Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

heb vandaag sinds jaren stilstand mijn motor, voorzien van de goedkope accu die ik kan vinden op internet, 5 liter verse benzine, verse motorolie en banden oppompen, uit de slaap gehaald.
zonder problemen aangeslagen. alleen de remlichtschakelaar voor wilde eerst niet mee werken. een tijdje de handel hen en weer bewegen en de contactjes zijn weer goed.
dan nog de boel wassen, met Dasty, klaar om een blokje om tegaan.
 
Ketting weer eens afgesteld, was al iets van 10 000km geleden ofzoiets geloof ik.
Wat een hels karwei, het gebuig van de achterbrug laat één kant van het wiel altijd 1 of 2mm naar voor of achter schuiven, dus is het nooit perfect afgesteld.
 
Ketting weer eens afgesteld, was al iets van 10 000km geleden ofzoiets geloof ik.
Wat een hels karwei, het gebuig van de achterbrug laat één kant van het wiel altijd 1 of 2mm naar voor of achter schuiven, dus is het nooit perfect afgesteld.
Dat snap ik niet.
 
:^

Van achter opbokken, achter as lossen en aan beide zijden stellen, zo moeilijk is dat toch niet? Mijn achterbrug buigt iig niet, vraag me dan wel af wat er buigt aan je achterbrug?
 
Laatst bewerkt:
Ketting weer eens afgesteld, was al iets van 10 000km geleden ofzoiets geloof ik.
Wat een hels karwei, het gebuig van de achterbrug laat één kant van het wiel altijd 1 of 2mm naar voor of achter schuiven, dus is het nooit perfect afgesteld.


Buigen?
Euhh. Slappe brug? :+
 
Vorige week het alarm gedemonteerd, na de aanschaf waarschijnlijk nooit herkeurd en de aan te wijzen schuldige voor de lege en ten slotte kapotte accu. Scheelt ook weer dat lelijke kastje aan m'n sleutelbos. Vandaag een acculader aan het plafond gehangen met een kabeltje naar beneden naar de motoren.

2pt9fg8.jpg

34fnsqx.jpg


Zo die is er ook weer af.
 
:^

Van achter opbokken, achter as lossen en aan beide zijden stellen, zo moeilijk is dat toch niet? Mijn achterbrug buigt iig niet, vraag me dan wel af wat er buigt aan je achterbrug?
Buigen?
Euhh. Slappe brug? :+

Kan je zo noemen: De achterbrug heeft altijd zo'n beetje speling erin (buigt naar buiten toe) als ik de moer van de achteras los draai. (moertje heeft iets van 10 draaien nodig om met de hand los te kunnen halen)
M'n XF had dat probleempje ook (gewoon goedkoop design) :N

Als je de moer van de as dus los draait komt er een spleet van 2 of 3mm tussen de wielspacers/remmerijspul en dat laat dus altijd 1 kant scheef en de andere kant recht.
Enorm vervelend zo.

Hier een illustratie in paint
o1674Uq.jpg
 
Bij mij wil het wiel altijd scheef gaan staan als ik hem weer vast zet. De laatste keer heb ik de moer van de as veel minder los gedraaid dan ik voorheen deed. De moertjes die je aandraait om te spannen trekken de as echt wel naar achteren.

Zal misschien wat lak van de achterbrug kosten op de plek waar de moer zit, maar dat deert mij niet.
 
Lijkt mij een gevalletje verkeerde afstandsbussen.

Vandaag de voorrempomp van mn CBR schoongemaakt en de carbs van mn FZR schoongemaakt.
Kom er achter dat de pilot screw van een cilinder helemaal ingedraaid was....
Alles nu weer gelijk gezet.
Zal strx wel een stukje beter gaan lopen vermoed ik *O*
 
  • Carb/Injectie reiniger in de tank
  • K&N Luchtfilter
  • Hiflo oliefilter
  • Nieuwe Olie
  • Remvloeistof
  • Ketting schoongemaakt en weer ingevet
  • En daarna natuurlijk de motor lopen poetsen :D
 
Laatst bewerkt:
Orde geschept in het zwarte gat wat tanktas heet, kon nooit wat vinden in dat ding...leek wel een grabbelton af en toe.. :X

full
 
Ram Mount balletje op de stuur van mijn VFR gemonteerd. Ik was eerst van plan om een tweede navi erbij te kopen maar een extra balletje is goedkoper. Met een paar slagen is hij van de ene naar andere motor gemakkelijk over te zetten.

Kortom, voorlopig gaat de aanschaf van een TomTom navi niet door...ik blijf voorlopig met de zumo 550 navigeren..... ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan