Nieuwe SV650S deel XIV

Status
Niet open voor verdere reacties.
Miss een rare opmerking maar check je sensor van je koppelings hendel eens. Miss is deze gecorrodeerd of maakt ie sluiting ookal is je kopp hendel niet ingeknepen dan krijg je dezelfde problemen. Inspuiting wordt veel te rijk onder de 3500 of 4000, weet het niet meer exact maar wellicht helpt t.

Koppelingshendel?
Wat stuurt die aan behalve de koppeling?

De tps sensor is 3jaar terug al goed gezet.
 
Koppelingshendel?
Wat stuurt die aan behalve de koppeling?

De tps sensor is 3jaar terug al goed gezet.



Ja dat is een heel verhaal. Maar de kopp sensor, van de hendel, is gekoppeld aan de injectie. Ik ben hier zelf achter gekomen toen ik hem handmatig door had gelust om gewoon te kunnen starten zonder te knijpen. Was samen met uitlaatsysteem en vanalles in 1x gedaan. Motor liep heel rot en toen naar de testbank. De SV kregen ze niet bijgesteld onder de 3500tpm, bleef veeel te rijk lopen. Erboven werd het oké. Konden het ook niet verklaren. Daarna zelf op zoek gegaan via google erachter gekomen dat de injectie langer open blijft staan onder dat toerental met ingeknepen kopp hendel, of in neutraal. Dit had dan weer te maken dat het fungeerde als choke of om ervoor te zorgen dat deze niet uitvalt bij terugval in toeren. Echt een goede uitgebreide verklaring hèb ik niet gevonden. Maar wel bewijs met metingen waarbij werd getoond hoelang de injectiepulsen waren. Hierna de doorlus weg gehaald en het probleem was ook gelijk verholpen. Zoek er anders maar eens op. Die van mij liep ook ontzettend rot onderin. Geen idee of dit jouw probleem is, maar het was iig interessante materie, en uiteindelijk was er maar 1 monteur die het verhaal begreep en herkende toen der tijd van mij.
 
Laatst bewerkt:
Hallo allen.

Hebben jullie ook dat het achterwiel op de bok draait in de 1 met de koppeling ingeknepen? Wanneer de banden op de grond staan loopt de motor niet vooruit. Viel me opeens op. Nu met andere olie schakelt mn sv wel weer goed.
 
Hallo allen.

Hebben jullie ook dat het achterwiel op de bok draait in de 1 met de koppeling ingeknepen? Wanneer de banden op de grond staan loopt de motor niet vooruit. Viel me opeens op. Nu met andere olie schakelt mn sv wel weer goed.

Ja is normaal. Hij moet wel met een tikje op de achterrem stil te zetten zijn.
 
Ja dat is normaal.. een koppeling is nooit 100% vrij.. en gezien met het wiel van de grond af de weerstand 0 is wil dat wiel wel langzaam draaien gaan.. bij scooters welke doorgaans een vario koppeling hebben gebeurd precies t zelfde; is ook niet 100% vrij en draait ook langzaam mee..

Het heeft ook een beetje te maken met je afstelling van je koppeling kabel; in hoeverre hij bij ingeknepen stand daadwerkelijk ontkoppelt wordt. Kan zomaar zijn dat hij nog wel wat jeu over heeft maar jij al tegen je stuur aan zit te knijpen..
 
Laatst bewerkt:
SF Racing lijkt niet meer te bestaan ;(
Hebben jullie een andere locatie voor remappen van de ECU met een TEKA box?
 
Laatst bewerkt:
Oeh een ,redelijk, actief SV650 topic. Heb de N dus hoor hier eigenlijk niet thuis.
Maar afgezien van dat kuipje zal er wel niet zoveel verschil zijn.
Inschrijving is ietwat preventief, voor als mijn vriendin haar rijbewijs heeft gehaald en de SV weer km's gaat maken. Dan gaat er waarschijnlijk wel weer van alles aan mankeren en heb ik tips en trucs nodig.

De sv heb ik al sinds 2012, heb er bakken ellende aan gehad, maar nu zou die wel weer aardig in orde moeten zijn. (inlaatrubbers vervangen, km opnemer nieuw, stekkertje van de tankwaarschuwing gefixt, alle bouten en moeren van de achterrem vervangen, defecte spanningsregelaar gewisseld en verder het reguliere onderhoud)
In ieder geval veilig genoeg om mijn vriendin ermee te laten woon-werken.

Dat ding heeft mij meermaals in de steek gelaten en een enkele keer geprobeerd me om te leggen, laten we hopen dat ie mijn vriendin wat beter gezind is :P

de SV:
 
Oeh een ,redelijk, actief SV650 topic. Heb de N dus hoor hier eigenlijk niet thuis.
Maar afgezien van dat kuipje zal er wel niet zoveel verschil zijn.
Inschrijving is ietwat preventief, voor als mijn vriendin haar rijbewijs heeft gehaald en de SV weer km's gaat maken. Dan gaat er waarschijnlijk wel weer van alles aan mankeren en heb ik tips en trucs nodig.

De sv heb ik al sinds 2012, heb er bakken ellende aan gehad, maar nu zou die wel weer aardig in orde moeten zijn. (inlaatrubbers vervangen, km opnemer nieuw, stekkertje van de tankwaarschuwing gefixt, alle bouten en moeren van de achterrem vervangen, defecte spanningsregelaar gewisseld en verder het reguliere onderhoud)
In ieder geval veilig genoeg om mijn vriendin ermee te laten woon-werken.

Dat ding heeft mij meermaals in de steek gelaten en een enkele keer geprobeerd me om te leggen, laten we hopen dat ie mijn vriendin wat beter gezind is :P

de SV:
[~[url="http://i1001.photobucket.com/albums/af133/dojrn/20161020_151056_zpsylbyupl8.jpg"]afbeelding~][/URL]
Dit topic is voor het nieuwere model sv650s dus er zullen ook wel andere kwalen zijn.
Ik dacht dat de oude sv juist de betrouwbaarste was.
 
Ik ben destijds bij Hoegee geweest maar die gebruiken geen teka dacht ik..

Hoe is je ervaring..? Heb je het zonder powercommander gedaan?

Ik heb even rondgemaild en heb een aantal bedrijven gevonden die kunnen afstellen zonder powercommander:

- Rosa Motoren (Limburg) €80 - Yoshi.
- Hoegee Suzuki Center (Gelderland) €150 - Yoshi
- De Valkenier (Gelderland) ± €100 - Yoshi < Hier ben ik uiteindelijk geweest, ze hebben hem voor €50 afgesteld en dyno uitdraai meegegeven.

Powercommander:
- Nipponbikes.nl €150 voor afstellen, €550 incl PC5, afstellen en montage.
- Motostore Barendrecht €600 incl PC, afstellen en montage

Iedereen behalve Hoegee gaf de kanttekening dat ze eerst een run moeten draaien om te bepalen wat er aan de hand is en dat ze in principe een powercommander adviseren.
 
Laatst bewerkt:
Tis weer mooi gecompliceerd met alle SV topics :+

Ben er eens door een paar gebladerd, maar een topic dat na 7 jaar ofzo nog niet vol zat is niet echt de moeite om aan deel te nemen:p.
Als de oudere types betrouwbaarder zijn dan de nieuwe... Hou dan je hart maar vast :p .
(Nou is met bouwjaar 2001 de sv lang het nieuwste apparaat in bezit geweest. En het hangt van de bouwmaand af of het nog steeds de nieuwste machine in bezit is)

Natuurlijk, problemen met injectie/ computers zal ik er niet snel mee hebben, maar zoveel is er verder toch niet anders? :+
 
Hoe is je ervaring..? Heb je het zonder powercommander gedaan?
Ja wel goed. Wat ik me nog herinner is dat ik daar kwam en de beste man daar vroeg wat het probleem was. Ik had geen probleem; had een open luchtfilter en een compleet uitlaat systeem gemonteerd met sportdemper zonder catalysator. Dus ik wilde de boel opnieuw afgesteld hebben. Hij leek wat verbaasd... geen idee meer verder.. is al heel poos terug..

Heb overigens geen run gedaan voor de montage; dan had ik 2x op en neer gemoeten en dat geloofde ik wel.. zal vast iets gescheeld hebben. In iedergeval na de tuning merkbaar soepeler onderin de toeren en minder bokkerig in lagere toeren. Kan nu zonder moeite met lage toeren een rotonde bijv in zn 3 nemen. Doorgaans rijd ik wat rapper dan toen en zit ik gewoon in 2 maar het viel wel op dat hij soepeler liep. Vrijwel eerste rotondes al.. heb het denk ik nu een jaar of 5/6 ofzo geleden laten doen ?

Overigens geen powercommander; mij te duur; alleen dus tuning op de ECU.
 
Heeft iemand een adresje om de stickers van de voorkuip te bestellen?
Ik wil de sv650s stickers hebben die op de zijkant van de kuip zitten.
 
Dit topic is voor het nieuwere model sv650s dus er zullen ook wel andere kwalen zijn.
Ik dacht dat de oude sv juist de betrouwbaarste was.
@dorjn,
Voor de oude SV kun je beter terecht bij
Het Grote SV650S 99-02 Topic deel 16 The Summer edition
en
SV 650/1000N topic, deel III.

De eerste is exclusief voor de oude SV (1st gen).
Officieel voor de SV650S, maar de N is eigenlijk hetzelfde, dus ook 'gedoogd' in het topic.
De tweede is voor alle kale SV's van alle bouwjaren. (1st, 2nd 3rd gen dus.)

Aan jouw SV zijn inderdaad wel wat meer mankementen dan we van de 1st gen SV650 gewend zijn.
Afgezien van kapotgelopen big end lagers (niet exclusief voor de 1st gen) en kapotte spanningsregelaars kom je niet veel ellende tegen bij de SV (anders dan normaal onderhoud en slijtagespul dan).

Je hebt wel een mooie blauwe SV650N, trouwens. :Y
 
Laatst bewerkt:
Vond hem zelf ook heel mooi, tnx :)
Maar dit vat mijn tijd met de SV wel aardig samen:



Kun je nagaan dat ik eigenlijk wel gecharmeerd was van dat in het frame hangende blok van een Ducati Monster en dacht 'Nou.. er staat al een Italiaanse auto, zal ik daar nou wel een Italiaan naast zetten? Is dat verstandig?' Achteraf had ik dat beter kunnen doen.. Als je dan toch moet sleutelen, dan maar aan een Italiaan :P

Maar om nog ff op je comment in te gaan, die Big-end lagers.. wat is/ zijn dat dan? Want sowieso zitten die dan nog in de koker. Ding heeft in de afgelopen 3 jaar misschien 5000 km gemaakt. Of iets meer.. geen idee, de teller was het grootste deel van de tijd stuk. Eigenlijk vanaf het moment dat ik een auto erbij heb gekocht voor mezelf heeft de SV werkloos gestaan. Met een paar maanden gaat die wel weer km's vreten als mijn vriendin rijden gaat, dus dan begint de ellende weer.

N.B. olie en kettingvet en weetikveel wat allemaal wel niet zijn ergens afgelopen november ofzo vervangen/ ververst om de motor winterklaar te maken.
Soort van eis van mijn vriendin toen ik vertelde dat de SV cadeau ging naar haar zodra ze haar rijbewijs heeft.
 
Laatst bewerkt:
Weer even wat leven in de brouwerij brengen hier.
En die bijna dooie oma wegkicken... met een vraag!

Weet iemand de afmetingen toevallig van de uitlaatpakkingen en de uitlaatpakking ringen van de SV?

Respectievelijk onderdeelnummers: 14181-22D01 en 14771-32E00: KLIK!

Ik kan deze wel op die onderdeelnummers bestellen, maar die zijn echt belachelijk duur bij de motorzaak. En overal kan ik uitlaatpakkingen los bestellen, maar moet de exacte maten weten. Ik wil liever niet de boel uit elkaar halen voordat ik het nieuwe spul binnen heb.
Hoop dat iemand het toevallig weet!
Bedankt alvast!
 
Weer even wat leven in de brouwerij brengen hier.
En die bijna dooie oma wegkicken... met een vraag!

Weet iemand de afmetingen toevallig van de uitlaatpakkingen en de uitlaatpakking ringen van de SV?

Altijd fijn als je zelf je vraag beantwoord :+

Ter info:
38 x 42 x 30mm en 39 x 46 x 4mm
 
full

Ik zou de bevestiging voor mijn navigatie graag verplaatsen van linker stuurhelft naar boven/voor de toerenteller. Dmv een beugeltje oid, geen zuignap. Heeft daar iemand van hier wellicht een goede oplossing voor gevonden?
 
Ik heb um bevestigd via een ram mount in de balhoofdmoer. Zit lekker duidelijk in het midden. Voor mij was links ook geen optie, omdat daar de controller voor de handvatverwarming zit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan