Het zijspan café deel 3 ...Nieuwe ronde!..

Ik zou ook geen kind op de fiets vervoeren, wat er niet kan gebeuren als je aangereden wordt. Buitenspelen, alleen naar het zwembad, nee, vooral niet doen!
In de UK hoef je in een zijspan helemaal geen helm op, vooral niet naartoe gaan.
 
kan de verzekering ook moeilijk gaan doen als je niet aan de wettelijke eisen voldoe.
En wil je dat je kind aandoen ??

De verzekeringszaken regel ik zelf wel, dat wil ik de kinderen inderdaad niet aandoen. 's Avond er zelf aan denken dat ze de fiets binnen zetten is al moeilijk genoeg, en dan moeten ze er ook nog aan denken dat ze de konijnen voeren. Die verzekering krijgen ze nooit geregeld. :N
 
Goed lezen mannen. Het is in Nederland wettelijk verboden om zonder goedgekeurde helm op een motor en in een zijspan te zitten.
Bij een ongeval kan de verzekering besluiten niet uit te keren. En dan mag je de rest van je leven dokken voor de medische kosten. Wil je als ouder dat risico lopen ?
 
Goed schrijven Piere. Je schrijft dat je de kinderen de narigheid van verzekeringsperikelen niet aan wilt doen.

Verder: Goed dat je er de medezijspanners op de gevaren wijst. Maar ik vind dat ik zelf wel uitmaak of ik m'n kinderen in een zijspan laadt, of niet. Dat is de keuze die elke ouder zelf moet maken. Het maakt mij eigenlijk niet uit wat een ander daar van vind. IK heb bijvoorbeeld voor me zelf de keuze gemaakt dat m'n eigen kinderen mee mochten. Andermans kinderen niet.....
 
Hallo Pierre, ik vind dat je helemaal gelijk hebt. Je neemt een risico met de verzekering, als je je kids meeneemt zonder ggk helm.
Maar toch mogen ze van mij mee in onze bak, we nemen dus dat risico.
Vroeger, als kind, zat ik ook voor in de auto bij pa of moe (tweepunts-gordel), want een kinderstoel of zit-verhoger had je nog niet.
Er mag zoveel niet en dat wordt steeds erger; het is letterlijk genomen onverstandig om bepaalde leuke dingen te doen zonder volledig ingedekt te zijn.

Maar daarmee is elke vorm van avontuur uitgesloten!
 
Goed lezen mannen. Het is in Nederland wettelijk verboden om zonder goedgekeurde helm op een motor en in een zijspan te zitten.
Bij een ongeval kan de verzekering besluiten niet uit te keren. En dan mag je de rest van je leven dokken voor de medische kosten. Wil je als ouder dat risico lopen ?
Je wil als ouder helemaal niet dat je kinderen beschadigd raken. Maar om dan je kinderen in een beklede kamer op te sluiten hoeft ook niet. Je moet het risico aanvaardbaar houden. Een ski helm is een goed alternatief. Het beschermt en is veiliger als een motor helm.
En ach wettelijk verboden, heb jij nooit een bekeuring gehad? Het gaat om de eerste paar ritjes, als ze een jaar of vier oud zijn kunnen ze een jethelm op.
 
Hmm, volgens mij heb ik een wettelijk verplichte WA verzekering die er voor is om de tegenpartij altijd de schade te kunnen vergoeden als ik fout zit.
En als je een verzekering hebt die aan jou dient uit te betalen dan heb je 2 keuzes
1 - je houd je aan de voorwaarden (lezen die krengen mijne heren)
2 - of je houd je er niet aan (hoef je ook geen verzekering af te sluiten
Dus dat geneuzel over verzekeringen, wordt er zo ontzettend moe van
 
Tijd voor een biertje.

Vanavond nog een uurtje met de XL500 aan het spelen geweest, en ik ben wederom (tweede keer al) fors op mijn plaat gegaan. Op een mooi, lang, onverhard pad met nogal wat blubberige stukken lag ik ineens op de grond. De schade lijkt mee te vallen: Pijnlijke linker arm en pols, pijnlijke knie en een dikke lip.

De XL heeft het er goed vanaf gebracht. Alleen het stuur is nu nog wat krommer.

Verstand komt met de jaren, zegt men. Ik vraag me af hoe oud ik wel niet moet worden om wat slimmer te zijn. -O-

Maar verdomd, het is zo leuk om met dat ouwe ding door het zand en de bagger te scheuren. *O*
 
Hihi... Het klinkt wel heeeeel bekend... Hahaha

Maar heb je inmiddels wel het 21"voorwiel met noppen er in zitten?
 
Tijd voor een biertje.

Vanavond nog een uurtje met de XL500 aan het spelen geweest, en ik ben wederom (tweede keer al) fors op mijn plaat gegaan. Op een mooi, lang, onverhard pad met nogal wat blubberige stukken lag ik ineens op de grond. De schade lijkt mee te vallen: Pijnlijke linker arm en pols, pijnlijke knie en een dikke lip.

De XL heeft het er goed vanaf gebracht. Alleen het stuur is nu nog wat krommer.

Verstand komt met de jaren, zegt men. Ik vraag me af hoe oud ik wel niet moet worden om wat slimmer te zijn. -O-

Maar verdomd, het is zo leuk om met dat ouwe ding door het zand en de bagger te scheuren. *O*

Je gaat je daarmee verongelukken , ik zal eens langs komen met de aanhanger , gooi het wrak er maar in , ik zal er wel mee naar het containerpark mee gaan.. :Y
 
Hihi... Het klinkt wel heeeeel bekend... Hahaha

Maar heb je inmiddels wel het 21"voorwiel met noppen er in zitten?

Yep, de andere vork (van een XR500R, blijkt) zit er in, met het 21 inch wiel. De voorrem is in orde gemaakt, want na de eerste keer remmen was de remvoering losgekomen van de remblokken (remsegmenten, eigenlijk). De achterband is trouwens ook vervangen, want daar zat een scheur in. Ik moet alleen nog een koplamp plaatsen, die zit er nog steeds niet op na het vervangen van de voorvork.
 
Vandaag met nitromax "even" in hardenberg geweest.
Leuke onderdelen voor de hercules gezocht, en zelfs ook nog wat gevonden.

En vlak bij de ingang nog twee bekenden zien staan.

2zxnuqp.jpg
 
Aan motorparts niet zo zeer, maar was ook niet echt op zoek naar iets specifieks.
Wel een lucht tolletje, lucht knabbelaar en lucht powerfile gekocht om mijn verzameling lucht tools uit te breiden (heb sinds kort een fatsoenlijke dikke compressor :) )

Had na de middag nog wel een uitgebreider rondje willen doen om onzinnige aankopen te kunnen doen... Maar de regen heeft me toen toch laten besluiten naar huis te gaan
 
Wij hadden ook nog het 1 en ander gevonden 2 betaalbare achterbandjes voor de Harlie combi van Koos,
flink wat slijpschijfjes, voor Ben
Menno had wat kleine knipperlichies gevonden voor de ombouw van zijn Gouwewing
en ik had een koplampie gevonden voor mijn kuipje en een mooi werkplaats handboek voor de BMW
 
Al met al dus weer goed zaken gedaan


:Y

Ik zag gister alleen dat de "dogbones" die ik had gevonden voor de hercules toch niet goed zijn.
Ik heb alle delen bij elkaar moeten zoeken in een groot krat en de kleine halve maantjes die aan de onderkant zitten, en waarvan ik dacht dat ze op elkaar pasten, passen dus niet. Ik moet daar dus wat anders voor gaan bedenken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan