Het geweldige Honda CBR1000RR Fireblade topic deel 79

Status
Niet open voor verdere reacties.
Cool wat ging je er doen *D

Zondagavond om 20u beslist om in de auto te stappen en om 21u vertrokken met als doel Genua in Italië.

Waren daar om 10u maar viel ons enorm tegen.

Dan maar naar Milaan gereden en daar hotel genomen tot zaterdagmiddag.

Monza was gewoon een uitstap aangezien dat hier vlakbij is.

Viel in eerste instantie wel tegen want bleek dat het circuit gesloten was (normaal kan je het gewoon bezichtigen maar blijkbaar niet tijdens de kerstvakantie) |(

Ik wou me hierbij niet neerleggen en wou en zou het circuit zien. Aan geen enkele ingang kon je dus iets zien en dan maar op de GPS afgaand zo dicht mogelijk bij het circuit proberen te geraken maar was niet simpel gezien het circuit in een park ligt (grootste park ter wereld zelfs).
Uiteindelijk toch een plaats gevonden waar "the fence the jumpen" was en dan zo goed als op het circuit gestaan op een plaats waar normaal zelfs geen publiek toegestaan is *D
Nog steeds niet voldaan nog maar eens naar de ingangen gereden. 1 ingang heeft een automatische poort die vaak gebruikt werd omdat ze veel zaken kwamen toeleveren. Telkens kwam er dan een kleine witte Alfa de poort openen. Op gegeven moment liet die een 5tal auto's en bestelwagens tegelijk binnen en aangezien die Alfa al achter de hoek was ben ik gewoon achteraan mee binnengereden :X (tot "lichte" tegenzin van mijn vrouwtje :X )
Dan maar wat in de paddock en binnenkant van het circuit gaan rondrijden maar was niet zoveel te zien helaas. Dan uiteindelijk terug vertrokken langs dezelfde poort maar deze bleek alleen te openen met een kaart of afstandsbediening (hing wel iets aan een paal dat op een schakelaar leek) . Ik stapte net uit maar ook hier weer een gelukje dat er juist iemand van het personeek naar buiten moest en al van ver op voorhand de poort opendrukte en zo terug weggeraakt *D

Het park (je kan er een aangeduide wandeling maken van bijna 21km, zo groot is dat :o ) Linksonder zie je de plattegrond van het circuit.


Circuit (curva grande en de chicane ervoor met tribunes)






Tunneltje naar de paddock:


Standbeeld van Fangio in de paddock:


De bewuste poort (waar het personeelslid voor hem onverwacht voorstond omdat de poort achter mij automatisch dicht aantal gaan was ipv voor hem open :+ ) :
 
Laatst bewerkt:
Zondagavond om 20u beslist om in de auto te stappen en om 21u vertrokken met als doel Genua in Italië.

Waren daar om 10u maar viel ons enorm tegen.

Dan maar naar Milaan gereden en daar hotel genomen tot zaterdagmiddag.

Monza was gewoon een uitstap aangezien dat hier vlakbij is.

Viel in eerste instantie wel tegen want bleek dat het circuit gesloten was (normaal kan je het gewoon bezichtigen maar blijkbaar niet tijdens de kerstvakantie) |(

Ik wou me hierbij niet neerleggen en wou en zou het circuit zien. Aan geen enkele ingang kon je dus iets zien en dan maar op de GPS afgaand zo dicht mogelijk bij het circuit proberen te geraken maar was niet simpel gezien het circuit in een park ligt (grootste park ter wereld zelfs).
Uiteindelijk toch een plaats gevonden waar "the fence the jumpen" was en dan zo goed als op het circuit gestaan op een plaats waar normaal zelfs geen publiek toegestaan is *D
Nog steeds niet voldaan nog maar eens naar de ingangen gereden. 1 ingang heeft een automatische poort die vaak gebruikt werd omdat ze veel zaken kwamen toeleveren. Telkens kwam er dan een kleine witte Alfa de poort openen. Op gegeven moment liet die een 5tal auto's en bestelwagens tegelijk binnen en aangezien die Alfa al achter de hoek was ben ik gewoon achteraan mee binnengereden :X (tot "lichte" tegenzin van mijn vrouwtje :X )
Dan maar wat in de paddock en binnenkant van het circuit gaan rondrijden maar was niet zoveel te zien helaas. Dan uiteindelijk terug vertrokken langs dezelfde poort maar deze bleek alleen te openen met een kaart of afstandsbediening (hing wel iets aan een paal dat op een schakelaar leek) . Ik stapte net uit maar ook hier weer een gelukje dat er juist iemand van het personeek naar buiten moest en al van ver op voorhand de poort opendrukte en zo terug weggeraakt *D

Zal zometeen nog wat foto's posten :Y

Lekker spontaan, geweldig :} :} *O* *O*

En wat een verhaal, jij verandert ook geen spat hè _O-
 
Wat?? Met al die pekel?? Benne gij gekgeworden :? :o

Haha, de blade staat nog veilig naast de bank hoor. Ik heb een oud fietsje uitgelaten gisteren. En aangezien de wegen droog waren weinig last gehad van de pekel. En heerlijk onder een strak blauwe hemel mogen genieten :]
 
Haha, de blade staat nog veilig naast de bank hoor. Ik heb een oud fietsje uitgelaten gisteren. En aangezien de wegen droog waren weinig last gehad van de pekel. En heerlijk onder een strak blauwe hemel mogen genieten :]

Oh gelukkig, de Blade staat nog warm en schoon binnen, pfeewww :z *D *O*
 
ik heb een vraag,
Ik heb gelezen dat het kan voorkomen,dat een 1000rr olie gebruikt.
nu wil ik een 2005 aanschaffen ,deze motor heeft weinig km gereden,maar is het bekend ,dat ook dit bouwjaar bekend staat om eventueel hoog olie gebruik ?,of is het een willekeur van bouwjaren etc.
Je kunt het niet zien aan de motor,dus het kan een risico zijn bij aanschaf.
 
Laatst bewerkt:
ik heb een vraag,
Ik heb gelezen dat het kan voorkomen,dat een 1000rr olie gebruikt.
nu wil ik een 2005 aanschaffen ,deze motor heeft weinig km gereden,maar is het bekend ,dat ook dit bouwjaar bekend staat om eventueel hoog olie gebruik ?,of is het een willekeur van bouwjaren etc.
Je kunt het niet zien aan de motor,dus het kan een risico zijn bij aanschaf.
Kan voorkomen bij een enkele '08.
 
dus voor een 2005 model hoef ik me geen zorgen te maken?

Zoals Rummer al aangeeft zal het bij normaal gebruik wel meevallen.
Ik kan wel uit ervaring aangeven dat mijn 2007 Blade olie verbruikt, en mijn vriendin een 2006 Blade heeft met hetzelfde probleem. Dit zijn alleen wel beide racers die het iets zwaarder te verduren hebben...

Een bekend euvel van deze motoren is , dat de zuiger kan gaan kantelen waardoor hij groeven gaat maken in de cylinderwand. Die groeven kunnen ontstaan doordat de cylinderwand te zacht is. Hierdoor ontstaat het olieverbruik.

Ik begreep van Ten Kate dat Honda pas vanaf het 2009 model (dus niet 2008) geharde cylinderwanden heeft waardoor dit niet meer voorkomt.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan