunnen rijden met de pro's, maar een trainingsrondje is zeker geen punt, sommige courerus hebben sowieso veel affiniteit met de wielersport, zo heeft Ben Spies bv zijn eigen team: http://www.elbowzracing.com/

Speciaal voor Paul een plaatje van zijn favoriete "wielerhomo"
full
 
Laatst bewerkt:
MotoGP en wielrennen vragen verschillende dingen van mensen, logisch dat ze dus niet precies dezelfde vaardigheden/eigenschappen trainen. Volgens mij kom je er in beide takken van sport niet mee weg als je fysiek niet 100% bent. Allemaal afgetraind voor hun eigen doelen. :Y

Dat een motorrijder op de weg niet verliefd zal worden op een groep wielrenners snap ik wel, maar als je de motorsport een beetje volgt zie je al gauw dat de twee sporten verwant zijn aan elkaar v.w.b. lichamelijke eisen. Beetje raar dus om daar dan zo negatief over te praten. Traint Crutchlow niet zo nu en dan met Cavendish?

(Niet dat ik van Paul iets anders gewend ben dan "een beetje raar" hoor. Hugs & kisses Paul. :+ )
 
Veel MotoGP-coureurs trainen samen met wielrenners. Zo groot kan het verschil dan haast niet zijn, dacht ik altijd. Kun je me er iets meer over vertellen?

(Krijgt het topic eindelijk weer wat zinnige informatie. :-/ )

Cal crutchlow heeft uiteindelijk een keuze moeten of profwielrenner of motorcoureur....hij vertelde bij het beroep coureur kan ik trainen op de fiets en als wielrenner kan ik tussen door niet racen ....hij traint heel veel met z'n maatje Cavandish.
 
pas maar op met die kisses voor je het weet ben je een paar voortanden kwijt,hahaha. _O-

MotoGP en wielrennen vragen verschillende dingen van mensen, logisch dat ze dus niet precies dezelfde vaardigheden/eigenschappen trainen. Volgens mij kom je er in beide takken van sport niet mee weg als je fysiek niet 100% bent. Allemaal afgetraind voor hun eigen doelen. :Y

Dat een motorrijder op de weg niet verliefd zal worden op een groep wielrenners snap ik wel, maar als je de motorsport een beetje volgt zie je al gauw dat de twee sporten verwant zijn aan elkaar v.w.b. lichamelijke eisen. Beetje raar dus om daar dan zo negatief over te praten. Traint Crutchlow niet zo nu en dan met Cavendish?

(Niet dat ik van Paul iets anders gewend ben dan "een beetje raar" hoor. Hugs & kisses Paul. :+ )
 
wielrennen vereist een ongelofelijk sterk karakter en dat kan een motorracer ook zeker gebruiken. als je 2 uur lang de galibier op moet stampen en kapot zit mag je niet lossen en moet je af kunnen zien,daarnaast is wielrennen weinig blessuregevoelig ten opzichte van hardlopen en zeer goed voor duurvermogen en
Vo2max.
daardoor raak je minder vermoeid als je op een hoge hartslag fietst of racet en blijf je goed geconcentreerd.
spreek uit ervaring ik deed naast racen ook wielrennen.
 
MotoGP en wielrennen vragen verschillende dingen van mensen, logisch dat ze dus niet precies dezelfde vaardigheden/eigenschappen trainen. Volgens mij kom je er in beide takken van sport niet mee weg als je fysiek niet 100% bent. Allemaal afgetraind voor hun eigen doelen. :Y

Dat een motorrijder op de weg niet verliefd zal worden op een groep wielrenners snap ik wel, maar als je de motorsport een beetje volgt zie je al gauw dat de twee sporten verwant zijn aan elkaar v.w.b. lichamelijke eisen. Beetje raar dus om daar dan zo negatief over te praten. Traint Crutchlow niet zo nu en dan met Cavendish?

(Niet dat ik van Paul iets anders gewend ben dan "een beetje raar" hoor. Hugs & kisses Paul. :+ )
Motorracen vergt uiteraard meer van de nekspieren.
Maar een echte racer zit niet op de motor, maar eigenlijk staat hij altijd iets op de stepjes.
Vandaar dat fietsen (bovenbeenspieren) een hele goede training is voor motorracers.

12012011_TroyBayliss.jpg
 
Laatst bewerkt:
Men laat zich hier weer eens leiden door uiterlijke oppervlakkigheden. Hoewel veel moderne motorcoureurs net zulke dunne koppen en lichamen hebben als professionele wielrenners, en zich soms in identieke outfits hullen, is motorracen eerder te vergelijken met een sport als darten dan wielrennen. Fysiologisch gezien (ontwikkeling van de capillaire bloedvaten, dichtheid van de ribosomen) zullen motorcoureurs, ondanks de uiterlijke verschillen, veel meer op darters of biljartspelers lijken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan