MV Agusta - bestaat er een mooiere?? Deel 6

ik ben van plan een mv agusta brutale 920 aan te schaffen, echter kan ik daar weinig van vinden?

wat zijn de verschillen tussen de brutale 910 en 920 (bouwjaar 2012)?
 
Goedemiddag!

Ik ben Kjeld en al een tijdje actief op motorforum.
Mijn pa begon een tijdje geleden met een Brutale 750 welke helaas na een schuiver total-loss was. Hierna volgde voor hem een 910R uit 2006 (de ex van Supertol die in de openingspost staat zag ik ;) ) welke hij nog steeds heeft en in de tussentijd had mijn broer een 989R uit 2009 gekocht. Mijn motorverleden : Moto Guzzi V35 Imola II, Moto Guzzi Breva 750, Moto Morini Corsaro 1200, Ducati Monster S4R Testastretta. Daar was ik laaiend tevreden over tot ik op een dag een stukje op mijn vaders 910R reed vanaf het werk. En toen was t klaar..... Sindsdien kon ik nooit meer normaal op die duc rijden want wat reed die MV soepel en lichtvoetig en ook al veel kracht onderin!

En zo geschiedde het dat ik ongeveer een week of 2 geleden een Brutale 1078RR gekocht heb.
Wat een machine! Wel al de koppelingscylinder op het blok vervangen want die lekte maar echt een topmachine :) Verder heb ik er velgstriping op gemaakt wat al een mooi verschil maakt :)

Dit is m!
IMG_1029.jpg


IMG_1030.jpg


En hier samen met die van mn pa.

IMG_1035.jpg


IMG_1036.jpg
 
Rustig hier!
Zit ook op mvagusta.net en daar ook al aangegeven dat ik een beetje geschrokken was van het verbruik van de mv bij de eerste keer tanken. 15 liter op 138km.
Scheen niet helemaal gebruikelijk te zijn aan de hand van reacties die er kwamen. Ik wil de mv een beetje gaan nalopen qua co afstelling en dat soort dingen.

Kan co afstelling (met dat schroefje op de ecu als die uberhaupt op een 1078rr zit) het verbruik beinvloeden als die out of spec staat? En kan een andere mapping/afstellen op een testbank dat eventueel beinvloeden (als de standaard ecu te mappen is)?

Ik heb gehoord dat je de co afstelling via diagnosesoftware kan uitlezen via de lambdasonde, klopt dat? Ik heb de software op cd, die moet ik alleen nog proberen. We willen ook de 910r van mn pa nalopen :)
 
Rustig hier!
Zit ook op mvagusta.net en daar ook al aangegeven dat ik een beetje geschrokken was van het verbruik van de mv bij de eerste keer tanken. 15 liter op 138km.
Scheen niet helemaal gebruikelijk te zijn aan de hand van reacties die er kwamen. Ik wil de mv een beetje gaan nalopen qua co afstelling en dat soort dingen.

Kan co afstelling (met dat schroefje op de ecu als die uberhaupt op een 1078rr zit) het verbruik beinvloeden als die out of spec staat? En kan een andere mapping/afstellen op een testbank dat eventueel beinvloeden (als de standaard ecu te mappen is)?

Ik heb gehoord dat je de co afstelling via diagnosesoftware kan uitlezen via de lambdasonde, klopt dat? Ik heb de software op cd, die moet ik alleen nog proberen. We willen ook de 910r van mn pa nalopen :)
Ik zou een bezoekje aan Mad Racing doen, die hebben de middelen daarvoor. Je kunt het zelf namelijk niet meten en zonder de juiste software ook niet afstellen.

Je hebt er een wide band lambda voor nodig terwijl MV een narrow band sensor gebruikt. Afstellen gaat alleen met software van MV of alternatieven zoals Rexxer, Guzzi diag en die terminals waar ik de naam van ben vergeten.

Mocht je het leuk vinden om er mee te rommelen dan kun je natuurlijk altijd een wide band sensor aanschaffen die je achter in de uitlaat stopt. Dan kun je op straat je CO meten en thuis weer bijregelen.

Check overigens direct ook ff je TPS daardoor liep mijn Moto Morini ooit eens 1:8 ipv 1:12.
 
Rustig hier!
Zit ook op mvagusta.net en daar ook al aangegeven dat ik een beetje geschrokken was van het verbruik van de mv bij de eerste keer tanken. 15 liter op 138km.
Scheen niet helemaal gebruikelijk te zijn aan de hand van reacties die er kwamen. Ik wil de mv een beetje gaan nalopen qua co afstelling en dat soort dingen.

Kan co afstelling (met dat schroefje op de ecu als die uberhaupt op een 1078rr zit) het verbruik beinvloeden als die out of spec staat? En kan een andere mapping/afstellen op een testbank dat eventueel beinvloeden (als de standaard ecu te mappen is)?

Ik heb gehoord dat je de co afstelling via diagnosesoftware kan uitlezen via de lambdasonde, klopt dat? Ik heb de software op cd, die moet ik alleen nog proberen. We willen ook de 910r van mn pa nalopen :)

Dat schroefje zit niet op jouw ecu. Dat is alleen voor de oudere modellen. TPS sensor afstellen is een goede tip. Voor een dealer makkelijk werkje. En verder blijft mijn advies hetzelfde als op mv.net; meten is weten.
 
Laatst bewerkt:
Rustig hier!
Zit ook op mvagusta.net en daar ook al aangegeven dat ik een beetje geschrokken was van het verbruik van de mv bij de eerste keer tanken. 15 liter op 138km.
Scheen niet helemaal gebruikelijk te zijn aan de hand van reacties die er kwamen. Ik wil de mv een beetje gaan nalopen qua co afstelling en dat soort dingen.

Kan co afstelling (met dat schroefje op de ecu als die uberhaupt op een 1078rr zit) het verbruik beinvloeden als die out of spec staat? En kan een andere mapping/afstellen op een testbank dat eventueel beinvloeden (als de standaard ecu te mappen is)?

Ik heb gehoord dat je de co afstelling via diagnosesoftware kan uitlezen via de lambdasonde, klopt dat? Ik heb de software op cd, die moet ik alleen nog proberen. We willen ook de 910r van mn pa nalopen :)

Zoals Lascap ook al zei, ga even langs Madracing.
Met mijn brutale deed ik eerst 140km op een volle tank en nu 225 voor het lampje aan gaat. En daarbij loopt het blok een stukje soepeler.
 
Zoals Lascap ook al zei, ga even langs Madracing.
Met mijn brutale deed ik eerst 140km op een volle tank en nu 225 voor het lampje aan gaat. En daarbij loopt het blok een stukje soepeler.

Zo das een groot verschil. Is dat door een andere mapping? En dat kan ook met mijn standaard ecu?
 
Zo das een groot verschil. Is dat door een andere mapping? En dat kan ook met mijn standaard ecu?

Ik heb nog een wat ouder model, bij mij heeft hij net zo lang gezocht tot dat er een e-prom was die in die buurt kwam, daarna deze nog bijgesteld. Echt top werk heeft hij geleverd! En de prijs viel uiteindelijk echt mee als je gaat kijken hoe veel moeite het gekost heeft.
 
Later met de mv 1 op 11 gereden . Mijn inziens prima dus :) heb het luchtfilter vervangen en die was niet heel erg fris meer. Gelijk toen de tank er toch af was de remvloeistof achter ververst.

Ook was het aliexpress smoke led achterlicht binnen dus kon eindelijk de cnc kentekenplaathouder monteren. Mooi opgeruimd kontje nu :)

Superblij met de MV!
 
Even wat anders, we vermoeden dat er bij mijn pa z'n 910R een bobine kapot is. Hij sputtert sinds kort na de koude start en schiet stationair wat in toeren.
Hij heeft het eerste type bobines, dus zonder kabeltje er aan.
We hebben een tijdje terug 2 bobines gekocht (de modificatie, dus van het euro 3 model met kabeltje er aan) waarvan er al een op zit maar we willen ze allemaal gaan vervangen. Het punt is echter dat de bobines nergens meer te krijgen zijn, ook bij mv niet.

Het betreffen de Beru ZS378 bobines (oe nr 8000A6700)

Heeft iemand er misschien 2 of meer liggen / zijn er alternatieve types die ook passen die nog wel te krijgen zijn?

Het gekke is anderzijds dat het lijkt alsof het gebeurd is nadat we de mv hebben willen uitlezen. We hebben iaw diag en ik wilde het gebruiken om de tps te resetten. Ik kreeg wel verbinding maar op een ander ecu type dan dat er in zijn mv zou moeten zitten. Kon wel alles keurig netjes meten (toerental, gasklepstand e.d.) maar geen TPS reset oid, dus heb er niks aan. Zou het kunnen dat er met uitlezen iets de weg kwijt is geraakt / stuk gegaan is?

Ik verneem graag

UPDATE
We hebben met de resterende nieuwe bobine die we nog hadden liggen de bobine van cilinder 3 vervangen. Ik had water op de uitlaatbochten gespoten en 3 verdampte duidelijk minder snel. Hij ging na vervanging gelijk beter lopen! Toch de bobine gesneuveld dus. We hebben op een demontagesite in italië 4 gebruikte bobines op de kop getikt. Dan hebben we er sowieso 2 extra op voorraad liggen. Soms is het gelukkig simpel!
 
Laatst bewerkt:
Sorry als het al vermeld was maar: hoeveel kilometer heeft die 910 dan gelopen voordat die bobines stuk gingen?
 
Sorry als het al vermeld was maar: hoeveel kilometer heeft die 910 dan gelopen voordat die bobines stuk gingen?

Hij staat op 27*** en de eerste was rond de 25***
Koud wilt hij stationair nog wel eens in toeren schieten (dan hopt het toerental even 200 toeren hoger, alsof hij even overcorrigeert oid). Als de nieuwe bobine's er zijn gaan die er op maar ik denk dat synchroonstellen en tps resetten ook geen kwaad kan bij deze. Echter kan ik die niet resetten...
 
Da's iets om in de gaten te houden dan....mijne heeft dezelfde km-stand. Tot nu toe alleen gelazer gehad met de electronica (fuse) box en een lek bij de waterpomp.
 
Hallo mv rijders!

Na een aantal maanden motorloos te zijn geweest toch weer opzoek naar een motor. Nu kwam ik een mv agusta f3 675 uit 2012 tegen waar ik qua design meteen helemaal weg van was. Nu was mijn vraag heeft er iemand hier toevallig een f3 675 en hoe bevalt deze?
 
Er rijden niet zoveel F3's rond, ik kan je adviseren om eens te gaan lezen op MVAgusta.net Moet je wel in het Engels lullen maar daar komt wel wat meer volk met een F3.

In ieder geval is het een heel andere motor dan je oude Hypermotard. En als je in Juli oud en wijs genoeg bent :P zou ik zeker een proefrit maken. :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan