Bol d'Or liefhebbers show your bike VII

Iemand enig idee waar ik een originele pakking kan krijgen voor de ontstekingsdeksel van een cb750kz? Heb hem nu alleen bij cmsnl gevonden maar dan betaal ik ruim 16 euro vanwege de verzendkosten...
 
full

Deze motor is te koop voor de liefhebber.38000 km geen spatje olie verbruik!
de lakset is van een 900 maar het is een 750 de originele zwarte lakset heb ik ook nog maar is meer een racekuip met M stuur Nieuwe Banden Ketting Tandwielen En Accu en veel spullen En Kuip KoffersED zoals voor en achterwiel com star met nog redelijke banden
 
Laatst bewerkt:
Waar een wil is is een weg , lees ik. Zomaar een klein rondtje kan dan ook niet meer, zomaar een poetsdoekie er over.
Verkopen ? Wat je verkoop ben je kwijt, rijk worden we er niet van.
 
Hee Bolrijders,

Nou buurman is ook uit zijn winterslaap gekomen, gisteren eens de bolletjes opgezocht en een poging gedaan om te starten............. hee met 4x starten gaf de 1100 leven eerst 2 cylinders toen drie , harde plof en 4e kwam er ook bij mooi dan ook de 900 maar even ........... helaas deze accu is leeg dan maar even accu overzetten en ja hoor ook deze geeft lever en dat zonder aftappen,de gel-accu is echt een uitkomst veel meer start vermogen.
aleen staat de achterrem van de 900 vast, had nog een nieuwe remslag (staal) liggen dus als je dan toch bezig ben maar gelijk vervangen nieuwe remolie er in en ook deze werkt weer als nieuw, vandaag de Bolletjes een geliefde wasbeurt gegeven en rondje droogrijden.

Nu even een vraag voor de kenners:
heb het idee dat de 1100 veel (lees te) warm wordt , was mij vorig jaar al opgevallen toen we naar het veteranentreffen in Woerden gingen, en bij het veld opgaan begon het blok te roken en te stinken.
iemand een idee wat de oorzaak kan zijn ?

dat het maar een geweldig Motorjaar mag worden

Gr Raymond
 
Hallo Raymond als je olie goed op peil is zou ik de carter pan maar eens demonteren en je olie aanzuig zeef reinigen.
Nieuw filter en olie erin en kijken of het geholpen heeft.
Te kleine sproeiers kan ook een oorzaak zijn van verhoogde temperatuur.
Succes ermee.
 
Hallo Raymond als je olie goed op peil is zou ik de carter pan maar eens demonteren en je olie aanzuig zeef reinigen.
Nieuw filter en olie erin en kijken of het geholpen heeft.
Te kleine sproeiers kan ook een oorzaak zijn van verhoogde temperatuur.
Succes ermee.


He buurman
Er zit toch ook geen luchtfilter in de 1100
Dat verklaart misschien het verhaal van de sproeiers wat Wout zegt

Gr buurman
 
Laatst bewerkt:
Dankjewel Wout voor de Tip ga er mee aan de gang.
wel eerst een carterpan pakking scoren.
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik heb een tijdje met een mooi lekvrij blok gereden. Nu merk ik toch dat er op twee plekken olie op mijn blok zit. Een weet ik waar het vandaan komt, pakking van de dynamo. De nieuwe wordt vervangen met een beetje vloeibare pakking. Paar weken terug zonder vloeibare pakking gedaan en heeft niet het gewenste resultaat. Lekt als de olie warm is.
De tweede lekkage weet ik niet precies de oorzaak van. Achter de olieleidingen van de oliekoeler, ter hoogte van de spanner voor de nokkenasketting is het vochtig. Olieleidingen zijn dat ook. Staan deze erom bekend dat ze na meer dan 30 jaar gaan lekken. Of is het rubber dopje bij de kettingspanner ook vaak een oorzaak van lekkage?
Ben benieuwd, bedankt alvast

Jasper
 
Het stelboutje van de nokkenas kettingspanner is vaak de boosdoener, onder de borgmoer van die spanner zit een O ringetje of de borg moer zit niet goed vast (niet te) of het ringetje is kapot gedraaid.
 
Achter de dynamo rotor zit een keerring die eventueel kan lekken maar dit komt niet vaak voor.
De pakking van de dynamo deksel zit er alleen op om te zorgen dat er geen regenwater naar binnen kan en is vrij nutteloos.

Wout.
Hallo,

Ik heb een tijdje met een mooi lekvrij blok gereden. Nu merk ik toch dat er op twee plekken olie op mijn blok zit. Een weet ik waar het vandaan komt, pakking van de dynamo. De nieuwe wordt vervangen met een beetje vloeibare pakking. Paar weken terug zonder vloeibare pakking gedaan en heeft niet het gewenste resultaat. Lekt als de olie warm is.
De tweede lekkage weet ik niet precies de oorzaak van. Achter de olieleidingen van de oliekoeler, ter hoogte van de spanner voor de nokkenasketting is het vochtig. Olieleidingen zijn dat ook. Staan deze erom bekend dat ze na meer dan 30 jaar gaan lekken. Of is het rubber dopje bij de kettingspanner ook vaak een oorzaak van lekkage?
Ben benieuwd, bedankt alvast

Jasper
 
Hallo Raymond als je olie goed op peil is zou ik de carter pan maar eens demonteren en je olie aanzuig zeef reinigen.
Nieuw filter en olie erin en kijken of het geholpen heeft.
Te kleine sproeiers kan ook een oorzaak zijn van verhoogde temperatuur.
Succes ermee.


Goede raad moet je opvolgen............... eerst even bij Wout de Pakking opgehaald(die we niet nodig hadden) maar beter een op voorraad.
dus carterpan er onderuit en filter bekijken , dat viel allemaal wel mee (was al eens los geweest), zeef schoongemaakt en pan weer gemonteerd.
hadden nog een ander dingetje, bij hard optrekken slipt te koppeling door en nu we toch bezig zijn de koppeling er maar uitgehaald, op het oog leek alles wel goed alleen de inbusbout van het tandwiel zat helemaal los.



voor alle zekerheid toch de expert (Wout) er naar laten kijken.
zijn advies opgevolgd om de koppeling van nieuwe rubbers te voorzien (spul was nu toch open) en de metelen platen goed schoon te maken. dit hebben we dan ook gedaan.





DANKJEWEL WOUT ;)

alles weer in elkaar gezet en olie er in........... tikkie en lopen en op het eerste oor toch wel stiller :)

Wil ik de motor weg duwen ?????? mmmmm achterrem vast , zal toch zonde zijn als je niets te doen had.
dus remdeel uit elkaar en schoon gemaakt doorgespoeld 3x had van de cilinder het rubbertje verkeert zitten :( wat kan je dan zoeken, maar ook dat weer goed.

Proefritje gemaakt en nog even wat boutjes nagetrokken waar een drupje olie aanzat.

Op de een of andere manier een andere motor gekregen waar als je echt doortrek nu het voorwiel begint te zweven , dus dit heeft goed geholpen
 
Laatst bewerkt:
M'n voorwiel begint ook te zweven sinds die Mikuni's erop zitten.
😉

Ik ben nu nog de klepseals aan t vervangen, hij rookte meer dan normaal.😇
 
Terug
Bovenaan Onderaan