Nieuwe SV650S deel XIV

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zelf doen dan.
De remblokken plaatsen is letterlijk 5 minuten werk.
De lagers vervangen is wel een klus waar wat tijd in gaat zitten, maar voor dit bedrag zou ik het wel weten ...
ik kan alleen olie wisselen _O-
ben verder a technisch.
alleen de achter remblokken moet worden vervangen, voor zijn ze nog goed. en inderdaad de meeste tijd/geld zit in de balhoofdlagers -O-
 
Ooo.. ik dacht even dat voor ook moest..

Vraag me af hoeveel uur arbeid ze dan rekenen..
Remklauwen, wiel, voorspatboord, kroonplaat en clippons demonteren/monteren moet toch wel in anderhalf uur / max 2 uurtjes gedaan zijn.. voor een doorgewinterde monteur dis..

Tis dat je helemaal in twenthe woont anders haddik het wel kunnen doen ;)
 
Ooo.. ik dacht even dat voor ook moest..

Vraag me af hoeveel uur arbeid ze dan rekenen..
Remklauwen, wiel, voorspatboord, kroonplaat en clippons demonteren/monteren moet toch wel in anderhalf uur / max 2 uurtjes gedaan zijn.. voor een doorgewinterde monteur dis..

Tis dat je helemaal in twenthe woont anders haddik het wel kunnen doen ;)

Twenthe ? ik woon in Drenthe haha

volgens mij rekent motoport 60-65 per uur
 
Ik hoop dat de monteur meer tijd neemt, en even de glijpennen controleert, reinigt, en opnieuw vet, de zitting schoonmaakt, het piepplaatje controleert, losneemt, de zitting er achter reinigt, en ook even de zuiger schoonmaakt, en dan pas de blokken plaatst en de boel vastzet.
iets meer dan 5minuten :)
Dat kan, maar nodig is het niet. Voor de winter mijn blokken vervangen en echt in 5-6-7 minuten, iets in die buurt.
kapje eraf, borgclips eruit, pinnen eruit en met de oude blokken de zuigertjes even terugdrukken , de onderdelen die je nog nodig hebt van de straat oprapen en de boel met nieuwe blokken weer in elkaar zetten.
Anyway, de arbeidskosten voor balhoofdlagers en achterremblokken zullen inderdaad niet in het plaatsen van de remblokken gaan zitten.
De remblokken die ik nu heb zijn Brembo. Wat een waardeloze dingen. Die koop ik nooit meer. Ze remmen slecht en slijten snel. Ik denk dat ze dit jaar al op zullen zijn. Volgende keer koop ik van die JabbaBabba dingen voor de helft van de prijs.
 
Achterrem? wist niet dat die sleet.
Zeker wel, maar het ligt er maar net aan of je 'm gebruikt. 's Zomers alleen op de motor gebruik ik 'm amper. Met duo en bagage , wanneer er best wat gewicht op het achterwiel zit vind ik het wel handig 'm erbij te pakken. Het zelfde geld 's winters of onder andere omstandigheden met minder grip. Ik heb toch nog steeds liever dat mijn achterkant een stapje opzij doet dan mijn voorkant. Maar bij goede wegcondities en sologebruik van de motor heb je 'm niet vaak nodig inderdaad. Ik ben de rem niet anders gaan gebruiken dan voor de blokwissel. Die blokken die erop zaten toen ik mijn SV kocht waren niet nieuw en ik heb er 3 jaar mee gedaan. De Brembo's zitten er een jaar of zo op en zijn al bijna op :? :? :?
Bij geen wezenlijk ander gebruik. Dit was de eerste maar ook laatste keer dat ik die gekocht heb.
 
Zeker wel, maar het ligt er maar net aan of je 'm gebruikt. 's Zomers alleen op de motor gebruik ik 'm amper. Met duo en bagage , wanneer er best wat gewicht op het achterwiel zit vind ik het wel handig 'm erbij te pakken. Het zelfde geld 's winters of onder andere omstandigheden met minder grip. Ik heb toch nog steeds liever dat mijn achterkant een stapje opzij doet dan mijn voorkant. Maar bij goede wegcondities en sologebruik van de motor heb je 'm niet vaak nodig inderdaad. Ik ben de rem niet anders gaan gebruiken dan voor de blokwissel. Die blokken die erop zaten toen ik mijn SV kocht waren niet nieuw en ik heb er 3 jaar mee gedaan. De Brembo's zitten er een jaar of zo op en zijn al bijna op :? :? :?
Bij geen wezenlijk ander gebruik. Dit was de eerste maar ook laatste keer dat ik die gekocht heb.

Brembo's zijn waarschijnlijk een stuk zachter, waardoor de blokken slijten en niet de schijf.
 
Brembo's zijn waarschijnlijk een stuk zachter, waardoor de blokken slijten en niet de schijf.
Dat zal best zo kunnen zijn, maar in dat geval had ik er daardoor wel wat meer remwerking van verwacht. Dat is ook niet beter dan voorheen. Maar een drama is het uiteraard niet. Weer een ervaring rijker zeg maar. Voor wie nieuwe remblokken zoekt: doe hier je voordeel mee. ;)
 
Hoi allen,

Weet iemand van jullie misschien of de kappen van een K8/K9 ook op een K3 zouden passen? :? Het gaat om de rear/back tail fairing links.
 
Weet je het zeker, k3 heeft een ander subframe, deze staat onder een stijlere hoek, ook zijn die zwarte kapjes bij je tank/achter rempotje anders.
Of zijn die kapjes en de hoek het enige verschil.

Ja ik dacht dus inderdaad dat die zwarte plastic frame covers het enige verschil waren, maar op internet was het lastig te vinden dus ik dacht ik check het toch even hier voor de zekerheid.

Maar dan kan ik dus gewoon een K8 kapje bestellen. *O*

Ja die zijn gelijk.

Dank!
 
Hmmmm ja nu begin ik te twijfelen haha..
Klopt dat de K3 idd een ander subframe heeft.. daar had ik even niet aan gedacht..
 
en ook de schetsplaten en voetrem en schakelmechanisme is anders.

Je kan er van uitgaan dat de K3 op zich uniek is.

Ik heb er zo een, een copper.
 
Laatst bewerkt:
en ook de schetsplaten en voetrem en schakelmechanisme is anders.

Je kan er van uitgaan dat de K3 op zich uniek is.

Ik heb er zo een, een copper.

Nice! Ik een blauwe. :)

Die kap zelf leek wel gelijk op de foto's, het lijkt alsof de hoek van het subframe met een andere zwarte frame cover wordt 'gecompenseerd', die is wat anders van vorm bij de K3 dan bij de latere modellen. Maaaar ik heb de kap maar gewoon besteld dus we gaan wel gewoon zien of het past. :+
 
pff eergisteren mijn motor laten omdonderen nu zit er een scheur in de bovenkap, de kap wat om de lamp heen zit en doorgaat aan de zijkant, ik heb zelf een 2004 model, maar nu zag ik op een onderdelen site precies dezelfde kap maar dan 2006 model. past een 2006 bovenkap op een 2004 model ?

2gw9v9t.jpg
 
Laatst bewerkt:
pff eergisteren mijn motor laten omdonderen nu zit er een scheur in de bovenkap, de kap wat om de lamp heen zit en doorgaat aan de zijkant, ik heb zelf een 2004 model, maar nu zag ik op een onderdelen site precies dezelfde kap maar dan 2006 model. past een 2006 bovenkap op een 2004 model ?

[afbeelding]

balen, hopelijk is de koplamp omhanging niet gescheurd.

Volgensmij gewoon de zelfde, alleen het blok is toen gewijzigd

2007 Suzuki SV650S OEM Parts, Babbitts Suzuki Partshouse
 
Kx is het modeljaar, zo is een K3 het 2003 model, K4 2004 etc. Kleuren zullen ook wel verschillen tussen de bouwjaren.

Zit even te kijken op deze website. Volgens hun kwam het 2004 model in de zwarte kleur 33J Pearl Novelty Black (zoals die van jouw) en het 2006 model alleen in rood en blauw. :?
Oh wacht dat is US market, kwam dus wel in het zwart naar Europa.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan