Roughneckk's zelfbouw en verbouw projecten

Vandaag een aluminium tank van een BMW K 75 ontdaan van een paar deukjes en van de lak.
Wat was die lak keihard :(. Heb speciale afbijt en had hem al tot de grondverf kaal geschuurd maar nog zeer moeilijk eraf te krijgen. Maar is gelukt :Y .

[afbeelding]

Toen moest de tank nog gepolijst worden, maar wat is dat aluminium hard zeg :( :( .
Was gewoon lastig te polijsten maar is ook weer gelukt :Y

[afbeelding]

[afbeelding]

Van de week maar weer verder met de aluminium tank voor de Moto Guzzi.


Een vriend is dit ook van plan maar loopt zoals jij ook meld tegen een erg harde lak / onderlaag aan.
Je noemt een speciaal afbijtmiddel, welke is dat?
 
Die speciale afbijt die ik heb werkte ook niet dus heb je ook niets aan. Heb hem gewoon maar kaal geschuurd en toen gepolijst.

Gr R
 
Vandaag nog 2 spacers gedraaid van aluminium.
Is voor een achter remschijf van een Suzuki cafe racer.

full


full
 
De aluminium tank voor de Moto Guzzi is klaar, eigenaar wilde een matte uitvoering.

full


full


full


Nog een paar foto's van de tank op de motor met het zadel.

full


full


full


Nu nog een bevestiging voor het zadel is dit project voor mij weer klaar.

Had vorige week nog een voetsteuntje gerepareerd.

Zo was hij eerst.

full


En dit was het eind resultaat.

full


Gr R
 
Nee was geen gietstuk, was goed te lassen.

Maar giet aluminium is ook te lassen is meestal geen probleem. Alleen als het erg vervuild is.
 
Marcel......die tank is echt f.cking unbelievable....niet normaal, die vorm is brilliant...het is hier weer fantastisch..
full
 
Ik ben vanmiddag bij Marcel aka Roughneckk geweest.
Erg onder de indruk. Hij gaat voor mij wat bedrading werk doen.
 
Een tikkeltje off-topic maar niet helemaal...Met bewondering naar al dat mooie ambachtelijke klop,buig,pers,slijp, las- en polijst werk zitten kijken, ongelofelijk mooi. Nou heb ik een tip voor de trotse eigenaren van al die mooie aluminium tanks: Superbenzine van het beste soort (Ultimate, V-power, enz) gebruiken want daar zit (nog) geen ethanol bijmenging in. Ethanol zelf is niet schadelijk maar de neveneffecten ervan wel, zoals vorming van water. Ik werk zelf bij een nogal groot koninklijk petrochemisch bedrijf, dus ik weet er iets van. En nu weer terug on-topic...
 
Een tikkeltje off-topic maar niet helemaal...Met bewondering naar al dat mooie ambachtelijke klop,buig,pers,slijp, las- en polijst werk zitten kijken, ongelofelijk mooi. Nou heb ik een tip voor de trotse eigenaren van al die mooie aluminium tanks: Superbenzine van het beste soort (Ultimate, V-power, enz) gebruiken want daar zit (nog) geen ethanol bijmenging in. Ethanol zelf is niet schadelijk maar de neveneffecten ervan wel, zoals vorming van water. Ik werk zelf bij een nogal groot koninklijk petrochemisch bedrijf, dus ik weet er iets van. En nu weer terug on-topic...


Of heb je aandelen?
 
Als ik aandelen zou hebben zou ik natuurlijk " Ultimate" niet als voorbeeld noemen, Excellium is ook zo'n merknaam. Maarre, aluminium en waterige substanties zijn moeilijk met elkaar te rijmen. Om je alu-tank te pamperen dus gewoon uber-benzines tanken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan