1981 Suzuki GSX 750 Silver Suzi restauratie

Peter GSX

Die hard MF'er
3 sep 2014
254
13
Zoutkamp
Op veler verzoek, dan toch maar maar er een apart topic voor aangemaakt.
Ik ben bezig met de restauratie van een 1981 GSX 750, het betreft een speciaal model.
Er zijn er 500 van gemaakt. Persoonlijk vind ik haar schitterend. Het grijs/rood heeft me altijd wel aangesproken. Ik rijd ook nog een Honda VFR800 het 50th. anniversery model. Deze is ook grijs met rood.
Wat er zo speciaal is aan de Suzuki weet ik niet. Ik denk alleen de kleurstelling. Motorisch en technisch weet ik niet wat er anders is ten opzichte van andere modellen.
Ik zal wat foto's erbij doen. Moet er nog wel erachter komen hoe ik meerdere foto's in één bericht prop, want dat lukt me nog niet.

Ik doe m'n best het topic bij te houden!!

Gr. Peter
[IMGATT]
full
 
Misschien een domme vraag, maar als je een vrij speciaal model hebt, en je wilt dat restaureren, waarom maak je er dan een andere kleurstelling van? Vind je het origineel niet mooi?

Gespoten velg ziet er verder wel goed uit trouwens.
 
Ik heb begrepen dat de velgen origineel grijs moeten zijn, vandaar.
Anders had ik het ook niet zo gedaan.
 
Maar wat mijzelf ook nog niet duidelijk is, dat ik ook foto's zie van deze motor met een zwart blok.
Er is weinig te vinden op internet....
 
Ik heb begrepen dat de velgen origineel grijs moeten zijn, vandaar.
Anders had ik het ook niet zo gedaan.

Voor zover ik weet, idd Silver kleurige wielen :Y

Reden van deze special edition is tegenvallende verkoop destijds van de gewone gsx.
Eigenlijk zit er niks speciaals op of aan, alleen het rode frame en zilveren kleurstelling en een "uniek" nr.

Edit; en dus "waarschijnlijk" zwart motorblok en zwarte uitlaten en tellerpartij van een gs750
(of misschien gs750T of gsx750L)
 
Laatst bewerkt:
Maar wat mijzelf ook nog niet duidelijk is, dat ik ook foto's zie van deze motor met een zwart blok.
Er is weinig te vinden op internet....

100% zeker ben ik niet maar volgens mij zijn de blokken idd zwart, evenals de uitlaten.

Je moet niet alles geloven wat de kerstman zegt en zeker niet als hij duits schrijft maar;

Re: GSX 750e Silver Suzi?
von Alter Mann » Do 14. Jun 2012, 20:25

Die Silver Suzi's hatten immer den Runden Scheinwerfer, das Cockpit (ähnlich) wie GS 750, schwarzer Auspuff und Motor. Ich habe mir damals, ich glaube 82 od. 83, eine neue gekauft.

Grüsse, Heinz
 
Ja, deze velgenspray kon er zo op, zei de verkoper......dus dat heb ik maar gedaan,haha.

Als je de fiets echt mooi wilt maken en "restaureren" zou ik er dan iig een blank lak over spuiten, liefst 2k of anders alleen maar om de verflaag wat te beschermen. Gaat dan ook wat mooier glimmen :)

Wel success verder met je bouw,leuk !
 
Laatst bewerkt:
Wat er meer anders is aan deze Suzuki dan de gewone GSX weet ik niet. Weet alleen dat het dashboard anders is. En als ik me niet vergis dan is het dashboard van de oude GS.
 
Ik heb een laagje lak over het velgengrijs gedaan. Voor extra bescherming.
Over het blok. Ik denk dat ik dat maar zo laat. Ik heb nog een donormotor, een GSX 750 ET uit 1980, daar zit een zwart blok in, maar hier en daar laat het verf los. Ik vind dat zo lelijk, dan maar geheel blank.
Hij hoeft ook niet 100% precies te zijn, als het origineel..Wel zo veel mogelijk, maar het moet ook betaalbaar blijven.
 
Hee leuk, een echte Silver Suzi!

Ooit, in een grijs verleden, heb ik ook nog zo'n ding gehad. Zag er net iets leuker uit dan standaard!
De mijne was nummer 232, zie het plaatje. Welk nummer heeft de jouwe?

full


Op de buddyseat en het missende logo op het ontstekingsdeksel na was hij origineel. (op de foto helaas met lichte schade)

Zoals je ziet horen de velgen qua kleur wit te zijn met de randen en zijkant van de spaken blank alu.

Succes met het restaureren!
 
Hee leuk, een echte Silver Suzi!

Ooit, in een grijs verleden, heb ik ook nog zo'n ding gehad. Zag er net iets leuker uit dan standaard!
De mijne was nummer 232, zie het plaatje. Welk nummer heeft de jouwe?

[afbeelding]

Op de buddyseat en het missende logo op het ontstekingsdeksel na was hij origineel. (op de foto helaas met lichte schade)

Zoals je ziet horen de velgen qua kleur wit te zijn met de randen en zijkant van de spaken blank alu.

Succes met het restaureren!


Dat was t ja :Y ...............................
een maat van mij had toen ook zo n Silver Suzi, geinig ding :Y
hij had m toen zo vanaf de folder gekocht,
leuk knap m weer netjes op :}
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nu van de donor-motor de wielen gedemonteerd om vervolgens de banden op de andere velgen over te zetten.
Ben je lekker bezig, valt de motor iets scheef. Op zich niks aan de hand, totdat ik er 5 minuten later achter kom, dat er olie uit het blok loopt.......shit. Gelukkig had ik nog wat zaagsel van de draaibank, maar helaas net niet genoeg.
[IMGATT]
full
 
Vanmiddag de velgen weer opgehaald.
Motorcentrum Westerkwartier in Noordhorn heeft de banden omgezet en de lagers eruit getrokken.
Morgen de nieuwe lagers erin en de remschijven er aan monteren en dan is er weer een stukje af...
[IMGATT]
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan