Bol d'Or liefhebbers show your bike VII

Ik heb 2 Bol d'Ors staan van een maat die vanwege zijn gezondheid niet meer mag rijden. Een 750 met 113000km die al 2 jaar stilstaat en een 900 met 69000 die van voor de winter stilstaat. Beiden met een beetje werk om ze goed rijdend te krijgen en nog wat onderdelen erbij. Los of samen te koop, hoeven niet voor de hoofdprijs weg. Zelf heb ik er geen tijd voor. Svp pb bij interesse.

Hier de 750

full
 
Laatst bewerkt:
Hey allemaal,

Ik wil even jullie mening vragen over het volgende. Ik heb gisteren de uitlaat gedemonteerd omdat deze niet goed afsluit aan de cilinderkop. En toen viel meop dat deze niet gelijkmatig verkleurd is. Heeft dit met het lek te maken of is er volgens jullie meer aan de hand?

Ik heb een foto maar geen idee hoe ik deze met de ipad moet posten (nieuw...)
 
Laatst bewerkt:
Omdat ik vanwege drukte met studie en het ontbreken aan sleutelruimte die ik voor een lange tijd kan gebruiken niet meer met de CB900 aan de slag kan gaan bied ik de onderdelen van de motor los aan. Voor foto's e.d. is het makkelijkst om even op Marktplaats te kijken: Marktplaats

Ik bied onder andere aan van een CB900 Bol d'or uit 1980:
Voor (ooit goud gespoten) en achterwiel, eventueel met remschijven
Remklauwen voor (niet gereviseerd)
Voorvork met kroonplaat (luchtondersteuning, later model)
Tomaselli clipons, lamporen (ooit goud gespoten)
Voor spatbord
Achter spatbord - verkocht
Tank (met wat roest, staat al jaren in de grondverf)
Achterlicht met knippers
Knippers voor de voorkant
Guiliari zadel (goede staat, geen scheuren) - verkocht
Schetsplaten met remschakelset - verkocht

Zoek je iets anders? Kans dat ik het wel heb liggen, ben op dit moment door de spullen aan het gaan, deel ligt nog bij mij ouders.
Info en bieden per PM.
 
Laatst bewerkt:
Hey allemaal,

Ik wil even jullie mening vragen over het volgende. Ik heb gisteren de uitlaat gedemonteerd omdat deze niet goed afsluit aan de cilinderkop. En toen viel meop dat deze niet gelijkmatig verkleurd is. Heeft dit met het lek te maken of is er volgens jullie meer aan de hand?

Ik heb een foto maar geen idee hoe ik deze met de ipad moet posten (nieuw...)

Het lijkt mij moeilijk om alleen aan de verkleuring van de uitlaat uit te maken of er meer aan de hand is of niet. Loopt de motor verder wel mooi? Dan zal het wel met het lek te maken hebben. Als er een pijp minder contact maakt met de cilinder is er natuurlijk ook minder "warmteoverdracht" en dan krijg je ook een andere verkleuring. Maar dat kan natuurlijk ook het gevolg zijn van het feit dat een cilinder minder goed presteert. Maar dat moet je dan wel horen en voelen aan de loop v/d motor.
 
Omdat ik vanwege drukte met studie en het ontbreken aan sleutelruimte die ik voor een lange tijd kan gebruiken niet meer met de CB900 aan de slag kan gaan bied ik de onderdelen van de motor los aan. Voor foto's e.d. is het makkelijkst om even op Marktplaats te kijken: Marktplaats

Ik bied onder andere aan van een CB900 Bol d'or uit 1980:
Voor (ooit goud gespoten) en achterwiel, eventueel met remschijven
Remklauwen voor (niet gereviseerd)
Voorvork met kroonplaat (luchtondersteuning, later model)
Tomaselli clipons, lamporen (ooit goud gespoten)
Voor en achter spatbord
Tank (met wat roest, staat al jaren in de grondverf)
Achterlicht met knippers
Knippers voor de voorkant
Guiliari zadel (goede staat, geen scheuren)

Zoek je iets anders? Kans dat ik het wel heb liggen, ben op dit moment door de spullen aan het gaan, deel ligt nog bij mij ouders.
Info en bieden per PM.

Heb je dit?
full
 
Iemand zich al ooit met succes gewaagd aan het herstellen van de laklaag van een wiel? Helemaal opnieuw spuiten lijkt me echt monnikenwerk. Ik heb ook zo mijn twijfels of de nieuwe laklaag bestand is tegen regelmatig ontvetten. De originele lak is dat blijkbaar ook niet.
full
 
Vriendin van me heeft deze te koop staan.Teab.

k2dzyc.jpg


vqgqwj.jpg


70480 km en staat nu wel al ruim een jaar stil,dus aandacht heeft hij wel ff nodig.

Mochten jullie nog iemand weten,stuur me maar een pb.

gr en bedankt.
 
ik heb net motorbeurs kaarten besteld bij de hema 12,50 euri.

Even uitprinten en heb geen wachttijd bij de kassa. *O*
 
Via de zoekfunctie lukt het me niet, dus stel ik toch mijn vraag nog even hier. Hebben jullie ervaring met kleinere accu's in een cb750fa van 81?
Mijn oude accu is dood en ben nu op zoek naar een nieuwe. Moet dit een specifiek type zijn of waar moet je zeker rekening mee houden?
 
Ik rij met een YTX-12 accu in m'n gekietelde 1100 Bol, gaat prima. Heb vorig jaar toen de accu na 6 jaar overleed ook nog even met een YTX-9 gereden tot dat de YTX-12 binnen was. Ook dit gaf geen problemen. Omdat ik de accu bak had gemaakt op maat van de 12 heb ik die er ook maar weer d'r in gezet.
 
Iemand zich al ooit met succes gewaagd aan het herstellen van de laklaag van een wiel? Helemaal opnieuw spuiten lijkt me echt monnikenwerk. Ik heb ook zo mijn twijfels of de nieuwe laklaag bestand is tegen regelmatig ontvetten. De originele lak is dat blijkbaar ook niet.
[afbeelding]

Niemand?? Dan waag ik het zelf!

Eerst heel goed ontvet met cellulose thinner. Er zat bijna geen lak meer op. Alles afgeplakt . . .
full


en gespoten:
full


Vooral dat afplakken is prutswerk waar heel wat tijd in kruipt. Ik heb voorlopig alleen de velg gespoten om te zien of de lak tegen ontvetter kan. Als dat zo blijkt te zijn waag ik mij volgende winter aan de spaken.
 
Omdat ik vanwege drukte met studie en het ontbreken aan sleutelruimte die ik voor een lange tijd kan gebruiken niet meer met de CB900 aan de slag kan gaan bied ik de onderdelen van de motor los aan. Voor foto's e.d. is het makkelijkst om even op Marktplaats te kijken: Marktplaats

Inmiddels zijn enkele onderdelen verkocht, de overige delen staan nog te koop. Reacties zijn wat overzichtelijker in het losse topic: http://www.motor-forum.nl/forum/list_message/26960138
 
Misschien nog een lak (2 comp) laagje er over. is wat harder.

Dedju . . . Lees ik te laat, wiel is terug gemonteerd. Als het niet bestand blijkt, volgende winter. Deze winter loopt op zijn einde. Ik wil alles terug gemonteerd hebben en mijn synchroontester uitproberen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan