Aankooptip v.d. week 3.0 Waar spanrijders schroot aansmeren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goed he zo'n Honda ;) Make over er overheen, beurtje, strakke bandjes en lekker :]

De bak in modernere vorm nog steeds door EZS geleverd.
Stern maak copieen.
 
Ik zou om een aantal redenen doorgaan met de K100. Meer vermogen, altijd leuk. Maar belangrijker is de onderdelenvoorziening. Deze oude Goldwings raken uitgestorven. Een pakkingsetje, radiator of dynamo gaat je over een paar jaar een vermogen kosten. Je moet dus of je zolder volgooien met wat je nu kan krijgen, of je later scheel betalen.
Een K100 is onverslijtbaar, en BMW heeft nog jarenlang leverbetrouwbaarheid. Doordat die dingen niet stuk gaan koop je voor een habbekrats een motor voor reservedelen.
Ik heb in mijn K75 de voorvork uit een Goldwing zitten. De balhoofdpen is compleet anders. Maar de steek van de vorkpoten ook. Ik heb dus de vork doormidden geslepen en iets smaller weer aan elkaar gelast. Zo kon ik met een filler de BMW kroonplaten gebruiken.
Maar dat is de rationele afweging. Als ik in jouw positie stond zou ik gaan rijden met de Goldwing en de BMW achter de hand houden voor als je genoeg hebt van de elektrische nukken van de Goldwing.
 
Als voorwiel een eml Is heb ik interesse bij evt BMW plannen

heb evt oud type eml ter inruil ook dubbele schijf

Helaas voor jou, maar wat het ook wordt, deze wielen vind ik veel te mooi (technisch mooi) en gaan ook als het BMW wordt gebruikt worden.
 
Beste mensen, bedankt voor alle reacties.

Leuk, dat het om EZS gaat en Stern de nabouw doet.

Zoals het er nu naar uitziet ga ik inderdaad door met de Honda en de K blijft lekker standby.

Als ik het goed begrijp zijn de vorkpootdiameters van zowel K als Wing gelijk?

Ik hoop over een poosje (heb nu even geen tijd) mij wat nadrukkelijker met treffens en zo bezig te houden.
Ik vraag me overigens wel af of ik mijn verhaal in het juiste topic heb geplaatst. :?

Groet,
Ruud
 
Ruud, volgens mij heb je een hele goede koop gedaan, je bent tevreden en als ik het zo lees, moet de betrouwbaarheid ook behoorlijk zijn.
Lekker rijden voor een habbekrats met een combi die het waard lijkt om in te investeren.
Veel plezier er mee! :]
 
Goed he zo'n Honda ;) Make over er overheen, beurtje, strakke bandjes en lekker :]

De bak in modernere vorm nog steeds door EZS geleverd.
Stern maak copieen.
Ik denk dat Kwastert de waarheid weet, maar volgens mij hebben een aantal zijspanbouwers, waaronder Stern en Squire de koppen bij elkaar gestoken en bedacht dat het goedkoper was om een ontwerp, en mal te delen. Ik denk niet dat je kunt spreken van een kopie. Volgens mij is het hoogstens licentiewerk.
 
Het afzeiken enthousiast opbouwend beoordelen is de basis van alle zijspan topics! En jij veegt dat weg alsof het een muizenpoepje is??? :?

Welkom bij de twijfelaars die niet kunnen kiezen tussen en motor of een auto. *O*

Ja hoor, geen enkel probleem met afzeiken maar van persoonlijke voorkeuren kan ik niet zoveel leren. En leren is wat ik juist wel wil.
Kijk, die Mack's en Vanderbilt's op twee wielen is absoluut niet iets waar ik mee zou willen rijden, maar in dit geval is het een pragmatische keuze: of een bestaand span zo goed mogelijk in orde maken, of een complete aan- en ombouw aangaan. En zoals halflive schrijft dat de steek van vorkpoten niet overeenkomt en 'eventjes' moet worden aangepast is ook geen kattenpis. Voor de wielen zal het niet veel anders zijn. Een hulpframe voor de K. vinden en ga zo maar door.
Bovendien, die 1100 is nog niet eens zo lomp :X
Hier ben ik toch weer mijn keus aan het verdedigen terwijl die nog niet eens definitief is. :+

Maar van lieverlee wat zaken verzamelen voor de ombouw naar de K is niet verkeerd. Heb nog tijd genoeg, ben nog geen tachtig.
Kan ondertussen wel mooi met een span rijden. *O* :]

Een ritje naar Zelhem lijkt me trouwens niet verkeerd.
 
Ik denk dat Kwastert de waarheid weet, maar volgens mij hebben een aantal zijspanbouwers, waaronder Stern en Squire de koppen bij elkaar gestoken en bedacht dat het goedkoper was om een ontwerp, en mal te delen. Ik denk niet dat je kunt spreken van een kopie. Volgens mij is het hoogstens licentiewerk.

Inderdaad Halflive. Albert Engbers, Peter Stern en die Engelsman van Squire (of Watsonian) hebben in de 90er jaren gezamenlijk een zijspan ontwikkeld, om de concurrentie aan te kunnen gaan met grote bouwers zoals EML. Het zijn nu eenmaal de ontwikkelingskosten die een zijspan duur maken. Ze hadden onder andere een 'standaard model' op basis van een Suzuki 1100G, meen ik. Allemaal eenzelfde mal voor de bak.
 
natuurlijk een tof ding, maar of hij echt 30.000 eypo waard is? Ik betwijfel het...
 
Regelmatig gezien oa op EGT; dat is pas een geil span...... als ik nou het juiste Staatslot had zou ik geen moment aarzelen!
 
Ik heb net het geld in m'n portemonnee nageteld...
Zit net niet genoeg in om een serieus bod te kunnen doen... B|

http://link.marktplaats.nl/m947189617

Maar verder wil ik hem wel...

Jammer want dat is mijn span.
Ik ga hem helaas verkopen omdat de bakkenist (mijn gehandicapte broer) te slecht is geworden om nog mee te kunnen gaan in de bak.
We krijgen hem niet meer goed in en uit de bak en hij kan ook zichzelf niet meer overeind houden in het bakje.
Maar mocht je iemand weten die het span voor een eerlijke prijs wil overnemen hoor ik het graag.
 
De MV is een schadefiets. Ombouw en spuiten heeft ie zelf gedaan.
Het zijn wel veel uren geweest. Maar of daarmee de prijs gerechtvaardigd is?
Het is me een tijdje terug al opgevallen dat de schade en bouw foto's niet meer op zijn website staan.
maar misschien dat iemand het zo geil vind dat hij er een enorm bedrag voor neertelt. Ik zou eerder aan de helft van de vraagprijs denken.
 
Dat is het achterlicht van de eerste Suzuki Alto, dat is ongeveer de nieuwprijs.

Suzuki_Alto_102.JPG
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan