Het zijspan café deel 3 ...Nieuwe ronde!..

Dank @kermitc. Inderdaad Leotje. Fijn dat het goed gaat. Heb de bouw van zijn klassieke racer met plezier gevolgd en nu is het al lange tijd stil. Vandaar.
 
Jammer. Maar laat het gewoon op planning staan. Geven mooie dag aan.
 
Posting van iemand op FB;

Ik heb nu een bak, kan iemand daar effe binnen drie weken een zijspan van in elkaar bakken :')
Alsof iedereen in de kantine zit te wachten tot hij belt.... :') :')
 
Aan elkaar bakken moet lukken binnen drie weken. Alleen ik kan er pas medio december aan beginnen, er liggen nog een aantal projecten al langere tijd op me te wachten..... O-) :+
 
Posting van iemand op FB;

Ik heb nu een bak, kan iemand daar effe binnen drie weken een zijspan van in elkaar bakken :')
Alsof iedereen in de kantine zit te wachten tot hij belt.... :') :')

Een beetje zijspanbouwer heeft toch een nestje personeel op het schap zitten O-)

:W
 
Voor de liefhebber heb ik net een filmpje op youtube gezet van onze trip in Noorwegen in 2015

 
Geweldig mooi Ruud, die staat hoog op de verlanglijst met solo of span. Maar eerst weer een weekje Alpen 10 juni.
 
Laatst bewerkt:
Ziet er netjes uit, maar 'uniek' vind ik dan weer een beetje overdreven.

Mss de staat van onderhoud.. Ik ken de man en het is een beetje een perfectionist wat betreft z'n motor. Draaier van beroep dacht ik en heeft de naven enzo nagemaakt van RVS. Was altijd een erg net en goed rijdend ding.

Ik heb overwogen om hem zelf te kopen, maar ik vind de bak te klein. Een knappe losse bak 1.5 zit is lastig te vinden. Verder is ie mooi compleet, zelfs aanhangertje erbij.
 
Laatst bewerkt:
Heb lang niets meer van Leo gehoord. Zou alles goed met hem zijn?
Dank je, het gaat goed met me. Alleen komen er in het leven wel eens wendingen voor die de boel een beetje op zijn kop zetten. De details doen er even niet toe. Ik had even een time-out nodig en daar hoorden geen zijspannen bij (op één uitzondering na, daar kom ik zo op)
Het zijspanracen heb ik voorlopig even stopgezet, Wim rijdt nu met een andere bakkenist. Wim is niet zo'n schrijver dus zal er in het racetopic ook niet veel gebeuren. Helemaal gestopt ben ik niet, ik heb nog voldoende materiaal liggen om (minstens) nog een racespan op te bouwen maar ik doe het even rustig aan :z . Ik heb nog wel genoeg plannen :X , klaar met spelen ben ik zeker nog niet.

Nu die ene uitzondering, vorig seizoen heeft een zijspanraceteam een span gekocht dat ik in 1988 gebouwd heb en daar zijn in de loop van de jaren door anderen wat veranderingen aan aangebracht die niet allemaal even gunstig hebben uitgepakt B| . Rechtdoor ging allemaal wel maar op een circuit kom je onvermijdelijk ook bochten tegen.....Afgelopen winter heeft dat team gevraagd of ik daar eens naar wilde kijken en aangezien ik heel slecht nee kan zeggen heb ik dat maar gedaan. Gelukkig vielen de problemen mee en was één en ander in een weekendje gepiept. Toen kwam de hamvraag, wat krijg je van ons? Ik vind van mezelf dat ik best wel een aantal dingen aardig kan, maar waar ik zeker niet goed in ben is, (buiten het al eerder genoemde nee zeggen) is om geld vragen. Om kort te gaan, het team heeft me toen als tegenprestatie uitgenodigd om mee te gaan naar het circuit van Val de Vienne in Frankrijk waar ze een week zouden gaan testen. (en als ik zoet zou zijn mocht ik misschien ook wel een paar rondjes rijden O-) )
 
full

Even proefzitten.
full

En dan in het pak, samen met een andere oudgediende, Willem van Dis.
full

Ik kan terugkijken op een fantastische week, heerlijk gereden. Kan het je echt aanbevelen Slijptol!
 
Terug
Bovenaan Onderaan