Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Na wat onderdelen te hebben besteld ben ik begonnen aan wat stevig onderhoud.

[afbeelding]

Nieuwe remschijven voor en achter geplaatst en ook nieuwe remblokken erin. Beide onderdelen waren aan vervanging toe.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Omdat er veel weerstand bij de voorwielen vandaan kwam, ook maar eens de remklauwen gecontroleerd en een revisieset gekocht. Rubbers waren nog wel oke, toch maar vervangen. Dankbaar gebruik gemaakt van de How to do topic: remmen reviseren. Alleen vergeten dat ik voor twee remklauwen heb, dus toen ik bij de ene remklauw de bussen eruit had gedrukt en aan de andere begon, was ik even vergeten dat ik nu geen druk meer kon opbouwen. Nou ja dan maar met iets meer geweld eruit moeten halen.

Hierbij kwam ik er ook achter dat een van de remklauwen muurvast zat. Deze gelukkig met veel moeite gangbaar kunnen maken.
Verder daarna ook de remvloeistof ververst en ontlucht. (eerste keer, veel trail en error om ze uiteindelijk na 2 dagen eindelijk weer op druk te krijgen.)

Ook nog de kleppenspeling gecontroleerd. Hierbij heb ik bij 2 kleppen andere shims moeten plaatsen om ze weer binnen de juiste tolerantie te krijgen. De andere kleppen zijn goed. (ook de eerste keer, toch blij dat ik van te voren een sleutelcursus heb gedaan bij erikvanlent. Dan weet je in ieder geval wat je moet doen *D )

en niet te vergeten de olie ververst met bijbehorende oliefilter.

Dus lekker bezig geweest en veel geleerd hoe het wel en niet moet. 8-)
Mooi setje remschijven waar heb je die gekocht ik heb ook een hornet
 
Olie verversen, maar ergens een verkeerde afslag genomen.

rlvot2.jpg
 
Gisteren de knippers vervangen aan de voorzijde door led. Ook het stadslicht door een witte led-versie vervangen, alleen het dimlicht nog naar wit halogeen of ook led.
Zijn deze leds geworden, de 4 voor €6,- babi pangang versie :P
Moet alleen ook nog even een led-relais voor de knippers regelen, maar ben al wel content met het resultaat :)
full

full
 
Laatst bewerkt:
Gisteren de knippers vervangen aan de voorzijde door led. Ook het stadslicht door een witte led-versie vervangen, alleen het dimlicht nog naar wit halogeen of ook led.
Zijn deze leds geworden, hetzelfde type als de Rizoma's, maar dan de 4 voor €6,- babi pangang versie :P
Moet alleen ook nog even een led-relais voor de knippers regelen, maar ben al wel content met het resultaat :)
[afbeelding]
[afbeelding]
Ziet er netjes uit ! Hoe is de kwaliteit ?
 
Kwalitatief zien ze er best netjes uit. Begreep wel van iemand van het regionale topic dat die van hem niet helemaal waterdicht waren. Maar of het daadwerkelijk dezelfde zijn als die ik heb, geen idee. Er zijn immers ook verschillende kwaliteit babi pangang kuipsets, om het maar ff zo te noemen.

Het zijn deze: 4pcs Bendable Motorcycle LED Turn Signal Light Indicator Blinker Lamp Amber | eBay

De originele knipperen wat hipper dan de standaard knippers, mooi, maar daar betaal je ook voor. Krijg je dit effect...
178741-5.jpg

 
Laatst bewerkt:
Zo` die heb je aardig in de pan gehakt . B|

Ja maar daar wordt ik wel blij van het komende seizoen, de volgende dingen gedaan:


- luchtfilter is ok
- Bougies ok
- olie + filter vervangen
- benzine filter vervangen
- remleidingen vervangen door exemplaren van HEL
- remklauwen schoon
- remblokken vervangen voor
- remschijven gecontroleerd.
- uitlaatbochten vervangen
- cardanolie vervangen
- voorvork keerringen vervangen + olie
- koppelingsvloeistof vervangen

Binnenkort nog even shoppen voor nieuwe banden, en dan kan hij er weer ettelijke km's tegen.
 
Ja maar daar wordt ik wel blij van het komende seizoen, de volgende dingen gedaan:


- luchtfilter is ok
- Bougies ok
- olie + filter vervangen
- benzine filter vervangen
- remleidingen vervangen door exemplaren van HEL
- remklauwen schoon
- remblokken vervangen voor
- remschijven gecontroleerd.
- uitlaatbochten vervangen
- cardanolie vervangen
- voorvork keerringen vervangen + olie
- koppelingsvloeistof vervangen

Binnenkort nog even shoppen voor nieuwe banden, en dan kan hij er weer ettelijke km's tegen.
Goeie zaak....
Ik zag daar ook een PanSpan volgens mij ;)
 
Laatst bewerkt:
Klopt idd, vinden de meiden geweldig.
Die is daarna aan de beurt voor wat zaken
 
Eens onder de tank geïnspecteerd, onder het stuk hittekleed......

IMAG8522.thumb.jpg.6bb1a370e73655f6b57089689c30b3f0.jpg



zie hier de aankomende klus na wat licht schuren.....


full


Nu de losse roest weg is, ga ik morgen:
BRUNOX roestomvormer als primer, wachten, 2e laag, wachten
spuitbus verf, wachten
spuitbus blanke lak

Of???????
 
Laatst bewerkt:
Hier net de reserve tank van de lasser teruggekregen, lekte bij het scharnierpunt. Is nu mooi rondom het scharnier afgewerkt en klaar om gladgetrokken te worden.
full

full
 
Laatst bewerkt:
Heb vandaag een sb stuur op mijn CBR1000F gezet
dit rijd zoveel beter dan die klote clipons waar je alleen maar pijn van in je poten krijgt en veel te veel voorover mee hangt. de motor is nu zoveel meer wendbaarder dat je er mee kan gooien en smijten en je ook nog eens beter erop zit.rotondes rond rijden en snel afslaan is nu echt leuk geworden. ideaal voor op straat zo'n sb stuur. zo'n stuur zou elke super sport moeten hebben voor mee op straat te rijden.en het staat ook nog eens niet zo verkeerd ook. op een cbr1000F zeker niet.

iw3ncwbnwpwao.jpg
 
Ah ha... De BMX jeugd is ouder geworden en rijdt nu ook motor.... :+





Just kidding hoor, als jij het maar mooi vindt. Nothing else matters...
 
Terug
Bovenaan Onderaan