Het geweldige Honda CBR1000RR Fireblade topic deel 79

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat isvoor het eerst dat ik van kantelende zuigers bij Blade blokken hoor. Dat zorgt (hoe hard je cilinderwand ook is) altijd voor dat deze beschadigd. De mate van beschadiging bepaald het olieverbruik.
De partnummers van het cilinderblok van het 2008 t/m 2011 model zijn hetzelfde, dus ik betwijfel of Honda daadwerkelijk hardere cilinderwanden is gaan gebruiken vanaf 2009.
 
Laatst bewerkt:
Dat isvoor het eerst dat ik van kantelende zuigers bij Blade blokken hoor. Dat zorgt (hoe hard je cilinderwand ook is) altijd voor dat deze beschadigd. De mate van beschadiging bepaald het olieverbruik.
De partnummers van het cilinderblok van het 2008 t/m 2011 model zijn hetzelfde, dus ik betwijfel of Honda daadwerkelijk hardere cilinderwanden is gaan gebruiken vanaf 2009.

Bij mijn weten was het olieverbruik bij de 08 te verwijtennaan een mankement/verkeerde montage van de zuigers...

:?
 
Onvoldoende spanning op de zuigerveren of verkeerde montage ervan. Zuigers zou ook nog kunen maar dat is wat anders dan cilinders ;)
 
Mijn 2004 blade verbruikt 1 liter op 3000km. Is dat ook veel? Gelukkig loopt ie als een kogel:)
 
Mijn 2005 blade gebruikt nagenoeg geen olie, <0,5 liter per 5000km. En ik geef hem toch regelmatig flink de sporen.
Dus toch een verschil ,ondanks de bouwjaren.de ene gebruikt wel olie de andere minder,en velen totaal niet.
Misschien toch de manier van rijden,ik ben na diverse motoren wezen kijken,wanneer dan de motor gestart wordt,dus ook tijdens de winterstallingsperiode,is het maar even of vaak gaat het gas erop om het geluid te demonstreren etc.
Ik denk zelf dat een motor eerst rustig op temperatuur moet komen om vermogen te vragen,volgens diverse eigenaren kan een blade dit hebben,maar ik denk dat hier een voorbeeld van echt oliegebruik,dus ,,oliezuipen,,al een basis is...
 
Dus toch een verschil ,ondanks de bouwjaren.de ene gebruikt wel olie de andere minder,en velen totaal niet.
Misschien toch de manier van rijden,ik ben na diverse motoren wezen kijken,wanneer dan de motor gestart wordt,dus ook tijdens de winterstallingsperiode,is het maar even of vaak gaat het gas erop om het geluid te demonstreren etc.
Ik denk zelf dat een motor eerst rustig op temperatuur moet komen om vermogen te vragen,volgens diverse eigenaren kan een blade dit hebben,maar ik denk dat hier een voorbeeld van echt oliegebruik,dus ,,oliezuipen,,al een basis is...

Helemaal mee eens. Ik laat hem eerst rustig warm worden (al rijdend de wijk uit) en bij 70 gr plus gaat het gas er pas op. En eerlijk gezegd is hij snel op temperatuur.
 
Helemaal mee eens. Ik laat hem eerst rustig warm worden (al rijdend de wijk uit) en bij 70 gr plus gaat het gas er pas op. En eerlijk gezegd is hij snel op temperatuur.
klopt helemaal,hier zit ook het venijn,de motor is snel warm,als je dan tijdens het opwarmen,hem gaat ,,wurgen,, kan olie gebruik niet missen.
Dit is ook een voorbeeld waarom Ducati,s vaak stuk gaan,die hebben zeker 10km nodig om op goede bedrijfstemperatuur te komen,doe je dat niet is de bekend kreet,,Ducati stuk gaatie,,zeker van toepassing.
 
Volgens mij is de temperatuur die je ziet de temperatuur van de koelvloeistof. Die loopt sneller op dan de olie temperatuur in het begin. Vandaar dat lijkt alsof de motor snel op temperatuur is terwijl dat in werkelijkheid niet is.
 
Volgens mijn monteur wil olie verbruik ook wel komen als een motor langzaam is in gereden. ( of zoals bij mij, de vorige eigenaar heeft altijd rustig geredenen) daardoor krijg je kool aanslag in het blok waardoor alles niet meer goed afsluit. Als je hem daarna zwaar gaat belasten, gaat hij olie drinken. Daarom heb ik bij het olie verversen een bepaald goedje er door heen gekregen wat het blok schoon brand.....
 
LMD en bevallen?

Wij hebben gisteren een (circuit)caravan gekocht :]
Misschien dat ik het circuitrijden ook weer ga oppakken..

10854976_10205849274974769_7811814858565959036_o.jpg


10904539_10205849395017770_7256017053234682735_o.jpg
 
Trouwens, mocht iemand het nodig hebben ik heb een SR voor de SC57 over, OEM Honda.
Ik hou hem voorlopig als spare maar mocht er behoefte aan zijn weten jullie mij te vinden
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan