Het nieuwe W650 topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ook bij jullie in de omgeving zijn Firezone tankstations te vinden Eddy en Iwan. :Y :Y :Y Dan is het gehele probleem gelijk opgelost. :Y :Y En met BP ultimate is er toch ook geen probleem of zie ik dat verkeerd? :? :?
Groet Jan :W
 
Hallo Jan,

Ja hij spuwt het terug het luchtfilter in. Ik vermoed zelf 1 of 2 slecht werkende bougies aangezien de motor ook niet mooi regelmatig loopt. Heb dit zelfde probleem als eens eerder gehad na de winterstop. Nieuww bougies erin en probleem over.

groet,
Martin



Dat is mooi balen. :/ :/ Ja die benzine van tegenwoordig is mooie troep. En waar langs spuugt hij de benzine weer uit dan? Terug de luchtfilter in? Heb je de kleppen gesteld misschien? Ik zag vorige week een Firezone tankstation hier bij mij in de buurt die hebben die Competition benzine met een octaan van 102 en geen toevoegingen ik denk dat ik voortaan daar maar ga tanken, zeker voor de winterstop. Ik ben blij :) :) dat ik mijn carbs heb afgetapt vorig jaar en ook een flesje in de tank gegooid. Bij mij was het een kwestie van de kraan op PRI; even starten en gelijk goed lopen. Deze procedure doe ik volgend jaar weer precies hetzelfde maar dan met Firezone benzine. Succes met je W-tje hou on op de hoogte. Ik vermoed dat ik donderdag of anders zeker vrijdag mijn eerste ritje :] :] :] ga maken Eddy. Je hoort nog van me.
Groet Jan :W
 
Remmetje aangepast voor een W650/750

Een 320mm schijfje en een 3 zuiger remtang incl speciale sport remblokken.
Gevolg is dat je met een beetje knijpen het voorwiel zo kan stilzetten en er zit nu ook weer een goed gevoel in de rem :-)
full
 
Remmetje aangepast voor een W650/750

Een 320mm schijfje en een 3 zuiger remtang incl speciale sport remblokken.
Gevolg is dat je met een beetje knijpen het voorwiel zo kan stilzetten en er zit nu ook weer een goed gevoel in de rem :-)[afbeelding]

Nou ja Kevin het is niet te geloven, vanochtend pakte ik weer deze remklauw om te gaan kijken hoe ik het kan oplossen voor montage op me W650 :N :Y :Y .
Voor mij was of zo een schetsplaat / adapter maken of compleet nieuwe bevestiging, maar dan moet ook een remblokkenhouder reel gemaakt worden.
Heb je zelf die adapter gemaakt, en heb je ook nog aan de extra exemplaren gedacht :?
In ieder geval mooi om te zien dat het kan aangezien ik al een jaar met die idee rond loop :? :z :/ :N :(
Het Grote Kawasaki W650 Topic

 
Hallo Ruud. Dat is ook toevallig dat jij al gedaan hebt, wat onze Iwan wil gaan doen. Ik wilde eerst de resultaten van Iwan afwachten maar kan het nu aan jou vragen. Jij schrijft dat je met een beetje knijpen het voorwiel stil zet :Y :Y Ben jij niet bang dat je jezelf onderuit remt in een gevalletje noodstop :? :? Het origineel van de W650 remt nou niet bepaald hard en is wel voor verbetering vatbaar maar te hard aangrijpen heeft ook zo zijn risico's |( |( Gaarne uw ervaringen
Groet Jan :W
 
Hallo Jan,

Ja hij spuwt het terug het luchtfilter in. Ik vermoed zelf 1 of 2 slecht werkende bougies aangezien de motor ook niet mooi regelmatig loopt. Heb dit zelfde probleem als eens eerder gehad na de winterstop. Nieuw bougies erin en probleem over.

groet,
Martin
Als hij de benzine terug het filter in blaast dan vonkt hij al terwijl de inlaatkleppen nog niet gesloten zijn naar mijn mening. Ik heb dit ook gehad met een Norton Commando. Ik had al van alles geprobeerd totdat ik uiteindelijk uit ellende de compressie ben gaan meten en ontdekte dat bij een cilinder te weinig compressie was.Toen de klepspeling gecontroleerd en de inlaat bleek te strak te staan. Kleppen gesteld en problem solved.
Groet Jan :W
 
2 nieuwe bougies erin en lopen als een zonnetje. Toch wel een kwaal van ngk bougies, als ze een keer teveel benzine krijgen te verwerken, slaan ze direct door en is het uit met de pret.

gr.Martin


Als hij de benzine terug het filter in blaast dan vonkt hij al terwijl de inlaatkleppen nog niet gesloten zijn naar mijn mening. Ik heb dit ook gehad met een Norton Commando. Ik had al van alles geprobeerd totdat ik uiteindelijk uit ellende de compressie ben gaan meten en ontdekte dat bij een cilinder te weinig compressie was.Toen de klepspeling gecontroleerd en de inlaat bleek te strak te staan. Kleppen gesteld en problem solved.
Groet Jan :W
 
2 nieuwe bougies erin en lopen als een zonnetje. Toch wel een kwaal van ngk bougies, als ze een keer teveel benzine krijgen te verwerken, slaan ze direct door en is het uit met de pret.

gr.Martin
Mooi; dat is dan ook weer opgelost. Toch heel raar dat die bougies de geest geven na de winterstop. En dan nu :] :] :] :] :] :] Ik heb er de eerste 200 km al weer op zitten. Het weer was zonnig, W-tje loopt als een zonnetje dus geen vuiltje aan de lucht. Ik heb nu ook een tankstation gevonden met benzine TINQ. RON 98 Heeft iemand ervaring met deze brandstof?
Groet Jan :W
 
Laatst bewerkt:
Jan , het weer zit mee alleen de temperatuur vind ik nog te laag (ja ik weet het ,ik ben een zeikerd) ;)
maarrrrrrr ik heb aan komende zaterdag ochtend een afspraak met mezelf om en de auto ,maar ook de motor te wassen dus dan kan het gebeuren dat ik het W-tje droog ga rijden!
Groet Eddy. :W
PS. ik heb een tt100 gescoord voor €123 excl verzending , das niet te duur dacht ik zo }) .Nu nog even een bandenboer opscharrelen die de band voor me wil monteren en balanceren. :Y :Y :Y
 
Jan , het weer zit mee alleen de temperatuur vind ik nog te laag (ja ik weet het ,ik ben een zeikerd) ;)
maarrrrrrr ik heb aan komende zaterdag ochtend een afspraak met mezelf om en de auto ,maar ook de motor te wassen dus dan kan het gebeuren dat ik het W-tje droog ga rijden!
Groet Eddy. :W
PS. ik heb een tt100 gescoord voor €123 excl verzending , das niet te duur dacht ik zo }) .Nu nog even een bandenboer opscharrelen die de band voor me wil monteren en balanceren. :Y :Y :Y

Tjonge, jonge wat ben je toch een watje. ;( ;( Je hebt toch ook een lekker motorjack, dus hup op die motor zaterdag. :] :] Het wordt trouwens heel mooi weer 8-) 8-) dus gaan met die banaan. Je hebt toch voor een TT100 gekozen. Goede keuze voor een heel scherpe prijs :Y :Y . Ik betaalde precies het dubbele inclusief monteren en balanceren bij Nol.
Groet Jan :W
 
Hallo Ruud. Dat is ook toevallig dat jij al gedaan hebt, wat onze Iwan wil gaan doen. Ik wilde eerst de resultaten van Iwan afwachten maar kan het nu aan jou vragen. Jij schrijft dat je met een beetje knijpen het voorwiel stil zet :Y :Y Ben jij niet bang dat je jezelf onderuit remt in een gevalletje noodstop :? :? Het origineel van de W650 remt nou niet bepaald hard en is wel voor verbetering vatbaar maar te hard aangrijpen heeft ook zo zijn risico's |( |( Gaarne uw ervaringen
Groet Jan :W


Het remt een stuk harder, maar er zit ook meer gevoel in, gebruik dan ook de juiste remblokken.
En onderuit remmen kan met elke rem, maar juist het remgevoel is ook sterk verbeterd.
 
Nou ja Kevin het is niet te geloven, vanochtend pakte ik weer deze remklauw om te gaan kijken hoe ik het kan oplossen voor montage op me W650 :N :Y :Y .
Voor mij was of zo een schetsplaat / adapter maken of compleet nieuwe bevestiging, maar dan moet ook een remblokkenhouder reel gemaakt worden.
Heb je zelf die adapter gemaakt, en heb je ook nog aan de extra exemplaren gedacht :?
In ieder geval mooi om te zien dat het kan aangezien ik al een jaar met die idee rond loop :? :z :/ :N :(
Het Grote Kawasaki W650 Topic

[~[url="http://i1104.photobucket.com/albums/h331/Ivan_Stricevic/IMG_4337_zps6f0ef02a.jpg"]afbeelding~][/URL]


Ik heb ook een 320mm schijf gemonteerd, dus mijn plaat past niet op de kleinere std schijf.
 
Wat voor benzine tank jij nu Eddy? Gebruik jij ook BP Ultimate of vergis ik me daar in?
Ik zou graag jullie ervaringen daarmee vernemen. Ik heb tot op heden altijd Euro 95 getankt. De motor loopt er prima op. Het enige probleem doet zich voor wanneer de motor gedurende langere tijd stil staat.
full

Wat zijn ze toch mooi he.

Groet Jan
 
Ha ,Jan , jij vergist je , _O- ik tank wel altijd super benzine sinds ik weet dat in euro 95 bio-toevoegingen zitten ,in de veronderstelling dat die niet in super zitten .
Ja het blijven mooie motorfietsen . :9~ :9~
Groet Eddy, :W
 
Ha ,Jan , jij vergist je , _O- ik tank wel altijd super benzine sinds ik weet dat in euro 95 bio-toevoegingen zitten ,in de veronderstelling dat die niet in super zitten .
Ja het blijven mooie motorfietsen . :9~ :9~
Groet Eddy, :W
En heb je dan verschil gemerkt in het lopen van de motor tussen Euro 95 en super benzine?
Groet Jan :W
 
ik denk dat ik minder ploffen en klappen in de uitlaat heb , maar voor de rest merk ik eigenlijk geen verschil.
Groet Eddy. :W
 
plaat moet gemaakt worden en de vorkpoot moet ook aangepast worden


Hallo Ruud,

De nokken op de vork poot zijn dik ± 2,5 cm, en 1cm kan vanaf om de adapter plaat recht te houden en voorwaartse druk meer naar het midden van de vork poot te krijgen. Mooiste is als de remschijf zo een paar mm naar naar buiten verplaatst kan worden, zodat de klauw meer ruimte krijgt tot de wielspaken. Voor zo iets heb je een freesmachine nodig, of moet uitbesteed worden.
Heb je een remschijf wan een andere type Kawasaki gebruikt, of ....?
Deze Honda remklauwen zijn gemaakt voor remschijven van 300 mm, en zo te zien past ook op de 320 mm van jou>
 
vandaag voor de eerste keer wezen touren ,dit jaar , het weer was er goed voor . :]
en inderdaad een hoop minder mechanische geluiden uit het blok . :P
Groet Eddy. :W
full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan