1981 Suzuki GSX 750 Silver Suzi restauratie

Ik probeer de motor zo origineel mogelijk te maken. Ik was op zoek naar tandwielen en een ketting.
Om de prijs van de restauratie een beetje binnen de perken te houden, ga ik op koopjesjacht.
Via het forum heel goedkoop aan tandwielen gekomen, ikke blij. Maat 630. Dit is nog wel te krijgen, maar niet zo gangbaar meer. Met een paar jaar is deze maat eruit(is mij verteld).
Ik op internet op zoek naar een ketting en kom in Groningen terecht. Lekker dichtbij. Ik erheen.
Kreeg ik toch even de deksel op de neus.....€180,- voor de ketting! Daar koop je een gehele set voor!
Ik baalde als een stekker. Die verkoper zag dat en ging voor mij nog eens rondbellen. En omdat hij mijn project leuk vond, had hij een ketting voor mij voor inkoopsprijs, nog €140,-
Heel schappelijk van hem. Nu ben ik totaal alsnog €170,- kwijt.
Tip voor iemand die ook met een oude motorfiets bezig is. Regel een 530 ketting !!!!!!
Deze zijn er voor elke motor en een stuk voordeliger.
 
Is inderdaad zo, bij jossmit kost complete set 127 euro voor 530.
Bij roukema kost alleen een 630 ketting al 127 euro. (102links)

Plus dat de 530 nog overige voordelen biedt (oa lichter) , alleen rest dus de originaliteit van de 630 ketting....

Helaas kom je sommige dingen pas te weten zodra jeje zuur verdiende centjes al uitgegeven hebt -O-
 
Ja, achteraf had ik gewoon een 530 set erop kunnen zetten. Niemand ziet dat toch,haha.
Laat het een les zijn voor het volgend project!
 
Gisteren een poging gedaan om de vorkpoten te polijsten.
Voor een beginner, vind ik het niet slecht !
[IMGATT]
full
 
Ik heb gekeken naar een nieuwe sensor, die kost €56,50
Nu met draden en giethars, ben ik de helft kwijt.
Goeie service gehad van www.polyestergigant.nl !!!!
 
Tof dat je de gear indicator hebt aangepakt. Hopelijk maken de kabeltjes geen kort sluiting, ziet er aardig op elkaar gepropt uit.
 
Ik heb de draden doorgemeten, voordat ik de giethars erin deed!!!
Dat leek me wel een goed idee. ;)
 
Vandaag de tank in de twee componenten epoxy gezet.
De afgelopen 4 weken heeft er een mengsel in gezeten van 1/3 azijn en 2/3 water.
Dit heeft goed gewerkt. Enorm veel roestbladders en bruin water kwam uit de tank.
Daarna heb ik de tank met sop omgespoeld en toen met schoon water, tot er geen zeep meer uit de tank kwam. De tank laten drogen en als laatste met een halve liter wasbenzine gespoeld, om het te ontvetten.
De twee componenten gemixt en erin gegooid. Toen een dik kwartier met de tank gedraaid en gedraaid om zo de epoxy overal te krijgen.
Nu moet het een week uitharden. Dat komt goed uit, want ik moet toch 2 weken werken.
Nu de foto's.
Gr. Peter
full
 
je kan beter ontvetten met thinner, wasbenzine en terpentine zijn olie producten en laten een vet laagje achter
 
Even weer een up-date.
Ik heb zelf de zwarte delen gespoten. Hier en daar zie je nog iets van reliëf in de verflaag, maar daar moet ik maar genoegen mee nemen. Ik was bang, dat wanneer ik alle oude verf eraf zou schuren, dat je dikke krassen in het aluminium krijgt.
Ik ben tevreden.
full
 
Ziet er netjes uit. Zit altijd veel werk in dergelijke onderdelen weer netjes maken.
Wanneer je krassen krijgt in aluminimum gewoon met fijner schuurpapier naschuren totdat de krassen weg zijn.
 
Heb je je voorvork eerst geschuurt? Of gewoon op gepoetst met belgom ofzo?
 
T2T, belgom zegt me niks.
Op de voorvork zat op bepaalde plekken nog een dun laklaagje, dat heb ik voorzichtig weg gehaald met een stanley-mes, daarna met een professioneel polijstset bewerkt. Gekocht op een motorbeurs.
 
YES.
Het frame, brug en ander toebehoren is terug van de spuiter.
Alles is gestraald, voorzien van een epoxy-primer en een superharde lak.
Nu kan ik verder met opbouwen van motor!
*D
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan