H7 halogeen vervangen door LED

Vroeger stond ik er een beetje sceptisch tegenover om lenzen (projectors) te installeren.
Wat ook wel tot wat discussies geleid heeft in diverse xenon topics :P

Maar nu ik er zelf heb, ik zou niet meer terug willen!

Als je reflectors en koplamp plastiek nog in goede staat zijn, er een goede xenon of LED in steekt zal je niet voor veel strooilicht zorgen. Maar als er strooilicht aanwezig is, is die er niet meer, meer wel feller dan met H lampen.

Afstellen van de koplampen is ook noodzakelijk :Y

Maar toch, geef mij maar lenzen 8-)

Al weet ik niet wat het effect zou zijn als ik daar nu LED in zou steken ipv xenons. Maar voorlopig blijven het toch mijn xenons :Y

Het glas van mijn BMW heeft specifiek 2 vierkante centimeter met allemaal blokjes erin geslepen die naar mijn idee geen enkel andere functie heeft dan opzettelijk licht verstrooien. Met een xenonpit erin wordt dit een heel fel blokje. Dusdanig fel dat tegenliggers er zelfs met dimlicht last van hebben, Dus mijn HID er weer uit gehaald.

Dat stukje licht met een gewone koplamp ook op, maar bij lange na niet zo erg als met xenon. Wel jammer want afgezien van dat was ik erg te spreken over de HID. Er zijn vervangende units te krijgen met projectors, maar heb daar dan weer geen geld voor over daarnaast vind ik een 1100gs met dubbele koplamp foei en foeilelijk.



full
 
Laatst bewerkt:
Alsnog geeft het een hoop licht, meer dan halogeen. Zal misschien eens een setup maken als het donker is, camera op statief en 3 foto's. Halogeen, led/halogeen en alleen led.

De specs zullen wel overkill zijn en achteraf dus tweedehands te veel voor betaald, maar 43 euro en niet 6 weken hoeven wachten is ook wat waard haha.

Ook heb ik nog 3 stuks projectoren met shrouds liggen. H4 en h7 adapters er bij. Helaas passen ze niet in de koplampen van mijn auto (zoals bedoeld). Die mogen voor de liefhebber eventueel weg voor 15 euro p.s. maar dan wel even via PM.

De motor ga ik niet meer ombouwen.
 
Het glas van mijn BMW heeft specifiek 2 vierkante centimeter met allemaal blokjes erin geslepen die naar mijn idee geen enkel andere functie heeft dan opzettelijk licht verstrooien. Met een xenonpit erin wordt dit een heel fel blokje. Dusdanig fel dat tegenliggers er zelfs met dimlicht last van hebben, Dus mijn HID er weer uit gehaald.

Dat stukje licht met een gewone koplamp ook op, maar bij lange na niet zo erg als met xenon. Wel jammer want afgezien van dat was ik erg te spreken over de HID. Er zijn vervangende units te krijgen met projectors, maar heb daar dan weer geen geld voor over daarnaast vind ik een 1100gs met dubbele koplamp foei en foeilelijk.

[afbeelding]
Al aan gedacht om die "blokjes" af te plakken?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dit lijken heel erg de bekende lumiled lampen te zijn. Dat is een ideale oplossing zeker omdat de leds op dezelfde plek zitten als een gloeidraad zit zitten. Alleen mis je wat gegevens met alle specs en welk type leds.
 
Al aan gedacht om die "blokjes" af te plakken?

Nee. Bleek heel dom dingetje te zijn, h4 bixenon moet op een bepaalde draaipositie in de unit zitten. |(

Al een tijdje geleden heb ik hem hergemonteerd en opnieuw afgesteld volgens haynes wijze. Heb nog geen knippers of klachten van mensen gehad. Dus top. Geeft de motor ook beetje moderne uitstraling vind ik. :t
 
Ik heb die van mij via AliExpres aangeschaft.

Maar kan via zoveel sites gekocht worden, of bij een of andefe automaterialen zaak die ook wel wat tuning artikelen hebben.

Ik heb hier nog 3x h1 projectoren over, gekocht voor de auto maar past niet in de originele koplamp. Is een setje met shrouds en met ingebouwd grootlicht (elektromagneet).

Motor heb ik niet geprobeerd, geen behoefte aan omdat het lichtbeeld prima is.
 
Laatst bewerkt:
Iemand nog een tip voor een beetje redelijk betaalbare, kwalitatief goede H3 LED-lamp?

Daarnaast heeft de fabrikant van mijn motor bedacht dat de kabel van de snelheidsmeter VLAK ACHTER de koplamp langs loopt dus ik heb ook zeer beperkt ruimte voor een koelelement. Op AliExpress zie ik lampjes met van die metalen lintjes eraan ter koeling. Die zou ik om de snelheidskabel kunnen vouwen denk ik? Of worden die krengen écht heet (en laten ze de kabel smelten als die te dicht bij zit)?

Mijn groot licht is apart, en laat ik voorlopig gewoon op halogeen. Stadslichtje stel ik niet zoveel eisen aan, dus dat wordt gewoon de goedkoopste versie (wel LED).

Ik wil voornamelijk LED voor de moderne uitstraling, ik rijd niet vaak in het donker dus lichtopbrengst is -zolang het niet minder is dat een halogeenlampje- ondergeschikt. Mijn koplamp heeft al een projectorlens (alleen voor dimlicht), dus strooilicht zou geen issue mogen zijn.
 
Iemand nog een tip voor een beetje redelijk betaalbare, kwalitatief goede H3 LED-lamp?

Daarnaast heeft de fabrikant van mijn motor bedacht dat de kabel van de snelheidsmeter VLAK ACHTER de koplamp langs loopt dus ik heb ook zeer beperkt ruimte voor een koelelement. Op AliExpress zie ik lampjes met van die metalen lintjes eraan ter koeling. Die zou ik om de snelheidskabel kunnen vouwen denk ik? Of worden die krengen écht heet (en laten ze de kabel smelten als die te dicht bij zit)?

Mijn groot licht is apart, en laat ik voorlopig gewoon op halogeen. Stadslichtje stel ik niet zoveel eisen aan, dus dat wordt gewoon de goedkoopste versie (wel LED).

Ik wil voornamelijk LED voor de moderne uitstraling, ik rijd niet vaak in het donker dus lichtopbrengst is -zolang het niet minder is dat een halogeenlampje- ondergeschikt. Mijn koplamp heeft al een projectorlens (alleen voor dimlicht), dus strooilicht zou geen issue mogen zijn.
Wat voor motor heb je dat de kabel van de snelheidsmeting zo kort bij de koplamp zit?

Want als die koelventilator bij een LED lamp er al niet meer tussen kan zit die wel heel dicht ...

Naar wat ik heb horen zeggen worden die dingen niet verschrikkelijk heet. Maar ik heb dat zelf nog niet kunnen uit testen. Heb H1 LED bulbs klaar liggen, maar nog niet geinstalleerd. Ik moet namelijl nog uitvissen hoe ik het met de stofkappen ga doen. Ik heb ook projectors, maar zelf geplaatst.

Ook interessant om te weten:
Die kabel van je, is het gewoon een elektrische kabel wegens elektronisch gemeten? Of is het nog echt zo een ouder systeem dat met rondraaiende staalkabel in een gein werkt?
Die laatste kan wel wat meer warmte verdragen, en zolang je met die metalen lintjes geen water gaat kunnen koken zie ik geen probleem. Maar je zou ze eens los moeten aansluiten om na te gaan hoe warm ze nu precies worden, eventueel met een stuk gelijkaardige kabel tussen die lintjes, dan weet je het snel ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ducati ST4s... tja Italiaans design he... vorm boven functie...

Zo ziet ie er van achteren uit:
ducati-st4-st2-headlight-headlamp-oem-[2]-998-p.png


Achterop de linkerlamp (= dimlicht) zit een rubber dop met een soort 'deuk' erin waar die kabel doorheen loopt. Dat zit dus vrij dicht achter de lamp. Hoe ver steekt zo'n koelelement doorgaans uit? Op foto's zien ze er altijd vrij fors uit.
 
Laatst bewerkt:
Hilox noemt een lengte van +-45mm (55mm bij H4) weet niet hoe het zit bij de andere merken.

kon de xenon in de GS redelijk probleemloos inbouwen en die heeft ook maar een minimale ruimte tussen unit en behuizing. moest alleen de moer die de behuizing vast houdt een beetje (ongeveer een millimeter ofzo) afdremelen.
 
Ducati ST4s... tja Italiaans design he... vorm boven functie...

Zo ziet ie er van achteren uit:
[afbeelding]

Achterop de linkerlamp (= dimlicht) zit een rubber dop met een soort 'deuk' erin waar die kabel doorheen loopt. Dat zit dus vrij dicht achter de lamp. Hoe ver steekt zo'n koelelement doorgaans uit? Op foto's zien ze er altijd vrij fors uit.
Als ik het zo hoor vrees ik dat een vast koelelement idd wel eens in de weg zou kunnen zitten ... want die koelelementen zijn idd wel redelijk fors.

Fototje van die stofkap?
 
wat halogeen betreft heb ik erg goede ervaringen met nightbreakers van osram.

Qua looks of qua lichtopbrengst? "Gewone" halogeenlampjes vind ik al snel heel geel/oranje lijken, zeker op de motor. Ik wil echt graag iets dat er vrij wit uit ziet.

Verder schrik ik er niet voor terug om wat knutselwerk eraan te hebben, maar als je 40-50 euro voor 1 lamp betaalt wil ik wel dat het uiteindelijk netjes gaat werken... Voor 10-20 euro had ik het allang geprobeerd.
Er wordt hier vaak verwezen naar 'Chinese' led-lampen en inderdaad als ik op bijv. AliExpress kijk vind ik er zat onder 'H3 LED Lumiled CREE led-bulb' enzo maar prijzen varieren van $ 5 tot $ 50... wat is dan enigszins "goed"?
 
Laatst bewerkt:
Qua looks of qua lichtopbrengst? "Gewone" halogeenlampjes vind ik al snel heel geel/oranje lijken, zeker op de motor. Ik wil echt graag iets dat er vrij wit uit ziet.

beide, zijn op internet zat voorbeelden te vinden. in vergelijking met xenon of led zal het nog steeds vrij geel zijn, maar in vergelijking met een 'normale' halogeen is het wel al een hele verbetering.

Osram-Night-breaker-plus-vs-normal-H4-496x296_c.jpg


OSRAM-NB_5.jpg


maxresdefault.jpg


ach, you get the idea. :+

zou de foto's wel met een korreltje zout nemen, geloof dat de camera met witbalans speelt in sommige situaties.
 
Laatst bewerkt:
Qua looks of qua lichtopbrengst? "Gewone" halogeenlampjes vind ik al snel heel geel/oranje lijken, zeker op de motor. Ik wil echt graag iets dat er vrij wit uit ziet.

Verder schrik ik er niet voor terug om wat knutselwerk eraan te hebben, maar als je 40-50 euro voor 1 lamp betaalt wil ik wel dat het uiteindelijk netjes gaat werken... Voor 10-20 euro had ik het allang geprobeerd.
Er wordt hier vaak verwezen naar 'Chinese' led-lampen en inderdaad als ik op bijv. AliExpress kijk vind ik er zat onder 'H3 LED Lumiled CREE led-bulb' enzo maar prijzen varieren van $ 5 tot $ 50... wat is dan enigszins "goed"?
AliExpress is altijd een beetje een gokje :P

Zoals al gezegd, ik heb een setje van twee stuks H1 LED's liggen, besteld via AliExpress voor net geen 15€
Car styling Car H7 H4 LED Headlight 80W 16000LM 12V 24V H13 H11 H1 9005 Headlamp Pure White 6000K Car Light Fog Light Bulbs G5-in Car Light Assembly from Automobiles & Motorcycles on Aliexpress.com | Alibaba Group

Ze zitten nog niet in de motor, omdat het in mijn geval ook weer wat ombouw werk oplevert.
Origineel heeft die een H7 als dim- en een H1 als grootlicht, die stekkers zijn nog ter beschikking, want heb die voor die stekkers afgetakt (van beide) om er een H4 stekker aan toe te voegen die de dubbele bi-xenons bediend.

Met die xenons heb ik al wat problemen gehad, of meer bepaald met de controller ervan. Ik heb via Ali al twee keer een nieuwe controller besteld, eentje ging al kapot na een paar 1000km, de andere werkte gewoon niet.

Ik wilde het op een andere boeg gooien, en heb de gok gewaagd LED's te bestellen, omdat ik het de gok waard vond voor maar 15€.

Maar intussen had ik via bol.com ook zo een controller gevonden, en besteld, maar er is iets mis gelopen met de levering, ik wacht er nog op, ale ja, het is te zeggen, bol.com doet nazoekwerk waar het zich nu ergens bevindt. Al twee weken.

Ik heb tot nu toe nog gewacht om de LED's erin te zetten, omdat ik hoopte die controller toch nog te ontvangen, mijn xenons weer aan de praat te krijgen zodat ik niet weer opnieuw ombouw werk heb ...

Maar ik denk in de loop van volgende week toch de LED's te gaan inbouwen.
Het ombouw werk betreft, ervoor zorgen om beide LED's aan mekaar te koppelen, en daaraan een manelijke H4 stekker, die beide LED's bediend, en waarvan de grootlicht-schakeldraad de klepjes in de projectors open trekt zodat ook mijn grootlicht werkt, en dan moet ik de stofkappen ook aanpassen aan de LED koelers, want ik denk dat die nu mooi op (of over) de koelers gaan zitten.

Dus ... ik rijd al enkele 1000 km rond ... zonder koplampen :$
Ja ... ook in het donker ... gelukkig heb ik de motor wel eerder voorzien gehad van extra DRL's, die meer dan genoeg zijn om GEzien te worden ...

Heb al wel een van die LED bulbjes in een grootlichtreflector van mijn auto gestoken als test, en ik was bang dat het licht geen 360° rond zou gaan ... dat dacht ik dan toch ... die reflector was volledig ingevuld met een heel sterk en mooi wit licht, dus ik heb de hoop dat ze in de projectors ook best goed gaan resulteren ...

NOTA! Voor wie van plan is zulke LED bulbs te plaatsen in reflector fittings, veel motoren (en ook auto's) gebruiken adapders om H lampjes te fixeren, die LED bulbs passen niet in die adapters, en zonder adapters kan je ze niet fixeren. Zel al improviserend een oplossing zoeken is dus aangewezen. Hoe het zit met motoren die fabriek af al een projector(s) hebben, weet ik niet hoe het zit.

... wordt vervolgd ...
 
...ach, you get the idea. :+

zou de foto's wel met een korreltje zout nemen, geloof dat de camera met witbalans speelt in sommige situaties.
Maak daar maar een lepeltje zout van :+

Ik was bij die laatste foto nog even aan het kijken of de auto's op de voorgrond op beide foto's ook niet dezelfde waren, maar zo stom zijn ze blijkbaar niet geweest :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan