Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Remvloeistof van de C-ABS remmen vernieuwd bij de CB 600 met het nieuwe vacuüm ontluchting setje van 19 euro *O* (super handig):

full



Luchtfilter vervangen, olie ververst, nieuw filter:

full



Hij is weer klaar voor:

full



Volgende week hetzelfde doen, maar dan bij de 600 RR. :)
 
Bij mijn ZZR1200 rambol, stuurverhogers en kofferrek gemonteerd. En de accu er weer ingedaan. En toen wilde die niet starten :( Pokke carb fietsen -O-
 
Tanktas geplaatst en ook geprobeerd om mijn stuurspiegels te plaatsen maar ik heb helaas niet de juiste bar ends gekregen en op de koop toe kwam 1 van de spiegels met een kras uit de verpakking.
full

full

full
 
Een nieuwe lithium accu geplaatst :)

Deze paste niet zo goed ,dus met een vuisthamer erin geslagen.
Dat werkte :Y
 
Laatst bewerkt:
Creatief met bierblikje en slangklemmen geweest.
Demper van m'n Pan was bij de collector afgebroken.
Het hoeft maar een maand of twee, drie te blijven zitten en ik wil er geen geld meer aan uitgeven.
 
beetje gepoetst accu opgeladen en vloeistoffen gecontroleerd, morgen lenteweer stukkie rijden.
 
Vliegen van vorig jaar er afgewassen, en een stukje gereden om de spinnenwebben uit de akra te blazen. Tevens de pk gewicht verhouding geoptimaliseerd. 8 kg afgevallen, eerste keer dat mijn pak niet gekrompen is gedurende de winter. :+

Morgen toertje doen. :]
 
Laatst bewerkt:
Gisteren gewassen en vandaag in wax gezet :)
Glimt weer en lijkt net nieuw :D (apart van de krassen en loskomende lak) Ooit eens weer opnieuw spuiten :)
 
Zo'n 4 maanden aan vuil eraf gewassen, en de bekraste "winterkappen" van de koffers gehaald en de onbeschadigde "zomerkappen" er weer opgezet.
 
Niet aan de motor, wel de helm.
Ff van de vliegen, krassen en vuil ontdaan en in de wax gezet. Makkelijker schoon te maken de volgende keer :)
 
2e hands rekje gescored


IMAG6622_1.thumb.jpg.f394f70cfcea8413db595d21227d54b4.jpg


Kan ik mijn kampeermeuk meenemen naar het WSBK weekend in Assen :-)
 
Het is de Aliexpress versie en binnen een week was hij hier bij mij op de stoep. De leverancier had netjes de waarde op $ 10 gezet, dus geen invoerrechten. :+ Maar hij past niet in de standaard BMW koplamp. Op zoek naar een mogelijkheid om hem passend te maken. Ik vond een filmpje op youtube van iemand die een Ducati Monster 620 had voorzien van een hele set van Motodemic. Die koplamp lijkt wel heel veel op een koplamp van een R1150R. :P
. Maar dat betrof wel een complete J.W. Speaker 8790 adaptive set met inbouwring er bij. Die adapterring is er ook los op de website van J.W. Speaker. http://www.jwspeaker.com/products/motorcycle-headlight-adapter-kit-100/0703401/
Dus contact met Brad Wood van Motodemic of zij die adapter ring los verkopen. Yep. zie Ducati 7 Inch Headlight Adapter Ring • MOTODEMIC (zo nieuw, dat ze nog geen plaatje hebben en er nog niet naar verwijzen op hun website, maar hij staat er wel voor Ducati, BMW noemen ze niet eens). Hun website rekent zelfs de verkeerde hogere vervoerkosten (bug in de website). Contact met Brad Wood en ze storten het bedrag terug, dus correcte kosten in rekening gebracht. Besteld en binnen een week was die adapter er (die is dus iets duurder dan de lamp). Weer geen invoerrechten hoeven betalen. 8-)
De AliExpress koplamp past perfect in de Motodemic adapter voor de J.W. Speaker adaptive 8790. Past precies, echt strak :} (reflectie links is van een stom bord voor op de fietsendrager van de camper)
8790LED_zpssz9uzb63.jpg

Hier met dimlicht aan
8790%20LED%20Dim_zps4gwwghzp.jpg

Mijn allereerste foto was met grootlicht aan.
Lamp werkt perfect, geeft ook de zelfde opstartcyclus. Helaas door griep nog niet s'avonds wezen rijden met dit mooie weer. Maar wat een bak licht op mijn oprit, echt meer dan die standaard H4.
Binnenkort avondje rijden. :]
 
Laatst bewerkt:
ik heb laatst een chinese Xinling e-bromscooter op de kop getikt, 2de hands met 37km op de klok, daarna 7j stil gestaan dus batterijen defect. Die er dus nieuw in gezet. Bandjes op spanning gezet en gaan met dat ding, 57km/h, lol. (48V, 4x 20Ah accu, brushless e-motor van 1,5Kw)
Maar het viel mij bij de eerste proefrit op dat het stuur wat los zat, dus die bout vast gezet. Toen bleek ook een bout van de middenbok los te zitten... dat is toch niet normaal. Toen ben ik alle belangrijke bouten maar eens na gaan trekken...
resultaat: 1 losse bout van de voorremschijf, beide remblok geleide pennen losjes in de remklauw geschroefd . 1 klauwbout handvast. Viel mij nog mee dat de steekassen van de wielen wel fatsoenlijk vast zaten...

Enfin, nadat ik de hele scooter van voor naar achteren had gecontroleerd denk ik dat ik er nu veilig mee kan rijden. het remgevoel was na vast zetten van alle losse bouten al een stuk beter.
conclusie: als je zo'n scooter of een quad of wat dan ook uit China koopt, dan is het verstandig om de hele afmontage te controleren voor je er mee de weg op gaat...
 
Laatst bewerkt:
ANWB bij mijn motor laten komen omdat hij er mee stopte, oorzaak uitvallen volgens ANWB defecte brandstofpomp :( maandag wordt de motor van utrecht naar tilburg gebracht door ANWB
met leenauto naar tilburg gereden dus , :Y op zich niet verkeerd met de regen :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan