De LC8 hoogpoten afwerkplek deel 9

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb al wel een rek met tassen, maar die zijn wat omslachtig met even snel iets pakken (Wolfman Drybags). Wat zou dit moeten kosten?
 
Zijn hier mensen die een Factory jet kit op hun 950 carbs hebben zitten? Ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn. En natuurlijk wat jullie hebben betaald voor het inbouwen?
 
Vraagje, hoeveel km kun je +- rijden op een tank met een 950smr? Bedankt

Te weinig :)

Tussen de 190 en 200 kom je stil te staan en moet ik het slangetje en flesje onder mijn buddy vandaan halen om Kire weer opgang te krijgen ;)

Klopt ook met het verbruik van 1 op 14 a 1 op 15 en een 13,5liter tankje.
 
Laatst bewerkt:
Te weinig :)

Tussen de 190 en 200 kom je stil te staan en moet ik het slangetje en flesje onder mijn buddy vandaan halen om Kire weer opgang te krijgen ;)

Klopt ook met het verbruik van 1 op 14 a 1 op 15 en een 13,5liter tankje.

Die factory kit maaar eens proberen dan })

Over verbruik, dat scheelt hoe je rijd. Als ik over de dijkjes knal is de peut na 150 echt helemaal op, dus vanaf de 130 km al op ze reserve _O- Maar op vakantie houden we als groep meestal tankbeurten tussen de 200 en 220 km aan en dat red ik dan ook wel, net aan dat dan weer wel :Y .
Verschild dus 100% hoe je ermee rijd! :]
 
Dan zal ik met 130 km wel een pomp op moeten gaan zoeken haha

Wat rijdt zo'n motor lekker zeg en zo soepeltjes!
Heb alleen als ik bij t stoplicht sta en ik geef een paar keer snel achter elkaar een beetje gas dat hij wel eens af wilt slaan.
Wat hoger stationair af laten stellen?

(Wat maken die akra's een mooie sound zonder db killers)
 
Laatst bewerkt:
Dan zal ik met 130 km wel een pomp op moeten gaan zoeken haha

Wat rijdt zo'n motor lekker zeg en zo soepeltjes!
Heb alleen als ik bij t stoplicht sta en ik geef een paar keer snel achter elkaar een beetje gas dat hij wel eens af wilt slaan.
Wat hoger stationair af laten stellen?

(Wat maken die akra's een mooie sound zonder db killers)

Geloof mij dat je voor die 130 km écht je best moet doen :] ! Maar een uitdaging is altijd leuk ofcourse _O-

Van dat afslaan heb ik nog nooit last gehad als ie warm is, koud is het een kwestie van je choke iets open laten staan. Ik laat em meestal 2 a 3 km iets open staan. Daarna helemaal dicht.
 
Ik heb mijn balhoofd van de 1190 adv aan laten draaien,de grote moer op de kroonplaat.Nu is die grote tik weg bij het remmen,maar ik heb nog altijd een klein tik-geluidje. Bij traag wegrijden of als ik rem en bijna stilsta.
Ik heb het ook als ik stationair stilsta en een beetje gas geef, bv tot 3000 toeren.
Dan komt er dus een klein klikgeluidje uit de voorkant van de motor.
Het kutte is dat hij dat niet altijd heeft (als hij net gestart is hoor ik het bijvoorbeeld niet,na 3 km rijden weer wel.Iemand een idee? zou dit nog altijd met het balhoofd te maken kunnen hebben?
 
Ik heb mijn balhoofd van de 1190 adv aan laten draaien,de grote moer op de kroonplaat.Nu is die grote tik weg bij het remmen,maar ik heb nog altijd een klein tik-geluidje. Bij traag wegrijden of als ik rem en bijna stilsta.
Ik heb het ook als ik stationair stilsta en een beetje gas geef, bv tot 3000 toeren.
Dan komt er dus een klein klikgeluidje uit de voorkant van de motor.
Het kutte is dat hij dat niet altijd heeft (als hij net gestart is hoor ik het bijvoorbeeld niet,na 3 km rijden weer wel.Iemand een idee? zou dit nog altijd met het balhoofd te maken kunnen hebben?

Motor over de zijstandaard omtrekken, zodat voorwiel loskomt. Dan kan je zelf het stuur al draaien en voelen of deze soepel beweegt van links naar rechts. Iemand anders de voorpoten van voor naar achter laten duwen en controleren op speling. Zo ja opnieuw afstellen.
 
Ik heb mijn balhoofd van de 1190 adv aan laten draaien,de grote moer op de kroonplaat.Nu is die grote tik weg bij het remmen,maar ik heb nog altijd een klein tik-geluidje. Bij traag wegrijden of als ik rem en bijna stilsta.
Ik heb het ook als ik stationair stilsta en een beetje gas geef, bv tot 3000 toeren.
Dan komt er dus een klein klikgeluidje uit de voorkant van de motor.
Het kutte is dat hij dat niet altijd heeft (als hij net gestart is hoor ik het bijvoorbeeld niet,na 3 km rijden weer wel.Iemand een idee? zou dit nog altijd met het balhoofd te maken kunnen hebben?

weet je zeker dat dit niet van de bussen van de remschijven afkomt?.
 
weet je zeker dat dit niet van de bussen van de remschijven afkomt?.

Net getest :

Als ik de remschijf (beide kanten) probeer te verdraaien als de motor stilstaat kan ik ze inderdaad IETS bewegen en dit geeft ook wel een soort klikgeluid.

Hoort dat zo, dat die remschijven bewogen kunnen worden ? Met mijn andere motoren is dit nooit opgevallen

Motor is trouwens net nieuw, 3800km
 
Laatst bewerkt:
even een vraag.
heeft er iemand ervaring met van die universele zijtassen voor de ktm?
echt goedkope zijkoffers zijtassen zijn er gewoon niet. en om daar meteen een paar honderd euro voor neer te leggen.
nu zag ik van die universele zijtassen die je onder je zadel doet en verders nog ergens vastzet aan de motor.
alleen zelf effe paar beugels lassen/buigen etc(geen probleem kan ik zelf)

maar mijn vraag.
goede ervaringen mee of dan maar niet doen.
tis voor vakantie op de 990 sm
 
Zelf geen ervaring maar de zadeltassen van Ortlieb hoor ik goede verhalen over. Heb een paar van die roltassen van Ortlieb, dingen gaan je leven lang mee.
 
:N

Ik heb nog nooit meer dan 180km kunnen rijden met een volle tank.
Meestal rond de 130km gaat het oranje lampje branden...


...en dan doe ik echt niet heel gek. O-)

Hmm das vaag, zal wel met de afstelling te maken hebben gok ik. Bij normaalgebruik gaat mijn lampje aan tussen de 160 en 180 km, wat ik zeg voor 130 km moet ik echt me best doen.
Meest wat ik eruit heb geperst is iets meer dan 250 km, dat was dan wel plat op de tank, 60 km/h en opzoek naar een tankstation -O- _O-
 
even een vraag.
heeft er iemand ervaring met van die universele zijtassen voor de ktm?
echt goedkope zijkoffers zijtassen zijn er gewoon niet. en om daar meteen een paar honderd euro voor neer te leggen.
nu zag ik van die universele zijtassen die je onder je zadel doet en verders nog ergens vastzet aan de motor.
alleen zelf effe paar beugels lassen/buigen etc(geen probleem kan ik zelf)

maar mijn vraag.
goede ervaringen mee of dan maar niet doen.
tis voor vakantie op de 990 sm

Is deze kofferset niets voor je?
full
 
nee die vindt ik wat te groot/lomp voor mijn sm.
op een smt kan het opzich nog wel. maar vindt het iets te grof voor de mijne;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan