Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Langs de IJssel mee gereden....redelijk weer.
Zo hé, was het warm genoeg ?


})

Ik heb de deksels van de R 1100 GS zijkoffers Zilver Metallic gespoten met FoliaTec/Plastidip nadat ik alle krassen eruit geschuurd had. Zien er weer netjes uit ( te netjes voor zo'n ouwe fiets eigenlijk ;) )

Foto-ZUXWD463-G.jpg
 
Dat is netjes gedaan. Wil de skidplate van mijn koekblik (deel van de bumper) ook met die kleur plastidippen. Hoeveel heb je voor zo'n koffer nodig gehad? Denk dat de oppervlakte van de koffer aardig overeen komt met die skidplate. In ieder geval mooi glad resultaat zo :9
 
Zo hé, was het warm genoeg ?


})

Ik heb de deksels van de R 1100 GS zijkoffers Zilver Metallic gespoten met FoliaTec/Plastidip nadat ik alle krassen eruit geschuurd had. Zien er weer netjes uit ( te netjes voor zo'n ouwe fiets eigenlijk ;) )

[afbeelding]
Fraai werk!

Maar qua temp. had het van mij ff een 5-10 graden warmer mogen zijn....voordeel was dat het met fietsers op de dijk niet zo heel druk was...
 
Dat is netjes gedaan. Wil de skidplate van mijn koekblik (deel van de bumper) ook met die kleur plastidippen. Hoeveel heb je voor zo'n koffer nodig gehad? Denk dat de oppervlakte van de koffer aardig overeen komt met die skidplate. In ieder geval mooi glad resultaat zo :9
2 deksels dik in de FoliaTec: bijna één spuitbus, waren zwarte deksels dus moest goed dekken.Veel hoeken en rondingen.
 
Ok, weet ik wat ik bestellen moet *D
Zal ook flink moeten schuren, vorige eigenaar had volgens mij wat moeite met aanhangers op de trekhaak te gooien, krassen all over the place :/
Maar met zulk strak resultaat ga je wel weer vrolijk worden. *O*

Thanx voor je info.
 
Laatst bewerkt:
Een ernstig vastzittende bout los gedraaid van de achterbrug..

en mijn imbus brak terwijl ik de achteras wilde losmaken.

pffffff
 
Vandaag mijn sportuitlaat even eraf gehaald.
Bij het uithalen van de DB-killer, was de vijs erin gevallen, en was er onmogelijk zo uit te halen.
Dan maar ff de uitlaat eraf gehaald dan :)
 
Vandaag nix .
Maar gisteren m'n carb terug gekregen van Marc van Caramba motorcycles.
Die ging kijken of hij daar in begrensd was en gelijk ultrasoon gereinigd.
En Marc kwam er achter dat de gasschuiven waren aangepast.
En gelukkig had ik hier nog een carburateur set liggen dus kon ik kijken .
Dus gisteren terug gehad en ik heb de gasschuiven die ik hier had overgezet .
En warempel hij draaide vele malen beter stationair .
Dus gisterenavond gelijk maar ff testen of hij nog begrenst was.
Inhalen was gewoon kak met de 25kw .
Maar nu phoe dat gaat stukken beter zeg.
En blijft nu vol doortrekken
Dus de gasschuiven waren de boosdoeners .
Nu dus vol vermogen .
Heerlijk is dat om niet te hoeven knijpen van damn ik red het niet .
 
SW motech tas voor op mijn nieuwe R1 2015. Eerst een tas van Yamaha geprobeerd maar dit paste niet. Kon met mijn armen niet meer bij de clip ons!! Motech sport EVO top tas en makkelijk op de tank te klikken.
 
je was er ondersteboven van *D

gisteren de remblokken en -schijven van de Honda vervangen. niet dat de blokjes op waren, maar het is toch een prettig idee om met vers remspul naar de Stelvio te rijden.

 
Laatst bewerkt:
Wat ik gedaan heb vandaag is niet veel. Ben tot de conclusie gekomen dat i een lekkage heb in het koppeling systeem. Morgen even naar een dealer om te laten repareren.
 
Dat ultrasoon reinigen van carburateurs lijkt wel motorrijdershobby #1 te worden, was dat vroeger ook al zo of komt dat puur doordat er tegenwoordig alcohol wordt bijgemengd?
 
Vandaag stroom en spanningsmeting verricht aan mijn nieuwe R1. Accu (2e sinds 1 week) was wederom leeg. Accu doorgemeten, lekstroom gemeten, waarschijnlijk euvel gevonden.
 
Niets, sinds hemelvaartsdag staat hij schoon onder de laken....en vd week blijft dat ook zo omdat ik laat vh werk ben en de knollen op heb.
 
gisteren de remblokken en -schijven van de Honda vervangen. niet dat de blokjes op waren, maar het is toch een prettig idee om met vers remspul naar de Stelvio te rijden.

Hmm, is dat niet wat snel? Gooi je die blokkies dan ook direct weg of gebruik je ze later nog na Italië?
 
Wel goed inremmen van te voren! Maar zou ze na terugkomst weer omruilen. Die oude kunnen nog wel ff mee hoor..
 
Oude trekhaak beetje opgelapt en op motor gezet.
Aanhangertje in orde gemaakt en snel in actionzwart gespoten.
Morgen nog even bekabeling vd motor controleren, zit nl dicht bij t achterwiel.
Dan na sluiting een proefrondje. Ik ben benieuwd. Kan ik iig alle camping meuk meenemen die ik per se nieuw moest kopen :')
 
Vandaag nix .
Maar gisteren m'n carb terug gekregen van Marc van Caramba motorcycles.
Die ging kijken of hij daar in begrensd was en gelijk ultrasoon gereinigd.
En Marc kwam er achter dat de gasschuiven waren aangepast.
En gelukkig had ik hier nog een carburateur set liggen dus kon ik kijken .
Dus gisteren terug gehad en ik heb de gasschuiven die ik hier had overgezet .
En warempel hij draaide vele malen beter stationair .
Dus gisterenavond gelijk maar ff testen of hij nog begrenst was.
Inhalen was gewoon kak met de 25kw .
Maar nu phoe dat gaat stukken beter zeg.
En blijft nu vol doortrekken
Dus de gasschuiven waren de boosdoeners .
Nu dus vol vermogen .
Heerlijk is dat om niet te hoeven knijpen van damn ik red het niet .
Mooi dat je t zaterdag al weer in huis had.

Rustig aan he! ;)
 
Hallo,

Niet wat ik vandaag, maar de afgelopen winter aan mijn motor heb gedaan. Want hij heeft een complete metamorfose ondergaan.

Zo kocht ik hem eind vorige jaar:

full


Zwart met, wat later bij de spuiter bleek, een dichtgeplamuurde flinke duik in de tank en met een grijs zadel.

Na een wintertje flink klussen ziet hij er nu zo uit:

full


Hoofdkleur is donkergrijs metallic (BMW B90 Sophistograu): Tank, voor- en achterspatbord, zijwangen en gedeelte met handgrepen onder zadel.
Verder wat pianozwarte accenten: Zijstukken koplamp en radiateur, RVS radiateur grill en gedeelte om uitlaten.

Naast het spuitwerk nog een hele waslijst aan veranderingen:
- Nieuwe banden. Pirelli Angel GT
- Zwarte haakse ventielen
- Zwart zadel
- LED achterlicht
- RVS radiateur grill met Yamaha logo
- Nieuwe achterspatbord en achterkap van de klokunit
- Oude LED knipperlichten vervangen
- Grijze reflecterende velgstriping
- Rem- en koppelingshendel vervangen voor verstelbare en wegklapbare exemplaren
- Gipro X versnellingsindicator
- Ferrara II stuureind spiegels
- Nieuwe tankpad, Yamaha emblemen (3cm 3D) en knie-beschermingsfolie op tank
- Telefoonhouder en USB-voedingsstekker
- K&N luchtfilter

Binnenkort alleen nog de originele remleidingen vervangen voor een stel Goodridge RVS exemplaren, en dan is het voorlopig wel weer eens genoeg geweest. Tijd om vele mooie kmters te gaan maken de komende maanden.

Groet,
Alex
 
Laatst bewerkt:
- Wieltjes mat zwart gespoten ( gepolijste velgranden horen niet op een SS :N )
- Rimstriping op maat gemaakt en geplakt.
- Vorkpoten en remmerij opgefrist.
- Rode "R" stickers gesneden en geplakt



Staat er weer een stukje sportiever bij. :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan