Het 'grote' Husqvarna Nuda 900 topic! Nudisten for life!

Mijn nuda 900r gaat de verkoop in ivm een nieuwe baan waar ik een auto voor nodig heb.

Hij gaat vanavond op marktplaats en zal dan de link hier delen.

Kmstand: 45.000
Bouwjaar: 09-2012
Kenteken: 29-MB-VK

Foto heb ik zo niet (is nogal een gedoe om te uploaden via motorforum) maar zal ik vanavond ook toevoegen.

Opties:

R&G korte kentekenplaathoude (Thanks voor de tip TWAAP :+ )
100th anniversary stickerset
Doorzichtig windschermpje (merk geen idee)
Kofferset (los erbij, past niet met korte kentekenplaathouder, eventueel los te koop)
Tanktas
Zumo 590/595 houder
Leovince sportdemper incl db-killer
Telefoon X-mount
Husqvarna motorhoes(stof)

De motor is in zeer goede staat. Onderhoudshistorie is bekend en aantoonbaar in het boekje die erbij zit. Laatste grote beurt bij 40500 laten uitvoeren, dit was inclusief kleppen stellen (twv 1070 euro), hierbij zijn ook de wiellagers(achter) vervangen
~100km geleden nieuwe voorvorkkeeringen

Achterband aan vervanging toe, voorband is nog nieuw.

Richtprijs: EUR8,000,-

Als iemand interesse heeft hoor ik het graag. Als mijn prijs te laag/hoog is hoor ik dat natuurlijk ook graag :)

En don't worry, als ik bij mijn nieuwe baan aan de slag ben ga ik meteen weer sparen voor een Nuda :+


Edit:
Zie volgende link voor de advertentie

≥ Husqvarna Nuda 900R - Motoren | Husqvarna - Marktplaats.nl
Zo zuur!!!!! 😥😌
 
Denk het wel, maar de prijs zou dat goed moeten maken.

Altijd lastig een motor te verkopen van deze prijsklasse. En er moet natuurlijk net een liefhebber op zoek zijn
 
1192 x gezien 27 x bewaard
Komt wel goed denk ik zo.
Of de duurdere accesoires apart verkopen ? En dat van de prijs afhalen ?
Heb je trouwens contact gehad voor je kofferset ? Had een Duitser naar jou verwezen.
 
Iemand wou mijn uitlaat ruilen voor een Remus +300 euro, heb dat afgewezen, omdat hij met de Leo beter verkoopt.

Heb met 1 persoon contact gehad over de koffers maar zijn niet tot een prijs overeen gekomen dus koffers zijn eventueel nog te koop
 
Hallo mensen,

Ik heb sinds kort een Nuda uit Duitsland gehaald.
Heb een tijdje gezocht, maar uit eindelijk eentje naar mijn zin gevonden.
Nu rest mij de vraag of iemand in de nabije omgeving van Nijmegen een goede zaak weet
waar ik mijn Nuda heen kan brengen voor een 10k beurt?
 
Startwin in Loenen
Hallo mensen,

Ik heb sinds kort een Nuda uit Duitsland gehaald.
Heb een tijdje gezocht, maar uit eindelijk eentje naar mijn zin gevonden.
Nu rest mij de vraag of iemand in de nabije omgeving van Nijmegen een goede zaak weet
waar ik mijn Nuda heen kan brengen voor een 10k beurt?
 
Termaat motoren hoor ik veel goede berichten over. Heb de mijne bij de lokale BMW dealer in onderhoud.
 
Laatst bewerkt:
Jawel, wat wil je graag weten?

Had al even gevraagd bij de dealer en zij dachten dat de kop er niet af hoeft. Is dit zelf te realiseren? Als het alleen de oude eruit schroeven is en de nieuwe erin, dan lijkt dat mee te vallen.

Reden voor het vervangen is het tikkeren in de kop.
 
Nee hoor, de cilinderkop hoeft er niet voor gedemonteerd worden.
Zit langs de achterzijde (links onder), een grote moer.
Tenminste... als je de spanner bedoelt. Voor de "geleiders" te vervangen wel uiteraard.
Hoeveel kilometer heb je gereden ?

Is het geluid een geratel of getik ?
Geratel: mogelijks de nokkenasketting te vervangen
Getik: klepspeling, controleer timing + slijtage nokkenassen en tuimelaars.
 
De spanner inderdaad. Ik ben bij de BMW dealer geweest en een monteur er naar laten luisteren en die zei dat de spanner vervangen moest worden. Kleppen zijn gecontroleerd en binnen de marge. Blok heeft ± 27000 km
 
De spanner werkt op oliedruk en een veer. Kan weinig misgaan, tenzij er visueel een defect of verstopping wordt vastgesteld.
Mogelijk lijkt het met een nieuwe spanner door de toegenomen mechanische spanning even beter, maar komt snel weer terug.
Je kan dit zelf makkelijk testen op de huidige spanner: langere/sterkere veer of de veerspanning verhoging door er een rondel o.i.d. tussen te schuiven.

Ik vrees dat je een nieuwe nokkenasketting mag krijgen... (Je bent niet de eerste trouwens)
Een vervelend werkje, maar het blok hoeft gelukkig niet helemaal open mits gebruik van een masterlink.
 
Heren, de 10K beurt bestaat uit vloeistoffen verversen.
Wat voor olie hebben jullie gebruikt?
 
Ze tikken allemaal licht in de kop. Het slap hangen van de ketting is ook normaal bij inspectie,die spant zich op van het moment dat de motor oliedruk opbouwt.
 
Heren, de 10K beurt bestaat uit vloeistoffen verversen.
Wat voor olie hebben jullie gebruikt?

Ik heb 5w-40 van Kroon gebruikt. Olie van MPM wordt de laatste tijd ook veel gebruikt.

Ze tikken allemaal licht in de kop. Het slap hangen van de ketting is ook normaal bij inspectie,die spant zich op van het moment dat de motor oliedruk opbouwt.

Dit is niet het zacht tikken van de kop, het betreft een 'harde' tik/ratel. Het is zelfs te horen onder het rijden. Ik ga eerst maar eens een strakke veer proberen zoals waynus voorstelt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan