Nieuwe SV650S deel XIV

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oew voorjaarsritje :] *D

Van de week mijn SV weer eens laten draaien, spanning van accu was laag, dus meteen maar aan de druppellader gehangen, hopen dat hij na laden en paar keer rijden weer de "oude" is.

Verder moet ik nog een weekend zien te vinden om mijn olie te verversen en luchtfilter te vervangen en voor het seizoen echt start toch maar eens paar nieuwe banden erop laten leggen. Ga denk ik voor de PilotRoad 3... Iemand andere tips???


Ja, ga voor de PilotRoad2(als je die nog kan vinden), of de 4.. maar skip de 3!
 
Ja PilotRoad 2 moet ik nog kunnen vinden ;)

ps. ja normaal sluit je de druppellader vooraf aan, maarja even een tijdje geen tijd gehad om langs de stalling van me ouders te gaan :+
 
Ik heb er niet nog echt heel erg veel kilometers mee gemaakt; maar ik heb destijds mijn Dunlop RoadSmarts vervangen door het nieuwe type van Continental; Road Attack 2 EVO. Moet zeggen; erg prettige bandjes met de km's die ik er tot nu toe mee heb gereden :)
 
Ik heb er niet nog echt heel erg veel kilometers mee gemaakt; maar ik heb destijds mijn Dunlop RoadSmarts vervangen door het nieuwe type van Continental; Road Attack 2 EVO. Moet zeggen; erg prettige bandjes met de km's die ik er tot nu toe mee heb gereden :)

Heb ook Conti's Road Attack, erg fijne bandjes moet ik zeggen!

Jammer dat dat voorjaarsritje zo ver weg is (120 km voordat ik uberhaupt daar sta)...
 
Ik wil olie verversen maar er staat alleen viscositeit en kwalificatie in het wph er staat niets over in of het mineraal half- of volsyntheet in mag, kan of moet.
 
Miniraal is een dikke nee.
Vol syntheet leeft langer. Echter; vol syntheet heeft een sterk reigende werking. Dus als je een hoge km stand hebt en er altijd semi syntheet in zat kun je dat beter aanhouden. Ikzelf rijd op voll syntheet.

Gebruik je wel een nieuwe crush seal als je je aftapbout vast zet ;)
 
waarom is mineraal een dikke nee? lost er iets op of is de smering onvoldoende?
 
Zo, inmiddels heb ik mijn SV verkocht, aan KoningWilly hier van het forum. Wellicht meldt hij zich hier nog.

Ik ben nu zelf op zoek naar een Yamaha FZ8/FZ1 of Suzuki GSR750. Ik ga op allemaal nog een keertje proefrijden. Veel plezier nog met jullie SV's!
 
Leyhon; het is al eerder gezegd. Minerale olie gaat je koppelingsplaten verneuken. Dit omdat er nu semi of volledig synthetische olie in je fiets zit. Dat botert niet samen. En daarbij is minerale olie niet echt bedoeld voor sportieve blokken zoals in onze SV. Ik zou even nakijken wat er nu in zit en dit er weer opniew in doen. Ook zou ik niet constant van olie soort heen en weer wisselen. Ik wil niet lelijk doen; maar als je nou zelf gewoon wat beter zoekt dan kun je het op google/wiki allemaal prima nalezen.

Dus regel gewoon een JASO MA2 semi synthetische olie of (beter) een volledig synthetische olie en hou het dan daarbij.

Zo;
Vanmiddag tóch nog op de valreep ineens naar de beurs gegaan.
Was niet van plan om iets te kopen maar kwam toch thuis met een nieuwe helm. Heb een Shoei Neotec systeemhelm gekocht in de kleur wit. Mijn oude helm is toch alweer 5 jaar oud, Nolan X701, De voering word wat minder. Krasjes her en der. Viezier sluit wel goed maar zit altijd met het rubber te kutten; dat vouwt dubbel. Erg iritant. Dus nu ineens een andere. En gezien ik brildragend ben en het wel prettig vind om wat frisse wind op mn gezicht te hebben bij de warme dagen dacht ik een systeemhelm te willen. Heb m uiteindelijk bij Hans van Wijk vandaan. En gratis helm reiniger gebietst :9

Internet plaatje;
spd_2013030695319_b.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mooi helm DM!

Ben gisteren ook even naar de motorbeurs geweest. Lekker brommers wezen kieken. Iemand anders de recursion nog gezien?
 
Nee. Wel vandaag de Kawa H2R mogen horen.
Zien niet; méga rij mensen die voor mij stonden. Maare; allemachtig wat een tering herrie in die hal zeg haha :9

Gelukkig groot scherm; flink gesputter en vlammen regen uit de pijp. Misschien alleen voor de show; anders gok ik dat er weinig van het demperwol overblijft ;)
 
Ja ik vond die Recursion echt een vet ding! Heb er een poosje naar staan kijken. Heb me er verder niet zo heel erg in verdiept, maar zag 600cc inclusief turbo uitkomende op 100pk. Dat vond ik dan weer niet zo indrukwekkend, gezien de pk's van de huidige 600 SS' ers.

Maar wat looks betreft, wauw! Helemaal mijn ding. Lekker smal, zal ook niet zo zwaar zijn denk ik.

Verder uiteraard flink bij de Streetfighter sectie lopen kwijlen. Stond een XS850 tussen welke ik eerder op marktplaats tegen was gekomen. Wilde daar eigenlijk een bod op doen maar hij was zo snel verkocht. Vandaag zag ik die ertussen staan en tjonge wat een spijt zeg -O-

Zag ook veel verbouwde Savage's ertussen staan. Dat vond ik dan wel weer jammer aangezien ik daar juist ook mee bezig ben. Maar als ik een beetje mn best doe, wie weet staat de mijne er volgend jaar wel tussen O-)

H2R helaas niet gehoord. Hieronder nog een paar plaatjes voor bij de praatjes ;) :

PS1: matsjahh, jammer van de verkoop. Maar succes met het vinden van je nieuwe motor!
PS2: DM, inderdaad een mooie helm! Leuke spontane aanwinst!

11034238_796016933809263_8293089603901262343_n.jpg


10473949_796019130475710_3383906411867337684_n.jpg


10394653_796019170475706_5432297239861945183_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
Leyhon; het is al eerder gezegd. Minerale olie gaat je koppelingsplaten verneuken. Dit omdat er nu semi of volledig synthetische olie in je fiets zit. Dat botert niet samen. En daarbij is minerale olie niet echt bedoeld voor sportieve blokken zoals in onze SV. Ik zou even nakijken wat er nu in zit en dit er weer opniew in doen. Ook zou ik niet constant van olie soort heen en weer wisselen. Ik wil niet lelijk doen; maar als je nou zelf gewoon wat beter zoekt dan kun je het op google/wiki allemaal prima nalezen.

Dus regel gewoon een JASO MA2 semi synthetische olie of (beter) een volledig synthetische olie en hou het dan daarbij.

Zo;
Vanmiddag tóch nog op de valreep ineens naar de beurs gegaan.
Was niet van plan om iets te kopen maar kwam toch thuis met een nieuwe helm. Heb een Shoei Neotec systeemhelm gekocht in de kleur wit. Mijn oude helm is toch alweer 5 jaar oud, Nolan X701, De voering word wat minder. Krasjes her en der. Viezier sluit wel goed maar zit altijd met het rubber te kutten; dat vouwt dubbel. Erg iritant. Dus nu ineens een andere. En gezien ik brildragend ben en het wel prettig vind om wat frisse wind op mn gezicht te hebben bij de warme dagen dacht ik een systeemhelm te willen. Heb m uiteindelijk bij Hans van Wijk vandaan. En gratis helm reiniger gebietst :9

Internet plaatje;
[afbeelding]

Vette helm! Zelf ook brildragend, heb nog integraalhelm waar ik af en toe wel eens van baal...

Moeite waard de motorbeurs? Ik vond het vorig jaar beetje tegenvallen.. dus besloten dit jaar niet te gaan. Al vind ik die protypes en oude caferacers wel het gaafste om te zien :+

ps. vooral de hayabusa show was de moeite waard!





ps2: de 1e ps was een klein beetje sarcastisch bedoeld...
 
Benniez, DennyzfR6, Kaaskroket; jullie zijn toe aan een nieuwe foto. De huidige link is dood ;)
 
Benniez, DennyzfR6, Kaaskroket; jullie zijn toe aan een nieuwe foto. De huidige link is dood ;)

Ik weet dat ik geen sv650S rij maar het is ook niet bepaald een standaard sv650N.
Dus als het kan kom ik ook graag in de OP :)

[IMG=400]http://i1102.photobucket.com/albums/g442/Daan_Bijman/Streetfighter/cfd24160-145e-4722-93f0-bb64a2c82975_zpsxmcum1gf.jpg[/IMG]
 
Ik weet dat ik geen sv650S rij maar het is ook niet bepaald een standaard sv650N.
Dus als het kan kom ik ook graag in de OP :)

[afbeelding]

Zal er es over nadenken :9
Tip voor je remleiding die over je spatbord gaat; duw de leiding tegen het spatboord aan en in de boog in het midden van de leiding kun je dan 2 gaatjes in het spatboord boren. Vlak bij elkaar. M3 ofzo. En dan kleine tiwrap erdoor lussen en dan zit ie mooier op zijn plek.. heb ik iig wel zo gedaan :Y
 
Zal er es over nadenken :9
Tip voor je remleiding die over je spatbord gaat; duw de leiding tegen het spatboord aan en in de boog in het midden van de leiding kun je dan 2 gaatjes in het spatboord boren. Vlak bij elkaar. M3 ofzo. En dan kleine tiwrap erdoor lussen en dan zit ie mooier op zijn plek.. heb ik iig wel zo gedaan :Y

bedankt voor de tip maar zal helaas niet opgaan.
leidingen kwamen van mijn R6, de korte leiding is dus eigenlijk net iets te lang om je genoemde truc uit te halen.

als ik besluit dat ik over een paar jaar weer wat geld in de sv wil steken om de cosmetica te verbeteren ga ik de remklauwen opnieuw verven en de remleiding vervangen voor exemplaren die wel mooi op maar zijn.

op het moment staat alleen het coaten van de velgen en het (laten) spuiten van de bellypan wat betreft cosmetica nog op de planning.
 
bedankt voor de tip maar zal helaas niet opgaan.
leidingen kwamen van mijn R6, de korte leiding is dus eigenlijk net iets te lang om je genoemde truc uit te halen.

als ik besluit dat ik over een paar jaar weer wat geld in de sv wil steken om de cosmetica te verbeteren ga ik de remklauwen opnieuw verven en de remleiding vervangen voor exemplaren die wel mooi op maar zijn.

op het moment staat alleen het coaten van de velgen en het (laten) spuiten van de bellypan wat betreft cosmetica nog op de planning.

Echt zo'n bruut ding!! :}
 
Zo, ik mag weer reageren!
Afgelopen week bij Mille Pajic geweest voor een nieuwe demper.
Het is de Bos Hyper rr geworden.

Wat een prachtig geluid en demper, wauw :D

1506659_867131516661690_1343668688879255198_n.jpg
 
Ziet er goed uit zo! Mille levert altijd topwerk *O*

Misschien een idee om de velgen zwart te laten coat? Zeker icm die zwarte/carbon? demper kon dat wel eens heel gaaf gaan staan :9~
 
Ik heb 2 uur met mn kaak op de grond staan kijken. Gouden handjes inderdaad! Zo precies werkt die man, geweldig!

Coaten nog niet overna gedacht, wellicht over een paar maanden. Het geld is nu voorlopig wel even op -O-
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan