Het nieuwe W650 topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nou ik was vandaag aan mijn laatste :] :] :] voor dit jaar geweest om Olie op temperatuur te krijgen, en passeerde een ouder stel op de fiets :Y waarvan de man met grote ogen :/ en duim omhoog :} :} wijzend naar W650 :Y :Y :Y
Dus met een *D *D *D olie en filter ververst, spullie in de tank, carburateurs leeg getapt accu eruit en nu :z :z :z tot het lente komt.

Was ook met mijn Sachs Roadster 800 bezig geweest, dus heel wat km :] :] :] en nu :z :z :z
 
Nou ik was vandaag aan mijn laatste :] :] :] voor dit jaar geweest om Olie op temperatuur te krijgen, en passeerde een ouder stel op de fiets :Y waarvan de man met grote ogen :/ en duim omhoog :} :} wijzend naar W650 :Y :Y :Y
Dus met een *D *D *D olie en filter ververst, spullie in de tank, carburateurs leeg getapt accu eruit en nu :z :z :z tot het lente komt.

Was ook met mijn Sachs Roadster 800 bezig geweest, dus heel wat km :] :] :] en nu :z :z :z

Hallo Iwan De mijne staat ook al onder zijn deken. :z :z :z Gister (zaterdag ) was het hier nog echt lekker weer om even rond te rijden :] :] :] maar ik moest in de tuin werken (bladeren opruimen) :r :r verder is het veel te koud voor mij om nog te rijden. Ik heb een vaste aansluiting op mijn motor gemaakt om de lader op aan te sluiten en ik hang hem er elke week even aan. Nu kun je mooi aan je remklauw werken in de winter. Als je nu eerst een proefmodel maakt uit MDF. Ik ben wel reuze benieuwd. :Y :Y
Groet Jan :W
 
Zal van de week ook even de motor winterklaar maken, spul door de tan keven laten lopen en dan de accu er maar uit en dan het dekentje erover, zien we volgend jaar als het weer een beetje warmer wordt wel weer.

gr.Martin


Hallo Iwan De mijne staat ook al onder zijn deken. :z :z :z Gister (zaterdag ) was het hier nog echt lekker weer om even rond te rijden :] :] :] maar ik moest in de tuin werken (bladeren opruimen) :r :r verder is het veel te koud voor mij om nog te rijden. Ik heb een vaste aansluiting op mijn motor gemaakt om de lader op aan te sluiten en ik hang hem er elke week even aan. Nu kun je mooi aan je remklauw werken in de winter. Als je nu eerst een proefmodel maakt uit MDF. Ik ben wel reuze benieuwd. :Y :Y
Groet Jan :W
 
Ik heb hier ergens op het forum een artikel gelezen over roest in de benzinetank. Het is allemaal een beetje vaag wat nou de oorzaak hiervan is en wat je er tegen kunt doen.
Hieronder mijn mening daar over.

Brandstof en Condensatie.
Hoe komt het water in je brandstof?
1. Condensatie.
Bij aardolieproducten, inclusief gas, diesel en olie hoeft alleen de temperatuur maar 7°C te veranderen voordat er vocht wordt aangemaakt.

De tank zal tijdens een ritje behoorlijk opwarmen door de uitgestraalde warmte van het motorblok en de zon. Wanneer de tank dan weer afkoelt, zal er condensvorming in de tank optreden. Tijdens het rijden raakt de tank steeds verder leeg en daardoor wordt er weer verse vochtige lucht aangezogen en het proces kan zich weer opnieuw herhalen. Als het vocht eenmaal is gecondenseerd zal het op de wand van de tank neerslaan en indien de druppels groot genoeg zijn naar beneden zakken en zich onder in de brandstoftank verzamelen.
2. Even tanken
Je koopt brandstof met een deel water. De brandstof bedrijven houden niet zo van dit onderwerp, maar het wordt toegestaan om brandstof te verkopen met maximaal 3% water erin, voordat ze er iets aan te doen.
Brandstof en water lijken een natuurlijke affiniteit voor elkaar hebben.
Nu jullie mening hierover
Groet Jan :W
 
Nou ik was vandaag aan mijn laatste :] :] :] voor dit jaar geweest om Olie op temperatuur te krijgen, en passeerde een ouder stel op de fiets :Y waarvan de man met grote ogen :/ en duim omhoog :} :} wijzend naar W650 :Y :Y :Y
Dus met een *D *D *D olie en filter ververst, spullie in de tank, carburateurs leeg getapt accu eruit en nu :z :z :z tot het lente komt.

Was ook met mijn Sachs Roadster 800 bezig geweest, dus heel wat km :] :] :] en nu :z :z :z
Ja leuk is dat dergelijke reacties. Ik heb zoiets dergelijks ook meegemaakt toen ik een terras op reed om een drankje te nemen. Er zaten nog enkele motormuizen. Een van die mannen zegt "mooie Triumph heb je daar bij je" _O- _O- _O- Dat was lachen natuurlijk.
Groet Jan :W
 
Laatst bewerkt:
allemaal heel herkenbaar, krijg regelmatigde vraag, wat voor merk is het en hoe oud is die motor eigenlijk en bijna iedereen verbaast zich er over dat er enige jaren terug nog zo'n mooie tijdloze motor is gebouwd
En ik heb nou dat geluk dat ik er een heb en af en toe de tijd vind om er op te rijden.

Ja leuk is dat dergelijke reacties. Ik heb zoiets dergelijks ook meegemaakt toen ik een terras op reed om een drankje te nemen. Er zaten nog enkele motormuizen. Een van die mannen zegt "mooie Triumph heb je daar bij je" _O- _O- _O- Dat was lachen natuurlijk.
Groet Jan :W
 
ja,Jan het blijft een probleem ,dat ik zoveel mogelijk probeer te voorkomen.
om te beginnen als ik stop met rijden ,zorg ik dat de tank tot de nok toe gevuld is en voeg ik een additief toe dat vochtvorming voorkomt.
als ik de accu eruit haal tap ik gelijk de carburateur af om vervuiling door bezinksel te voorkomen en doe de benzinekraan dicht .
Zing een liedje over de winterslaap en dek het Wtje toe met een oude paardendeken en hoop dat volgend jaar alles weer in orde is .
Groet Eddy. :W

Ik heb hier ergens op het forum een artikel gelezen over roest in de benzinetank. Het is allemaal een beetje vaag wat nou de oorzaak hiervan is en wat je er tegen kunt doen.
Hieronder mijn mening daar over.

Brandstof en Condensatie.
Hoe komt het water in je brandstof?
1. Condensatie.
Bij aardolieproducten, inclusief gas, diesel en olie hoeft alleen de temperatuur maar 7°C te veranderen voordat er vocht wordt aangemaakt.

De tank zal tijdens een ritje behoorlijk opwarmen door de uitgestraalde warmte van het motorblok en de zon. Wanneer de tank dan weer afkoelt, zal er condensvorming in de tank optreden. Tijdens het rijden raakt de tank steeds verder leeg en daardoor wordt er weer verse vochtige lucht aangezogen en het proces kan zich weer opnieuw herhalen. Als het vocht eenmaal is gecondenseerd zal het op de wand van de tank neerslaan en indien de druppels groot genoeg zijn naar beneden zakken en zich onder in de brandstoftank verzamelen.
2. Even tanken
Je koopt brandstof met een deel water. De brandstof bedrijven houden niet zo van dit onderwerp, maar het wordt toegestaan om brandstof te verkopen met maximaal 3% water erin, voordat ze er iets aan te doen.
Brandstof en water lijken een natuurlijke affiniteit voor elkaar hebben.
Nu jullie mening hierover
Groet Jan :W
 
Hallo Jack. Rijd jij op deze benzine? Hoe lang al? Heb je dan geen "gommings "verschijselen?
Groet Jan :W

Jan, ik rijd er een maand of 4 probleemloos op in al mijn motoren maar vooral in mijn aprilia omdat deze een kunstof tank heeft en de Ethanol in de reguliere brandstoffen de vervelende eigenschap heeft om kunstof en oude rubbers op te lossen en vocht aan te trekken.

Maar zeker aantebevelen bij weinig gebruik of langdurig stilstaan omdat deze door Ethanol vrij te zijn geen/minder vocht aantrekt.

En leuk bijkomend voordeel Octaan 102, voelt merkbaar sneller aan.

Wil je de motor voor langer dan een winter wegzetten is Aspen benzine (google maar eens) aan te bevelen maar dan heb ik het wel over jaren niet gebruiken en kost dacht ik rond de € 4,00
 
Hallo Jack. Rijd jij op deze benzine? Hoe lang al? Heb je dan geen "gommings "verschijselen?
Groet Jan :W

Jan, ik rijd er een maand of 4 probleemloos op in al mijn motoren maar vooral in mijn aprilia omdat deze een kunstof tank heeft en de Ethanol in de reguliere brandstoffen de vervelende eigenschap heeft om kunstof en oude rubbers op te lossen en vocht aan te trekken.

Maar zeker aantebevelen bij weinig gebruik of langdurig stilstaan omdat deze door Ethanol vrij te zijn geen/minder vocht aantrekt.

En leuk bijkomend voordeel Octaan 102, voelt merkbaar sneller aan.

Wil je de motor voor langer dan een winter wegzetten is Aspen benzine (google maar eens) aan te bevelen maar dan heb ik het wel over jaren niet gebruiken en kost dacht ik rond de € 4,00 , voor mij voldoet Firezone 102 compitione prima.
 
Laatst bewerkt:
Jan, ik rijd er een maand of 4 probleemloos op in al mijn motoren maar vooral in mijn aprilia omdat deze een kunstof tank heeft en de Ethanol in de reguliere brandstoffen de vervelende eigenschap heeft om kunstof en oude rubbers op te lossen en vocht aan te trekken.

Maar zeker aantebevelen bij weinig gebruik of langdurig stilstaan omdat deze door Ethanol vrij te zijn geen/minder vocht aantrekt.

En leuk bijkomend voordeel Octaan 102, voelt merkbaar sneller aan.

Wil je de motor voor langer dan een winter wegzetten is Aspen benzine (google maar eens) aan te bevelen maar dan heb ik het wel over jaren niet gebruiken en kost dacht ik rond de € 4,00 , voor mij voldoet Firezone 102 compitione prima.

Hallo Jack.
Ik heb mijn motor al reeds in winterstalling. :z :z Volledig volgetankt en een additief van Silkolene in de tank. Verder wil ik hem elke maand even buiten rijden en dan even starten en 10 minuten laten lopen. Deze methode heeft mij vorig jaar door de winter heen geholpen maar ik ben overtuigd dat dit niet de ideale manier is. :N :N :N Om nu de hele tank weer af te tappen en vervolgens weer vol te tanken met Firezone 102 Competitie gaat mij toch net iets te ver. '( '( Ik denk wel dat ik het volgend seizoen :] :] :] deze benzine wil proberen. Jammer maar het meest dichtstbijzijnde Firestone station is 15 km bij mij vandaan en dan ook nog in een richting die ik nooit opzoek.
Groet Jan :W
 
Om nu de hele tank weer af te tappen en vervolgens weer vol te tanken met Firezone 102 Competitie gaat mij toch net iets te ver.
Ook RON-95 kan je probleemloos in een volle tank bewaren. Wat je wel moet doen is het hele benzinecircuit na de benzinekraan af te tappen en dus droog zetten.

Dat kan je doen door bij een dichte benzinekraan daar de benzineslang los te nemen en de carburateurs af te tappen. De benzineslang pas bij het nieuwe seizoen weer op de kraan aansluiten.
 
Ook RON-95 kan je probleemloos in een volle tank bewaren. Wat je wel moet doen is het hele benzinecircuit na de benzinekraan af te tappen en dus droog zetten.

Dat kan je doen door bij een dichte benzinekraan daar de benzineslang los te nemen en de carburateurs af te tappen. De benzineslang pas bij het nieuwe seizoen weer op de kraan aansluiten.

Is eigenlijk niet zo'n slecht plan. O-) O-) Dat gaan we doen voor dit winterseizoen. :Y :Y Volgend Jaar Firezone Competitie tanken. :] :]
Groet Jan :W
 
Jan, volledig afgetankt met anti verouderings additief is prima, zorg dat dit dan ook in de vlotterbak zit, aftappen kan natuurlijk ook nog maar iedere maand 10 minuten laten lopen zou ik niet doen ivm. vochtopbouw /condensatie in de olie daar deze nooit op bedrijfstemperatuur komt mijn insziens, gewoon laten staan bandjes iets harder oppompen en aan de druppellader of accu eruit .

En van het voorjaar weer lekker :]
 
Nou uit de winterslaap :z :? :z :N :Z gewekt maar die 102 octaan lijkt mij een goede oplossing voor de laatste tank zo en zo, maar ik probeer zo veel mogelijk 98 octaan te tanken en niet die opgewaardeerde 95 met exotische namen zo als Shell V-power of Total excellium :N :N
Mijne slaapt tot netere weer s omstandigheden ergens in de lente en nu :Z :Z :Z slaapjes toe :Z :z :z :z
 
Jan, volledig afgetankt met anti verouderings additief is prima, zorg dat dit dan ook in de vlotterbak zit, aftappen kan natuurlijk ook nog maar iedere maand 10 minuten laten lopen zou ik niet doen ivm. vochtopbouw /condensatie in de olie daar deze nooit op bedrijfstemperatuur komt mijn insziens, gewoon laten staan bandjes iets harder oppompen en aan de druppellader of accu eruit .

En van het voorjaar weer lekker :]

Inderdaad elke zes weken even starten heeft ook weer een nadelige bijwerking met condens ;( ;( . Zo heeft elk voordeel weer zijn nadeel. ;) ;) Ik heb in ieder geval de fuell treatment ook in de carburateurs zitten dus dat moet wel goed gaan. :? :? We zullen hem maar met rust laten deze winter :z :z en volgend voorjaar zien we wel weer. Ik heb hem lekker in een verwarmde inpandige garage staan met het voorwiel van de vloer onder een hoes, druppellader aangesloten, dus hij overleeft het wel :Y :Y . Maar volgend jaar ga ik toch echt voor de Fireston Competitie dan zijn we van dit gezeur ook weer af :] :]
Groet Jan :W
 
Gister met een stel motorvrienden :] :] naar motormuseum Hagestein van Teus Burggraaff geweest. De collectie omvat meer dan honderd bijzondere historische motoren, op een oppervlakte van 800m2. Dit is werkelijk de moeite waard om een bezoekje te brengen, We hebben van het begin tot het einde lopen kwijlen :9~ :9~ :9~ daarbinnen; zo mooi.
Motormuseum Hagestein is op zaterdag en zondag gesloten en op doordeweekse dagen alleen te bezichtigen op afspraak. U kunt een afspraak voor bezichtiging maken via mevr. Frasa, tel. 030-6019660, e-mail info@burtec.nl.
Groet Jan :W
 
Gister met een stel motorvrienden :] :] naar motormuseum Hagestein van Teus Burggraaff geweest. De collectie omvat meer dan honderd bijzondere historische motoren, op een oppervlakte van 800m2. Dit is werkelijk de moeite waard om een bezoekje te brengen, We hebben van het begin tot het einde lopen kwijlen :9~ :9~ :9~ daarbinnen; zo mooi.
Motormuseum Hagestein is op zaterdag en zondag gesloten en op doordeweekse dagen alleen te bezichtigen op afspraak. U kunt een afspraak voor bezichtiging maken via mevr. Frasa, tel. 030-6019660, e-mail info@burtec.nl.
Groet Jan :W

Het is een goede idee Jan misschien nu in de kerstvakantie :z :Y :/
Voorproefje

Nog de fijne feestdagen *O* *O* *O*
*:) Iwan *:)
 
Ik wil jullie allen prettige kerstdagen en een voorspoedig 2015 toewensen met veel goed weer en veel veilige kilometers. :] :] :] Leuk filmpje Iwan? :9~ :9~
Groet Jan :W
 
Laatst bewerkt:
Groet Eddy :W
full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan