Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

vr6piloot

MF veteraan
13 mrt 2005
11.318
12
saen
Vooral zo doorgaan dames en heren, en natuurlijk mooie foto's posten! :)

Part 1 Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?!

Part 2 Wat heb je vandaag aan je motor gedaan? [deel 2]

Part 3 Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Deel 3 alweer!!!

Part 4 Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Deel 4!!!

full
 
Laatst bewerkt:
De kleppen afgelopen week gecheckt..

Kost me een nieuwe:
Topkuip
Timing inspection plug
Timing inspection cover pakking
Clutch cover
Clutch cover plug
:(

Enige voordeel is dat de kleppen nog niet gesteld hoeven worden..
 
De kleppen afgelopen week gecheckt..

Kost me een nieuwe:
Topkuip
Timing inspection plug
Timing inspection cover pakking
Clutch cover
Clutch cover plug
:(

Enige voordeel is dat de kleppen nog niet gesteld hoeven worden..
:o
 

Vertel mij wat.. Waarschijnlijk heeft de motor niet goed op de bok gestaan, toen ik langs liep viel hij er af. Gelukkig enige schade een barst in de topkuip, andere van carbon is als het goed is al onderweg.

Daarna kreeg ik de timing inspection plug niet los (suzuki kwaaltje), deze dol gedraait en ook een nieuwe voor besteld. Maar in de haast per ongeluk een clutch cover plug besteld (wel een mooie van Yoshimura). Deze wou ik dus toch gaan gebruiken, maar ook deze zat zo vast dat ik hem niet los kon krijgen (2 bouten in gedraait en met een pijp van 1 meter er tussen en aan gaan hangen, geen beweging in te krijgen) clutch cover kan dus ook weg gegooid worden.

Clutch cover pakking is nog heel gebleven, maar die van de timing inspection cover niet, dus ook maar een nieuwe voor gehaald.

Al met al een hoop shait om een paar klepjes te checken. De krapste stond nog op 0.12, tolerantie is 0.10 dus kan nog wel een seizoen mee :)
 
De spullen voor een beurtje ontvangen, dus nu maar even inplannen.
 
Zoveel mogelijk stekkers nagekeken en ingespoten tegen vocht. Ook alle zekeringen eruit gehaald, pootjes opgeschuurd en met contactspray weer terug erin. Wellicht volledig nutteloos, maar geeft mij tussen de oren een lekker idee dat alles weer eens nagelopen is. :P

Van de week nieuwe accu erin, deze is na 10 jaar afgeschreven, van de week wilde hij al een paar keer niet starten, gelukkig had ik een 12V batterij bij me, die met een snoer aangesloten aan de accu en zo kunnen starten. :)
 
Door overgangsregeling gedwongen winterstop voor de R 90/6 dus maar eens werk gemaakt van het opheffen van de lekkage van de stoterstangrubbers.

Cilinders eraf, gelijk maar kleppen en kop netjes gemaakt, cilinder gehoond ( alles zag er eigenlijk wel netjes uit maar heb hem enkele jaren geleden gekocht zonder historie, wel van liefhebber ), als het er toch af ligt gelijk maar wat aandacht aan besteden ;)

Foto-FE68UVVE-G.jpg


Foto-BIFMFLEG-G.jpg


Foto-VABXURPL-G.jpg


Foto-PMMUXACY-G.jpg


Kan gelijk blok goed schoon maken zo zonder cilinders/uitlaten etc

Pakkingen en nieuwe zuigerveren bestellen en alles weer in elkaar.


Linker uitlaatkrans had wat overredingskracht nodig :+

Foto-4DOCZY6S-G.jpg
 
Tankje kaal gemaakt, en WD 40 overheen gespoten voor de roest,
Alleen nog keuzes maken voor de kleuren haha

 
Dynamo-deksel en pakking vervangen, oude zat nog wat schade op van de vorige eigenaar.
Gelijk ook maar de bellypan een keer grondig gereinigd en kleine koelwaterlekkage ontdekt dus slangenklem maar wat aangedraaid.
 
full

full

full

busjes gemaakt en oude verf van de uitlaten, wat een pokkewerk, nu weet ik weer waarom ik een hekel aan polijsten heb :Y :(
 
Vertel mij wat.. Waarschijnlijk heeft de motor niet goed op de bok gestaan, toen ik langs liep viel hij er af. Gelukkig enige schade een barst in de topkuip, andere van carbon is als het goed is al onderweg.

Daarna kreeg ik de timing inspection plug niet los (suzuki kwaaltje), deze dol gedraait en ook een nieuwe voor besteld. Maar in de haast per ongeluk een clutch cover plug besteld (wel een mooie van Yoshimura). Deze wou ik dus toch gaan gebruiken, maar ook deze zat zo vast dat ik hem niet los kon krijgen (2 bouten in gedraait en met een pijp van 1 meter er tussen en aan gaan hangen, geen beweging in te krijgen) clutch cover kan dus ook weg gegooid worden.

Clutch cover pakking is nog heel gebleven, maar die van de timing inspection cover niet, dus ook maar een nieuwe voor gehaald.

Al met al een hoop shait om een paar klepjes te checken. De krapste stond nog op 0.12, tolerantie is 0.10 dus kan nog wel een seizoen mee :)

Wat koste dat allemaal, als ik zo vrij mag zijn om te vragen? (antwoord per PM mag ook)
Want stiekem moet ik al die dingen ook nog eens vervangen na...jawel het kleppenstellen :P
 
ff met de KLE naar de wasbox geweest om de derrie van de offroadrit van 2 weken geleden er af te spoelen. Ding leek wel een rijdende kleibonk :P
 
MPR4 achterbandje gekocht en gemonteerd, en meteen nieuwe remblokken achter. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan